lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum rekrutacji (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/)
-   -   [Warhammer] Wsie w ogniu (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/6062-warhammer-wsie-w-ogniu.html)

Yaneks 23-08-2008 16:32

[Warhammer] Wsie w ogniu
 
Witam wszystkich chętnych do gry. Mam w planach przeprowadzenie sesji pt. "Wsie w ogniu". Tytuł sam mówi, gdzie przede wszystkim będzie odbywała się sesja (jeżeli będzie odpowiednia ilość graczy, ale o tym potem). Na początek przedstawiam "próbę mojego pióra".

Ogień dogasał powoli, odkrywając zgliszcza Wurzelsdorfu. Sporych rozmiarów wieś, największy dostawca drewna w okolicy stał się teraz kilkudziesięcioma osmalonymi słupami z cegieł - pozostałościami kominów z niezliczonych domostw, które zakończyły istnienie w płomieniach wznieconych przez niejakiego Ide Halmera - czarodzieja kolegium płomienia, szaleńca, którego kolejną ofiarą stały się rodziny Wurzelsdorfu. Nieświadome tego, że wielki przyjaciel wsi, potężny i szanowany czarodziej, jedna z bardziej rozpoznawalnych postaci Imperium, powróci dzisiaj do miasta, ale nie po to, by kolejny raz wspomóc finansowo żyjących w biedzie drwali, ale na zawsze usunąć ślad po nich z powierzchni ziemi za pomocą oczyszczających płomieni. Ci, którzy nie spali po północy zapamiętali tylko kilkanaście ognistych smug przelatujących po niebie, oraz nieznanego pochodzenia wrzaski i wybuchy. Ze wsi nie ocalał nikt - żaden człowiek, żadne zwierze. Halmer nie bez powodu był szanowany w prawie całym kraju. Jego moc budziła respekt w największych czarodziejach naszych czasów. Wielki pożar dobiegał końca, a wysoka, brodata postać z tiarą na głowie stała na szczycie pobliskiego wzgórza zanosząc się przeraźliwym chichotem. A gdy światło Morrslieba padło na poparzoną twarz maga, Johann obudził się ze snu, wciąż mając przed oczami wykrzywioną upiornym uśmiechem twarz tego, który dwieście lat temu spalił pobliską wioskę.

Ten tekst jest luźno związany z sesją, którą mam w planie poprowadzić. Wiem, że nie należy do najdłuższych ale stwierdziłem, że nic więcej nie potrzeba :)

Teraz przejdźmy do konkretów. Od razu powiem, że przyjmuję nie mniej i nie więcej jak trzech graczy. Chcę, aby sesja przebiegała żwawo. Scenariusz jest dosyć obszerny, a ja uważam się za na tyle dobrego i na tyle kiepskiego MG, że nie przyjmę więcej niż 3 graczy bo wtedy jest większe ryzyko że popełnię szereg błędów, ani mniej niż 3 graczy bo to by była obraza dla mnie jako MG i dla graczy jako... Graczy. No więc ustalenie pierwsze: W sesji udział weźmie 3 graczy

Teraz realia. Warhammer, rok 2565 KI. Nic więcej chyba nie potrzeba, no może za wyjątkiem faktu, iż panuje wiosna.

Rasy, jakie dopuszczam to po prostu rasy podręcznikowe: Elf, Człowiek, Krasnolud, Niziołek, więc przyjmuję postaci TYLKO z Księgi Zasad, żadnych krzyżówek i ras z innych ksiąg. Posiadam Księgę Spaczenia, ale mój scenariusz zakłada tylko rasy z głównej księgi.

Teraz ekwipunek. Tutaj krótko: tak, jak jest podane w profesji. Dodam tylko, że profesje są początkowe czyli nie przyjmuję kupców ani mistrzów magii.

Fabuła. Zaczynacie w liczącej tysiąc mieszkańców wsi Waulsdorf, lądując w domu niejakiego Johanna Trauma, który od dawna poszukiwał pomocy w odzyskaniu dobrego imienia. Waszych postaci nie obchodził fakt, czego chce ale to, że za jeden dzień pracy jednej osobie płaci jedną koronę, co jest marzeniem nawet najlepszych kupców i rzemieślników. Konkurencja była duża, ale wybrał akurat was.

Karty postaci winny zawierać to, co jest w Księdze Zasad, tyle że historia postaci ma być uproszczona tzn. nie piszecie Przyjaciele, Wrogowie, Cele tylko generalną historię postaci. Teraz jeszcze jedna rzecz, która jest odmienna niż w grze na żywo. Na cechy postaci (WW, US, K itp. łącznie 8) macie łącznie 80 punktów. Rozdysponujcie je dobrze ;) Teoretycznie na każdą cechę przypada 10 punktów, ale jednej z cech możecie nic nie dać, a drugiej 20, to chyba zrozumiałe. Drugą tabelę (Żywotność itp) pozostawiam wam. Mam nadzieję, że nie dostanę samych trolli.
Jeszcze jedna rzecz co do schematu rozwoju postaci. Cechy wyglądają tak:
wartość podstawowa / rozwinięcie / po rozwinięciu <- ilość rozwinięć
W rzeczywistości postać, która na początku miała 30 WW i dwa z trzech dostępnych razów rozwinęła o pięć wygląda tak:
30 / +15 / 40 <- 2/3

Karty proszę przesyłać na PW, pytania zadawać w temacie. Zaakceptowane karty postaci przepiszę w temacie.

Zapraszam do rekrutacji!


Sprostowanie 1:
Cecha postaci nie może być wyższa niż 50.
Sprostowanie 2:
Postacie posiadają na wstępie 100 PD.

Mortarel 23-08-2008 17:18

Chętnie zagrałbym jednak mam pewno pytanko.

8 cech i 80 pkt na nie to daje nam średnio po 10 pkt na każdą cechę.

Weźmy więc niziołka, który pod względem statystyk jest najsłabszy.
Jego punkty do statystyk BEZ RZUTÓW wynoszą: 160
Jeśli dodać do tego rzuty, a jest ich 8, mozna nawet załozyć ze za każdym razem przy rzucie 2k10 wypadnie nam wynik 2.

To 8x2= 16
160+16= 176.

Korzystając z łaski Shallyi możemy dodać do tego wyniku dodatkowo 9 pkt (11-2 z rzutu=9)

179+ 9 = 188

Moje pytanie jest następujące, skoro przy najgorszym możiwym wariancie wg podręcznika suma cech wynosi 188, dlaczego my jako gracze mamy tylko 80 do dyspozycji?:)

Cedryk 23-08-2008 17:24

Wydaje mi się osobiście, iż Yaneks- owi chodziło o punkty do rozdania poprzez dodanie do punktów z tabeli danej rasy. Inaczej mówiąc człowiek ma na początku po 20 w każdej charakterystyce i 80 punktów do rozdania na 8 cech, czyli średnio, po 10 czyli jeśli rozdać po równo to otrzyma się we wszystkich charakterystykach 30.

maciek.bz 23-08-2008 17:28

Yaneksowi chodziło raczej o to, że do początkowych wartości (np. człowiek po 20) dodaje się punkty. Tak, przynajmniej ja to rozumiem.

Edit: Cedryk uprzedził :)

Yaneks 23-08-2008 17:41

Dokładnie o to mi chodziło. Gracze mają do DODANIA do swoich statystyk jeszcze 80 punktów, co mimo wszystko daje średnio 10 punktów na statystykę ;] Jeżeli człowiek ma WW początkowe 20, to może dodać jeszcze 20 pod warunkiem, że mu punktów starcza.

Jeszcze jedno sprostowanie (zaraz edytuję post początkowy). Nie pamiętam dokładnie reguły z podręcznika, ale cecha nie może być wyższa niż 50 żeby mi zaraz nie wyrósł troll z 100 siły :D

Pozdrawiam

Cedryk 23-08-2008 18:01

Dokładniej powinno być według podręcznika, iż na żadną cechę nie można przeznaczyć więcej niż 20 punktów. Wynika to z faktu, iż wszystkie rzuty na cechy są rzutami 2k10 i nie można uzyskać w nich więcej niż 20. Czyli np. w wypadku krasnoluda WW rasowa 30 + 20 punktów przeznaczył gracz i osiągnął w ten sposób 50 punktów. Analogicznie gdyby tyle samo przeznaczył u człowieka miałby wartość WW40.

Jeszcze jedno pytanie postacie całkiem początkowe tylko z jednym darmowym rozwinięciem czy też jest jakaś ilość PD za które można wykupić rozwiniecia z pierwszej profesji np 500PD = 5 rozwinięć.

Mortarel 23-08-2008 18:08

No to zrozumiałem, biore się za pisanie karty:) dziękuję za informację

Yaneks 23-08-2008 18:16

Postacie z jednym darmowym rozwinięciem początkowym, zaraz wpiszę sprostowanie w poście początkowym.

A co do przeznaczania nie większej ilości niż 20 na jedną cechę pozostanę przy mojej propozycji żeby nie przekraczało 50. Niech już nie będzie za dużo zmian bo inni potencjalni gracze mogą się potem we wszystkim pogubić.

Seorse 27-08-2008 14:09

Piszę KP. Dzisiaj powinna być. Jestem nowy w tym systemie ale w miarę szybko się uczę i nie powinno być trudności.

Oktawius 27-08-2008 22:53

Ja takie pytanie mam. A nawet dwa. Do kiedy rekrutacja, i jakie są kryteria przyjmowania ?;>


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:41.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172