Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Archiwum rekrutacji
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone.


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 26-04-2009, 19:02   #1
 
Zapatashura's Avatar
 
Reputacja: 1 Zapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputację
[DnD 4- Planescape] Dzień Odnowy


Spójrzmy na Sigil z Zewnętrza. Nie z zewnątrz, tylko z Zewnętrza, które jak sama nazwa wskazuje jest w centrum Planów. Tak, to brzmi trochę dziwnie, ale Plany są dziwne. Logika materialnych światów w nich upada, prawa okazują się albo nie działać, albo być jedynie sugestiami, których nie trzeba się trzymać. Lecz nie zastanawiajmy się nad tym.
Popatrzmy z Zewnętrza, które jest w centrum.

Sigil jest stąd ogromnym pierścieniem który unosi się nad Iglicą. Wydaje się być szary, metalowy. Jak prawdziwy pierścień jakiegoś wszechpotężnego boga. Spróbujmy tam dojść.
Stoimy bowiem u podnóża ogromnej góry będącej centrum multiwersum. Tym jest właśnie Iglica. Weźmy pierwszy krok, potem drugi. Po setkach kroków zaczniemy wspinać się po coraz bardziej stromym zboczu Iglicy. Ale to przecież takie męczące. Użyjmy więc magii.
Niestety, użyć jej nie możemy. Magia nie chce działać, taka bowiem jest natura Zewnętrza. Pozbawieni więc tego dogodnego ułatwienia wspinamy się dalej. Mijają minuty, potem godziny. Ale widzimy szczyt, widzimy Sigil.
Więc wspinamy się dalej.

I dalej.


I dalej.


I w końcu umieramy.
Bo Iglica jest nieskończona, nawet jeśli widzimy jej szczyt. Do Sigil nie prowadzi żadna droga.
Lecz do Sigil dostać można się zewsząd. Z każdego planu, z każdego świata. Do Miasta Drzwi prowadzi bowiem niezliczona ilość portali. Gdy nieopatrzny wędrowiec z Wybrzeża Mieczy przejdzie pod zwalonym drzewem, może pojawić się w najgorszym zaułku Ulu. I nawet jeśli przeżyje napaść bandytów, to może nigdy nie wrócić z powrotem, nawet pomimo tego, że w Sigil portale są wszędzie. Mogą ukrywać się w każdym przejściu, drzwiach, oknie, łuku, arkadzie, pomiędzy nogami stołu.

Otwiera je bowiem odpowiedni klucz, a nim może być wszystko. Rasa, specjalny przedmiot, czar, stan umysłu, gest. Nie znając klucza, nie przejdziesz przez portal. A nawet znając klucz, musisz wiedzieć który z niezliczonych portali jest właściwy.
Jeśli pojawiłeś się w Sigil, szybko odkryjesz jak brzmi jego inna nazwa- Klatka.


Kogo szuka MG

Sesja przeznaczona jest domyślnie dla pięcioosobowej drużyny poszukiwaczy przygód, którzy nie boją się niczego i nikogo.
Chcę graczy solidnych, niekoniecznie wielce doświadczonych i znających świat na wylot. Trochę podstaw świata gry, chęć poszperania po internecie w celu znalezienia odpowiednich danych i czerpanie przyjemności z zarabianie PD to główne wymogi.

Gracze mają też ze sobą współpracować. Nie potrzebuję żadnych samotnych wilków. Nie oznacza to, że nie można myśleć głównie o sobie, kłamać i oszukiwać, ale trzeba się trzymać w grupie.
Głównie dlatego, że samotnie w DnD 4 się umiera.

Czego się spodziewać?

Scenariusz obfitować będzie w walki, wyzwania, zagadki, potyczki dyplomatyczne i masę innych wyzwań w polewie przyzwoitego scenariusza. To znaczy, mam nadzieję, że stworzę coś przyzwoitego, a już na pewno się postaram. Czy umiem, to zawsze można sprawdzić w profilu i wyciągnąć samemu wnioski, czy warto się pakować w sesję takiego, a nie innego MG.

Zamysł scenariusza pozwala też na odwiedzenie naprawdę niesamowitych lokacji, od rozpadającego się Limbo po paskudne Piekła. Jeśli więc lubisz szalone lokacje, to może być coś dla Ciebie.

To DnD, a to jasno wskazuje na heroic. Nie żadne dark, czy inne wymysły. Po to się chodzi po Lochach i morduje Smoki by poczuć się niezwyciężonym bohaterem.
Bohaterem może i gracz będzie. Ale jak go w trakcie sesji ubiję, to nie będzie niezwyciężony .

System:
Tak... bardzo możliwe, że iDnD jak to się złośliwie nazywało 4.0 przed premierą nie za bardzo nadaje się do prowadzenie online, ale mimo to- z chęcią spróbuję.
Najnowsze DnD dorobiło się już masy podręczników i pewnie jest znane na forum całkiem nieźle, toteż może uda mi się znaleźć odpowiednią grupę graczy? A jeśli nie... ofiarowuję się do pomocy przy tworzeniu kart postaci. W takiej jednak desperackiej sytuacji wymagam bardzo konkretnej wizji kto czym chce grać, bo gdybym miał opisywać wszystkie dostępne klasy i ich możliwości komuś „zielonemu”- szlag by mnie trafił.

Setting-
tak tak proszę państwa. Żaden Greyhawk, żaden Forgotten Realm. Idziemy dwa piętra wyżej i skaczemy przez okno- witam w Planescape!
Jeśli ktoś grał w rewelacyjnego Tormenta, to jesteśmy w domu. Jeśli nie...
Na pewno grał w DnD inaczej czego szukałby w tej rekrutacji? Planescape to nic innego jak bezmiar planów: Dziewięć Piekieł, Otchłań, Plan Cieni czy Morze Astralne. W tym settingu nic nie jest takie, jakim się zdaje. Prawa planów materialnych odchodzą w bok, grawitacja przestaje być stałą, a podłogi odgryzają nogi...
Ale zanim biedni, nieświadomi nadciągającej tragedii gracze wyruszą polować na demony w Dis, wszyscy spotkają się w Sigil. I chociaż mógłbym poświęcić najbliższe godziny swego życia próbując opisać czym jest to miasto, to z czystego lenistwa wolę zdać się na cudzą pracę. Tym samym jeśli ktoś nie zna tego cudownego miasta, to pozna je tutaj:
Sigil – Sferopedia

Wiedzę o planach będę czerpał z różnych źródeł. Trzonem jest aktualny Manual of the Planes, ale równie dobrze mogę skoczyć do opisów z zamierzchłych czasów AD&D.

Mechanika-
o tak, najpiękniejsza z rzeczy. Wyjaśnijmy sobie jedno- DnD to nie jest system, w którym mechanika robi to, co chce gracz. DnD to system, w którym gracz robi to, na co pozwala mechanika. Zasady, nawet jeśli bzdurne, są po to by się ich trzymać, gdyż służą przede wszystkim graczowi. Nieznajomość zasad szkodzi.

A skoro już odstraszyłem połowę potencjalnych graczy, to poniewczasie warto coś dodać: mechanika jest święta wtedy, kiedy jest potrzebna. Kiedy zaś jedynie spowalniałaby rozgrywkę MG przerzuca się na storytelling i logika wraca do łask.

Przykład- gracze muszą przekonać bardzo ważną postać do swoich racji. Wtedy mogą wykazać się erudycją godną największych krasomówców a i tak o wyniku pertraktacji zadecydują rzuty kośćmi, a to co sami z siebie dadzą zaowocuje +2/-2 do testu. Sorry, ale po to jest skill chalenge wbudowany w system.
Z drugiej strony wyciągnięcie zniżki w karczmie na piękne oczy- mi to w niczym nie wadzi, hulaj dusza, żadnych testów.

Powergamerzy i munchkini mają u mnie zielone światło, tak długo jak wszystko się zgadza mechanicznie. Oczywiście jeśli jakiś patent wybitnie nie przypadnie mi do gustu to kandydat może zostać odrzucony w obawie o rozchwianie systemu. A jeśli się prześlizgnie i nagle zacznie mi bruździć, może go spotkać nieprzyjemna śmierć w ostro przesadzonym encounterze.
Postaci:
Niby sporo o postaciach mówi powyższy akapit, ale jest „ale”. Dorabianie fabuły do mechaniki jest chlebem powszednim DnD, niemniej fabuła musi mi się spodobać. Samego zlepka atutów i mocy nie przyjmę nigdy w życiu. To musi być zlepek atutów i mocy z fajnym i przemyślanym spoiwem.

W KP musi więc być zawarte to co następuje:
-karta postaci:

lvl-
14. Ot, bo to bardzo fajny level jest. Połowa paragon tier daje graczowi sporą siłę, ale dalej musi się liczyć z tym, że po świecie kica coś, co może go zjeść. I tak, jest to wyraźna aluzja do poziomu epickości sesji.
rasy-
ogromna zaleta Planescape to to, że nie ma takiej rasy, która byłaby dziwna. Wszystko co ma mechaniczną rozpiskę dla graczy jest dostępne, czy wala się po Player Handbook, PH 2, Forgotten Realms Players Guide, Manual of the Planes czy Monster Manual. Każda grywalna rasa znajdująca się w podręcznikach jest dostępna. Wszystko co mogłoby się walać po Dragonach jest niedostępne. Wyznaję zasadę, że coś musi mieć twardą okładkę, by było oficjalne
charakter-
osobiście nie przeszkadza mi kto jaki kodeks moralny wyznaje, ale z charakterami zawsze są pewne kłopoty. W związku z tym domyślnie postacie powinny być unaligned albo dobre. Nie odrzucę z miejsca postaci złej, ale tylko wtedy gdy jej koncepcja nie będzie wyglądała jak musowy zgrzyt w drużynie. Z drugiej strony jeśli mi się pozgłasza masa typów spod ciemnej gwiazdy, to zgrzytem w drużynie byłaby postać dobra... Eeee... tak więc charakter dowolny, byleby gracze nie dążyli do wewnętrznych konfliktów zbrojnych.
klasy-
to samo co wyżej: jest w podręczniku, jest dostępne. Tutaj jednak wypadałoby dodać parę słów od MG. Mianowicie dla dobra drużyny lepiej, by była ona zróżnicowana tak, jak mechanika przewiduje. W związku z tym trzonem drużyny powinien być leader, controler i striker. Bez któregoś z tych elementów będzie naprawdę źle. Mało tego, MG ubzdurał sobie jeszcze, że w drużynie powinien być mag i złodziej, ale na szczęście łatwo to obejść. Mianowicie mag to ten, który ma dostęp do rytuałów, a złodziej to ten, kto ma złodziejstwo. Ktoś, kto nie ma dumpa w charyzmie też by się przydał.
paragon path-
to niesamowite, ale tutaj też niczego nie zabraniam
atrybuty-
point buy 22
ekwipunek:
w ramach odpowiedniej elastyczności gracz ma do wydania 13 000 gp oraz posiada do wyboru przedmiot 13, 14 i 15 poziomu. Gdyby chciał jednak wybrać sobie przedmioty 13,13 i 15, to wtedy odlicza sobie różnicę kosztów i dodaje do złota.
pochodzenie:
tutaj rodzi się pewnie problem, ponieważ Planescape jest ogromny. W związku z tym korzyści z pochodzenia są do uzgodnienia z MG, choć oczywiście najprościej jest wziąć coś z Forgotten Realms Player Guide i udawać, że hen, hen na innym planie były zbliżone warunki dorastania .
języki-
z racji settingu dopuszczam wybranie Abbysal i Supernal jeżeli będzie to dobrze uzasadnione w historii postaci. „Uczyłem się ich u mojego mistrza maga” jest słabym uzasadnieniem, proszącym się o atut lingwista.
-historia postaci:
kandydacie, niech nie zwiedzie cię zdawkowość tego akapitu w porównaniu z powyższym. Dobra historia postaci jest ceniona przeze mnie wyżej niż dobra karta.
-osobowość postaci:
historia i nic nie mówiący Praworządny Dobry w rubryczce na karcie to mało. Chcę wiedzieć jak gracz będzie odgrywać swoją postać.
A jak piszemy w sesji?

Przynajmniej raz na tydzień. MG odpisuje w weekendy, a jak ktoś mu spowalnia grę to gryzie, pluje, psioczy i się naprzykrza. A ostatecznie napada nieprzyzwoicie ciężkim encounterem.
Preferowana długość postów to ok A4 gdy nic specjalnie dynamicznego się nie dzieje. Jeśli ktoś ma pomysł na napisanie czegoś dłuższego, to droga wolna, ja się nie obrażę i chętnie poczytam. Ale pewnie nie napiszę dla żadnego pojedynczego gracza więcej niż tą jedną stronę.
Gdy zaś zrobi się bardziej dynamicznie, np. w trakcie walki. Wolę mieć 5 linijek szybko, niż A4 o niczym po tygodniu, gdy nikt już nie pamięta co miał zrobić w następnej turze.

Zgłoszenia

Po pierwsze deadline, który pragnąłbym ustawić na 15 maja br. To daje sporo czasu na wymyślenie czegoś przyzwoitego i ubranie tego w system (dla wszystkich zwolenników opowiadania historii), albo stworzenie dobrej postaci i wytłumaczenie dlaczego będąc paladynem ma multiklasę w złodzieju (dla wszystkich zwolenników turlania kośćmi).

Po drugie, forma zgłoszenia. Historię i osobowość postaci proszę przysyłać mi na priv i dołączyć do niego link do karty postaci online. Kartę taką można np. stworzyć w portalu Myth-Weavers - Powered by vBulletin. Jeśli ktoś korzysta z innego portalu, nie ma kłopotu. Bylebym miał stały dostęp do karty, która będzie uzupełniana w trakcie rozgrywki. Szalenie ułatwia to np. prowadzanie, gdy widzę kto ma ile obrażeń i jakie moce już zużył.

Żelazna Zasada Zapatashury

Masz wątpliwości- pytaj. Po to jest w moim profilu gg, mail czy PW.
 
Zapatashura jest offline  
Stary 26-04-2009, 19:31   #2
 
Kelly's Avatar
 
Reputacja: 1 Kelly ma wyłączoną reputację
Planescape prowadziłem, grałem, ale w AD&D. O 4 edycji nie mam zielonego pojęcia. Ale jeżeli pomógłbyś w tworzeniu postaci, to miałbyś dobrego Sensata.
 
Kelly jest offline  
Stary 26-04-2009, 19:31   #3
 
Qumi's Avatar
 
Reputacja: 1 Qumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetny
Super W końcu gra w 4 edycji, długo czekałem, aby spróbować jak to się gra Chętnie zagram jakąś postacią arcane, raczej kontrolerem albo strikerem.
 
Qumi jest offline  
Stary 26-04-2009, 19:36   #4
 
Zapatashura's Avatar
 
Reputacja: 1 Zapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputację
Oho, oho. Już pierwszy post dał mi do zrozumienia, że nie ująłem wszystkiego we wprowadzeniu. A przecież myślałem nad każdą możliwości

Tak, więc uściślenie- to, że postaci zaczną w Sigil, nie znaczy że są jej rodowitymi mieszkańcami. Mogą pochodzić z praktycznie z dowolnego miejsca.

Co do frakcji, czyli między innymi wspomnianych Czuciowców. Nie ma żadnej mechaniki w 4.0 co do takowych. Baaa, nie ma nawet przyzwoicie opisanego Sigil. Jeśli ktoś, jak Kelly, ma dostęp do dawnych źródeł, to może je traktować +/- jako fabularną świętość, do której dorobi się współczesną mechanikę.
 
Zapatashura jest offline  
Stary 26-04-2009, 21:01   #5
 
deMaus's Avatar
 
Reputacja: 1 deMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumny
W końcu ktoś prowadzi sesję w DnD e4 tak chciałem, zagrać, a nie prowadzić

Zgłaszam się. Postać Człowiek wizard.
 
deMaus jest offline  
Stary 26-04-2009, 21:05   #6
 
Qumi's Avatar
 
Reputacja: 1 Qumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetny
Ja chcę wizarda :P Iluzjonistę, czekam tylko aż zdobędę Arcane Power :P Choć mogę się skusić na warlocka albo sorcerera...

Edit: Na necie znalazłem coś takiego co do Frakcji: 4E Planscape: The Factions | Planewalker Ale to raczej na pewno nieoficjalne, choć wzorujące się na oficjalnych zasadach.

Ps. Ważne pytanie, choć niekoniecznie dla mojej postaci, a ogólnie : Co z Wojną Krwi? W 4 edycji oficjalnie ją zakończyli...
 

Ostatnio edytowane przez Qumi : 26-04-2009 o 21:54.
Qumi jest offline  
Stary 26-04-2009, 22:21   #7
 
Zapatashura's Avatar
 
Reputacja: 1 Zapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputację
Cytat:
Co z Wojną Krwi? W 4 edycji oficjalnie ją zakończyli...
I jest oficjalnie zakończona. Podręczniki nie kłamią, a ja się nie bawię timelinem. Z poprzednich edycji najwyżej będę czerpał opisy planów, bo były bogatsze niż zdawkowość obecna.

Cytat:
Na necie znalazłem coś takiego co do Frakcji: 4E Planscape: The Factions | Planewalker Ale to raczej na pewno nieoficjalne, choć wzorujące się na oficjalnych zasadach.
Nie ma twardej oprawy.

edit.

Ach, och, ach. Zapomniałem o bardzo ważnej rzeczy- rezerwuję sobie prawo o decydowaniu co się stało z planami które były, a się zmyły, np. o Planie Eterycznym, czy Mechanusie.
 

Ostatnio edytowane przez Zapatashura : 26-04-2009 o 23:20.
Zapatashura jest offline  
Stary 27-04-2009, 22:38   #8
 
Zapatashura's Avatar
 
Reputacja: 1 Zapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputację
Minęła doba, a mi się nie chce edytować :P

Pragnę tylko poinformować, że dotychczas mam kandydatów z postaciami barda (leader), łowcy (striker) i czarodzieja (controller).
Informacja zapewne cenna dla kandydatów, którzy się wahają co do klasy.
 
Zapatashura jest offline  
Stary 27-04-2009, 23:54   #9
 
Qumi's Avatar
 
Reputacja: 1 Qumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetny
Jeśli można to ja bym stworzył parę postaci, bo nie wiem co będzie potrzebne... obecnie tworzę gnoma warlocka z paktem fey.
 
Qumi jest offline  
Stary 28-04-2009, 00:04   #10
 
Zapatashura's Avatar
 
Reputacja: 1 Zapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputację


No to jest jakaś technika złożyć trzy podania i liczyć, że któreś z nich przejdzie. De facto, taka technika trzykrotnie zwiększa szanse dostania się i nie mam nic przeciwko, byleby ilość nie pogrążyła jakości.

Poza tym węszę jakiś munchkinizm, bo gnom warlock fabularnie wydaje się komiczny No bo jak tu wzbudzać przestrach nie wystając znad lady?
Ale rozumiem, że te ciągłe ukrywanie się kusi .
 
Zapatashura jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 07:22.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172