lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum rekrutacji (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/)
-   -   Sesja w klimacie "Diuny" F. Herberta (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/7873-sesja-w-klimacie-diuny-f-herberta.html)

TheMan 01-10-2009 23:46

Dlaczego "raczej nie"? Wystarczy jedno zdanie MG: "bawimy się bez golemów, gramy ludźmi" - i mamy realia Diuny. GS czerpie z Diuny całymi garściami, ile tylko wlezie, więc jaki sens robić system autorski? Chyba, że chcesz mieć 100% storytelling, bez kart postaci, a umiejętności z grubsza określić na podstawie historii i portretu psychologicznego, lub zostawić wszystko w rękach MG który będzie decydować według własnego uznania.

Grać w czasach wcześniejszych? Wszystko od początku do samego końca jest ładnie opisane w diunie i w preludium diuny, oraz w osobnych książkach w całości poświęconych różnym rodom. Oczywiście, można to olać i poprowadzić inaczej historię. Ale jaki sens? Tak samo jaki sens grać w realiach "Wywiadu z Wampirem" Anny Rice, skoro można zagrać w podobnym ale ciekawszym systemie wampira, tworząc nową opowieść zamiast tła starej opowieści?

Chrapek 02-10-2009 10:21

Ja osobiście nie widzę sensu tej dyskusji. Rekrutacja jest już otwarta, więc każdy kto chce może wziąć w niej udział.

@The Man
Jak poczytasz temat od początku, to zobaczysz, że nikt nie próbuje tutaj tworzyć systemu na miarę GS, Neuroshimy, czy czegoś w tym stylu. To ma być prosty, ale klimatyczny storytelling, z fabułą opartą na universum Diuny, a nie zmodyfikowanym GS.
Z jednej strony promujesz tutaj zmodyfikowanie GS, zamiast tworzenie nowego systemu (ja bym storytellingu nie nazywał od razu "systemem"), a z drugiej właśnie zgłosiłeś się do rekrutacji, w której nie ma ani słowa o GS. Nie czujesz tutaj drobnej woni hipokryzji ;)?

Cytat:

Napisał TheMan (Post 223933)
Wszystko od początku do samego końca jest ładnie opisane w diunie i w preludium diuny, oraz w osobnych książkach w całości poświęconych różnym rodom. Oczywiście, można to olać i poprowadzić inaczej historię. Ale jaki sens?

Myślę, że sens byłby chociażby taki, że kilku dobrych graczy z LI z pewnością napisałoby prequele Diuny znacznie lepiej i znacznie klimatyczniej, niż zrobili to panowie B. Herbert i K. Anderson.
Ja w każdym razie tych bękartów sci-fi nie uznaje ;). Pozostańmy przy klasyce.

TheMan 02-10-2009 15:48

Zgłosiłem się, ponieważ nie ma rekrutacji do gasnących słońc. Jakbym miał pod ręką 20 różnych rekrutacji do GS na odpowiednim poziomie i wybrałbym oryginalny świat Diuny byłaby to hipokryzja, ale w tym wypadku.

Może i Brian Herbert nie ma talentu pisarskiego, ale opierał się na zapiskach swojego ojca, więc raczej fakty się trzymają kupy i są dość rzetelne ;p Szczerze mówiąc usnąłem w połowie opisu rodu harkonnenów i zwróciłem książkę swojej kumpeli. No, ale większość fanów Diuny pewnie i preludia przeczytało.

Ja tylko przedstawiam swoje zdanie bo sądzę, że mam lepsze rozwiązanie. GS dają większą swobodę, opisują szerzej świat, nie tylko z perspektywy "wybrańca", jego wizji i wielkich dokonań. Chcesz tworzyć bliżej nieokreślony storrytelling? Okej, ale karty postaci, te z kropkami i punktami są sporym ułatwieniem - zarówno dla graczy jak i (szczególnie) dla MG.

A promuję GS ponieważ Elfcia próbowała zgasić mój pomysł, argumentując to tak:
Cytat:

Napisał Elfcia
[...]A przerabiane GS?? Raczej nie.

Przez to pomyślałem, że pewnie nie wie, jak wyglądają gasnące słońca i nie rozumie, dlaczego chcę przerabiać cały system i tworzyć Diunę w GS - więc przytoczyłem argumenty mocniejsze i bardziej trafne od "raczej nie".


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:18.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172