lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum rekrutacji (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/)
-   -   [storytelling] Diuna (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/8066-storytelling-diuna.html)

Aschaar 16-10-2009 15:41

Aby było jasne - ja się zgadzam z tym, że założenia poczynione przez Ciebie, Chrapku, do sesji były/są najciekawsze i dają największe pole do popisu... Może trochę omylnie zrozumiałem Twój zamysł na KP, ale - personalnie - dalej uważam, że to zaczyna być "too big to try" - napisanie KP własnego, zmontowanie świata gry z kilku KP, trzymanie wszystkiego w kupie klimatu i logiki... Przygotowania do sesji mogły być większe niż sama sesja... mocno zdeterminowana przez wypracowany wspólnie świat (IMHO).

I ja też nie posiadam talentu Herberta :/ aby się za to brać...


Podzielę się uwagą odnośnie sesji, jaką kiedyś grałem właśnie w uniwersum Diuny. Nie mieliśmy podręcznika do "Sands of Arraskis" (GURPSa z Diuny), ani oficjalnego systemu. Stanęło więc na storytellingowej "mechanice" FPA (First Player Action) - każdy z graczy musiał trzymać się tego co powiedzieli wcześniejsi, ale mógł dobudowywać elementy świata. Zapewne nie była to najlepsza sesja z Diuny, jednak czasu nie było specjalnie wiele na "ustawianie sesji" - scenariusz, rysy psychologiczne, etc...


Każdy z graczy był przedstawicielem wybranego rodu i piastował wybrane stanowisko. Dodatkowo każdy wylosował jedną rolę ("negocjator", "szpieg", "zdrajca rodu", etc) i jedną postawę ("ustępuj", "układaj się", "nie ustępuj", "handluj", etc). Postacie graczy spotkały się w opuszczonym pałacu "gdzieś na pustyni" w celu odbycia rozmów dotyczących podziału wpływów na Arrakis i uniknięcia konfliktu militarnego. Po pierwszym zapoznaniu okazuje się, że: statki/pojazdy negocjatorów zostają zniszczone, łączność też nie działa (niby burza piaskowa...) i ktokolwiek się czymkolwiek zainteresuje po tygodniu, bo na tyle był ustalony czas rozmów...

Ograniczona przestrzeń, ograniczona ilość postaci (tylko gracze, żadnych NPCów)...


Arrakis, known as Diune...

Chrapek 16-10-2009 18:16

No cóż, Ashaar, muszę się z Tobą zgodzić, że być może wymyśliłem zbyt skomplikowany sposób na stworzenie sesji. Co zaś, do Twojego opisu gry - brzmi fajnie, ale jak rozumiem graliście na żywo? Bo nie jestem pewien, czy i jak by to wypaliło w realiach PBF.

W każdym razie ta rekrutacja to był eksperyment - jeżeli do niedzieli nie uda się nic osiągnąć, pozostanie ją zamknąć, przemyśleć sprawę... I być może zacząć od początku. Ale tego nie jestem w stanie obiecać, bo - jak już wcześniej pisałem - wiąże się to ze stworzeniem sensownej fabuły w której funkcjonowali by gracze. A nie jestem pewien czy dorównałbym do pięt Mistrzowi :).

Aschaar 16-10-2009 20:16

Tak, graliśmy na żywo. Też nie wiem jak by to wyszło w realiach pbf...
Pewnie trzeba by to jakoś dopasować - nie wiem - może z góry opisać lokację (aby gracze nie rozpuścili za mocno wyobraźni)? może określić kolejność pisania? resztę, myślę, dałoby się się obejść "i GM powiedział..." (bo losować, za bardzo, nie ma jak)... Chyba, że... virtualny GM (hmmm?).

Niewątpliwie sesja byłaby eksperymentem... i trzeba by ustalić jakieś zasady... ale ja z przyjemnością wziąłbym w nim udział.
Dobra dosyć tej autoprezentacji i "bla bla". Koniec off-topu.

Chrapek 18-10-2009 23:30

Proszę zamknąć temat.

Nie jestem jeszcze pewien, czy wskrzeszę ten pomysł w innej formie. Z pewnością przemyślę wszystko co tu wspólnie napisaliśmy. W razie czego poproszę o odnowienie tego tematu i zacznę rekrutację od początku.

Pozdrawiam.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 15:32.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172