Otóż - system przenosi nas w czasy prohibicji w USA, dokładniej do lat 20 naszego wieku. Wcielamy się w nim... w zwykłego, szarego człowieka, który żyje własnym życiem, nie ma żadnych nadprzyrodzonych mocy, nie jest specem w broni (system zakłada bardziej logiczne myślenie, niż strzelanie do wszystkiego). Nie zdaje sobie również sprawy z obecności Mitów Cthulhu w jego życiu (kto czytał Lovecrafta zrozumie, czym są Mity Cthulhu, polecam lekturę, gdyż długoby opowiadać). Pewnego dnia bohater staje przed "wyzwaniem" - zaczyna się niewinnie, wszystko wydaje się logiczne, poukładane, wprowadza nieco nutki szaleństwa do życia bohaterów (okultyzm, przyzywanie duchów), a potem... badacze tajmnic (tak zwie się bohaterów gry) muszą zmierzyć się z czymś, czego nie rozumieją, co ich przeraża, wielokrotnie prowadzi do ich obłedu, czego pokonać nie mogą. A jednak muszą...
Czego wymagałbym przed rozpoczęciem gry? Przede wszystkim sensownych, prawdziwych postaci. Nie będe wprowadzał w życie mechaniki, ważne będzie dla mnie tylko kim byłby dany bohater, nieco o jego przeszłości. Tyle wystarczy. Ważniejsze rzeczy dziać będą się w trakcie rozgrywki. Polecałbym także każdemu z potencjalnych graczy zapoznanie się z choć kilkoma opowiadaniami Mistrza HPL'a (zwłaszcza Zewem Cthulhu i Dagonem, oba znajdują się na www.tyrhhia.prv.pl). I to byłoby na tyle. |