lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum rekrutacji (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/)
-   -   [Autorski SF]Cisza w eterze (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/8257-autorski-sf-cisza-w-eterze.html)

Tevery Best 20-11-2009 23:38

W sumie to racja. Planeta jest mniejsza, kolonie również są dość liczne, ale jednak chyba podniosę te przedziały, i to znacznie. Prawdę mówiąc, jest to jedna z rzeczy, które mi średnio wyszły. Zaraz będą podane nowe.

EDIT: już są. Zaznaczam jedno: kolonii jest trochę, podobnie niezajętego terenu. Podejrzewam, że w sumie wyjdzie może 400 mln ludności na całym globie. Powoduje to, że kolonie są od siebie w dużej mierze zależne gospodarczo. Weźcie to pod uwagę.

Col Frost 21-11-2009 00:50

A jam takie oto pytanie (może trochę noobowskie, ale szczerze mówiąc mam niewielkie doświadczenie z tego typu sesjami): A więc, czy kierujemy naszą postacią jak normalną osobą tj. rządzimy państwem poprzez wydawanie odpowiednich rozkazów odpowiednim osobom, nie o wszystkim wiemy na czas, bywa że nasi współpracownicy coś przed nami ukrywają itd. czy raczej przypomina to grę strategiczną, czyli że wszystko wiemy i po prostu decydujemy, że ma być tak i tak z pominięciem "szczegółów"?
Drugie pytanie: czy w przypadku państw demokratycznych (bądź nawet innych) istnieje możliwość zostania odwołanym ze swojego stanowiska i zajęcie innego, ale już nie na czele państwa? Ciekaw również jestem czy istnieje możliwość zdrady własnego narodu?
Trzecie pytanie: wspomniałeś, że na planecie istnieją dwa kontynenty, ale nie wspomniałeś nic o siłach morskich. Czy siły powietrzne zastąpiły je w takim stopniu, że te stały się zbędne?
Czwarte pytanie: Jak wygląda współpraca między koloniami w momencie startu sesji?
Piąte pytanie (jeśli można wiedzieć): Ile masz już kart, które ci się podobają?

Tevery Best 21-11-2009 01:22

Cytat:

Napisał Col. Frost (Post 231073)
A więc, czy kierujemy naszą postacią jak normalną osobą tj. rządzimy państwem poprzez wydawanie odpowiednich rozkazów odpowiednim osobom, nie o wszystkim wiemy na czas, bywa że nasi współpracownicy coś przed nami ukrywają itd. czy raczej przypomina to grę strategiczną, czyli że wszystko wiemy i po prostu decydujemy, że ma być tak i tak z pominięciem "szczegółów"?

To pierwsze. To nie ertees, to ma być gra, w której jesteś przywódcą państwa. Tak samo jak gdzie indziej jesteś wojownikiem, magiem czy klechą.
Cytat:

Napisał Col. Frost
Drugie pytanie: czy w przypadku państw demokratycznych (bądź nawet innych) istnieje możliwość zostania odwołanym ze swojego stanowiska i zajęcie innego, ale już nie na czele państwa? Ciekaw również jestem czy istnieje możliwość zdrady własnego narodu?

Istnieją takie możliwości, ba, to jest sól całej zabawy. Zdrada też może mieć miejsce, ale się nie opłaca - jesteś przywódcą, a więc jesteś od narodu tak zależny, jak on od ciebie.
Cytat:

Napisał Col. Frost
Trzecie pytanie: wspomniałeś, że na planecie istnieją dwa kontynenty, ale nie wspomniałeś nic o siłach morskich. Czy siły powietrzne zastąpiły je w takim stopniu, że te stały się zbędne?

Hmm. Ciekawe zagadnienie, o którym zapomniałem. Jak to się stało? No cóż, jutro dostaniecie możliwie wyczerpujący opis marynarki wojennej.
Cytat:

Napisał TAK ON
Czwarte pytanie: Jak wygląda współpraca między koloniami w momencie startu sesji?

Uściślij. O jaki rodzaj współpracy ci chodzi?
Cytat:

Napisał NO ZGADNIJ PSIAKREW
Piąte pytanie (jeśli można wiedzieć): Ile masz już kart, które ci się podobają?

Ani jednej. Mam przymiarki do jednej, drugą prawie gotową oraz dwie obietnice.

Col Frost 21-11-2009 09:08

Cytat:

Uściślij. O jaki rodzaj współpracy ci chodzi?
Wszelkiego rodzaju: umowy handlowe, sojusze militarne, wymiana technologii, nawet konfederacje państw. Właściwie chodziło mi w ogóle o stosunki pomiędzy koloniami, nie tylko te dobre. Czy mamy je w jakiś sposób określić nie znając swoich sąsiadów, czy może przed rozpoczęciem sesji gracze będą je omawiać, a może po prostu MG je ustali?

TheGuy2 21-11-2009 09:17

Odnośnie pierwszego pytania Col. Frost i tekstu w rekrutacji:
"Sesja będzie w pełni oparta o storytelling z dość dużym zakresem swobody graczy"
To znaczy, że w sumie będziemy mogli opisywać akcje swoich poddanych samodzielnie, bez udziału MG? Czyli będziemy kierować całym państwem. Oczywiście, uwzględniając charakter naszych poddanych, nasze stosunki z nimi i z narodem. Czy może kierujemy jedynie głową państwa, a działania ludzi z naszego gabinetu opisuje MG?

@up - ja mogę odpowiedzieć :) Masz w KP "kontakty z sąsiadami" czy coś takiego. Określasz to cyferką a potem opisujesz samemu. Jeśli dasz tam 1 pkt, to pewnie będą chcieli cię ograbić, naciągnąć, będą sprzedawać ci produkty drożej niż innym, sabotować, kompromitować itp. Jak dasz 5 pkt to pewnie będą ci przychylni jak w sojuszu, będziesz miał jakiś kryzys to dadzą pożyczkę, pomogą militarnie stłumić bunt albo bronić granic przed innymi itp itd.

[edit] Zapomniałem powiedzieć, że oczywiście jestem zainteresowany sesją, a KP się pisze.

Tevery Best 21-11-2009 09:58

Cytat:

Napisał Col. Frost (Post 231083)
Czy mamy je w jakiś sposób określić nie znając swoich sąsiadów, czy może przed rozpoczęciem sesji gracze będą je omawiać, a może po prostu MG je ustali?

I to, i to, i to. O co chodzi? Prosta sprawa. Na pewno w jakiś sposób określacie je przy ogólnym wyglądzie państwa, ale ogólnikowo, tak, żebym miał jakieś rozeznanie w tym, jak to wygląda. Ponadto możecie się zgadać z jakimś innym graczem, aby tworzyć państwa razem, określając ich wzajemne położenie i stosunki dokładnie. Nie znaczy to oczywiście, że muszą być one przyjazne! Wreszcie na podstawie tego, co dostarczycie mi wy i inni gracze stworzę ostateczną wersję relacji międzypaństwowych. Trochę tego będzie.

Cytat:

Napisał TheGuy2
To znaczy, że w sumie będziemy mogli opisywać akcje swoich poddanych samodzielnie, bez udziału MG?

Tak i nie. Będziecie mogli opisywać działania ludzi wokół was w zakresie czynności prozaicznych - chodzi, stoi, siada, je. Będziecie mogli wydawać im polecenia. Natomiast z ich wykonaniem może być różnie. Nie możecie też decydować o tym, co wie dana postać (natomiast ułatwianie bądź utrudnianie zdobycia im jakiejś wiedzy jest możliwe, tak samo jak powiedzenie im czegoś wprost). Wreszcie istotne dialogi - to znaczy, istotniejsze od prozaicznych - najlepiej rozwiązywać ze mną przez GG. Monologi nie wymagają takiego przygotowania. :]

Col Frost 21-11-2009 20:44

Jeszcze mam drobne pytanie dotyczące KP. Wygląd opisać, czy wystarczy zdjęcie? A może jedno i drugie?

Tevery Best 21-11-2009 21:20

Najlepiej, oczywiście, wygląd ze zdjęciem. Może być samo zdjęcie, może być sam opis. A, i pamiętajcie, żeby wepchnąć w KP również flagę i godło używane przez wasze państwa. Gdzieś na pewno znajdziecie na to miejsce :P.

Druga sprawa. Każdy, kto na poważnie ma zamiar brać udział w sesji, niech wyśle mi na PW swój numer GG. Możecie też odezwać się na moje (numer w profilu). Dzięki temu będę mógł odpowiadać na wasze pytania dotyczące konkretnych przypadków, opiniować, słuchać, wreszcie dopytywać się o stan karty.

Wreszcie sprawa trzecia: marynarka wojenna.

Gdzieś w połowie XXII wieku zarzucono koncepcję okrętu niewidzialnego dla radarów. Wynikało to z faktu, że statki i tak poruszały się na tyle wolno, że - przy ówczesnym poziomie rozwoju satelitów duża flotylla nie mogła się przemknąć niezauważenie, a wysyłanie w bój pojedynczych okrętów bojowych mijało się z celem. Teraz przeciwradarowy sprzęt mają tylko niewielkie okręty patrolowe bądź pościgowe... i łodzie podwodne.

Właściwie od tego powinienem zacząć. Od połowy XX wieku niewiele się zmieniło - nadal rdzeniem floty są lotniskowce. Są one znacznie szybsze od innych, lepiej uzbrojonych okrętów, ale rzadko korzystają z tej przewagi, bo idiotycznym pomysłem jest wysyłanie lotniskowca bez eskorty złożonej z co najmniej kilkunastu okrętów. Wyróżniamy lotniskowce szturmowe, czyli duże, o napędzie atomowym, zabierające na pokład ok. 90 samolotów, oraz desantowe, dużo mniejsze, zasilane termonuklearnie bądź jądrowo, przeznaczone głównie dla startu i lądowania samolotów desantowych pionowego wznoszenia, które obecnie całkowicie wyparły śmigłowce poza zastosowaniami komercyjnymi (zapomniałem o tym napisać w opisie militariów w pierwszym poście). Grupa bojowa składa się zwykle z 1-2 lotniskowców, 3-5 krążowników i 5-8 niszczycieli +2-3 okrętów zaopatrzenia. Na Kwincie niewiele państw ma flotę posiadającą więcej niż jedną taką grupę, bo koszty jej budowy i utrzymania są astronomiczne.

No i są też okręty podwodne. Większość flot posiada do pięciu sztuk okrętów rakietowych i drugie tyle uderzeniowych. Te pierwsze służą do odpalania rakiet dalekiego zasięgu o wymiennych głowicach w cele naziemne. Te drugie - do niszczenia rakietowców, polowanie na zwykłe okręty sprowadza się zwykle na drugi plan. Starcie podwodniaków jest zwykle krótkie i niszczycielskie, sprowadza się do namierzenia celu przez uderzeniowiec, czemu załoga drugiej łodzi stara się zapobiec poprzez manewry. Wygrywa z reguły ten, kto ma lepszy sprzęt: czy to do wykrywania, czy do zakłócania wykrywacza, jednak zdolna załoga i kapitan nawet przy dużo słabszym technicznie okręcie mogą zmienić wynik walki.

Co jest na wyposażeniu łodzi? Uzbrojenie zależy od klasy okrętu. Lotniskowce mają tylko rakiety woda - powietrze. Krążowniki i niszczyciele dzielą się na plazmowe i rakietowe: i te, i te mają kilkanaście bądź kilkadziesiąt baterii różnego kalibru oraz rakietową broń przeciwlotniczą. Plazmowce są uważane za jednostki elitarne, bo jednak plazmowym działem celuje się trudniej, choć w przypadku celu opancerzonego zniszczenia są wielkie. Niszczyciele są zaprojektowane do pościgów i szybkich manewrów, krążowniki są ciężej opancerzone i posiadają broń wystarczającą do zniszczenia miasta portowego w ciągu kilku godzin.

Tevery Best 17-12-2009 18:58

Uwaga, uwaga. Ważna wiadomość.

Utraciłem tymczasowo mój właściwy komputer. Mam dostęp do internetu, ale nie mam części nowych kontaktów z listy GG. W tym waszych. Tak więc wszyscy prócz Licha i Drzewca, którzy mają zamiar brać udział w grze, niech odezwą się do mnie na GG.

Koniec transmisji.

Arsene 21-12-2009 01:04

Witam serdecznie, od dawna czekałem na taką sesję. Czy są jeszcze wolne miejsca ? Jak tak, to niebawem nadeślę KP.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 23:37.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172