Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Archiwum rekrutacji
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone.


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 24-06-2009, 16:14   #1
 
Reputacja: 1 Tadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputację
[Gasnące Słońca]Armada

.


Armada

Na prośbę graczy, rekrutacja przedłużona do następnego piątku.



Skrót założeń sesji: Każdy gracz sam tworzy statek kosmiczny wraz z załogą i odgrywa tych ze swoich NPCów, którzy biorą akurat udział w głównych wydarzeniach. Znajomość świata nieobowiązkowa (poza materiałami z mojej sygnatury). Wymagana zdolności kreacji rzeczywistości i żyłka do szeroko pojętego SF.

Jak to będzie wyglądało? W zależności od natchnienia i potrzeby, opisywać będziecie albo zwiad waszych marines w terenie, albo konferencje waszych kapitanów na statku flagowym, albo desperacką walkę waszych inżynierów o zachowanie integralności kadłuba, albo upojną noc zestresowanego wydarzeniami pierwszego oficera z poznaną w kantynie dziewczyną, albo zawody pijackie waszych pilotów w barze itd. Podsumowując - ja opisuję świat, a wy jego wpływy na życie waszej załogi.


Wstępniak do sesji:

- Mówi Komandor Desjani, z pokładu krążownika Jego Cesarskiej Mości "Flogiston V". Właśnie wkroczyliście na tereny objęte wojną.

Potężny kształt bojowego okrętu, powoli wyłonił się z cienia pobliskiego księżyca. Słabe światło słońca układu, pozwoliło dostrzec jedynie niektóre szczegóły kadłuba kolosa. Starczyło to jednak, by stwierdzić, że widziana jednostka najlepsze czasy miała już chyba za sobą. Potężne płyty pancerza, zdobione były licznymi śladami spawów naprawczych i wgnieceń od uderzeń wrogiej artylerii. W niektórych miejscach od kadłuba całymi płatami odchodził lakier. Jedyną zadbaną częścią, wydawał się wypolerowany, mosiężny feniks, zdobiący dziób krążownika.


- Siedemnaście godzin temu do systemu wskoczyła vuldrokańska flota uderzeniowa, wiążąc jednostki sojusznicze w bitwie na obrzeżach systemu. Zgodnie z rozporządzeniem cesarskim #42C, dla własnego bezpieczeństwa zostaniecie odeskortowani przez nas do gwiezdnego portu Leminkainen. Stacjonująca tam flota zapewni wam bezpieczeństwo do czasu zakończenia ataku.

Masywne lufy plazmowej artylerii uwolniły się z zaczepów stabilizujących i zgodnym ruchem skierowały w stronę zebranych pod bramą statków.

- Ze względu na ryzyko zdrady w czasie działań wojennych, upoważnieni jesteśmy do ostrzelania wszystkich jednostek, które oddalą się od trasy konwoju. Przyznano wam marker Alpha. Pierwszy. Przejmujesz.
- Aye aye, sir! Konwój Alpha, zwrot przez bakburtę na kurs 034, kąt opadania 213, przyspieszenie 80g. Wykonać. Za trzy... dwa... jeden...


Komandor Desjani ciężko opadł na fotel i westchnął boleśnie. Jego towarzysze po drugiej stronie systemu walczyli z wrogiem, a jemu dostała się niewdzięczna praca konwojowania kosmicznych turystów! Nerwowo zmierzwił dłonią siwą, kapitańską brodę. Właśnie kończył dwudziesty rok służby w cesarskiej flocie. Jeszcze tylko tydzień i nareszcie będzie mógł zostawić to wszystko za sobą. Spoczynek... ale czy tego naprawdę chciał? Czy będzie w stanie odnaleźć się w stanie cywila? Czy pamięta jeszcze w ogóle, jak żyje się w ten sposób? Zmarszczył krzaczaste brwi, spoglądając w zamyśleniu na ekrany migających czujników.

Konwój w ciszy ciął czarną przestrzeń systemu. Ekrany sensorów co jakiś czas wskazywały echa potężnych wyładowań broni obu walczących stron. Gdzieniegdzie na nieboskłonie rozbłyskały wybuchy, niszczonych w bitwie statków i eksplodujących salw nuklearnych głowic. Nagle odczyty zniknęły. Bitwa dobiegła końca.

Po paru minutach, na czujnikach dalekiego zasięgu zamigotały nowe punkty.
- Sir! Mamy odczyt niezidentyfikowanych obiektów zbliżających się do konwoju. Kurs 034 na 336. Sześćdziesiąt dwie minuty do kontaktu.
- Mają nas w zasięgu sensorów? -
odpowiedział, wyrwany z zamyśleń komandor.
- Nie, sir. Kierują się chyba do wrót. Sześć kontaktów... osiem... jedenaście. Okręty vuldrokańskie. Za jedenaście minut wejdą w zasięg swoich czujników.
- Niech to szlag! - Pierwszy, chcę szerokiego skanu elektromagnetycznego obszaru - Poszukaj obiektów, które mogłyby zamaskować sygnaturę konwoju.
- Aye aye, sir!. Mamy tu mgławicę klasy B-5, na kursie 012 na 001, nie ma jej na mapach, dotarcie tam zajmie nam 12 minut.
- Chyba Wszechstwórca nam dzisiaj sprzyja... Wykonać!
- Tak jest, sir! Konwój Alpha, przyspieszenie maksymalne, kurs 012 na 001, formacja rozproszona.



Silniki statków konwoju zapłonęły jasnym ogniem. Wszyscy świadomi byli zbliżającego się do nich zagrożenia. Vuldrokanie nie brali jeńców. Podkręcone do granic bezpieczeństwa silniki, wstrząsały pokładami statków, gdy konwój mknął w kierunku zbawiennej mgławicy.

- Komandorze! Wykryli nas! Bandyci 1 do 7 odłączają się od grupy. Kurs kontaktowy. Nowe obiekty w przestrzeni. Pięć... siedem... dziewięć głowic. Uzbrojone i ze stałym namiarem. Czas do uderzenia - 5 minut.
- Konwój Alpha, tu komandor Desjani, odłączamy się od formacji, kontynuujcie ze stałym kursem. Zaraz dotrzecie do mgławicy. Na miejscu wyłączyć wszystkie emitujące sygnały systemy, powtarzam, wyłączyć systemy emitujące sygnały!
- Pierwszy! Czerwony stan gotowości, wyrównać do najwolniejszego statku konwoju. Ustawić Flogistona między rakietami, a statkiem, 20% ciągu.
- Aye aye, sir! Dwie Minuty do uderzenia! Analiza namiaru rakiet. Połowa trafi w pozostałe statki konwoju!
- Przekierować moc z silników, powiększyć osłonę o 30%. Działka przechwytujące jeden do trzy, zablokować namiar na rakietach!
- Aye! Minuta do kolizji! Wszystkie stanowiska, przygotować się do przyjęcia uderzenia!

- Dziesięć...
- Dziewięć...
- Działa przechwytujące, ognia!
- Siedem...
- Wystrzelić cele pozorne!
- Pięć...
- Sir, mamy przekaz od innych statków konwoju... W mgławicy jest jakiś obiekt!
- Pięć rakiet przebiło się przez ogień zaporowy!
- Jeden...


Cała mgławica rozbłysła jasnym, nuklearnym ogniem. Żywioł strawił tarcze ochronną krążownika, topiąc poszycie i pancerne płyty. Ogromne ciepło wdarło się dalej do wnętrza kadłuba, wyparowując w ułamku sekundy stanowiska obronne i obsługujących je marynarzy. Dwie rakiety dosięgnęły innych celów skrytych w mgławicy. Błękitna eksplozja rozerwała na strzępy wielki statek rejsowy, spopielając na miejscu setki pasażerów.

Eter zalany został urywającymi się wrzaskami umierających ludzi.

- Sekcje trzy do pięć przestały istnieć! Liniowiec Księżna Ludwiga, zniszczony, liczne raporty uszkodzeń, ze wszystkich pobliskich statków!
- Sir! Druga salwa w przestrzeni!
- Niech Wszechstwórca zlituje się nad naszymi duszami...

- Komandorze!. Przekaz z wnętrza mgławicy. Ten obiekt... przyjął energie jednej głowicy... on... świeci...

- Co na wszystkie demony?!


Błysk.

*********

Witam wszystkich zainteresowanych eksperymentalną sesją science fiction. W założeniach będzie to gratka dla pasjonatów starego dobrego, kosmicznego SF. Natchnienie zapewnią nam takie tytuły, jak Babylon V, Battlestar Galactica, Wing Commander, czy wreszcie serie książek Jacka Campbella i Davida Webera.

Jako podstawę wybrałem świat Gasnących Słońc, ponieważ oferuję największy wybór konkurujących ze sobą frakcji o różnych poglądach. Sesja jednak odbywać się będzie poza standardowym settingiem, w nieznanej przestrzeni. O ile wiadomości na temat systemu, będą pomocne - nie będą koniecznie i nie dadzą przewagi.

Na pewno wypada przeczytać wstęp do systemu z mojej sygnaturki. Gdyby potrzebne były dodatkowe informacje, to zawsze można dorwać mnie na GG - 1035792

Cały myk polegać będzie na tym, że każdy z uczestników stworzy sobie swój wymarzony statek kosmiczny, wraz z całą załogą. Ważne by statki były barwne i ciekawe. Każdy winien mieć swoją specjalizacje, która przyda się reszcie, tak by flota musiała kooperować.

Tutaj krótka lista moich propozycji:

- Lekki lotniskowiec (5 myśliwców)
- Niszczyciel
- Statek świątynny
- Statek badawczy
- Statek zwiadowczy
- Frachtowiec
- Barka górnicza
- Statek więzienny
- Fregata desantowa
- Latająca stocznia naprawcza
- Statek kolonizacyjny
- Statek szpitalny
- Statek dyplomatyczny ur-obunów

Oczywiście statek to tylko część zabawy. Musi mieć własny charakter i historię. Ale równie ważni są charakterystyczni pasażerowie i załoga. W barce górniczej będą to hardzi i praktyczni mechanicy i robotnicy, w statku świątynnym - kapłani i templariusze. W więziennym może to być paru geniuszy-psychopatów, albo dawnych komandosów, których można w miarę bezpiecznie wykorzystać, zakładając im wybuchowe obroże

Do tego dochodzą frakcje, zarządzające statkiem. Po lekturze materiałów z sygnaturki zobaczycie, że dość mocno się różnią i będzie to miało wpływ na kulturę na statku i priorytety załogi. Tutaj oczywiście można mnie pytać. Z chęcią doradzę i pomogę materiałami dotyczącymi danej frakcji.

Co do mechaniki - będziemy turlać Nie za często ale w najważniejszych momentach. Każdy statek będzie miał też odpowiedni zestaw współczynników.

Jak ma wyglądać karta postaci? Grafika statku nie zaszkodzi. Poza tym, z czegoś trzeba będzie zrobić avatar. Mam dość spory zapas grafik statków, więc można się do mnie zgłosić, gdy nie znajdzie się takowej samodzielnie.

W karcie powinien znaleźć się opis i historia statku. Do tego opis kapitana i dwóch innych ciekawych członków załogi. A na koniec opis jednej ciekawej lokacji na statku.

O jakich rozmiarach statków mówimy? O średnich. 100 do 400m długości, parędziesiąt do dwustu pasażerów/załogi.

Dokładne zasady tworzenia statków podam jeszcze dzisiaj, edytując ten post. Póki co można zgłaszać wstępne koncepcje. Otrzymane KP i tak będą jeszcze przeze mnie omawiane z zainteresowaną osobą, tak by stworzyć uzupełniającą się, nieprzepakowaną flotę.

Termin nadesłania kart - tydzień. 6 Miejsc. Jeśli nie znajdą się chętni z kartami na odpowiednim poziomie, to przedłużymy.

Odpowiadamy raz w tygodniu. Dwa mile widziane ale nie obowiązkowe.

******

Zasady tworzenia statków:

Wpierw główne statystyki (1-15)

Siła ognia -
Siła tarcz ochronnych/pancerza -
Zwrotność -
Przyspieszenie -
Czujniki -

Dodatkowe opcje do wykupienia:
- Każdy dodatkowy hangar z promem(myśliwcem w przypadku lotniskowca) - 5 punktów (jeden standardowo i za darmo)
- Sekcje specjalistyczne (laboratoria, ambulatoria, huty, warsztaty, więzienie, świątynia, biblioteka ur-obunów itp.) - 10 punktów
- Pojazd naziemny (do promu) - 5 punktów
- Maskowanie (zmniejsza szanse wykrycia) - 10 punktów
- Kadłub atmosferyczny - tylko w mniejszych jednostkach, tylko te mogą lądować na planetach - 15 punktów
- Powiększona ładownia - 5 punktów

50 punktów na wszystko. Z założenia większe statki nie mogą wejść w atmosferę planet. Od tego są promy. (tak jest standardowo w GSach i jest to mile widziane, byście nie zrobili nagle desantu całą flotą :>). Dodatkowo taki statek traci możliwość zainstalowania hangaru.

Zastrzegam sobie prawo dodatkowego dopasowania statystyk, do opisu statku. Osoby, które zostaną tym pokrzywdzone dostaną dodatkowe bajery na otarcie leż. Po prostu nie chcę super zwrotnych stoczni, ani statków dyplomatycznych z siłą ognia niszczyciela

Poniższe przykłady są jedynie poglądowe, by widać było jak rozkładają się punkty. Sami dodacie sobie wedle uznania.

Lekki lotniskowiec:

20 punktów na dodatkowe hangary poza pierwszym. (5 myśliwców)
Siła ognia - 5
Tarcze - 10
Czujniki - 5
Zwrotność - 5
Prędkość - 5

Kanonierka desantowa
15 punktów na zdolność lądowania (traci hangar i rozmiar ale nadal może dokować do większych statków)
Siła ognia - 5
Tarcze - 5
Czujniki - 5
Zwrotność - 10
Prędkość - 10
Można zmniejszyć prędkość i zwrotność na rzecz pojazdu lądowego albo mocno obciąć inne statsy dla maskowania.

Statek barka
Siła ognia - 2
Tarcze - 8
Czujniki - 5
Zwrotność - 5
Prędkość - 5
Dodatkowa ładownia - 5
Dwa pojazdy lądowe - 10
Sekcje przemysłowe (huta i prosty łańcuch produkcyjny) - 10

Niszczyciel
Siła ognia - 12
Tarcze - 10
Czujniki - 8
Zwrotność - 7
Przyspieszenie - 8
dodatkowa ładownia na amunicję - 5

Mechanika polegać będzie na prostych rzutach k20 z modyfikatorami, wynikającymi z sytuacji. Podane punkty są tylko ramami porządkowymi. Jeśli fajna koncepcja będzie się wyłamywać, będzie można o tym pogadać.

Promy, pojazdy i myśliwce można sobie dowolnie zaprojektować. W ramach zdrowego rozsądku

Dostępne w GSach uzbrojenie to:
- Działa konwencjonalne (na normalną amunicję, jak w Battlestar Galactica)
- Działa laserowe (dużego i średniego zasięgu)
- Działa plazmowe (dużego i średniego zasięgu). Potrzebują ogromnych ilości energii, więc tylko na największych statkach i w małej liczbie.
- Działa przechwytujące krótkiego zasięgu (konwencjonalne i laserowe, typu gatling, do zestrzeliwania drobnicy i rakiet)
- Wyrzutnie rakiet. Lekkich i torped. Torpedy zajmują ogromne ilości miejsca i wymagają wykupienia dodatkowej ładowni i dużego statku.

Z ciężkiej broni trudniej trafić małe, zwrotne cele i efektywna jest tylko na dalszym dystansie. Zadaje za to większe obrażenia. Broń energetyczna lepsza jest na cele chronione tarczą, a konwencjonalna na czysty kadłub. Broń plazmową i torpedy wykupić można tylko od siły ognia 13 wzwyż.

Pozdrawiam
 

Ostatnio edytowane przez Tadeus : 24-06-2009 o 23:51.
Tadeus jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 21:52.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172