lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum rekrutacji (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/)
-   -   Dzień w Tobruku (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/6633-dzien-w-tobruku.html)

Arango 25-12-2008 10:41

A wybacz, "jakiś jod na łeb mi siod" jak mówił Smoleń i nie zauważyłem :)

Lost 25-12-2008 10:50

Ja też, tak jak się z Hawkiem dogadywałem, na mały epizod umawiam ;)
Wybaczcie Panie i Panowie, że nie dam rady całej sesji, ale mnie miasto Malton wzywa ;)

Penny 25-12-2008 14:11

A ja mam jeszcze takie pytanie dotyczące umiejętności... Nie wiem jak tą akurat kwestię ugryźć... Ogólnie chodzi mi o to jak takie umiejętności mają wyglądać. Może jakieś przykłady?;)

Hawkeye 25-12-2008 15:05

Wymyślasz jakąś tam potrzebną postaci umiejętność i robisz najlepiej jej krótki opis, żeby wizje gracza i MG co do niej się nie "rozjechały", a potem zapisujesz jak dobre to jest ;)

Takie przykłady:

Robimy postać powiedzmy Sapera i "wymyślamy" umiejętność:
Materiały wybuchowa i określamy jej poziom "Świetny"- Jacka całe życie fascynowały wszelkie wybuchy. Jeszcze jako dzieciak w swoim rodzinnym mieście bawił się wszelkimi możliwymi fajerwerkami, kiedy trochę podrósł zaczął się zastanawiać, co je "nakręca". Po kryjomu zaczął je rozbierać i majstrować przy nich. Jego fascynacja i doświadczenie rosły wraz z wiekiem. Ukończył z wyróżnieniem liceum chemiczne, a później na ochotnika poszedł do wojsk saperskich, gdzie nauczono go wszystkiego co powinien wiedzieć, o prawdziwych materiałach wybuchowych ... dziś jest specjalistą.

Właśnie na ciekawym opisie umiejętności można zyskać jakieś dodatkowe punkty. Aczkolwiek nie muszą tak wyglądać. Równie dobrze może to być opis w stylu:

Umiejętność na poziomie świetnym: Materiały wybuchowe:
-rozbrajanie
-tworzenie
-zakładanie
-demolka

Lub jakikolwiek inny, który będzie mi dawał pogląd, na to czym postać się wyróżnia.

Maciekafc 25-12-2008 23:35

A ze stopniami wojskowymi jak to będzie? Tworzymy tylko do stopnia oficera, tak?

Hawkeye 25-12-2008 23:56

Jeżeli zrezygnujesz z umiejki to tak, masz stopień oficerski. Oczywiście najniższy i powinieneś zapisać Podporucznik.

W wypadku podoficera to kapral.

Ja już będę robił pewne roszady ze stopniami, jak już osoby się dostaną i zależnie od historii będą otrzymywać awanse po dotarciu do Tobruku ;) chociaż pewnie znajdzie się tylko 1 porucznik ewentualnie jak będzie trochę oficerów to kapitan (ale to mocne, ewentualnie).

Dzony Kombajn 27-12-2008 01:31

A moje pytanie, ile na oko GMa trwałaby ta kampania?

Głownie chodzi mi o to, czy jest to taka rozgrzewka dla mistrza gry i rozryweczka dla graczy, czy pełnoprawna gra wielkiego kalibru.

Bo te 24h tworzą punkty za i przeciw (jak dla mnie im dłużej <w granicach rozsądku, byleśmy nie umierali ze starości :) >, tym lepiej), więc chciałbym się dowiedzieć, jak MG to sobie rozplanował?

Niles Elmwood 27-12-2008 02:02

Taka rekruta to niezły prezent pod choinkę! :)

Kilka pytań.

1. Zakładasz umiejętności na różnych poziomach i punkty "cudów" (przeznaczenia) rozumiem, że będzie jakaś mechanika, a nie czysty storytelling?

2. Dlaczego wybierając stopień oficerski ma się rezygnować z umiejek, im wyższy stopień tym mniej przygotowany do boju żołnierz? Nie rozumiem trochę. Ze stopniami oficerskim wpadają automatycznie jakieś bonusy profesyjne jak wyksztalcenie, dowodzenie czy haryzma? Cóż jeśli za zasługi bojowe ktoś dosłużył się oficera bez szkoły oficerskiej? Te okrojone zdolności to kara za wystąpienie z szeregu?

3. Bardzo podoba mi się pomysł krótkiej, zwięzłej i dynamicznej sesji. Post na tydzień to rozsądny termin, ale tym razem jak dla mnie trochę przykrótki. Zakładasz możliwość pisania przez potencjalnych graczy troszkę krótszych postów? Lubię starać się pisać długo i klimatycznie, ale chyba nie dałbym rady. Czy to też warunek do przyjęcia?

Konkurencja rzeczywiście wyborowa ;)

Hawkeye 27-12-2008 11:05

Najpierw odpowiem Nilesowi

Ad. 1 - Tak jakaś mechanika będzie. Zaczerpnąłem ją z pomysłu, który przy storytellingu zrobiłem w sesji na żywo. Taka "mechanika sporna", która wchodzi przy akcjach dużego ryzyka, gdzie np. lepiej żeby to jakiś element losowy, a nie decyzja MG zadecydowała o śmierci postaci (np. gracz deklaruje, że chce dobiec do czołgu pod obstrzałem i rzucić do niego granat), lub w wypadku, w którym wizje gracza i MG rozchodzą się, pomaga to utrzymywać dobrą atmosferę ;).

A cuda? To taka modyfikacja systemu czarnych kostek/białych kostek z sesji na żywo - białe dostajesz w nagrodę, a czarne za karę :> Dzięki białym możesz różne testy przerzucić itp. a czarne dają MG możliwość zmuszenia cię do przerzucenia udanego testu itd. Oczywiście ciężko tutaj kogoś za off topy karać :), ale uważam że i w PBFie miejsce na nagrody jest.

Ad.2 Tu jest odwieczny problem sesji wojennych - czy jak pozwolisz wszystkim na wybranie stopni to nie będziesz miał samych oficerów, czy może lepiej przydzielić stopnie ... ja zdecydowałem tak a nie inaczej. Oficer czy podoficer będzie dowódcą, chcę żeby taki wybór był świadomy ... jednocześnie nikt nie będzie poszkodowany, wybór stopnia daje pewne "storytellingowe" przywileje ;)

Ad.3 Posty nie koniecznie muszą być długie :) ważne o tym, żeby były "dobre" (cokolwiek to znaczy). Byleby posty nie były tylko kilku zdaniowe czy o zgrozo na poziomie: "strzelam i padam" :>

Co do pytania Dzony'ego: Odpowiedź jest w rekrutacji i parę postów wyżej, nie mogę podać żadnych terminów, a stare powiedzenie mówi, że "na oko to chłop w szpitalu umarł". Na pewno nie będzie długa tyle to mogę obiecać

Kerm 27-12-2008 11:42

Cytat:

Napisał Niles Elmwood (Post 181160)
2. Dlaczego wybierając stopień oficerski ma się rezygnować z umiejek, im wyższy stopień tym mniej przygotowany do boju żołnierz? Nie rozumiem trochę. Ze stopniami oficerskim wpadają automatycznie jakieś bonusy profesyjne jak wyksztalcenie, dowodzenie czy haryzma? Cóż jeśli za zasługi bojowe ktoś dosłużył się oficera bez szkoły oficerskiej? Te okrojone zdolności to kara za wystąpienie z szeregu?

Najwyraźniej czas, jaki oficer tracił na zdobywanie wiedzy żołnierz przeznaczył na zdobywanie praktycznych umiejętności ;P


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 02:50.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172