lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum rekrutacji (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/)
-   -   [Autorski]Najdłuższa Zima (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/5732-autorski-najdluzsza-zima.html)

Ikoik 18-06-2008 23:02

[Autorski]Najdłuższa Zima
 
Statek o wdzięcznej nazwie "Marind'anar", co w zapomnianej mowie praludzkiej znaczy coś bardzo niegrzecznego, kołysał się na falach. Ruinijska flaga z żółtym kołem na błękitno-granatowym tle powiewała dumnie na maszcie. Nianar Avartin, pierwszy konkwistador, jak sam siebie określał, stał na dziobie i rozmyślał nad czymś intensywnie. Nie pamiętał dokładnie nad czym, ale podobało mu się. Nie miał ostatnio na to czasu. Odkrywanie nowych kontynentów, wbrew pozorom, nie wymaga inteligencji, tylko uporu i braku wyobraźni. Trzeba płynąć w jedną stronę do skutku, nie myśląc przy tym o spadaniu z krawędzi świata. Przerwał na chwilę i poszedł odwiedzić-jak ich określał-pasażerów. Przespacerował się po mokrym pokładzie i zszedł po lekko skrzypiących schodkach. W kajucie "naszych drogich przyjaciół" było, o dziwo, sucho. Odkrywca spojrzał na ich twarze. Wyczytał z nich zaniepokojenie oraz silne objawy choroby morskiej. Dostrzegł także coś jeszcze. To nie były twarze dzikusów. Nianar widział w życiu kilka takich twarzy. To były twarze bohaterów.

To właśnie Wy. Jesteście "dzikusami" przywiezionymi przez konkwistadora z Nowego Świata. Nie martwcie się. Wbrew pozorom to nie historia. To ciekawy, fantastyczny świat. :-D

Zapraszam do mojego pierwszego i-mam nadzieję-nie ostatniego RPGa na tym forum. Dzieje się w wymyślonym przeze mnie świecie, w moim własnym systemie, bo nigdy nie miałem pamięci do skomplikowanej mechaniki. Mam nadzieję, że sie wam spodoba.

Przykład karty postaci:

Nianar Avartin
człowiek
mężczyzna
zawód: odkrywca
Biografia:
Nianar Avartin urodził się w roku 1032 Od Utworzenia Federacji. Jego ojciec był bogatym kupcem, jak prawie każdy w Federacji Wysp Ruin, chociaż nie każdy był bogaty. Matka natomiast była córką pirata. Gdy 10 lat po jego urodzeniu ojciec został porwany przez niewielką piracką flotę, Nianar zdecydował się ścigać ich, aż na Wyspę Piratów. Tam ukrył się w cieniu i czekał. Kiedy obok jego kryjówki przechodził jeden z bukanierów, dziesięcioletni chłopak wyciągnął miecz i pchnął. Trafił w szyję. Łotr upadł na ziemię, brocząc krwią. Przyszły odkrywca dobił go i pobiegł do następnego. Zabił go. Zasiekł też wartowników strzegących wejścia do jaskini. Szermierki nauczył się od matki. Pobiegł do swojej łodzi ukrytej za skałą. Wyciągną gremlińską racę sygnałową i odpalił ją. W ciągu dziesięciu minut do wyspy dopłynął okręt pełen wojska. Wbiegli do jaskini i zabili połowę piratów. Reszta, w tym dziadek chłopca, poddała się. Jeszcze tego samego dnia Nianar oglądał jego egzekucję. Matka, gdy o tym usłyszała, rzuciła się z okna. Burmistrz wyspy obiecał chłopcu spełnienie marzeń, w nagrodę za pomoc. Nianar poprosił o odnalezienie ojca,ale burmistrz odpowiedział, że jego ojciec nie żyje. Zamieszkał więc u swojej ciotki. Trzydzieści lat później poprosił o statek i załogę. Popłynął szukać nowych lądów. A teraz wracał.
parametry(5 punktów do rozdania):
siła:1
zręczność:2
siła woli:1
inteligencja:1
refleks:1
Talenty(1.0pkt do rozdania, możesz zamienić 1pkt parametrów na 0.25pkt talentów)
Magia 0.5
Kowalstwo 0.5

Można negocjować uproszczenie zasad. KP przesyłac przez PW. Jest miejsce na jakieś 4-5 postaci.

Opis Świata
Cała historia będzie się działa na kontynencie Nivanalla i okolicznych wyspach. Bohaterowie pochodzą z kontynentu A'idnar, który właśnie został odkryty. Zamieszkują go prawie wszystkie rasy, ponieważ kiedyś oba lądy były jednym. Na A'idnar nie ma większych miast i jest on mało zaludniony. Można tam znaleźć każdy rodzaj klimatu. Nazwy geograficzne i wszystko inne związane z biografią wymyślcie sami. Proszę tylko o umiar: żadnych innych światów. Postać powinna się urodzić na wyżej wymienionym kontynencie, ewentualne stracić pamięć. W tym świecie występuje magia, smoki i inne kreatury, gdyby ktoś miał wątpliwosci.

Wyjaśnienie: Federacja Wysp Ruin to państwo położone na archipelagu obok głównego kontynentu, Nivanalli. Zamieszkuje ją społeczeństwo złożone z kupców i marynarzy. Posiada ona najbardziej rozwiniętą flotę, chociaż głównie handlową. Zarzarcie tępi piratów. Jest to największy ośrodek handlu na świecie.

Warunek przyjęcia to ciekawa postać.

Yarot 18-06-2008 23:16

Rekrutacja, jak na autorkę, jest bardzo uboga. Proszę napisz coś więcej jeśli chodzi o świat. To, że jest to coś w stylu i czasach konkwisty to za mało, szczególnie, że to Twój wymyślony świat. Skąd gracze mają wiedzieć, co jest w nim wymyślone a co jest "historią" jak nie znają założeń. To oczywiście tyczy się wprost biografii, gdzie zawarłeś krótkie "cośtam, cośtam". Jakbym wysłał taką biografię to bym się dostał? A jeśli będę się trzymał ram historii to też bym się dostał? Bo nie wiem, czy grać Inką, indianinem czy jeszcze kimś innym. Jak widzisz jest wiele pytań i tak tylko uprzedzam, bo gracze będą ich mieli wiele. Dlatego już teraz możesz szykować jakieś większe opisy, bo to, co jest zawarte w rekrutacji to stanowczo za mało. Szczególnie, że to autorka. A to podnosi poprzeczkę znacznie. Zachęcam do rozwinięcia tematu jeśli chcesz rozegrać coś w swoim systemie.

Ikoik 18-06-2008 23:20

Byłbym zapomniał. Oto spis ras:

Człowiek
Parametry:
Siła 10
Zręczność 10
Siła Woli 10
Inteligencja 11
Refleks 11
Opis:
niepotrzebny
Talenty:
Nauka 1.0

Leśny Elf
Parametry:
Siła 9
Zręczność 12
Siła Woli 9
Inteligencja 10
Refleks 12
Opis:
Żyją w lasach, kochają zwierzęta. Są słabsi od ludzi oraz niźsi od wysokich elfów. Oczy mają piwne, zielone albo szare. Włosy głównie brązowe, rzadziej blond lub czarne. Dobrze radzą sobie w walce na dystans.
Talenty:
Łucznictwo 0.5
Leczenie 0.5

Wysoki Elf
Parametry:
Siła 9
Zręczność 10
Siła Woli 12
Inteligencja 12
Refleks 9
Opis:
Dostojna rasa lubująca się w magii. Żyją głównie w miastach. Brak siły fizycznej oraz zręczności nadrabiają inteligencją. Ich oczy sa niebieskie, zielone, rzadko piwne, a Włosy od jasno blond do czarnych.
Talenty:
Magia 0.75
Nauka 0.25

Ciemny Elf
Parametry:
Siła 9
Zręczność 10
Siła Woli 11
Inteligencja 10
Refleks 11
Opis:
Dwie wojująceze sobą frakcje: Krwawe elfy oraz Oświeceni. Obie żyją pod ziemią. Krwawe elfy oddają cześć mrocznej bogini Niveranie, a Oświeceni Dianarowi, zwanemu Okiem Nocy. Oczy piwne, bardzo rzadko czerwonawe. Włosy od ciemnobrązowych po całkowicie czarne.
Talenty:
Widzenie w ciemnościach 1.0
Skradanie się 0.25

Ognisty Elf
Parametry:
Siła 9
Zręczność 11
Siła Woli 11
Inteligencja 10
Refleks 11
Opis:
Zamieszkują skalistą wyspę wulkaniczną Deranen. Są przystosowani do życia w gorącym klimacie. Żyją z uprawy jedynych roślin które tam rosną: ognioziela i sirahanów. Oczy od jasnoszarych przez żółte do czerwonych. Włosy jasnoblond lub ogniście rude.
Talenty:
Magia Ognia 0.5
Odporność na ogień 0.5

Krasnolud
Parametry:
Siła 13
Zręczność 9
Siła Woli 10
Inteligencja 10
Refleks 9
Opis:
Twardzi wojownicy o mocnej głowie do alkoholu. Żyją w swoich podziemnych miastach, gdzie bezustannie kopią i wytwarzają broń oraz biżuterię. Oczy mają jak ludzie, a włosy brązowe lub czarne.
Talenty:
Kowalstwo 1.0
Złotnictwo 0.25

Gremlin
Parametry:
Siła 9
Zręczność 11
Siła Woli 10
Inteligencja 12
Refleks 10
Opis:
Rasa konstruktorów i wynalazców, używają też magii, ale jako wyłącznie rodzaju energii, którą można wykorzystać jako napęd. Mają czarne, paciorkowate oczy bez białek. Są bezwłose. Ich skóra ma szarawy odcień, wraz z wiekiem pokryw się bardzo licznymi zmarszczkami. Gremliny mają też wyjątkowo duże uszy. Ich wzrost jest równy dwum trzecim wzrostu człowieka.
Talenty:
Mechanika 1.0

Niziołek
Parametry:
Siła 8
Zręczność 12
Siła Woli 10
Inteligencja 10
Refleks 11
Opis:
Spokojna rasa. Żyją głównie w norach. Sa nizsze od krasnoludów, mają oczy podobne kolorem do ludzkich oraz płowe czupryny. Nie lubią się zbytnio wysilać, więc większość jest świetnymi złodziejami.
Talenty:
Kradzieże 1.0
Handel 0.25

Półelf
Parametry:
Siła 10
Zręczność 10
Siła Woli 11
Inteligencja 12
Refleks 10
Opis:
Rasa prawie tak samo różnorodna jak ludzie, mają jednak zawsze podobny kolor skóry.
Talenty:
Nauka 0.75


oczywiście wszystko(prawie:-D ) jest negocjowalne.

Vincent 18-06-2008 23:52

Czytaj dokładniej, nikt nie bierze cię za kobietę...

Verax 18-06-2008 23:54

Use the ... brain Ikoik!
Żart, żartem, ale twój ostatni post to wolne żarty i to nie pierwszej jakości, chyba nie na poważnie, co nie?
Autorka= czyli system autorski, to skrót myślowy, często używany między graczami, czyż nie?

Drugie na temat rekrutacji nie będę się wypowiadał... forma sama przez się przemawia i dalsze komentarze są nader zbędne.

Cytat:

Napisał Ikoik
Opis:
Żyją w lasach, kochają zwierzęta.

Żeby dużo nie pisać, może... LoL?
Cóż, pozdrawiam i jeśli sesja ruszy daję Tobie reputę Ikoik xD

P.S.
Yarot, nie męcz się, szkoda Ciebie chłopie, odpuść mu, wszak nie wie co czyni!

Yarot 18-06-2008 23:54

Tu nie chodzi o to, co mi się podoba czy nie :) To kwestia wymogów ogólnych, które będą interesować każdego potencjalnego gracza. Jednym zdaniem uprzedzam tutaj co najmniej 5 postów w których każdy będzie pytał o to samo a co będzie dotyczyć świata i samej sesji. I właśnie - użyta przeze mnie "autorka" odnosi się do sesji a nie do Ciebie :) Chodziło mi o sesję autorską czyli autorkę. Za skrót myślowy przepraszam.
Za taką biografię to byłem pewien, że nie przejdzie, ale ten właśnie punkt mi utkwił szczególnie przy czytaniu rekrutacji. Teraz nawet piszesz, że bohaterowie nie znają szczegółów świata. To w takim razie jak napiszą biografię? Urodzili się w XXX w roku ZZZ, za panowania wodza YYY. To jest właśnie owo "cośtam, cośtam" tylko bardziej rozwinięte. Bez szczegółów świata nikt nie napisze rozsądnej biografii. Chyba że będzie to ogólna, gdzie można wstawić dowolną nazwę z dowolnego systemu RPG. Ale może właśnie zamieścisz coś więcej. I nie mówię, że zaraz czy nawet jutro. Im szybciej, tym więcej graczy znajdziesz - proste. I tyle ode mnie. Moim zamiarem było wskazanie kilku punktów, które wypadałoby poprawić, byś szybciej znalazł graczy i był gotowy na pytania. Nic więcej. Pozdrawiam.

Mizuichi 19-06-2008 01:13

Moja karta postaci już poszła.
Tak swoją drogą. Zgłaszam się dlatego że jestem ciekaw co wyniknie z tego. Poznawanie świata od podstaw może być całkiem ciekawe. Przecież w grach przygodowych też poznajemy wszystko od podstaw. Autorzy nie wprowadzają nas do uniwersum gry tylko przedstawiają je w trakcie rozgrywki

sante 19-06-2008 16:37

Cytat:

Napisał Mizuichi (Post 148356)
Moja karta postaci już poszła.
Tak swoją drogą. Zgłaszam się dlatego że jestem ciekaw co wyniknie z tego. Poznawanie świata od podstaw może być całkiem ciekawe. Przecież w grach przygodowych też poznajemy wszystko od podstaw. Autorzy nie wprowadzają nas do uniwersum gry tylko przedstawiają je w trakcie rozgrywki


Postacie się znikąd nie wzięły. Mogły stracić pamięć, mogły trafić do obcego im świata, ale jednak gdzieś ten swój początek muszą mieć. Czyli jakby nie patrzeć potrzebny jest ten fundament ich historii. Podstawy świata są niezbędne np. czym jest ta cała federacja?

Mizuichi 19-06-2008 18:24

I tu mnie masz. Muszę się z tobą zgodzić. Faktycznie przydałby się opis. Z tego co widziałem już się pojawił, jest jednak trochę zbyt ubogi. Proponuję go trochę rozwinąć.

Ikoik 19-06-2008 20:30

Rozumiem, że to irytujące, nie wiedzieć o co chodzi, ale oto właśnie chodzi(przepraszam za niegramatyczne zdanie :-D). Ponieważ główny kontynent ma długą i bogatą historię oraz skomplikowaną geografię, to żeby grać bohaterami, którzy żyją na nim od zawsze, byłoby możliwe tylko z co najmniej kilkoma mapami, a i wtedy byłoby żmudne. Bohaterowie nie wiedzą nic o nim, więc wszystko zostanie im "zaprezentowane" po drodze, że tak powiem.
To najbardziej łopatologiczne wyjasnienie, na które mnie stać, więcej razy tłumaczyć nie będę.
P.S.
Proszę o konkretne pytania.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:53.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172