Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Archiwum rekrutacji
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone.


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 18-08-2008, 18:22   #1
 
Darken's Avatar
 
Reputacja: 190 Darken ma w sobie cośDarken ma w sobie cośDarken ma w sobie cośDarken ma w sobie cośDarken ma w sobie cośDarken ma w sobie cośDarken ma w sobie cośDarken ma w sobie cośDarken ma w sobie cośDarken ma w sobie cośDarken ma w sobie coś
[Grzech] Playtest

Wstęp

Gra o ludziach, którzy popełniają czyny, które nie zawsze są osądzane.
Grzech jest systemem, który dostosowany jest w 100% do gry na forum. Jest to gra zupełnie innego typu, niż wcześniej widziane na forum.

Podstawowymi założeniami są:
  • Określona długość gry: 1-2 miesiące.
  • Ilość graczy: 2-5 (brak Mistrza Gry)
  • Podział sesji na poszczególne sceny
  • Oraz możliwość ingerencji w postacie innych graczy za pomocą określonych zasad.
Gra jest dopiero tworzona. Każda osoba, która wyrazi chęć grania musi być gotowa na to, że w momencie znalezienia przeze mnie błędu lub dziury w grze jest możliwe, że po prostu przerwę dotychczasową grę, a nowa rozpocznie się po stworzeniu następnej wersji gry.

Świat
Obecnie nie ma zasad generowania własnego świata (czy dostosowania już istniejącego), dlatego w obecnym playteście będziemy używać PseudoŚredniowiecza, czyli naszego ogólnego wyobrażenia jak wyglądało życie w takim okresie bez przerzucania się linkami do stron o tym okresie oraz tytułami książek które wypada przeczytać "by grać realistycznie"

Sytuacja startowa, to jakieś nudne zwyczajne miejsce. Niech będzie to wioska, gdzie dookoła nie ma bandytów, rozpościerają się jedynie łąki, pastwiska i pola. Jest miło i spokojnie, ludzie się kochają i szanują.
Kolejnym krokiem jest stworzenie postaci, które wpasowują się w taki stan rzeczy. Tworząc postać należy stworzyć jej imię, i napisać historię postaci o limicie 50 słów.



Oto przykładowo historia postaci:





Ulryk Siwy Jest on weteranem wojny o Siwą dolinie, gdzie stracił rękę. Pracuje z synem jako woźnica w małej osadzie. Nienawidzi ludzi władzy, oskarżając ich za wszystkie niepotrzebne wojny. Dobrze zna się na koniach, szanuje je bardziej niż innych ludzi. Boi się, że jego syn zaciągnie się do wojska w poszukiwaniu przygód. (50)
Inne wytyczne dotyczące historii:
  • Jego przeszłość należy określić krótko. Jeżeli jest zaś nieciekawa, można ją pominąć (Przykładowo: „Wychowałem się na wsi”. 4 słowa zostały zmarnowane, mogły pójść na coś ciekawszego).
  • Należy zaznaczyć jakie emocje budzą w postaci jego przeszłość, osoby z przeszłości, osoby z którymi jest w kontakcie obecnie.
  • Jeżeli gramy w małej wiosce, to nie piszemy o Cesarzu, tylko o sołtysie w naszej wiosce.
Następnym krokiem jest przypisane wartości liczbowym następującym grzechom:
  1. Pycha
  2. Chciwość
  3. Nieczystość
  4. Zazdrość
  5. Obżarstwo
  6. Gniew
  7. Lenistwo
Wartości mogą występować w zakresie 0-3
Jeżeli wszystkie postacie zaczynają z 0 w jakimś grzechu, jest on usuwany z gry.
Te wartości nie służą do określenia jak bardzo Wasza postać jest pod wpływem danego grzechu, ale pozwala na negowanie postów innych oraz w ingerencję w postacie innych graczy. Oto przykładowy rozdział wartości:
  1. Pycha [3]
  2. Chciwość [2]
  3. Nieczystość [1]
  4. Zazdrość [1]
  5. Obżarstwo [3]
  6. Gniew [0]
  7. Lenistwo [1]
Struktura gry

Gra dzieli się na sceny. Scena to coś, co znamy z dowolnego filmu. Mamy w niej określony czas, miejsce oraz postacie w niej występujące.
W jednej kolejce (która zawiera tyle scen ilu jest graczy), każdy gracz ustawia scenę w dowolnej kolejności, ale nie może ustawić sceny drugi raz przed zakończeniem kolejki

Przykład:
Jaś, Ola oraz Grześ grają w Grzech. Pierwszą scenę postanowił ustawiać Jaś, zatem następną osobą ustawiającą scenę może być Ola labo Grześ. Grześ postanawia jako następny ustawić scenę, więc ostatnią scenę w kolejce ustawia Ola. Skoro kolejka przeszła, 4 scenę może ustawić Jaś, Ola lub Grześ.

Scena składa się z kilku-kilkunastu postów z fabułą.
Ustawiający scenę musi opisać gdzie ona ma miejsce, w jakim czasie oraz która z postaci graczy bierze w niej udział. W scenie musi być przynajmniej jedna postać któregokolwiek gracza, nawet tego który ustawia scenę.

Jest jeszcze jeden warunek. Gracz ustawiający scenę musi rozpocząć ją od zwyczajnego zdarzenia, które odbiega od zwyczajnego zdarzenia z życia postaci któregoś z graczy. Jeżeli postać jest Kowalem, nie można ustawić sceny w jego kuźni, ale już na jarmarku lub na trakcie owszem.
Jeżeli jednak w scenie bierze udział więcej niż jedna postać, nie trzeba spełniać tego warunku. Scena może rozpocząć się w kuźni, jeżeli w scenie bierze udział Kowal oraz Woźnica.
Ustawiający scenę opisuje jak tylko chce otoczenie i dodaje w opisie wszystko to co uważa za potrzebne.

Przykład:


Jaś ustawia scenę dla swojej postaci, Ulryka Siwego.

[Miejsce: Zajazd, Czas: Świt, Osoby: Ulryk Siwy]

Jak co dzień, skoro świt, Ulryk wstał w swoim pokoju by oporządzić konie czekające w stajni i ruszyć dalej. Niepokoił go nadal fakt, że dał się namówić Synowi, by uczcić bezpieczną podróż i tutaj, w zajeździe, który stał na trakcie którym wracali do domu, kupił dużo wina. Dużo, zdecydowanie za dużo. Teraz kiedy przypomniał sobie nieco z wczorajszego wieczoru, ujrzał niepokojący obraz jego syna zalecającego się do karczemnej dziewki. Nagle, jakiś hałas na piętrze od stajni wyrwał go z marazmu. Rozejrzał się zaniepokojony, ale widział tylko lecące siano z góry, więc zdecydował się rzucić tylko okiem na to co tam się działo. Od tego momentu, każdy może dodać post z dodatkowi opisami, czynami innych postaci (ale nie swoich, tj. można wprowadzać osoby wynikające z danego miejsca itp.).

Przykład
Ola opisuje
„Stajnia była wyjątkowo zadbana, i rzucało się w oczy, że właściciel zajazdu bardzo dba o swoich klientów, tych ludzkich jak i ich zwierzęcych podwładnych”

Dopóki nie wykorzystujesz punktów z grzechów, nie możesz opisać akcji postaci innego gracza. Jaś z przykładu mógłby napisać teraz następny post z pełnym opisem czynów swojej postaci jak i otoczenia itp.
Ustawiający scenę może wprowadzać w dowolnym swoim poście postać innego gracza. Dopisuje po prostu na początku swojego postu [Osoby: Ulryk Siwy, Postać Oli], jego postać może też opuścić scenę, co czyni poprzez [Osoby: Postać Oli]. Oprócz tego Tagu, musi oczywiście zaznaczyć w opisie jak dana postać się zjawia lub odchodzi. W momencie gdy jest tylko jedna postać w scenie, nie może ona odejść, ale gracz ustawiający scenę może po prostu zakończyć obecną scenę.

Aby zakończyć scenę wystarczy:
  • Napisać kolejno 3 posty które nie ingerują w inne postacie.
  • Użyć punktu z puli grzechu która wynosi 1 (czyli po zużyciu bedzie wynosiła zero).
  • Na końcu postu napisać [Koniec Sceny]. Możliwe tylko dla Ustawiającego Scenę.
Grzechy, czyli ingerencja w posty innych.

Każdy gracz może użyć punkt z którejś z puli grzechów (oczywiście ma dostęp tylko do własnych pul). Pozwala mu to na zanegowanie pewnej części postu i zastąpienia jej własną treścią. Ograniczenia są dwa:
Musi wpleść w opis nawiązanie do grzechu z którego puli użył punktu.
Jest ograniczony 300 wyrazowym limitem słów.
Post taki na początku musi zawierać : [Nazwa grzechu, Nick Gracza którego post zmieniamy] oraz cytat ostatniego akceptowanego przez nas zdania ze zmienianego postu. Jeżeli nie zmieniasz zawartości postu a jedynie dodajesz ciąg dalszy działań postaci, cytujesz wtedy tylko ostatnie zdanie.

Przykład
Ola ingeruje w post Jasia.
[Pycha, Jaś]
Cytat:
Dużo, zdecydowanie za dużo
Ale jak to, taki człowiek jak on, który zawsze spełnia swoje obowiązki nie mógł się zabawić? Jego Syn był stanowczo przeciwny, ale co taki młody smark mógł wiedzieć o życiu i o jego cierpieniu. „Do jasnej cholery, przecież byłem na wojnie, zasługuje na odrobinę radości w życiu”


Kolejny gracz może ingerować już tylko w post która zmieniła oryginalny post (W naszym przypadku, Jaś lub Grześ mogą ingerować tylko w post Oli, nie mogę ingerować już w post Jasia).

Przykład

Grześ ingeruje w post Oli
[Nieczystość, Ola]
Cytat:
„Do jasnej cholery, przecież byłem na wojnie, zasługuje na odrobinę radości w życiu”
Z uśmiechem patrzył na młodą dziewkę z karczmy, która dała się zaciągnąć do łóżka, za parę łyków wina oraz złotą monetę.

-Tak- Powiedział Ulryk pełnym satysfakcji głosie- nie ma to jak odpowiednia zapłata za poświęcenie.
Był spokojny, bo wiedział, że Syn wszystko rozumie, i nie piśnie ani słowa Matce.

Ustawiający scenę może swobodnie kontynuować scenę od ostatniej ingerencji. W naszym przypadku, było by to „Ulryk leżący w łóżku razem z młodą karczmieną dziewką. Może też ingerować w post Grzesia, ale jeżeli nic w nim nie zmienia, nie używa do tego punktów grzechu.

Przykład

Jaś postanawia zaingerować w post Grzesia
[Zazdrość, Grześ]
-Tak- Powiedział Ulryk pełnym satysfakcji głosie- nie ma to jak odpowiednia zapłata za poświęcenie.

Syn jeszcze nigdy nie był z kobietą. Teraz uświadomił sobie z całą furią, budząc się rano przy koniach, że On również ciężko pracował i ma prawo do podobnych przyjemności co Ojciec. Wiedział, że nie puści tego mu płazem.
„Już matka się dowie, co uczyniłeś stary jebaku, ciekawe jak wtedy powiesz jej, że ją kochasz”

Ekonomia punktów grzechu

Podczas sceny, każdy wydany punkt z puli grzechu przechodzi do puli gracza, którego post jest „edytowany”.
Jeżeli Jaś ingeruje w post Grzesia za pomocą puli Zazdrości, to odejmuje sobie ten punkt z puli zazdrości, a Grześ dodaje go do swojej puli.
Otrzymane punkty zapisuje się w następujący sposób
Grzech: Obecna wartość/punkty otrzymane od innych
Punkty otrzymane w scenie nie mogą być użyte zanim scena się nie skończy. Wtedy otrzymane punkty dodają się do obecnej wartości.

Inne

Historie postaci zamieszczacie tutaj, są widoczne dla wszystkich.
Pytania?
 
__________________
Mroczna wydawnicza małpa przedstawia Gindie, czyli wydawnictwo fabularnych gier karcianych.
Uuuk.

Ostatnio edytowane przez Darken : 21-08-2008 o 09:51.
Darken jest offline  
Stary 19-08-2008, 13:10   #2
Adr
 
Adr's Avatar
 
Reputacja: 109 Adr wkrótce będzie znanyAdr wkrótce będzie znanyAdr wkrótce będzie znanyAdr wkrótce będzie znanyAdr wkrótce będzie znanyAdr wkrótce będzie znanyAdr wkrótce będzie znanyAdr wkrótce będzie znanyAdr wkrótce będzie znanyAdr wkrótce będzie znanyAdr wkrótce będzie znany
Taki system gry jest z pewnością innowacyjny - świetnie pokazuje nowe możliwości. Wprowadza nowe zasady: ingerencja w posty innych graczy, brak MG, limity słów i inne.

Gra na forum ciągle ewoluuje. Pewne rozwiązania odchodzą, ale pojawiają się coraz to nowe pomysły. Wystarczy spojrzeć na starsze sesje i porównać je z tymi nowszymi. Pewne rozwiązania techniczne stały się standardem.

Teoria PbF niezwykle ciekawe sprawa i godna uwagi. Należałoby wyodrębnić pewne elementy charakterystyczne w grze forum i opisać je pokazując wynikające z nich ograniczenia i udogodnienia. Zrozumiałe jest dążenie do coraz większej funkcjonalności czyli jak kto woli grywalności.

Wymyślanie nowego sposobu gry na forum dla samego wymyślania wydaje się bezsensowne. Nie podejrzewam Cię o to i dlatego mam pytanie: W czym ten system jest lepszy od tradycyjnej gry na forum i jakie usprawnienia wprowadza? Proszę o szersze uwagi i omówienie nowych elementów, które wprowadza ten system.

Domyślam się, że z jednej strony chodzi o zaoszczędzenie czasu (limit czasowy) - sesje tradycyjne bardzo się rozwlekają w czasie i po pewnym czasie znudzeni gracze odchodzą. Mógłbyś wyjaśnić czemu ma służyć wyeliminowanie MG, ingerowanie w posty innych graczy i inne nowe elementy?

PS. Nie mogę dać reputacji, ale wyróżnienie należy Ci się z całą pewnością

Pozdrawiam Adr
 
Adr jest offline  
Stary 19-08-2008, 13:10   #3
 
Keth's Avatar
 
Reputacja: 38 Keth jest na bardzo dobrej drodzeKeth jest na bardzo dobrej drodzeKeth jest na bardzo dobrej drodzeKeth jest na bardzo dobrej drodzeKeth jest na bardzo dobrej drodzeKeth jest na bardzo dobrej drodzeKeth jest na bardzo dobrej drodzeKeth jest na bardzo dobrej drodzeKeth jest na bardzo dobrej drodzeKeth jest na bardzo dobrej drodzeKeth jest na bardzo dobrej drodze
Napisałeś, że czas gry to 1-2 miesiące. Jest jakiś cel, który trzeba wypełnić, dotrzeć do określonego punktu zwrotnego, czy po kończy się w określonym terminie?

Czy nagromadzona pula lub jej wyczerpanie coś zmienia, czy to po prostu możliwość działania w kolejnej turze?

Czy jest wyznaczona ilość punktów grzechu postaci, czy na upartego da się zrobić świętoszka?
 
Keth jest offline  
Stary 19-08-2008, 13:27   #4
Lady Redone
 
Redone's Avatar
 
Reputacja: 238 Redone ma w sobie cośRedone ma w sobie cośRedone ma w sobie cośRedone ma w sobie cośRedone ma w sobie cośRedone ma w sobie cośRedone ma w sobie cośRedone ma w sobie cośRedone ma w sobie cośRedone ma w sobie cośRedone ma w sobie coś
Dżizzz, Darken, ty to robisz specjalnie bo ja czasu mam mało Oczywiście ze chętnie spróbuję, pomyślę nad postacią i wkleję. A zrobimy mapę relacji? Proszę, proszę

Ale mam tez pytanko chociaż może po prostu to przeoczyłam: Jaka jest początkowa pula grzechu?
 
__________________
Courage doesn't always roar. Sometimes courage is the quiet voice at the end of the day saying, "I will try again tomorrow.” - Mary Anne Radmacher
Redone jest offline  
Stary 19-08-2008, 14:08   #5
 
Darken's Avatar
 
Reputacja: 190 Darken ma w sobie cośDarken ma w sobie cośDarken ma w sobie cośDarken ma w sobie cośDarken ma w sobie cośDarken ma w sobie cośDarken ma w sobie cośDarken ma w sobie cośDarken ma w sobie cośDarken ma w sobie cośDarken ma w sobie coś
Adr, to jest temat rekrutacyjny. Jeżeli chcesz znać moje motywy, załóż temat w "Ogólne rozmowy o rpg". Tutaj odpowiadam jedynie na konkretne pytania osób chętnych do gry.

Keth,
Cytat:
Napisałeś, że czas gry to 1-2 miesiące. Jest jakiś cel, który trzeba wypełnić, dotrzeć do określonego punktu zwrotnego, czy po kończy się w określonym terminie?
To tylko górny limit czasowy gry ze mną. Męczą mnie gry dłuższe własnie niż 1-2 miesiące. Oczywiście, jeżeli ktoś postanowi zalożyć sesję i zagrać bez autora gry (heh), może grać w nieskończonośc itp.

Cytat:
Czy nagromadzona pula lub jej wyczerpanie coś zmienia, czy to po prostu możliwość działania w kolejnej turze?
Sama wartość nic nie znaczy, oprócz krotnej możliwości wpływu na posty innych. Jeżeli osiągnie 0 po wydaniu z niej punktu, scena się kończy.

Cytat:
Czy jest wyznaczona ilość punktów grzechu postaci, czy na upartego da się zrobić świętoszka?
Nie ma takiej. Pule grzechów jest Twoja (gracza), a nie postaci, więc jeżeli gracz posiada 3 punkty w puli zazdrości nie oznacza to, że Twoja postać jest bardzo zazdrosna, ale to, że możesz wpływać na inne posty wplatając w zmienioną treść motyw zazdrości.

Redone,
Cytat:
Jaka jest początkowa pula grzechu?
Wybierasz ją z przedziału 0-3. Możesz dać w każdej puli 3, jak i w każdej 0. Być może zmieni się to w następnej wersji, ale chciałbym zobaczyć działanie całkiem losowo ustawionych pul grzechów.
 
__________________
Mroczna wydawnicza małpa przedstawia Gindie, czyli wydawnictwo fabularnych gier karcianych.
Uuuk.
Darken jest offline  
Stary 19-08-2008, 14:12   #6
Lady Redone
 
Redone's Avatar
 
Reputacja: 238 Redone ma w sobie cośRedone ma w sobie cośRedone ma w sobie cośRedone ma w sobie cośRedone ma w sobie cośRedone ma w sobie cośRedone ma w sobie cośRedone ma w sobie cośRedone ma w sobie cośRedone ma w sobie cośRedone ma w sobie coś
Aha, no tak, teraz już widzę jak to działa. Czyli zero zabezpieczenia przed powergamizmem Im wyższa pula tym większa możliwość ingerencji. Pozostaje liczyć na "uczciwość" graczy
 
__________________
Courage doesn't always roar. Sometimes courage is the quiet voice at the end of the day saying, "I will try again tomorrow.” - Mary Anne Radmacher
Redone jest offline  
Stary 19-08-2008, 17:30   #7
 
Darken's Avatar
 
Reputacja: 190 Darken ma w sobie cośDarken ma w sobie cośDarken ma w sobie cośDarken ma w sobie cośDarken ma w sobie cośDarken ma w sobie cośDarken ma w sobie cośDarken ma w sobie cośDarken ma w sobie cośDarken ma w sobie cośDarken ma w sobie coś
Redone, jeżeli ktoś będzie miał więcej punktów, to po prostu więcej punktów będzie potem w obiegu. I tyle.
 
__________________
Mroczna wydawnicza małpa przedstawia Gindie, czyli wydawnictwo fabularnych gier karcianych.
Uuuk.
Darken jest offline  
Stary 19-08-2008, 18:33   #8
 
Keth's Avatar
 
Reputacja: 38 Keth jest na bardzo dobrej drodzeKeth jest na bardzo dobrej drodzeKeth jest na bardzo dobrej drodzeKeth jest na bardzo dobrej drodzeKeth jest na bardzo dobrej drodzeKeth jest na bardzo dobrej drodzeKeth jest na bardzo dobrej drodzeKeth jest na bardzo dobrej drodzeKeth jest na bardzo dobrej drodzeKeth jest na bardzo dobrej drodzeKeth jest na bardzo dobrej drodze
Okay, ja się wstępnie piszę na to
 
Keth jest offline  
Stary 19-08-2008, 19:26   #9
 
Darken's Avatar
 
Reputacja: 190 Darken ma w sobie cośDarken ma w sobie cośDarken ma w sobie cośDarken ma w sobie cośDarken ma w sobie cośDarken ma w sobie cośDarken ma w sobie cośDarken ma w sobie cośDarken ma w sobie cośDarken ma w sobie cośDarken ma w sobie coś
Świetnie, stwórz postać i zapostują ją tutaj.

Moja postać to
Ulryk Siwy
Jest on weteranem wojny o Siwą dolinie, gdzie stracił rękę. Pracuje z synem jako woźnica w małej osadzie. Nienawidzi ludzi władzy, oskarżając ich za wszystkie niepotrzebne wojny. Dobrze zna się na koniach, szanuje je bardziej niż innych ludzi. Boi się, że jego syn zaciągnie się do wojska w poszukiwaniu przygód. (50)

Pule grzechów
  1. Pycha [3]
  2. Chciwość [2]
  3. Nieczystość [1]
  4. Zazdrość [1]
  5. Obżarstwo [3]
  6. Gniew [0]
  7. Lenistwo [1]
 
__________________
Mroczna wydawnicza małpa przedstawia Gindie, czyli wydawnictwo fabularnych gier karcianych.
Uuuk.

Ostatnio edytowane przez Darken : 19-08-2008 o 19:32.
Darken jest offline  
Stary 19-08-2008, 19:37   #10
Lady Redone
 
Redone's Avatar
 
Reputacja: 238 Redone ma w sobie cośRedone ma w sobie cośRedone ma w sobie cośRedone ma w sobie cośRedone ma w sobie cośRedone ma w sobie cośRedone ma w sobie cośRedone ma w sobie cośRedone ma w sobie cośRedone ma w sobie cośRedone ma w sobie coś
Ginewra Meadow Jest szwaczką z powołania. Utrzymuje siebie i chorą matkę. Jej ojciec był alchemikiem i próbował uczyć ją swego fachu. Jest zakochana w chłopaku ze swojej wioski. Pragnie mieć dzieci. Marzy o dalekich podróżach i zdobyciu wykształcenia. Zna się na ziołach i zna podstawy leczenia.
  1. Pycha 1
  2. Chciwość 1
  3. Nieczystość 2
  4. Zazdrość 3
  5. Obżarstwo 0
  6. Gniew 1
  7. Lenistwo 2
 
__________________
Courage doesn't always roar. Sometimes courage is the quiet voice at the end of the day saying, "I will try again tomorrow.” - Mary Anne Radmacher

Ostatnio edytowane przez Redone : 21-08-2008 o 13:00.
Redone jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 05:32.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166