lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum rekrutacji (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/)
-   -   [Old WoD] Volvo, Ikea i... Krew (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/7033-old-wod-volvo-ikea-i-krew.html)

Aschaar 27-03-2009 21:52

Już odpowiadam - ograniczenia dla wszystkich postaci - nie tylko dla magów są tutaj:
Cytat:

0. Postacie graczy należą do klasy średniej w Malmö: szanowani obywatele, drugorangowcy, uznani scholarzy - z tego wynika ograniczenie co "poziomu mentalnego" postaci - bardziej politycy niż fighterzy.
oraz:
Cytat:

Kryterium oceny nadesłanych materiałów: kompletność, spójność logiczna (karta postaci ma odzwierciedlenie w historii),
Jak napisałem wyżej:

Cytat:

jeżeli komuś "braknie kropki" w czymś co uważa za oczywiste dla swojej postaci - jestem skłonny do negocjacji ("przekonaj mnie, ze masz rację!") - zapewne uda się coś wymyśleć (przesunąć kropę z atrybutów w dyscypliny/sfery?).

Ograniczenie punktów wolnych nie jest moją złośliwością tylko dbaniem o logikę postaci. Równie dobrze mógłbym powiedzieć, ze punktów wolnych jest 700, a potem wywalić karty z przepakami, bo:
Cytat:

jakość zgłoszeń nie będzie spełniała moich wymagań
Jednak ja nie prowadzę powergamingu, więc szkoda, aby ktoś pisał kartę przepaka, która nie ma szans.
Do czego zmierzam - każdy pisze postać, która wg niego należy do klasy średniej w danym systemie. Jak napisałem - będę "przeliczał" działanie wszystkich mocy do jednego systemu, więc te "średnie postacie" wypadną podobne. Jeżeli ktoś zmajstruje jakiegoś przepaka (bo punktów jest dosyć) to sorry - nie w tej sesji...

Ponieważ jest to storytelling - mechanika jest poboczna i nie będę się czepiał tego, że w podręczniku napisano... Może i napisano, ale to ja prowadzę i to moja piaskownica... Zwłaszcza, że jest to CROSSOVER. I musiałbym zmajstrować 17 różnych zestawów wskaźników dla różnych "ras"... (Bo jak komuś uda się z tego co jest podane zmajstrować średniego Wraitha to ja chylę czoła)

Ilość krop była podana tylko około - przykładowo. Ponadto w wielu systemach są kropy obowiązkowe (startowe 1 Arete u magów - chociażby), co oznaczałoby, ze wszystkim pozostałym musiałbym dodać 7 punktów wolnych... A potem zdjąć 5 wraithowi za obowiązkowy oblivion... Ja naprawdę nie chcę zginąć w tabelkach i przelicznikach!
Nie chcę za bardzo ograniczać Gracza (bo ten scenariusz nie jest dla leszczy), ale z drugiej strony wymiataczom "wstrzymującym Słońce i ruszającym Ziemię" - stanowcze nie.

Pozostawiam więc niedookreślone "postać średnia" i daję możliwość ustalania postaci przez PW / GG oraz testowego podesłania karty (nawet samych krop - nawet niech będzie jako dodatkowe podesłanie).

Leto 27-03-2009 23:31

Mam, kilka pytań.
1)Czy w karcie postaci mam umieścić naturę i postawę postaci?
2)Koszt wykupienia cech za punkty wolne jest taki jak w podręczniku, czy może obowiązuje inny przelicznik?
3)Czy jeżeli obiorę rasę wampira muszę dać informacje na temat punktów człowieczeństwa i siły woli?

Aschaar 29-03-2009 13:08

Leto:

Ad.1. Tak - obowiązuje kompletna karta do gry.
Ad.2. Koszt jak w podręczniku.
Ad.3. Tak.

Ratkin 29-03-2009 16:17

Czy za "darmowe" uznajesz Asch też 3 kropki dyscyplin które dostaje wampir w momencie Przeistoczenia (pomijając że podstawkowy, 2 edycyjny Sabat miał ich 4 kosztem Pozycji)?

Bo jeśli nie, to z 45 punktów „muszę” wydać na te 3 kropki aż 21 z 45 punktów. Zostaje mi 25 punkty. To więcej niż w podstawce, więc no da się zrobić z tego kogoś kto nie jest już neonatą, fakt…

Ale..

Wilkołak dostaje 55 pkt wolnych... z czego 21 „musi” wydać na dary 1 poziomowe bo tak ma postać startowa. Daje to realnie "wolnych" 44.

Mag, dostając darmowo 1 arete i 1 sfery z Tradycji o ile do niej należy z swojej puli 55 "musi" żeby "wyjść na zero" wydać tych punktów 45. Zostaje mu w takim wypadku 10.

”Poziom” Garou wyraża się w jego randze, mierzonej (pomijając ekstremalne „epickie” wypadki) od 1 do 5. Rangę 2, nieosiągalną za żadne punkty dla początkowej postaci wilkołaka, tutaj dostaje nie jako za darmo z racji określonej przez MG „klasy średniej”. Na wydanie bonusów zostaje mu ciągle 45 pkt. Pomijając już fakt że większość postaci Garou, to postacie fizyczne, a ich umiejętności oparte są na atrybutach i zdolnościach – a bonusy do tychże już dostał, jeszcze poza samym tym procesem…

Mag natomiast, żeby móc w ogóle wydać podstawowe, kupione drogo w tym wypadku sfery na poziomy wyższe niż 1sze, musi wykupić jeszcze dodatkowe Arete. To kosztuje, w tym wypadku po wykupieniu go do poziomu który jest maksymalnym osiągalnym w trakcie tworzenia postaci z podręcznika, mag wg Twoich zasad ma wydać kolejne punkty. Dokładnie 8, żeby mieć Arete 3. Magowi na niesamowite rozwoje dające mu „średnią klasę” pozostają całe 2 punkty. O kupieniu czegoś więcej, nawet jak pozwolisz na wyższe Arete nie ma więc mowy, chyba że zrobi ktoś postać z jedną Sferą na hoho. Zdolności maga mogą wymagać do działania atrybutów i lub umiejętności, ale nie muszą. Mag polega w większości swojej „nadnaturalności” na Sferach a nie jak wilkołak w większości na atrybutach i tak już sporo wyższych „za darmo” za bycie zmiennokształtnym w crino np.

Ja rozumiem że chcesz postacie nie do walki – w tym wypadku faktycznie, wilkołak powinien mieć pewne punktowe fory bo ciężko zrobić średniej klasy społecznego garou na kropkach z podstawki (pomijając rangę). Nie zmienia jednak to faktu, że między Magiem a Garou jest przepaść która tego pierwszego niemalże dyskwalifikuje z gry. Jak z 10 punktami wolnymi (nikt nie każe pakować Arete na 3 – postać z sześcioma pierwszymi kropkami też może być ciekawa, zwłaszcza do sesji „detektywistycznych”, z racji jej niewyobrażalnego poziomu percepcji), co stanowi 2/3 punktów z podstawki, ma konkurować „poziomem” z wilkołakiem który dostał że się tak wyrażę niemal 300% normy (44 zamiast 15)?

Inne dwa pytania do MG – w czym widzisz Asch problem z napisaniem takiego Upiora? Biografie da się bez problemów, ale jeśli dostanie takie nieprzemyślane punkty jak w wyżej wymienionym przypadku, to fakt. Obywatel Stygii, z taką KP jak ten nieszczęsny Mag, by nie przetrwał. Jego właściciel wcale by go nie uwolnił tylko sprzedał na przekucie żeby mieć nowy łom, który będzie przydatniejszy w Zaświatach od takiego Upiora. Jeszcze na koniec zapytam się o to co dostaje ten Upiór za darmo, bo o takiej cesze jak Oblivion nie słyszałem.

Asch, w jakich tabelkach Ty nie chcesz tonąć? Bo ja tutaj np. operuje tylko podstawami tworzenia postaci z podręczników podstawowych do danych systemów oraz Twoją własną rekrutacją. Jedyną tabelką jaka tu jest potrzebna, jest ta która opisuje ile co kosztuje z punktów wolnych, która w poszczególnych książkach różni się tylko w 1-2 istotnych dla danej istoty cechach.

W zasadach rek jest tyko jeden „błąd” Asch. Wystarczy dać jak zwykle graczowi „to co w podstawce” plus punkty wolne. To niestety Ty zmusiłeś graczy do zabawy tabelkami żeby w ogóle zrobić postać jakąkolwiek. Mnie to nie przeszkadza, ja sobie radę dam. Tzn. z zrobieniem istoty z Wilkołaka, bo Maga się po prostu zrobić takiego jak chcesz nie da na warunkach które sam nam dałeś. Z chęcią bym zrobił inną istotę z realiów WoD, no ale ciężko…

Podsumowując – mam rozumieć że chętni do sesji, którzy chcą zrobić postać, mogą olać część posta rekrutacyjnego zawierającą zalecenia co do KP i robić wolna amerykankę byle Ci się postać spodobała i mieściła w tym co uznasz za „klasę średnią”. Uściślij więc proszę tą „klasę średnią”, co ona oznacza choćby w tych podstawowych systemach, bo jeśli te punkty z postu rekrutacyjnego możemy sobie o kant rozbić to niech chociaż nieporozumień w wypadku tego pojęcia nie róbmy. Stwierdzenie że mam być np. „średniej klasy Kuej-jinem” jest jedynym co wyznacza nam postać w takim wypadku.

Po prostu nie chcę się trudzić nad myśleniem co ono dla Ciebie znaczy i potem się dowiedzieć że czas który poświęcę na robienie postaci diabli wezmą :)

Johan Watherman 29-03-2009 17:33

Pozwolę sobie powiedzieć, że o to samo pisałem na PW i trzeci post Aschaar z odpowiedziami na pytania właśnie odnosi się do tworzenia postaci pod tym kątem.

Cytat:

Napisał Aschaar (Post 195770)
Wyjaśnię jeszcze dwie kwestie, które wyniknęły na GG / PW:

Sprawa pierwsza - kropy...

Napisałem:
Oznacza to, że jeżeli komuś "braknie kropki" w czymś co uważa za oczywiste dla swojej postaci - jestem skłonny do negocjacji ("przekonaj mnie, ze masz rację!") - zapewne uda się coś wymyśleć (przesunąć kropę z atrybutów w dyscypliny/sfery?).

Ograniczenie punktów wolnych nie jest moją złośliwością tylko dbaniem o logikę postaci. Równie dobrze mógłbym powiedzieć, ze punktów wolnych jest 700, a potem wywalić karty z przepakami, bo:
Jednak ja nie prowadzę powergamingu, więc szkoda, aby ktoś pisał kartę przepaka, która nie ma szans.


To mają być postacie "konkretne", ale zdolne do egzystencji samodzielnej.



Sprawa druga - animozje.

Rekrutacja jest otwarta dla wszystkich i nie zamierzam robić wyjątków. Napisałem, że userzy nowi na forum, tudzież ci z wpadkami będą mieli trochę pod górkę. Tylko dlatego, że nie znoszę wprowadzania nowych postaci do sesji, bo komuś się po trzech postach znudziło. Ja mam szacunek dla Graczy i wymagam go również w stosunku do siebie.

Jeżeli ktoś nie jest w stanie grać z osobą, której nie lubi - niech mi to powie lub napisze w karcie. Jest to również dla mnie informacja, o tym jak złożyć drużynę...

Chociaż też się mi to nie podoba bo przy kolosalnych statystykach Wampir jest istotą dopakowaną (gdy rzuca na Dyscypliny). To samo nie podobała się mi zbytnio Mag który prawie nie odbiega magyą od podstawki (przy Arete 3 można sobie pozwolić na łączne 7 w dyscyplinach) i nawet dopakowany atrybutami jest początkujący. Taka postać w np. Porządku Hermesa zostałaby porządnie okrzyczy gdyby nazwała się Magiem gdyż taki stopień wiedzy nie czyni pośród nich jeszcze pełnoprawnego Maga. Nie mówię tu od razu aby dawać szablon Adepta (który zastosowałem w swojej sesji jako wyższe loty klasy średniej) ale Mag wart siebie to już ktoś kto albo dokopał się do tego 4 poziomu Sfery albo nie ale jest dość wszechstronny.
Tylko Ratkin machnąłeś się albo mówisz o edycji 2,5 – Mag ma bazowo 7 pozycji. ;)
Poza tym powtarzając za MG takie same problemy jak z Magiem wystąpią i z np. Mumią. Bo o ile Wampir swoją klasę pokazuje poprzez wpływy (tanie jak barszcz pozycje) i Dyscypliny to w Magu na pierwszy plan wychodzą Sfery będące systemem rang w wielu Tradycjach i do tego osiągnięcia.
Co zaś wszystkich Sfer na 1 to przy Arete 1 też nie za wesoło bo niektóre percepcje zamiast Świadomości/Intuicji wymagają Arete – Pierwszej, Ducha, część Umysłu, zapewne głębsze zajrzenie we Wzorce Materii czy Życia :D

Ratkin 29-03-2009 18:06

Fakt panie Waserman, fakt. Wyciąłem błąd, bo ta dywagacja była już w zasadzie zbędna.

Właśnie to pominąłem, co Ty napisałeś o tym Hermetyku - Maga pozycję wyznacza jego Arete i Sfery. To można na KP kupić, rangi nie - rangę ma wilczek za darmo a mag niema nawet punktów z podstawki :)

Propos Mumii - jak wygląda "klasa średnia" u nich to aż się boję myśleć (rozważając wydaną w naszym języku 2edycję) :D

Aschaar 29-03-2009 23:33

Przepraszam Ratkin, że założyłem tak nieprzemyślaną rekrutację! Więcej się to nie powtórzy.

Pozwolę sobie zbiorczo odpowiedzieć na postawione pytania Ratkina:
Czytać uczymy się w przedszkolu. nie wnikam kiedy ktoś uczy się czytania ze zrozumieniem. To koniec podsumowywania długiego wywodu.


Teraz prosze o maksymalną koncentrację. Czytamy ZE ZROZUMIENIEM czytanego tekstu:

Napisałem chyba wyraźnie: "każdy pisze postać, która wg niego należy do klasy średniej w danym systemie" nieco nizej napisałem: "jest to storytelling - mechanika jest poboczna i nie będę się czepiał tego, że w podręczniku napisano... Może i napisano, ale to ja prowadzę i to moja piaskownica... Zwłaszcza, że jest to CROSSOVER."
Stosując podstawową zasadę podręczników do WoD (!!!).


Można odsapnąć. Dalej tylko czytamy.

Zaskakujące, że wszyscy czepiają się kropek... Napisze jeszcze raz coś co napisałem wcześniej: "jak komuś braknie to może, a nawet powinien negocjować". Nie mam ochoty pisać, ze magowie mogą mieć tyle FB, wilkołaki tyle, demon nie ma , a mumia traci trzy kropki z fizycznych.
Napisałem, że będę "przeliczał" moce na wspólny mianownik. Nikomu nie każę znać wszystkich podręczników, bo nie jest to potrzebne. Przyda się znajomość systemu w którym ktoś pisze KP i tylko tyle. Jeżeli w podręczniku jest karta (jak ktoś nie wyrwał to pewnie jest) to proszę ją wypełnić. I uzasadnić.

Jeżeli ktoś ma problem ze słowem "średni" to proponuję słownik.

To DDkowcom zarzuca się "tabulkologizm stosowany", a tu proszę - system storytellingowy i podstawowy problem - jak mogę "dopałerzyć" postać... Zgroza. :/

Johan Watherman 30-03-2009 15:48

Aschaar – jednak ta mechaniczna karta postaci jest odbiciem warstwo fabularnej i dobry gracz robi je tak aby współgrały. Co zaś Maga to albo robi się prawie początkową postać albo z góry zakłada się negocjacje. Bo ledwo co przebudzony młokos zaraz po inicjacji w Tradycji oraz szeregowy mag różnią się oświeceniem, celami, przebytymi konfliktami z Avatarem. Nawet taka rzecz jak Jhor. Chce zrobić Eutanatosa zabójcę. Początkowa postać ma na początku drogi ma wiele skrupułów, wahań i w KP oraz odgrywaniu kładzie się na to nacisk. Szeregowy Mag balansuje na granicy zatracenia, musi uważać aby nie zapomnieć o nadziei. Ta sama postać w różnym przedziale czasu. Jeśli wiele osób zwracało uwagę na kropki to wypadało coś z nimi zrobić bo tak się strasznie trudno pisze KP.

Aschaar 30-03-2009 18:22

Zmana zasad kropkowania.
 
Ok, Ok, Ok...

Jestem naprawdę spolegliwym GMem... Zmiana zasad kropkowych: kropy na atrybuty i zdolności - jak w poście rekrutacyjnym. Reszta - jak zakłada podrecznik + z punktów wolnych - po koszcie podręcznikowym. Punktów wolnych gratisowo wszyscy dostają jeszcze 87.

Ale, "coś za coś" - koszt punktów wolnych dla artybutów i zdolności jest dwukrotnie wyższy niż w podręczniku.
Mam nadzieję, że starczy na odwzorowanie warstwy fabularnej... Jak komus jeszcze braknie - negocjacje.

Pamiętać nalezy, że przepaki wylatują.

Oczywiście nie trzeba wydać wszystkich punktów wolnych.

Na marginesie: przeraża mnie to, że jedna jedyna osoba przeczytała ze zrozumieniem posta rekrutacyjnego... i odcyfrowała pewien trik związany z "konfliktowymi kropkami"... No cóż...


EDIT:
Po wprowadzeniu nowych ilośći FB wygląda to tak:
Jeżeli idzie o kropy: Atrybuty: 7/5/3(+3); Zdolności 15/11/9(+7); Cechy pozycji 7; Charakter 7; Punkty wolne 132 (w przypadku magów i wilkołaków - 142). Dyscypliny/sfery/dary bazowe z podręcznika + z punków wolnych. Wady i zalety - nie więcej jak sumarycznie 4.
Uwagi: przy bardzo dobrym koncepcie postaci, historii i dodatkowych ustaleniach - jestem skłonny dopuścić coś spoza w/w (czytaj: dostępne jest całe uniwersum WoD).
Plusy w nawiasach to ilość dodatkowych krop w atrybutach i zdolnościach - można je podzielić dowolnie.

Lunar 30-03-2009 20:42

Dobra.. biadolicie, a każda istota rozumna wie co to znaczy "wyważona postać", a termin przepak nie dyskwalifikuje po prostu zdolnego klienta.
Cytat:

Wady i zalety - nie więcej jak sumarycznie 4.
To nie można mieć wady/zalety 5-punktowej? <;

142 punkty wolne to już potęga. Śmiało na poprzednim gruncie można było wyciągnąć 12 kropek na Sfery, no ale.. skoro tak, to rzeczywiście jesteśmy klasą średnią. Taką mocną.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:23.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172