Nie da rady skopiować tekstu. To karta w excelu z paroma stronami, wygodna dość, większość automatycznie wypełnia. Wysyłanie kart na pw jakoś mnie zniechęca... to będzie storytelling w takim razie wnioskuję? Edit: moje nastawienie do kart pw jest złe, bo zwykle oznacza to, że jest to storytelling, za którym nie przepadam za bardzo, oraz że oznacza to problemy dla mg. Jeśli karty są na skrzynce na lastinn to 1) zajmują na niej miejsce, a różnie bywa i czasem są ważne rzeczy, których nie można skasować 2) brak internetu - brak karty, a przez to problemy w pisaniu posta mg 3) ostatnio skrzynki na lastinn wariowały i obawiam się, że mogą ponownie 4) nawet jeśli mg skopiuje je do worda to jest raczej tylko chodzenie naokoło, zamiast od razu wysłać ładne karty. |
o, Eleanor, Sekal ;) Z wami wygi to mogę zagrać. W ciemno tak strzelam. Potem przeczytam temat ;) |
Będę zwracać uwagę na statystyki, ale nie będziemy się bawić w dokładne obliczanie cyferek. Chodzi raczej o racjonalne wyważenie postaci, by np ktoś o inteligencji 8, nie mówił pięknych mów, albo ktoś o kondycji 10 nie próbował biec bez przerwy przez 10h i na koniec napisał, że nawet się nie zadyszał itp. Jest też potrzebna przy klasach czarujących dla określenia ich umiejętności. Zdecydowanie najważniejsza będzie dla mnie ciekawa i ładnie opisana postać i i jej historia, niż rewelacyjnie rozpisana mechanika :D |
Jeszcze jedna ważna sprawa: data, który rok jest obecnie? W Krainach się zawsze sporo dzieje, bóstwa umierają, imperia powracają, itp Parę ważniejszych faktów: Cytat:
|
Kilka kwestii co do sesji * Kwestia konwencji: Storytelling z elementami mechaniki DnD, Forgotten Realms * Kwestia zgodności z settingiem: Wszelkie materiały kanoniczne zachowują ważność, data rozpoczęcia przygody to późne lato 1375r. Moja interpretacja settingu jest moją interpretacją settingu. A świat jest nieco inny. Jaki? W sesji się okaże. * Kwestia zastosowania mechaniki: W tej sesji opieramy się na logice i zdrowym rozsądku, wszystkie rzuty wykonuje MG. Gramy korzystając z mechaniki DnD. Mechanika rozstrzyga kwestie sporne, przy czym spory z MG rozstrzyga MG. O konieczności odwołania się do niej decyduje MG. * Kwestia kontroli MG nad poczynaniami graczy: Gracze mają nieograniczoną swobodę, jednak opis konsekwencji ich czynów leży w gestii MG. W niektórych (sami sprawdźcie jakich) sytuacjach gracze wchodzą w interakcję ze światem na opisanych zasadach i sami opisują skutki niektórych swoich czynów, po uzgodnieniu z MG * Kwestia relacji wewnątrzdrużynowych: To jest życie, więc konflikty w drużynie są akceptowane. Fabularnie uzasadnione są zawsze zasadne. * Kwestia częstotliwości postowania: Tempo postowania ustalamy na minimum 1 post/tydzień, Maximum nie określam, bo zależy id inwencji i chęci graczy :), ale MG nie może obiecać więcej niż 1 swojego posta co 5 dni. * Kwestia preferowanej długości postów: Długość się liczy mniej, ważniejsza jest jakość a najważniejszy MG. Gracze piszący posty jednolinijkowe nie są mile widziani, jednak 5 stron opisu blasku księżyca też uważane będzie za przesadę. * Kwestia poprawności i schludności notek: Żadnych emotek, psują mój nastrój. Zakładam, że dialogi między osobami pisane są przy udziale tych osób lub za ich zezwoleniem (inne sytuacje są po prostu niedopuszczalne) Nie ma więc potrzeby pisania na górze postu przy czyim udziale dany post został napisany. Proszę tego nie robić! * Kwestia zapisu dialogów: Dialogi piszemy. Kursywą oraz poprzedzamy myślnikiem. * Kwestia zapisu myśli postaci: Jeżeli znajdzie się postać decydująca się na myślenie to myśli postaci zapisujemy wybranym przez MG kolorem czcionki - czarnym. Myśli poza tym zaznaczamy z obu stron tyldą oraz piszemy kursywą. * Kwestia podpisy pod notkami graczy: Wyłączamy podpisy w notkach sesyjnych. Lub nie. Można umieszczać w podpisach pochlebne opinie na temat MG i Forum. Lub inne byle tylko pochlebne :D * Kwestia edycji: Zasadniczo nie zezwalam na żadne edycje raz wklejonych postów, chyba że edycja czysto estetyczna poprawiająca schludność i poprawność postów. Jeśli edycja inna z jakiegoś powodu jest konieczna (nakaz MG, prośba innych graczy) należy koniecznie napisać o edycji w komentarzach, by inni gracze zajrzeli jeszcze raz do przeczytanego postu i zapoznali się z przedmiotem edycji. * Kwestia języka: Stosowanie poprawnej polszczyzny, zasad polskiej gramatyki i ortografii (poza sytuacjami fabularnie uzasadnionymi) jest jednym z wymogów MG wobec graczy. Na potknięcia interpunkcyjne mogę przymykać oko. Powyższy tekst napisany przez Antarę modyfikowany przez Bielona na innym forum, a teraz przeze mnie :D |
Jeśli jest szansa, to w tygodniu postaram się dosłać kartę postaci. :) Mam już koncepcję na ludzką kobietę - tropicielkę, mam nadzieję, że nie będzie wielu innych chętnych na tę klasę. ;) Pozdrawiam Joanna |
Mamy obecnie łotra, 3 chętnych na magiczne postaci. Więc tropiciel(ka) i wojownicy mile widziani. ;) |
To jeśli można, to też bym chętnie zagrał (zwłaszcza, że gdzie indziej - wiecie gdzie) nie bardzo idzie mi ostatnio prowadzenie. Może jako gracz pójdzie mi lepiej. |
Ehh a ja tak marzę o sesji w Cormyrze w końcu :D A tu znowu Vaasa. Miłej gry życzę wszystkim ;) Fajna zaczepka dla historii. |
Serdecznie zapraszam :) Zaczynam się obawiać, ze gracze pobiją MG doświadczeniem na łeb na szyje :) Ze spraw organizacyjnych: Mam już dwie karty czarodziejów więc jeśli mogę to sugeruje nie wybieranie tej klasy. EDIT: mam już trzy "magowate" postaci :d (chciałam napisać czarujące, ale doszłam do wniosku, że tak będzie lepiej ;)) |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 23:49. |
Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0