lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum rekrutacji (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/)
-   -   Smoki [storytelling] (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/7478-smoki-storytelling.html)

one_worm 30-05-2009 12:11

Smoki [storytelling]
 
Wicher wiał w Górach Szarych nieprzerwanie od wielu wieków. Odkąd powstały te góry wiatr wiał nieprzerwanie niosąc jęki podróżników, historie bitw które rozegrały się między przepastnymi i zimnymi kanionami. Jęczały także trzewia gór dając do zrozumienia, że gdzieś tam są krasnoludy które kopały od dziada pradziada w poszukiwaniu skarbów matki ziemi. Wszyscy mieszkańcy świata wiedzieli, że za górami są nieznane ziemie, a w górach mieszkają istoty. Różne istoty, mniej lub bardziej przyjazne podróżnikom. Patrz! Tam oto leci orzeł, pan przestworzy i władca życia i śmierci małych ssaków. Patrzaj ci mówię! Tam jest coś lub ktoś za tym kamieniem. Cóż to! Jakiś podróżnik idzie stromą ścieżką wspierając swe umęczone nogi na kiju, niosąc na plecach plecak, a na głowie stary zniszczony kapelusz. Zobacz! Chmury, które szybko się przesuwają i zasłaniają słońce sprowadzając na zbocza gór lodowy deszcz. Widzisz? To mgła snuje się między drzewami ukradkiem spowijając i pieszcząc małe krzaki jagód w tymże sporym górskim lesie. Jaskinia! W środku niej ktoś się znajduje. Małe pocieszne stworzonka, nie większe niż długi miecz. Strzeż się ich. Strzeż się ich jak i innych, choć małe i w wielkich jaskiniach mieszają to mają swych panów. Panowie nie są mili, przynajmniej nie wszyscy. Mają skarby, są prastare i nieskończenie mądre. Smoki mają swe dni i humory, tak jak ludzie. Mają władzę i potęgę, która wykracza poza ludzki zasięg. Ten tutaj ma małe stworzonka, których jest mistrzem. Inne mogą mieć inne stworzenia lecz nie muszą ich posiadać w ogóle. Takie są już smoki, głęboko ukryte przyjazne wobec innych bądź też nie. Jedne żywe plują ogniem, inne potrafią zionąć chłodem i lodem, który zabija największych nawet rycerzy jak na przykład Sir Rademunda. Wszystkie mają swe skarby schowane w trzewiach ziemi w jaskiniach... Łączy ich jedno, cztery artefakty... Posążek węża wykonany z najczystszego złota, miecz który jest wykonany z tak ciemnej stali jakby w nim chowała się noc i mrok, maska, która może zniszczyć wszystkich jednym spojrzeniem oraz naszyjnik wykonany z zębów bogów. Potężne artefakty, które mogą wywyższyć ich... Dzięki którym zostaną Bogami...


Witajcie zatem smoki

Sesja będzie storytellingiem i jedynie co będzie sprawdzane to wasze KP :p(o nich za chwilę). Założenie jest takie, że jesteście smokami. Smokami które mogą, aczkolwiek nie muszą, posiadać istoty które im służą. Koboldy na ten przykład. Macie skarbiec w którym znajduje się złoto oraz kilka magicznych przedmiotów. Wszyscy szukacie czterech wspomnianych na wstępie artefaktów. Waszym zadaniem jest zostać za ich pomocą bogiem i wejść w kanon wierzeń tutejszego świata.

Będziecie błogosławieństwem czy przekleństwem?


Możecie być dobrymi lub też złymi smokami, to wasz wybór tak samo jak wiele innych. Czy będziecie mieć sługi? Czy też może dogadacie się z jakimś możnowładcą poza górami ( możecie zawsze zejść z tych gór), to wasza sprawa.

Informacje techniczne


Świat przedstawiony to fantasty ogólne. Możecie mieć swoje sługi z dowolnego świata fantasty jednakże niech nie będzie to przesadzone( zapomnijcie o jakiejś armii ciemności w postaci tysięcy demonów na waszych usługach).

Smoki można wybrać dowolne. Ktoś chce grać ognistym jaszczurem? Niech gra, ktoś chce grać jakimś innym np. czarnym smokiem? Czemu nie, Nieumarły? A co tam.

KP niech wygląda tak:

Smok:
Oddech:
Imię Smoka:
Imię dla istot pomniejszych:
Charakter:
Wygląd:
Sługi:
-dowódca
-bard
Skarbiec:
10000 sztuk złota, magiczna broń, magiczna zbroja, garść kamieni szlachetnych.
Partia gór/jaskinia:
Historia:

Celem rozjaśnienia rozwinę myśl dotyczącą KP. Smok to miejsce gdzie wpiszecie kim jesteście, czy czarnym smokiem czy czerwonym... Oddech jest bardzo ważny bo trzeba wiedzieć czy zioniecie ogniem czy też rozpuszczacie wszystko w kwasowych oparach... Imię smoka to wasze prawdziwe imię jakim możecie porozumiewać się z innymi potężnymi istotami... Imię dla pomniejszych sług to te, które one będą wymawiać. Charakter jest ważny tak samo jak wasz oddech, może będziecie dobrymi smokami? a Może złymi? A może neutralnymi? Wygląd jest tak samo ważny, może być złowrogi ale nie musi. Sługi. Każdy kto się zdecyduje na nie ma 50 istot danego typu, jednego barda który będzie opowiadał mu historię oraz jednego wodza/dowódcę tejże hordy. Z czasem będziecie szkolić magów czy też łotrzyków. Skarbiec jest o tyle ważny, że biedny smok to nie smok. Macie do wyboru jedną magiczną zbroję(opisać co za magia w niej drzemie), broń(tak samo), oraz garść kamieni szlachetnych. Garść ludzka, dowolnych kamieni jakie sobie wybierzecie. Partia gór/jaskinie. Wasze legowisko. Może żyjecie w niedostępnych szczytach gór, może gdzieś w jakimś kanionie, a nie w jaskini. Tak czy inaczej wasze leże składa się ze skarbca, leża właściwego, pomieszczenia dla barda, wodza oraz waszych podopiecznych, jeśli takowych posiadacie. Macie łącznie na dzień dobry 10 pomieszczeń do zagospodarowanie wedle widzi -mi się. Historia ma uwzględniać dlaczego macie taki, a nie inny charakter oraz skąd wiecie o artefaktach....

Na KP czterech graczy czekam dwa tygodnie od dzisiaj licząc. KP słać naturalnie na PW.

W razie jakiś pytań - śmiało pytać najlepiej tutaj. :)

Midnight 30-05-2009 15:05

Wydaje mi sie, ze w poscie zostalo wszystko powiedziane poza.... Czestotliwoscia postow. Jest to drobnostka jednak dosc znaczaca przy wysylaniu kart, a przynajmniej jest tak w moim przypadku. Jako, ze sesja zapowiada sie interesujaco, bede wdzieczna za dopowiedz.

Pozdrawiam.
Mid.

Storm Vermin 30-05-2009 15:31

Sesja zapowiada się ciekawie, a więc zgłaszam się.

MadWolf 30-05-2009 17:37

Bardzo interesujący pomysł, chętnie bym zagrał, ale mam pytania:

sługi - jak z ich lojalnością? czy grając 'złym' smokiem mogę liczyć na to że jakieś marne gobliny oddadzą za mnie życie? No i może jakiś przelicznik ilości na jakość? w końcu minion minonowi nierówny:D Oczywiście ustalany indywidualnie, nie oczekuję kilometrowej tabelki w excell'u uwzględniającej cały bestiariusz dedeków.

Czy rezygnując z sługusów można dostać jakiś ekwiwalent? Magiczne moce, bogactwa czy artefakty? Chodzi mi po głowie drakolicz, ale jakoś nie wyobrażam sobie aby taki stwór trzymał na żołdzie barda:P Już prędzej szpiega lub złego kapłana...

Wodzowie... no, czy to wojownik/mag 3ciego poziomu, czy może jakiś prawdziwy charakternik?

No i na koniec pieniążki. Może daj przelicznik jakiegoś ogólnie znanego światka fantasy na przykład, żebyśmy od razu wiedzieli na co nas stać.

Na razie tyle, jak coś jeszcze wymyślę to na pewno będę zawracał ci głowę. Możesz na mnie liczyć;)

Chester90 30-05-2009 17:53

Na początek chcę pogratulować oryginalnego pomysłu na sesję, do której to sesji naturalnie się zgłaszam i powoli zaczynam pisać KP. Kartę ową dostaniesz zapewne w przyszłym tygodniu, bo do jutra to się raczej na pewno nie wyrobię:smile:

Oczywiście mam pytanie do przyszłego mistrza. Czy smok w ramach swoich ponadprzeciętnych mocy może przybierać ludzką?

one_worm 30-05-2009 18:02

no dobra po kolej :p
częstotliwość pisania wyjdzie w prani ale myślę że raz, dwa razy na tydzień, wystarczy,

Niech cię nienawidzą byle by się bali... Możesz mieć szkielety za sługi i będziesz mieć kapłana wtedy, tyle, że to wyjątek, zapomniałem napisać :) Ogólnie przyjmuję stereotyp fantasty czyli jeśli masz np. gobliny za sługi to sam fakt że jesteś silniejszy oraz większy wystarcza by utrzymać je w ryzach i nie będą chciały otwarcie zdradzić.

wódz jest naturalnie potężniejszy od reszty(silniejszy, ma więcej sprytu niż reszta albo po prostu włada magią czego nie potrafią jego pobratymcy).

Finanse powiedzmy, że z AD&D to znaczy, że stać was ewentualnie na jakiś pomniejszy artefakt ale nie zapominajmy, że pieniądze można pomnożyć.

co do mocy w sumie nie myślałem nad tym i chyba nie, aczkolwiek zastanowię się jeszcze...

@ propo ekwiwalentu.... w sumie jak ktoś nie chce mieć sług to niech sobie podwoi ilość przedmiotów w ekwipunku.

MadWolf 30-05-2009 20:48

No dobra, przyszło:)

Czy smok może czarować? czy raczej musi polegać na najemnikach w tym temacie?

Jak inni mieszkańcy świata widzą smoki? czy jakiś lokalny władyka będzie się z taką bestią godził na układy? Napisałeś że bogactwa będzie można pomnażać, więc chcę wiedzieć jakie będzie pole do popisu zanim stworzę moje smoczysko:)

Aha, no i ta broń i zbroja to raczej środki na dopakowanie wodza, niż jakieś smocze pancerzyki? Tak pytam, bo widziałem już pancerne smoki:P

Jeśli chodzi o charakter to jak rozumiem wpisuję np. 'zły' a tłumaczę szerzej w historii?

Co do KP to mam już dwie przemyślane i pytam bo potrzebuję pomocy aby się zdecydować:D

one_worm 30-05-2009 21:38

Smoki są tymi istotami z legend, które kiedyś istniały i ponoć gdzieś się zaszyły w górach. Smok nie czaruje lecz ma np. plunięcie ogniem. Lokalny władyka może ułożyć się ze smokiem w zależności od charakteru (ciągnie swój do swego). Pieniądze można pomnażać poprzez napady na karawany, wsie etc. lub wysyłanie swoich sług w tym celu. Rycerze którzy będą was napadać też mają sakiewki oraz ekwipunek. Zbroja to raczej magiczny artefakt który ściąga do was rożnych łowców smoków i tym podobnych. Można dać im np. wodzowi który jest w naszej armii w celu polepszenia jego statystyk. Charakter postaci musi być opisany szerzej w historii tzn. dlaczego jest np. zły (może być z natury jak i dlatego, że napadali go ludzie, elfy, krasnoludy i ich nienawidzi.)

enneid 30-05-2009 22:02

Gra będzie polegać na rywalizacji między graczami?
Na ile będzie to rpg, a na ile jakiegoś typu strategia (jesli w ogóle)?

one_worm 30-05-2009 22:05

Raczej rywalizacja między graczami.... a strategia? wyjdzie w praniu, jeśli gracze będą chcieli strategię - to będą mieli, jeśli nie no to cóż, wtedy nie będzie jej w ogóle albo w małej ilości ;)


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 02:33.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172