Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Archiwum rekrutacji
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone.


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 06-09-2010, 00:39   #1
 
behemot's Avatar
 
[dodatkowa] Gasnące Słońca: Niebo pełne gwiazd... (behemot)

Sesja: Niebo pełne gwiazd... (rekrutacja dodatkowa)
System: Gasnące Słońca
Liczba miejsc: 0-2
Do kiedy: 25.09
Forma: Próbka Twórczości + opis postaci + wkładka mięsna
Linki: wszystko co trzeba jest w moim podpisie.
Stara rekrutacja, choć teraz na niewiele się przyda. ([Gasnące Słońca] Niebo pełne gwiazd)
Sesja
Materiały
Komentarze

Witam w rekrutacji do jednej z dwóch najlepszych aktywnych sesji GS na forum ( a co ). Sesja toczy się już od jakiegoś czasu, więc opowiadanko sobie daruje (i tak wszyscy je przeskakują), za to zachęcam do przeczytania sesji, lub przynajmniej dokładnego przejrzenia. Można powiedzieć, że zapoznanie się z sesją jest warunkiem koniecznym do udziału w rekrutacji. Jeśli nie potrafisz się zmusić do lektury, to znak że lepiej poszukać czegoś ciekawszego.

Wymagania od kandydatów:
- Zapoznanie się z sesją (to tylko 15 postów).
- Zapoznanie się z tematem "Materiały", prócz części mechanicznej. (głównie chodzi o postacie graczy, miejsca, etc)
- Jako taka znajomość świata gry, na forum są tematy promujące, w sieci jest QS, kto chce ten sobie poradzi. Lektura samego podręcznika nie jest wymagana, choć pomoże.
- Pisanie w sposób przyjemny dla oka.
- Garść czasu, 5 dni na roboczy post to nieprzyzwoite maksimum. Posty mogą być na awatar, raz na miesiąc coś większego. Jeśli grasz/zamierzasz w 5+ sesjach, to tą już sobie daruj.
- Być dobrym graczem, bo z złymi nie gramy. Odgrywamy postać, nie zachowujemy się jak burak, jesteśmy mili, staramy się by było ciekawie, nie ograniczamy się do łupania questów i takie tam.
- Samodzielności i kreatywności, prędzej czy później postać stanie w obliczu braku questgivera, wielkiego miasta i niezliczonych wątków pobocznych i dobrze by było, gdyby gracz umiał sobie z tym poradzić.


Fabuła w skrócie:
Świta pewnej szlachcianki w czasie wyprawy badawczej Oroyme na Madok odkrywa przedwieczny sarkofag z uśpionym w środku Golemem z czasów II Republiki, żeby było ciekawiej twierdzi on, że jest tylko posłańcem i chce przekazać wiadomość od jednego Apostoła do drugiego (a obydwaj powinni być ŚP od kilku tysiącleci). Czyli główna linia fabularna to rozwikłanie zagadki golema i być może odkrycie królestwa Księdza Jana. Prócz tego są wątki poboczne, których jest raczej więcej niż mniej. (kto doczyta materiały ten znajdzie) Potencjalnie obiecującym wątkiem pobocznych jest badanie obcych ras i można o tym pomyśleć tworząc postać.

O czym warto wiedzieć:
1. Drużyna uformowana jest z świty baronówny Aspazji, oficjalnie jeżdżą po planetach badają obcych i zbierają rzadkie rośliny. Ale to tylko przykrywka. Ważne jest to, że postać jest w załodze nie z przypadku czy z własnej zajefajności, ale dlatego że spodobała się Aspazji i ktoś poświadczył, że jest godna zaufania. Jakby nie patrzeć misja drużyny jest dość delikatna i pachnie Stosem, więc dla osób przypadkowych nie ma miejsca.
2. Jest to sesja drużynowa, bez pl vs pl, czy nawet h vs h. Oczywiście sekrety, dylematy czy nawet zdrada (ale to już kończy gre) są możliwe, niemniej to kooperacja jest celem a nie konfrontacja.
3. Drużyna jest raczej chaotyczna nie zła, czyli bez antynomistów czy seryjnych morderców (chociaż Evros... ), sporo jest osób z zasadami i to jest dobry klucz. Postacie nie powiązane z żadną organizacją, co więcej większość jest skłócona z tymi lub owymi, na razie przyjmujemy, że działają na własny rachunek.

Wejście do gry:
Ostrzegam, że między końcem rekrutacji a wejściem do gry może wystąpić przerwa, jeśli drużyna będzie w lesie to raczej nie zrzucę nowych na spadochronie (choć bardzo bym chciał, bo to fajnie wygląda). Docelowo postacie powinien łączyć łańcuch powiązań, czyli (nie)szczęśliwcy będą musieli się z kimś zgadać i zostać jego kumplem, ewentualnie jak się ma znajomości, to można wcześniej zaczepić kogoś z obecnego składu.

Sprawy organizacyjne:
Przyjmę 1 lub 2 graczy. Obecnie w sesji partycypuje 6 graczy.
Na zgłoszenia czekam do 25.09 godzina 09:25, komplet przesyłamy na PW lub mail behemotrpg(to małpa)o2.pl. Cyferki ślemy w txt a nie tajemnych programach. Format może być dowolny czytany przez OO. Proszę zachować sobie komplet na dysku (tak na wszelki wypadek).
Ostateczny termin może ulec zmianie (wydłużeniu) jeśli pojawią się głosy że trza więcej czasu, zapotrzebowania nie zgłaszamy ostatniego dnia.
Zgłoszenie składa się z:
a ) Próbki Twórczości
b ) Opisu Postaci
c ) Wkładki mechanicznej

Jest dozwolone przesłanie szkicu wcześniej w celach konsultacji (jak ktoś się nie boi srogiej krytyki).

Próbka Twórczości:
Czyli tekst fabularny na minimum 1a4. Konwencja dowolna, nawet nie musi być SF/Space Opera. To jest ten moment w którym popisujemy się eurydcją i udowadniamy, że jesteśmy lepsi od Dukaja, ale brak nam cierpliwości (kolejna szansa dopiero w sesji). Dobrze gdy: tekst dobrze się czyta; tekst stanowi zamkniętą całość; tekst jest o czymś. Tekst można ozdobić, ale nie ma to znaczenia.

Opis postaci:
Ta część służy przedstawieniu postaci MG, nie musisz opisywać wszystkich szczegółów jej życia, chodzi o to bym po lekturze wiedział co to ma być i poznał koncepcję. Bardziej mnie interesuje stan obecny, niż 101 nieistotnych wydarzeń z przeszłości. W ogóle rzeczy nieistotnych nie wpisujemy, jak również zdań które nic nie mówią (chodzi o kwiatuszki typu "narwany ale z rozwagą") Tekst nie musi być długi (1a4 starczy), ale za to przemyślany. Można pisać w formię notatek, od myślników, równoważnikami zdań, skrótami. Bylem był w stanie to zrozumieć. Opis postaci to coś z czego się korzysta i co ma pomóc w grze, a nie coś co się raz czyta i służy do wbicia się do sesji.

Co powinno być w opisie:
Cytat: chyba jasne, motto życiowe, powiedzonko, cytat z Ewangelii Omega, coś co mówi ofiarom zanim je zabije...
Dane podstawowe: Imię/Rasa/pochodzenie/przynależność/wiek/płeć/etc...
Koncepcja: W kilku zdaniach podsumuj swoją postać.
O co chodzi: ... w tej postaci, co ciekawego wniesie do sesji (poza walką 18 oczywiście). Dlaczego jest fajna.
Styl: To coś co łączy wygląd, ubiór, zachowanie, pozę, odgrywanie.
Motywacje: Cele dalekosiężne i krótkotrwałe.
Zasady: moralne, religijne, rzeczy w które wierzy.
Poglądy: (jeśli dotyczy) Sprecyzowane poglądy na społeczeństwo, religie, rasy, naukę, cokolwiek. Piszemy tylko jeśli postać ma sprecyzowane poglądy w jakiejś dziedzinie (np niecierpi obych).
Charakter: Ciąg dalszy charakteru, to co nie pasowało w pozostałych polach.
// Pisząc styl/motywacje/zasady można wybrać trzy punkty i oznaczyć je * jako ważniejsze. Będzie to można zrobic też później.
Historia: Interesują mnie:
- Wydarzenia, które sprawiły, że postać jest taka a nie inna, lub z jakiegoś innego powodu kluczowe dla tej postaci. Coś o czym muszę wiedzieć by zrozumieć postać.
- Wydarzenia nie tyle ważne, ale ciekawe i w przyszłości mogące obrodzić wątkami.
- Ostatnie wydarzenia i losy postaci.
Ogólny zarys jej życia przedstawić można ale nie trzeba, białe plamy dozwolone, zwłaszcza jeśli w czasie gry je się wypełni czymś ciekawym.
Powiązania: Miejsca, osoby, organizacje, przyjaciele, wrogowie, znajomi...
Haczyki: (jeśli dotyczy) Czyli potencjalny własny wątek, jakieś prywatne cele, niezałatwione sprawy, problemy... coś co chcemy by pojawiło się w przygodzie (nic nie obiecuje). Lepiej napisać jeden haczyk, na którym nam zależy niż 5 na odwal się, lepiej nie pisać nic niż pisać na siłę. Będzie też można uzupełnić kiedyś tam.
Inne: Możesz też dodać swoje pola, które lubisz rozpisywać w każdej postaci. Albo możesz olać mój szablon i zrobić po swojemu.

Co się liczy: w opie postaci oceniam koncepcje a nie poprawność rzemiosła. Dobrze gdy po opisie widać, że w czasie przygody postać będzie generować fajne akcje i sceny, albo że sama w sobie obiecuje ciekawy wątek. Nie musi być niezwykle oryginalna (cokolwiek to znaczy), dobry archetyp (albo kompilacja) z drobną komplikacją może być lepsza. Ważna jest też spójność.

Wstawka mechaniczna:
Opcja 1: Rozpisujemy normalnie cyferki zgodnie z podręcznikiem (i erratą), do dyspozycji jest 180 punktów, czyli normalna postać +20p. Nie trzeba wydawać wszystkiego . Nie można też nabijać punktów na utrapieniach (ale brać je można). Jest też parę modyfikacji własnych typu agregowanie bezużytecznych umiejek, ale można zrobić podręcznikowo a ja potem to poprawię.
Opcja 2: Ogólny opis umiejętności postaci (słowny), opcja głównie dla nieznających systemu. Tylko bez czarowania słowami, najlepiej listą typu "Szermierka: Bardzo dobra; Blefowanie: Przeciętne" Prędzej czy później i tak powstaną jakieś cyferki, ale na początek starczą słowa.

Niezależnie od wybranej opcji proszę wypisać trzy rangowane dziedziny specjalizacji postaci i zaznaczyć jak bardzo jest wyspecjalizowana. Chodzi o to by łopatologicznie napisać, że postać jest pilotem co dobrze strzela i podrywa mężczyzn. Warto wiedzieć, że zakładam, że jeśli postać jest w czymś jest biegła to gracz chce sceny pod to, więc jak się mylę to zaznaczyć. Ewentualnie można pójść w jacka o wielu talentach, ale to się u mnie nie opłaca.

// Karta preferencji: Ci którzy się dostaną będą musieli dosłać kartę preferencji i oczekiwań od sesji, ale nie jest to elementem rekrutacji.

Sugestie dla postaci:
Sugestie są zdradzieckie, raz że mogę się mylić, dwa że lepiej nie robić nic na silę jak się ma inny pomysł, trzy obecny skład jest wszechstronny i na nic nie ma parcia. Przypominam o lekturze sesji. Może być bardzo trudne wbicie się z postacią dublującą, albo będącą kompilacją tego co już jest. Stosowanie się do sugestii nie jest kryterium.

Zapotrzebowania fabularne:
1. Jakiś obcy, drużyna jest czysto ludzka i teoretycznie to wyprawa ksenologiczna więc obcy dodatek byłby w cenie. Statystycznie połowa postaci GS jest zafascynowana głęboką i bogatą kulturą Obunów, więc może jakiś obiekt fascynacji dla nich? Może Askorbici/Vau/Shantorowie to lekka przesada. Ważne w graniu obcym jest bycie obcym, a nie człowiekiem z długimi uszami, nie trzeba znać oficjalnej i jedynej słusznej koncepcji rasy by Bill Briges, ale swoją koncepcję i wizję mieć trzeba.
2. Revolution is the only solution. Czyli ktoś niekoniecznie przywiązany do obecnego porządku społecznego, zwolennik III Republiki, albo innej utopii.
3. Postacie o poglądach na kościół (niekoniecznie klerycy), skoro przygoda kręci się wokół apostołów i apokryfów to postacie powiązane są wskazane. Gdyby brać kleryka (co w sumie też jest opcją bo jest tylko 1) to brać pod uwagę, że działania drużyny mogą być nie ortodoksyjne.
4. Mistyk - czyli postać bardzo uduchowiona i sięgająca wzrokiem poza drugą stronę, zapewne okultysta taumaturg. Może być kościelny, preferowany Almateanin, albo Voavenlohjun czy Gandzia. Może Obun dla pełni. Nie wiem czy tą postać da się zrobić by nie była wtórna/drętwa/kiczowata.

Czego nie trzeba:
Szlachty, jakoś jej dużo w drużynie. (choć może to iluzja aktywności)
Skrytych, czyli postaci które z jakiś powodów nie gadają za wiele z obcymi czy kimkolwiek. Takie postacie już są w nadmiarze.

Zapotrzebowania mechaniczne:
1. Zadeklarowany Ninja - czyli szpieg nie mylić z synem Asa. Spec od wyszukiwania informacji na różne sposoby. (też chodzi o sposób myślenia postaci) Skrada się, przemyka między cieniami, włamuje, obserwuje, najmuje żebraków do obserwacji i zakłada podsłuchy. Może trochę korzystania z technologi i gadżetów dla różnorodności. (Poza tym obecnie drużyna zmaga się z odwiecznym wrogiem ninja.) A teraz bądź mądry i spraw by to było jeszcze ciekawe fabularnie.
2. Elytarny gadacz - czyli postać która dobrze się czuje pośród wyższych sfer i jest w stanie z nimi pogadać w imieniu drużyny coby szlachciankę odciążyć. Ale... raczej nie powinna być konkurencyjną alfą (bo to nie sesja pvp), chyba że ogólną zgodą i w wysublimowany sposób. Może jakiś artysta, bo co to za drużyna bez barda, albo oklepany Obun...
3. Fixer - jak wyżej tylko że w stosunku do nizin społecznych, tudzież drobnych przedsiębiorców i cwaniaków.

Czego nie trzeba:
Zadeklarowanych wojowników - bo już jest dwóch, a i pozostałe postacie coś tam potrafią. No i ile można walczyć.
Mędrców - bo jest już 1.5 do tego to chyba mało grywalne jest.

Może coś jeszcze dopisze, albo gracze mi podsuną.
Powodzenia.
 
__________________
Efekt masy sam się nie zrobi, per aspera ad astra

Ostatnio edytowane przez behemot : 14-09-2010 o 11:20.
behemot jest offline  
Stary 07-09-2010, 01:38   #2
 
Leonidas's Avatar
 
Zgłaszam się, choć powiem, że do 19.09 może być przeciętnie z kartą bo mam teraz wiele na głowie.
Grałem w chyba Twoim pierwszym GS na LI (3 lata temu 0o, ale ten czas leci) i mam straszną ochotę na nową, tym razem dłuższą przygodę. Mam już wstępny pomysł na postać, zobaczymy jak prędko uda mi się ją skończyć.
 
Leonidas jest offline  
Stary 14-09-2010, 11:19   #3
 
behemot's Avatar
 
Przedłużam termin do 25.09 godzina 09:25
Wcześniej i tak nie będzie jak połączyć drużyny, a może ktoś skorzysta na dłuższym terminie.
 
__________________
Efekt masy sam się nie zrobi, per aspera ad astra
behemot jest offline  
Stary 14-09-2010, 14:29   #4
 
woltron's Avatar
 
Ja ciągle myślę nad postacią i zagłębiam się w poznawanie Obcych tego, bardzo ciekawego, systemu.
 
__________________
"Co do Regulaminów nie ma o czym dyskutować" - Bielon przystający na warunki Obsługi dotyczące jego powrotu na forum po rocznym banie i warunki przyłączenia Bissel do LI.
woltron jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 17:35.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168