lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum rekrutacji (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/)
-   -   [Wampir: Mroczne Wieki] W imieniu Władcy - Konstantynopol Nocą. (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/8428-wampir-mroczne-wieki-w-imieniu-wladcy-konstantynopol-noca.html)

radogost 11-01-2010 08:35

czy w przypadku tzimisce jest możliwość korzystania z magii kołdunicznej ?

Aschaar 11-01-2010 11:51

Jeżeli postać włada tą dyscypliną - oczywiście.

Problem leży gdzie indziej. Magia Kołduniczna nie jest klanową dyscypliną Tzimisce; w zasadzie - włada nią niewielu - tzw. Old Clan. Jeżeli w historii będziesz mnie w stanie przekonać, że otrzymałeś możliwość nauczenia się tej dyscypliny i/lub należysz do Old Clan Tzimisce (gdzie jest trochę inna wada klanowa)...


Ogólnie co do dyscyplin nieklanowych i wysokości wszystkich dyscyplin - wyznaję zasadę, że muszą one "pasować" do postaci. O ile dyscypliny czysto fizyczne (szybkość czy potencja) pasują wszędzie i do każdej postaci - choć 1 siły i 5 potencji wygląda już głupio... Do dyscyplin socjalnych (prezencja) trzeba już mieć podbudowę w cechach; natomiast do dyscyplin "mentalnych" - podbudowę i w cechach i w atrybutach. Nie widzę postaci, która nie ma kropek w atrybutach wymaganych do rzutów przy użyciu dyscypliny (ex. medycyny przy zniekształceniu).

Nie widzę problemu w tym, aby ktoś miał jakąś "odjechaną" dyscyplinę. Proszę tylko pamiętać, że jak się wyda, że jakiś 300letni szczyl włada "czymś fajnym" to nie będę miał wielkich oporów przed diabolizmem albo adekwatnym rytuałem...

radogost 11-01-2010 20:22

w dodatku do tzimisce jest to że władają magia kołduniczną, a co do starego klanu to w mrocznych wiekach chyba czegoś takiego nie było, bo klan a raczej rody powstały w momencie powstania sabatu, znaleźli sie w nich ci co pozostali w starej tradycji

rozumiem że zasada dotycząca dyscyplin dotyczy wszystkich dyscyplin, czyli tzimisce który by chciał miec transformacje będzie musiał mieć na to BARDZO solidna odbudowę fabularną co kto ska dana dyscyplinę posiada

Aschaar 11-01-2010 22:02

Po dokładne dane odsyłam do "Kronik Transylwańskich". Tutaj tylko napiszę, że magię kołduniczną praktykują dwie rodziny i to one praktykowały ją od tzw. "początku" - w toku historii, już w okolicach roku 900 zaczęła funkcjonować nazwa "Old Clan" (z powodu tego, iż przedstawiciele tych rodzin mieli bardzo restrykcyjne prawo dotyczące przemieniania). Nazwa ta odróżniała Tzimisce władających magią kołduniczną od tych, którzy nią nie władali.

Co zaś do "transformacji" rozumiem, że masz na myśli "zniekształcenie" (bo takie jest polskie tłumaczenie nazwy "vicissitude") - odsyłam do podstawki DA:V, gdzie dość jasno pisze, że dyscyplinami klanowymi Tzimisce są: animalizm, nadwrażliwość i zniekształcenie.
Skoro tak. to grając postacią należącą do tego klanu nie trzeba mieć żadnej podbudowy fabularnej, bo te dyscypliny po prostu są gratis (co wydaje się dość logiczne).

Jeżeli zaś "transformacja" to nie "vicissitude" - to poproszę angielską (oryginalną) nazwę...

Ratkin 11-01-2010 22:16

Są co najmniej dwie wersje co do zaistnienia "starego klanu" Tzimisce. Zależy jak MG rozstrzyga pochodzenie Zniekształcenia, ale w tej materii niemożna oczekiwać że zdradzi to graczom :D Jest to zresztą zbyteczne...

W Mrocznych Wiekach niema Starego Klanu - to nazwa z czasów Maskarady, XX wieku. Niemniej Tzimisce stroniący od Zniekształcenia, pal licho powody tego, istnieli zawsze, więc w Mrocznych Wiakach też są, tylko nikt ich tak nie nazywa.

Kołdunizm, w Mrocznych Wiekach jest o niebo częstszy niż w Maskaradzie. Przy czym po części wynika to z faktu że większość Kołdunistów po prostu okaże się zbyt egoistyczna i nie przyłączy do Sabatu, a z tych którzy się nie przyłączyli, do XX wieku zostało tylko garstwa najpotężniejszych Wojewodów którzy nie dziwota że nie uczą młodych Sabatników magii :D
Nooo, ale sesja jest w "darkach" więc sprawa ma się o niebo (piekło?) lepiej ;)

radogost 12-01-2010 08:53

chodziło mi o transformacje dyscyplinę gangreli ale już mniejsza z tym, teraz zastanawiam się jak wpisać kołdunizm w mojego 3misia, narazie stanąłem na opisie życia postaci została przemiana i życie po życiu :P

Garik 13-01-2010 01:07

Witam serdecznie

Zgłaszam się i ja do rekrutacji. Zastanawiam się jeszcze nad klanem ale sadzę, że będzie to Nosferatu.

Aschaar 24-01-2010 03:23

Proszę Państwa Potencjalnych Graczy!


Przypominam tylko, że do końca rekrutacji pozostał tydzień. Rekrutacja trwa ponad miesiąc i nie zamierzam jej przedłużać. Uważam, że czasu na przygotowanie postaci było dostatecznie dużo.

Karty postaci proszę przesyłać mailem, najlepiej w formacie RTF, TXT lub PDF. Inne formaty są mniej mile widziane, choć powinienem sobie poradzić... :)
PW działa... jak działa i nie ma żadnej pewności, że karta wysłana przez PW do mnie dotrze. Jeżeli ktoś nie chce ujawniać swojego adresu mailowego - oczywiście może wykorzystać google.docs, serwery przechowujące czy cokolwiek. Przy przesyłaniu karty czymś innym niż mailem proszę o informację - najlepiej na GG - i - rzecz jasna - linka.

Od czwartku będę niedostępny przez GG. Pozostaje mail i PW.



(...) 1340... to był... interesujący rok. Letnie noce w Konstantynopolu... pamiętam... jakby to było wczoraj (...)

TheGuy2 01-02-2010 22:04

Przepraszam, że obiecałem KP i się nie wywiązałem. Styczeń to ciężki miesiąc dla studenta... Mimo, że czasu od ogłoszenia rekrutacji było dużo, niestety brakło mi weny i spokoju.

Aschaar 04-02-2010 10:07

Obiecałem wyniki rekrutacji do 3 i niestety (co widać) nie jestem w stanie dotrzymać tego terminu. Powodów jest kilka, ale najważniejsze to:
- jestem na wyjeździe i mój czas oraz dostęp do internetu jest mocno limitowany;
- kilka kart wpłynęło do mnie w ostatnim możliwym momencie i po prostu muszę je dobrze przeanalizować;

Wyniki zatem zawisną jakoś koło niedzieli 7 lutego.



Dziękuję wszystkim, którzy zainteresowali się rekrutacją.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 07:43.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172