lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum rekrutacji (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/)
-   -   [autorski storytelling] Arthorins: Odebrana młodość (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/7636-autorski-storytelling-arthorins-odebrana-mlodosc.html)

Prabar_Hellimin 27-06-2009 00:43

[autorski storytelling] Arthorins: Odebrana młodość
 
Piękny, słoneczny letni poranek. Urzekający śpiew ptaków zbudził Walryna. Jak zwykle co rano, przed śniadaniem, wyprowadził owce z zagrody na wzgórze, aby się wypasły. Dzień był tak piękny, że przez myśl mu nie przeszło, aby narzekać na obowiązki, jak to nieraz bywało. Był synem szlachcica, ale niestety raczej biednego. Nie miał żadnych poddanych chłopów, którzy za niego by się zajmowali gospodarstwem, jak to było u niektórych jego bogatszych sąsiadów i u chyba wszystkich magnatów z północy.

Ech... północ kraju. To zupełnie inny świat. Tam niejeden chłop miał więcej ziemi, niż ojciec Walryna. Nie mówiąc już o magnatach, z których niektórzy mieli większe posiadłości od ziem książęcych wokół Roffel. Tam owcami nie mógł się zajmować syn pana, bo prawdopodobnie by ich nie potrafił policzyć. Stadami zajmowali się chłopi.

W praktyce jedynym, co różniło rodzinę Walryna Ulcera od przeciętnego chłopa z północy było to, że chłopi z północy nie musieli brać konia i dołączać do pospolitego ruszenia w razie wojny.


Walryn usiadł pod samotnie rosnącą na wzgórzu jabłonią. W oczekiwaniu na porę śniadania ostrzył znaleziony po drodze kij. Oczywiście ostrzył go nie po to, by go naostrzyć, ale żeby mieć zajęcie, toteż ostrzył go nadal, mimo że był już ostry.

Spory stosik wiórów leżał już u jego stóp, gdy nagle usłyszał coś niepokojącego – głośny tętent końskich kopyt. Wielu kopyt... Chwilę później doszedł go też odgłos regularnego marszu i niemal w tym samym momencie zza pagórków po drugiej stronie gospodarstwa wynurzył się czerwono-zielono-żółty proporzec, a zaraz za proporcem wyrósł oddział postawnych, zielonoskórych, ciężkozbrojnych jeźdźców.


Walryn nie wiedział, co właściwie powinien robić – wrócić do domu, czy zostać gdzie był. Jednak najtrafniejsza była ucieczka w las – jeden z jeźdźców, gdy tylko wjechał na dziedziniec posiadłości Ulcerów, rzucił zapaloną pochodnię na strzechę domu.

Ojciec Walryna wyszedł do nich z naciągniętą kuszą i zabił jednego, jednak zaraz potem zginął od ciosu masywnym toporem w tył głowy. Walryn zamierzał pobiec w stronę gospodarstwa, jednak gesty jego matki jednoznacznie wskazywały, że nakazywała mu się oddalić. Tak też zrobił.

Starając nie zwrócić na siebie uwagi orków pobiegł w stronę lasu. Odnalazł kryjówkę, w której dawniej krył się przed rodzicami – była to niewielka kotlinka przy zboczu parowu. Było z niej widać most, przez który prowadziła droga do Crogardu i Norandale. Rozdroże było niedaleko, ledwo pół mili od mostu, zatem Walryn mógł sprawdzić: dokąd się udadzą najeźdźcy, gdy tylko przejdą przez most.


***


Witam.
Potrzebuję dwóch graczy do sesji w klimacie fantasy (podpartym przez późne średniowiecze, a może nawet wczesny renesans) w moim autorskim świecie Arthorins. Co ciekawe: postać na sesji będzie tylko jedna i będzie nią Walryn Ulcer (czytać: 'ce' – po polsku ;P).

Zatem do czego dwóch graczy? Otóż to! Jest to raczej niecodzienne, ale gracze nie będą prowadzić postaci bezpośrednio. Będą odgrywali symbolicznych: diabełka i aniołka na ramieniu, czyli sumienie i pokusę.

Cel postaci jest tymczasowo niedookreślony – wszystko rozjaśni się po rozpoczęciu sesji. Miejscem akcji jest państwo Treemland, gdzie rozgrywała się akcja dwóch wcześniejszych (niestety przerwanych) moich sesji, oraz trzech opowiadań (w odpowiednim dziale na forum, łatwe do odnalezienia pod hasłem Arthorins). Czas, to kilka dni przed akcją opowiadań Głupiec nie pozostanie w piekle i Zdrada

Postać to 'surowy materiał' i gracze będą mogli go w czasie sesji dowolnie kształtować. Należy jednak pamiętać, że gracze są myślami - nie opisują zachowania bezpośrednio (chyba, że na to pozwolę, na przykład w kompletnym szale podczas walki będzie odzywać się zła cecha osobowości), tylko zamiary. Ja wykonuję sobie tajne rzuty kostkami (biorąc pod uwagę nastawienie postaci itd.) i opisuję efekt. W trakcie sesji charakter bohatera będzie się kształtował, przez co w wypadku większych sukcesów jednej strony zacznie ona przeważać w osobowości (gdy zbyt wiele razy zostanie sprowokowana do bezpośredniego uderzenia rozmówcy, to najzwyczajniej w świecie wejdzie mu to w nawyk ;P).

W temacie jest 'storytelling', bo gracze opisują ładniutko, literacko, bez żadnych wtrąceń, że w danym miejscu rzucają kostką. Rzuty kostką są tajne i to tylko pomoc.


Co należy zrobić, aby dać się złapać na tą sesję? Zgłosić chęć uczestnictwa w temacie i wysłać zgłoszenie jako Prywatną Wiadomość. Zgłoszenie powinno zawierać:
  1. Dookreślenie: czy chcemy być pokusą, czy sumieniem.
  2. Próbkę twórczości

Poza tym trzeba się spodziewać, że z każdym na PW przeprowadzę taką krótką wymianę tekstów, aby sprawdzić jak się zachowacie w różnych sytuacjach. Nie bójcie się, to dla waszego (no, mojego też) dobra.

W wyborze graczy będę się kierował stylem pisania (nie będę jakoś wymyślnie restrykcyjny, bo sam popełniam błędy, ale wybiorę ten znośniejszy poziom ;P), oraz tym, jak w moim odczuciu nadacie się na wybraną część osobowości :)

Rekrutacja trwa minimum dwa tygodnie (no, chyba że wogóle nie zobaczę żadnych zgłoszeń, to wtedy pewnie dam sobie spokój wcześniej ;P). Jeśli w tym wystarczająco dużo osób wyśle mi zgłoszenia, abym miał z czego wybrać, to nie będę przeciągał. Ale gdyby zdarzyło się, że na 'pokusę' zgłosi się kilku wartościowych graczy, a na 'sumienie' nie będzie nikogo takiego, to wybiorę jednego do pokusy, a pozostałych poproszę o zmianę charakteru :)

Radok 27-06-2009 11:37

Zgłaszam się, niedługo wyśle kartę.

Prabar_Hellimin 03-07-2009 21:44

W związku z bardzo niewielkim zainteresowaniem (otrzymałem trzy zgłoszenia :) ) postanowiłem skrócić nieco termin zakończenia rekrutacji. Przechodzę do etapu, w którym zainteresowani odpowiedzą mi na PW tak, jak będziemy to robić na sesji. Jeśli w tym czasie nie zgłosi się nikt więcej, to kończę rekrutację. Myślę, że do wtorku powinniśmy się z tym wyrobić.

Prabar_Hellimin 08-07-2009 07:36

Jeśli ktoś zamierza jeszcze się tu zgłosić, to wysyłając zgłoszenie na PW niech od razu da swoją odpowiedź do:

Cytat:

Napisał Kuszenie/Prawienie Morałów
Walryn szedł w stronę rynku wąską uliczką. Przechodził koło karczmy Pod Złamaną Halabardą. Zza węgła wyszedł wysoki, barczysty człowiek. Ubrany był w podartą koszulę i całkowicie do niego nie pasujące ozdobne, prawie nowe spodnie, raczej z drogiego materiału. Na jego posiniaczonej i pełnej blizn twarzy rysował się delikatny szelmowski uśmiech. Stał lekko chwiejnie, wyraźnie opierając ciężar na prawej nodze, jakby lewa nie była w pełni sprawna. Splunąwszy na potężne dłonie chwycił postawiony przy nodze buzdygan i zarzucając go na ramię odezwał się niskim, chrapliwym głosem:
-Wyskakuj z sakiewki, kochasiu, bo Ci przedstawię mojego kolegę!

Walryn poczerwieniał. Nawet, gdyby miał przy sobie pieniądze, to pewnie nie mógłby liczyć, że po ich oddaniu miałby spokój. Rozejrzał się, by ocenić sytuację. Miał do wyboru trzy kierunki ucieczki: biec z powrotem wąskim zaułkiem, wejść do karczmy, która pewnie wcale nie była bezpieczniejszym miejscem, lub jakimś sposobem wyjść z tej uliczki z drugiej strony. Spojrzał w dół: ciężko było powiedzieć, czy stał na bruku, czy na pustyni. Tylko w nielicznych miejscach spod piasku wychylały się kocie łby. To z pewnością nie było dobre podłoże do biegu, szczególnie na małych stopach...


Teraz wkraczają Pokusa i Sumienie. Opiszcie: do jakiego działania staracie się przekonać postać. Pamiętajcie, że dla Pokusy w tej sytuacji będzie to zachowanie agresywne, zaś Sumienie będzie starało się rozwiązać spór polubownie.

Czyli by zoszczędzić mi czas na wysyłanie PW, napiszcie od razu odpowiedź w formie, w jakiej będziemy pisać na sesji - sugestia czynów ze strony wybranej części osobowości. Ja robię wtedy za 'oponenta', po czym losuję - kto wygrał i opisuję powstałą sytuację, po czym wy mi znów odpisujecie.

Prabar_Hellimin 14-07-2009 16:46

Rekrutację uważam za zamkniętą.
W roli sumienia wystąpi Radok,
Kusicielem postaci będzie Hirin,
gratuluję.

Mam nadzieję, że ta próbna sesja wypadnie pomyślnie i nie będę mieć oporów przed ponownym prowadzeniem w tym stylu.
Link do sesji
Link do komentarzy
Obsługę proszę o przeniesienie tematu.

Prabar_Hellimin 01-10-2009 18:51

Przez brak odezwu ze strony jednego z graczy, postanowiłem poszukać kogoś na jego miejsce. Zatem...

Cel
Poszukuję jednego gracza na miejsce Hirina, czyli do roli Pokusy.

Wymagania
-Umiejętność "prawidłowego" ocenienia poczynań jako złych czy dobrych
-Dyspozycyjność

-Zapoznanie się z treścią sesji, przynajmniej pobieżne, ale ostatnie dwie strony to mus.
-Zapoznanie się z treścią tego postu
-Zgloszenie się tutaj i nadesłanie mi na PW fragmentów twórczości (dowolna proza w klimacie fantasy) oraz odpowiedzi do przykładowej scenki (podana dwa posty wyżej)

Charakter sesji sprawia, że przejęcie funkcji byłego gracza nie oznacza konieczności zapoznawania się z jego kartą postaci (co może okazać się jakimś ułatwieniem)

ZauraK 01-10-2009 22:52

Wstępnie się zgłaszam. Zważywszy jednak na późną porę, resztę formalności jutro wieczorem dopełnić pragnę.

Prabar_Hellimin 08-10-2009 19:26

Rekrutacja dodatkowa zamknięta. Proszę obsługę o ponowne zamknięcie tematu.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:18.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172