|
Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone. |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
26-04-2009, 18:02 | #1 |
Reputacja: 1 | [DnD 4- Planescape] Dzień Odnowy Spójrzmy na Sigil z Zewnętrza. Nie z zewnątrz, tylko z Zewnętrza, które jak sama nazwa wskazuje jest w centrum Planów. Tak, to brzmi trochę dziwnie, ale Plany są dziwne. Logika materialnych światów w nich upada, prawa okazują się albo nie działać, albo być jedynie sugestiami, których nie trzeba się trzymać. Lecz nie zastanawiajmy się nad tym. Popatrzmy z Zewnętrza, które jest w centrum. Sigil jest stąd ogromnym pierścieniem który unosi się nad Iglicą. Wydaje się być szary, metalowy. Jak prawdziwy pierścień jakiegoś wszechpotężnego boga. Spróbujmy tam dojść. Stoimy bowiem u podnóża ogromnej góry będącej centrum multiwersum. Tym jest właśnie Iglica. Weźmy pierwszy krok, potem drugi. Po setkach kroków zaczniemy wspinać się po coraz bardziej stromym zboczu Iglicy. Ale to przecież takie męczące. Użyjmy więc magii. Niestety, użyć jej nie możemy. Magia nie chce działać, taka bowiem jest natura Zewnętrza. Pozbawieni więc tego dogodnego ułatwienia wspinamy się dalej. Mijają minuty, potem godziny. Ale widzimy szczyt, widzimy Sigil. Więc wspinamy się dalej. I dalej. I dalej. I w końcu umieramy. Bo Iglica jest nieskończona, nawet jeśli widzimy jej szczyt. Do Sigil nie prowadzi żadna droga. Lecz do Sigil dostać można się zewsząd. Z każdego planu, z każdego świata. Do Miasta Drzwi prowadzi bowiem niezliczona ilość portali. Gdy nieopatrzny wędrowiec z Wybrzeża Mieczy przejdzie pod zwalonym drzewem, może pojawić się w najgorszym zaułku Ulu. I nawet jeśli przeżyje napaść bandytów, to może nigdy nie wrócić z powrotem, nawet pomimo tego, że w Sigil portale są wszędzie. Mogą ukrywać się w każdym przejściu, drzwiach, oknie, łuku, arkadzie, pomiędzy nogami stołu. Otwiera je bowiem odpowiedni klucz, a nim może być wszystko. Rasa, specjalny przedmiot, czar, stan umysłu, gest. Nie znając klucza, nie przejdziesz przez portal. A nawet znając klucz, musisz wiedzieć który z niezliczonych portali jest właściwy. Jeśli pojawiłeś się w Sigil, szybko odkryjesz jak brzmi jego inna nazwa- Klatka. Kogo szuka MG Sesja przeznaczona jest domyślnie dla pięcioosobowej drużyny poszukiwaczy przygód, którzy nie boją się niczego i nikogo. Chcę graczy solidnych, niekoniecznie wielce doświadczonych i znających świat na wylot. Trochę podstaw świata gry, chęć poszperania po internecie w celu znalezienia odpowiednich danych i czerpanie przyjemności z zarabianie PD to główne wymogi. Gracze mają też ze sobą współpracować. Nie potrzebuję żadnych samotnych wilków. Nie oznacza to, że nie można myśleć głównie o sobie, kłamać i oszukiwać, ale trzeba się trzymać w grupie. Głównie dlatego, że samotnie w DnD 4 się umiera. Czego się spodziewać? Scenariusz obfitować będzie w walki, wyzwania, zagadki, potyczki dyplomatyczne i masę innych wyzwań w polewie przyzwoitego scenariusza. To znaczy, mam nadzieję, że stworzę coś przyzwoitego, a już na pewno się postaram. Czy umiem, to zawsze można sprawdzić w profilu i wyciągnąć samemu wnioski, czy warto się pakować w sesję takiego, a nie innego MG. Zamysł scenariusza pozwala też na odwiedzenie naprawdę niesamowitych lokacji, od rozpadającego się Limbo po paskudne Piekła. Jeśli więc lubisz szalone lokacje, to może być coś dla Ciebie. To DnD, a to jasno wskazuje na heroic. Nie żadne dark, czy inne wymysły. Po to się chodzi po Lochach i morduje Smoki by poczuć się niezwyciężonym bohaterem. Bohaterem może i gracz będzie. Ale jak go w trakcie sesji ubiję, to nie będzie niezwyciężony . System: Tak... bardzo możliwe, że iDnD jak to się złośliwie nazywało 4.0 przed premierą nie za bardzo nadaje się do prowadzenie online, ale mimo to- z chęcią spróbuję. Najnowsze DnD dorobiło się już masy podręczników i pewnie jest znane na forum całkiem nieźle, toteż może uda mi się znaleźć odpowiednią grupę graczy? A jeśli nie... ofiarowuję się do pomocy przy tworzeniu kart postaci. W takiej jednak desperackiej sytuacji wymagam bardzo konkretnej wizji kto czym chce grać, bo gdybym miał opisywać wszystkie dostępne klasy i ich możliwości komuś „zielonemu”- szlag by mnie trafił. Setting- tak tak proszę państwa. Żaden Greyhawk, żaden Forgotten Realm. Idziemy dwa piętra wyżej i skaczemy przez okno- witam w Planescape!Sigil – Sferopedia Wiedzę o planach będę czerpał z różnych źródeł. Trzonem jest aktualny Manual of the Planes, ale równie dobrze mogę skoczyć do opisów z zamierzchłych czasów AD&D. Mechanika- o tak, najpiękniejsza z rzeczy. Wyjaśnijmy sobie jedno- DnD to nie jest system, w którym mechanika robi to, co chce gracz. DnD to system, w którym gracz robi to, na co pozwala mechanika. Zasady, nawet jeśli bzdurne, są po to by się ich trzymać, gdyż służą przede wszystkim graczowi. Nieznajomość zasad szkodzi.Postaci: Niby sporo o postaciach mówi powyższy akapit, ale jest „ale”. Dorabianie fabuły do mechaniki jest chlebem powszednim DnD, niemniej fabuła musi mi się spodobać. Samego zlepka atutów i mocy nie przyjmę nigdy w życiu. To musi być zlepek atutów i mocy z fajnym i przemyślanym spoiwem. W KP musi więc być zawarte to co następuje: -karta postaci: -historia postaci: kandydacie, niech nie zwiedzie cię zdawkowość tego akapitu w porównaniu z powyższym. Dobra historia postaci jest ceniona przeze mnie wyżej niż dobra karta.-osobowość postaci: historia i nic nie mówiący Praworządny Dobry w rubryczce na karcie to mało. Chcę wiedzieć jak gracz będzie odgrywać swoją postać.A jak piszemy w sesji? Przynajmniej raz na tydzień. MG odpisuje w weekendy, a jak ktoś mu spowalnia grę to gryzie, pluje, psioczy i się naprzykrza. A ostatecznie napada nieprzyzwoicie ciężkim encounterem. Preferowana długość postów to ok A4 gdy nic specjalnie dynamicznego się nie dzieje. Jeśli ktoś ma pomysł na napisanie czegoś dłuższego, to droga wolna, ja się nie obrażę i chętnie poczytam. Ale pewnie nie napiszę dla żadnego pojedynczego gracza więcej niż tą jedną stronę. Gdy zaś zrobi się bardziej dynamicznie, np. w trakcie walki. Wolę mieć 5 linijek szybko, niż A4 o niczym po tygodniu, gdy nikt już nie pamięta co miał zrobić w następnej turze. Zgłoszenia Po pierwsze deadline, który pragnąłbym ustawić na 15 maja br. To daje sporo czasu na wymyślenie czegoś przyzwoitego i ubranie tego w system (dla wszystkich zwolenników opowiadania historii), albo stworzenie dobrej postaci i wytłumaczenie dlaczego będąc paladynem ma multiklasę w złodzieju (dla wszystkich zwolenników turlania kośćmi). Po drugie, forma zgłoszenia. Historię i osobowość postaci proszę przysyłać mi na priv i dołączyć do niego link do karty postaci online. Kartę taką można np. stworzyć w portalu Myth-Weavers - Powered by vBulletin. Jeśli ktoś korzysta z innego portalu, nie ma kłopotu. Bylebym miał stały dostęp do karty, która będzie uzupełniana w trakcie rozgrywki. Szalenie ułatwia to np. prowadzanie, gdy widzę kto ma ile obrażeń i jakie moce już zużył. Żelazna Zasada Zapatashury Masz wątpliwości- pytaj. Po to jest w moim profilu gg, mail czy PW. |