Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Archiwum rekrutacji
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone.


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 20-09-2010, 15:36   #1
 
Marrrt's Avatar
 
Reputacja: 1 Marrrt ma wspaniałą reputacjęMarrrt ma wspaniałą reputacjęMarrrt ma wspaniałą reputacjęMarrrt ma wspaniałą reputacjęMarrrt ma wspaniałą reputacjęMarrrt ma wspaniałą reputacjęMarrrt ma wspaniałą reputacjęMarrrt ma wspaniałą reputacjęMarrrt ma wspaniałą reputacjęMarrrt ma wspaniałą reputacjęMarrrt ma wspaniałą reputację
[Fallout] Kartiyan

Muzyka rekrutacji.


Potężnie wyglądający, wysoki na niemal dwa metry czarny mężczyzna stał opierając się oburącz o bury głaz porośnięty szaro-zielonymi porostami. Z zamkniętymi oczami starał się stłumić skurcze mięśni klatki piersiowej gdy przedłużający się i coraz bardziej wycieńczający kaszel pozbawiał go kolejnych strzępów płuc. Sam nie mógł uwierzyć, że tyle ich jeszcze miał. To był nawet śmieszne w tej chwili. Na początku się bał, potem tylko denerwował, a teraz zwyczajnie czekał na koniec, który nie chciał nadejść. Żeby jeszcze nie to cholerne kłucie...

Krwawe ślady szybko wysychały na rozgrzanej od chylącego się ku zachodowi słońca, skale przybierając brunatnego zabarwienia i uwalniając w powietrze wilgoć, która już zaczynała kusić ewentualnych padlinożerców z pobliskiej okolicy. Dziki pies o zmierzwionej sierści leżąc w cieniu skały patrzył na niego wyczekująco, jakby z pytaniem, na co właściwie czekają. Poza nimi wokoło nie było nikogo. Tylko ciągnąca się po sam horyzont równina nie oferująca wędrowcom poza krzewami suchorośli i mnóstwa jadowitych molochów i insektów, prawie niczego co mogłoby dać choć cień życia, lub iskrę nadziei. Pustkowia. Tak przecież wyglądał cały świat. Świat bez początku ani końca. Sesibon wiedział jednak gdzie i skąd podąża. Wiedział też jak żyć na pustkowiach gdzie ziemia wszelkimi siłami stara się odebrać resztki życia, które co roku skąpo wydawała. Życia, którego od zawsze tak bardzo łaknęła dla siebie...
Podniósł się do pozycji stojącej uspokajając skurcze, po czym otworzył usta by łatwiej oddychać. Cenna wilgoć powoli zaczęła go opuszczać. Tak mniej kłuło. A potrzebował przejść jeszcze trzy mile i w dodatku być w pełni sił. Splunął jeszcze by pozbyć się z ust wstrętnego posmaku zepsucia i zarzuciwszy plecak na ramiona ruszył dalej. Pies podniósł łeb i szybko zerwał się za mężczyzną. Nareszcie ruszali dalej.


Zmierzchało gdy dotarli na miejsce. Wnosząca się przed nimi kamienista formacja nie większa niż jedna czwarta Bluff, zasłaniała ostatnie promienie słońca. Sesibon znał te skały jak własną kieszeń. Niewielkie wzniesienie po środku pustkowi nie raz i nie dwa stanowiło idealne schronienie na nocleg gdy wyruszał na wyprawy łowieckie. Teraz dom swój znalazł w nim gunur. Zdecydowanie zbyt blisko Bluff, by można było uznać, że nikomu nie zagraża. Bestia pustkowi ustępująca z drogi wyłącznie żarzyskom. Dzikusi widzieli w nich nieumarłe demony zemsty, które spuszczone ze smyczy w czasie wielkiego snu, nie odnalazły drogi powrotnej do tęczowego węża. Sesibon jednak wiedział, że to zwyczajne, nieco większe bydlę. Jadło, oddychało i srało jak wszystko inne. Tak samo krwawiło. Wiedział o tym, bo parę lat temu z Derienem i Pastorem przegnali takie cholerstwo ostrzeliwując je z kusz. Tak samo jednak nie miał wątpliwości, że wybieranie się w pojedynkę, by zapolować na to zwierzę oznaczało nie tyle błąd co poszukiwanie śmierci. I wcale się nie oszukiwał. Miał już swoje lata i choroba, którą złapał rok temu przestała być tylko chorobą. Była jak kłębowisko robactwa, które wijąc się w jego klatce piersiowej, żywiło się każdym przeżytym przez niego dniem. Doktor powiedział, że jeszcze parę miesięcy pociągnie. Kto wie? Może warto było? Verka pewnie by tak wolała, a i przecież mógł do miasta jakiś handlarz zawitać, który miałby jakieś medykamenty... Kto wie? Ale Sesibon był wolnym człowiekiem i jeśli już śmierć była mu pisana to wolał spotkać się z nią na swoich warunkach. A to był dobry sposób. Obrzucił skały szybkim spojrzeniem kontrolnym i wciągnął w płuca powietrze niesione ledwo wyczuwalnym wiatrem. Bolało tylko trochę, ale zapach bestii był wyczuwalny. Gdzieś tam pomiędzy rozpadlinami czekała w swoim półśnie.
Zdjął z ramion plecak i przymocowaną paskiem do pleców kuszę sprężynową. Solidna broń nadawała się idealnie do polowań na molochy i małe szczunury, które z łatwością przygważdżała do podłoża. Pięć bełtów. Tyle ze sobą wziął. Reszta przyda się Verce...
Spojrzał na wyczekującego jego reakcji psa. Nigdy go nie nazwał, bo i nadanie imienia oznacza przywiązanie. Ilekroć zaś to robił, zwierzak zdychał. Postanowił więc, że tego nie będzie głaskał, drapał, ani nazywał. Po co się oszukiwać? Tymczasem pies o dziwo dotrwał już z nim do końca. Trudno było nie poczuć ukłucie żalu. Okrągłe oczy koloru asfaltu nadal wyczekiwały, a nos poruszał się charakterystycznie. Też wiedział. Sesibon uśmiechnął się do zwierzęcia, po czym jego wzrok znów zrobił się obojętny.
- Zabij – powiedział cicho, a pies pognał niemal radośnie pomiędzy cienie skał.
Sesibon ruszył biegiem za nim. Pomyślał nawet lekkomyślnie, że jeśli pies wytrzyma parę chwil nim odwracając uwagę gunura od niego, to mogą mieć szansę. Cóż. Instynkt czasem pchał naiwność przed zdrowy rozsądek.
W biegu przeskakiwał kamienie wspinając się w górę formacji za znacznie szybszym psem, który po chwili zniknął mu z oczu zeskakując w stronę jednego z zagłębień. W tym samym momencie Sesibon skoczył na bok i ruszył prędko do drugiej krawędzi niecki. Usłyszał ujadanie psa. Bestia powinna... Zatrzymał się gwałtownie podnosząc kuszę przed siebie.
- Sprytny skurwiel...
Gunur nie zawracał sobie głowy zbyt zwinnym psem. Już od dobrych paru chwil wiedział o jeszcze jednej istocie w pobliżu. Czuł jej ciężkie, pewne kroki, i rytm nierównych uderzeń serca. Zmysł drapieżcy cofnął wszystkie inne aspekty życia na bok. Pot ofiary drażnił nozdrza bestii, powoli pchając ją w ramiona żądzy krwi. Omijając psa kucnął i wybił się ze swojego leża na mocarnych tylnych łapach. Na chwilę zawisł wysoko w powietrzu jak trzymetrowy czarny cień przysłaniający szarość nieba, po czym opadł z rykiem i odgłosem trzaskanych kamieni na krawędź leża tuż przed Sesibonem. Myśliwy zdążył tylko raz strzelić nim wielka wyposażona w trzy brzytwopodobne szpony, łapa rozcięła jego kurtkę orząc skórę i druzgocząc kilka żeber. Siła uderzenia wyrzuciła w powietrze. Gruchnął o jakiś kamień gdzieś wyżej i jęknął targany piekielnym bólem płuc nie mogąc złapać ani jednego oddechu. Impet tak go zatkał, że aż krzyknął gdy w końcu przepona złapał powietrze. Parę metrów obok pies zaskamlał agonalnie gdy odgłos dartego ciała wypełnił ciszę zmierzchu. Sesibon powiódł słabym wzrokiem po okolicznych kamieniach w nadziei na znalezienie kuszy, która przepadła gdzieś na dole. Prawą rękę kurczowo zacisnął na rękojeści myśliwskiego noża i zamknął oczy zbierając myśli i przygotowując się na koniec. Ból jaki odczuwał był ty razem inny. Nie zimny i tchnący lodowatym zepsuciem. Był gorący. Zupełnie przyjemny. Podniósł się i ujrzawszy gunura pochylonego poniżej nad zwłokami psa z krzykiem skoczył na jego kark. Bestia go nie zawiodła.
Parę chwil później gunur zawył żałośnie, jak nigdy wcześniej i wybiegłszy ze skał, skierował się na południe zostawiając za sobą Bluff.

***

Nawet rodzice obecnych mieszkańców Bluff nie znali już nikogo, kto pamiętał czasy sprzed Wojny. Były one mitem, który ożywał w chłodniejsze wieczory w piosenkach z szafy Pana Wonga, choć gdy po asfaltowych drogach znowu jeździły samochody, ludzie spacerowali alejkami, a pary chodziły do kina, nikomu nie chciało się pytać, co to znaczy.
Świat podupadał z każdym pokoleniem bardziej, tylko na szczęście nie łatwo było to dostrzec. Trudne słowo perspektywa, które przewijało się w rozmowach Pana Wonga, Doktora i Very dla większości z 300 mieszkańców miasteczka nic nie znaczyło.

Bluff leżało pośrodku niczego. Z północy i południa, wschodu i zachodu, setki mil rozgrzanych pustkowi, czerwonych skalistych wzgórz, popękanej w romby glinianej ziemi i czasem nawet piasku. W opowieści Very o podobnym bezmiarze, ale wody, prawie nikt nie wierzył. Jak mawiał Doktor może to i dobrze, przynajmniej nikt nie rusza w drogę by je sprawdzić. Jeszcze dwa pokolenia temu w Bluff było 50 mieszkańców więcej, co doktor wiedział z zapisków swego poprzednika, no może nie wiedział, ale się domyślał, cyfry znał, a litery kiedyś potrafił czytać, więc można też rzec, pamiętał. Czasem nad aromatycznym bimbrem Pana Wonga żalił się Verze, że to nie jego wina, że dzieci rodzi się coraz mniej a dorośli żyją krócej, że robi przecież co może, a Vera w zależności od nastroju, kazała mu się chrzanić, nie pić, i wracać do roboty, albo głaskała go po głowie i zapewniała że faktycznie, on niczemu nie jest winien. Dla tych właśnie chwil Verkowej czułości, doktor pił tak często. A przynajmniej wierzył, że to jest przyczyną.

Miasteczko miało dziś powierzchnię koło 20 hektarów, lub jeśli ktoś woli 2000 arów, co daje całkiem sporą ilość metrów kwadratowych zamkniętej suchą fosą powierzchni.
Sucha fosa nie pochodziła oczywiście sprzed Wojny. Bo, podobno, przed wojną ludzie nie bali się żarzysk.
Jak widać miasteczko było naprawdę malutkie, pompa wiatrowa i zbiorniki wieżowe znalazły się już poza fosą.
Najważniejszy w mieście był Pan Wong, właściciel baru, wspomnianej już szafy grającej, jedynego w Bluff destylatora, obrzyna, do którego podobno miał pudełko naboi, mechanicznego generatora prądu i paru innych, unikalnych na Pustkowiach rzeczy.
Bar znajdował się na skrzyżowaniu dwóch głównych ulic miasteczka. Nad wejściem do dwupiętrowego budynku pod wyblakłą markizą świeciły czerwone chińskie lampiony. Być może najbardziej niezmienna rzecz na świecie i tylko Pan Wong wiedział, że zapas odziedziczonych po przodkach szklanych wkrętów starczy już najwyżej na kilka lat.


W Barze, co wieczór zbierało się parę osób. Nie płacono tu kapslami ani żadnymi monetami, Verka czasem przynosiła coś, co ugotowała, niektórzy jak Doktor czy Pastor nie płacili nigdy, waluta była zmienna, czasem trzeba było popracować na polu doktora, czasem przynieść trochę opuncji, albo załatać czyjś dach, a silna młodzież incydentalnie zastępowała Nicka w pedałowaniu przy generatorze. Na tym polegał dar Pana Wonga. Nikomu nie odmawiał i każdy jakoś płacił.
Zapewne warto też dodać coś o Nicku. W skali Pustkowi oryginalny nie był, w skali Bluff już tak. Nick był chuderlawy, choć naprawdę silny, miał zielonkawą skórę, czasem złażąca z niego płatami, zwiększoną odporność na promieniowanie i był własnością Pana Wonga. Ghul.
Koczownicy wierzyli, że ghule są siewcami zarazy, których przeklęli straszliwi plemienni bogowie, mieszkańcy Bluff byli na to zbyt cywilizowani. Wiedzieli, że zaraza to napromieniowanie, które jest wynikiem Wojny, a ghule są jego ofiarami. Przynajmniej tak było w teorii. Bo Bluff nigdy nie zaoferowało schronienia proszącym o to grupom ghuli i jedynie Pan Wang miał tyle autorytetu, że mógł kogoś takiego utrzymywać. A że niewygodne prawdy łatwo się zapomina, jakoś nikt nie pamiętał, że tego samego ghula utrzymywali też ojciec i dziad Pan Wonga.

Natomiast gdy przychodziły wietrzne dni, Bar odwiedzało pół miasteczka. Bo wtedy pan Wong uruchamiał Szafę. Nie była to jedyna muzyka znana mieszkańcom Bluff. Jednak, choć niewiele romantycznych dusz ujęłoby to w ten sposób, była najpiękniejsza.
Bo nawet po wojnie, w świecie, który ogranicza się do paru hektarów, kilku pastwisk, odrobiny pól uprawnych, nieznajomych, którzy cieszą, i których należy się obawiać średnio dwa razy w roku oraz dwóch plemion koczowniczych przewijających się po sąsiedzku od zawsze, nawet w takim małym świecie, człowiek potrzebuje Sztuki.

To oczywiście zdanie Verki, która pijana, głaszcząc Doktora czasem lubiła objaśniać rządzące życiem prawa.

Na początku wyglądało to niegroźnie, stado dzikich psów, złowrogie na Pustkowiach dla samotnego wędrowca, a nawet małej grupy, ale nie dla miasta, które może zmobilizować kilkadziesiąt zdolnych do walki osób. Ale psy były nadzwyczaj sprytne. Wielka w tym zapewne zasługa ryżego basiora, wysokiego i chudego psa, za którym, bez warknięcia, szła reszta.


Nie bał się ognia, nie pomagał drut kolczasty, wyglądało jakby rozpoznawał, kiedy pilnujący stad mają łuki lub kusze, jakby rozumiał działanie drutu, znał zasięg broni, ludzi i ich obyczaje. Prawie co noc ginęła jakaś koza lub bramin. Wataha składała się przede wszystkim z dzikich psów o piaskowej sierści jakich pustkowia były pełne, choć było i parę łaciatych mieszańców. I robiła się coraz groźniejsza. Jednego pastwiska musiało teraz pilnować po kilku uzbrojonych mężczyzn, przez całą dobę, bo zwierzęta potrafiły napaść na samotną sztukę i za dnia. I w końcu zaatakowały człowieka. Zastawiły pułapkę. Nocą, na najbardziej oddalonym od miasta, pastwisku Szwedów. Kilka psów udawało, że skrada się w stronę stada. Basior i dwie samice podeszły pod wiatę wcześniej. Zaatakowały mężczyzn, gdy tamci naciągali cięciwy. Pomoc nadeszła za późno. Piegowaty Larson zginął. Jego brat stracił oko.
W powszechnym mniemaniu to wtedy zaczęła się ta wojna. Tylko Doktor twierdził, że stało się to cztery dni wcześniej, kiedy dorodna samica wpadła w blaszaną pułapkę, piękna suka, mieszaniec o gęstej czarnobiałej sierści. Larson wyprawił ją jeszcze tego samego dnia. Tak więc zdaniem Doktora napaść na ludzi to był odwet. Ale to był zbyt straszny pomysł żeby znalazł przychylnych słuchaczy. Tylko Verka nie protestowała, z krzywym uśmiechem patrząc na Doktora, co, jak dobrze wiedział, oznaczało poparcie. No i nazajutrz po śmierci Larsona na watahę ruszyła pierwsza wyprawa, 8-osobowa, sześcioro doświadczonych myśliwych i dwoje młodzików, co nie mogło już spokojnie w domach na tyłkach usiedzieć. Uzbrojeni w długie noże, łuki i włócznie ludzie mieli zamiar zabić przewodnika stada i byli zbyt pewni siebie. Psy zwodziły ich 6 dni, a potem w nocy, zmęczonych wędrówką w skwarze, zaatakowały. Zginęły trzy sztuki i sfora wycofała się. A ludzie odkryli, że wcześniej rozszarpały każdy bukłak z wodą. Na resztkach, które zostały wracali do Bluff. Psy ich nie zaatakowały. Dwójkę najmłodszych zabiło słońce.
To było paskudne lato.

Psy wróciły w okolice Bluff szybciej niż pechowi myśliwi. I zaatakowały największe stado braminów. To należące do Doktora. Strażnicy zabarykadowani w blaszanej budzie tylko słyszeli jak psy rozszarpują stado. Niczym ludzie, zwierzęta zabijały dla zabawy.
Potem w Barze doszło do gorącej dyskusji. Bluff dawno nie doświadczyło takiej klęski. Mężczyźni i kobiety, wszyscy wzburzeni, większość wystraszona, prawie wszyscy z gorączkowym zapałem, jaki budzi w ludziach tylko realne niebezpieczeństwo, rozprawiali o sposobach odwetu. Nikt nie kwestionował konkluzji, że watahę trzeba zniszczyć natychmiast. Dłużej trwało ustalenie, kto i jak tego dokona. Chętnych nie brakowało. Młodzi z typową dla młodości bezmyślnością chcieli iść wszyscy, w ogóle nie oceniając swego doświadczenia i wiedzy.

Tego wieczoru w Barze doszło też do największej rozróby, jakiej przybytek kiedykolwiek doświadczył. Zakończonej dopiero, gdy Pan Wong udowodnił niedowiarkom, że ma do swojego Mossberga naboje i rozwalił własną podłogę pod nogami Deriena, gdy ten rzucił przeciwnika prosto na Szafę.
Za życia obecnych mieszkańców tylko jeden raz na Bluff napadła duża grupa bandytów. Bitwa była krwawa i to Pan Wong ją wygrał. On wymyślił pułapkę, on miał materiały wybuchowe i on wysadził większość bandytów w powietrze. Populacja miasteczka zmniejszyła się wtedy o 20 osób. Zwiększyła o jedną. Ocalona, bo takie dostała w Bluff owa jedna imię, nie wiedziała, czemu banda, do której należała, dotarła aż tutaj. Pamiętała, że wcześniej próbowali uprawiać swoje poletko w Alice. Dziewczyna była wtedy dwunastoletnim szczylem i dlatego Pan Wong zdecydował się ją oszczędzić. Potem udowodniła swoją lojalność idąc do Alice.

Bo Bluff miało swoje przesądy. Kto chce iść za daleko, umiera. Ocalona wyruszyła z trzema osobami. Wróciła tylko z jedną, już śmiertelnie chorą. Alice, bo tak o ironio miała na imię ta, co również wróciła, zmarła na chorobę popromienną pięć miesięcy później. Ale wyprawa powiodła się. Zakupiono naboje do broni palnej i nikt nie wygadał sekretów Bluff.
Niemniej od tamtej pory niepisana zasada brzmiała, że broń palną należy oszczędzać na szczególne okazje. Na ludzi. Dziś w miasteczku było jej równo 10 sztuk, naboje mieli jeszcze do trzech. Plus te o istnieniu niepewnym - Pana Wonga. Poza tym kilka strzelb, które działały na śrut Enroza.
Broń palna była cenna. Jak lubił mawiać Doktor, poza swoją hałaśliwością i zawodnością, dawała korzystny efekt psychologiczny. Ale on działał tylko na ludzi. To Doktor był największym przeciwnikiem zabierania strzelb na psy. Ale przeważyło zdanie Pana Wonga.

Drugiej wyprawy nie było cztery dni. Paskudne lato. Czwartego spadł kwaśny deszcz. Większość mieszkańców Bluff nie wychodziła z domów, bydło hałasowało w blaszanych szopach, ptaki chowały się w zadaszonych pustostanach. Nick, któremu deszcz wydawał się nie szkodzić, biegał między domostwami przekazując informacje. Nie przestało jeszcze padać, gdy usłyszeli charakterystyczne dźwięki yidaki. Dwa krótkie, jeden długi, wracają wszyscy, choć mają rannych.
Doktor z trudem powstrzymywał się przed sarkastycznym a nie mówiłem. Ocalona majaczyła, z jej dłoni zostały strzępy, śrut rozwalił strzelbę tak, że nie było czego naprawiać. Niemniej to zapewne ona była w najlepszym stanie ze wszystkich. Nieśli ją na noszach, okrytą brezentem, ale reszta mimo szczelnego opatulenia ubraniem i tak dostała swoja dawkę promieniowania. Nie miał na to żadnych lekarstw. Zalecił kąpiele.
I tak dobrze, że wrócili szybko, po kwaśnych deszczach zwykle następowała mgła.
Oczywiście mogli przeżyć, gdyby miał lekarstwa. Zapyta Wonga. Żeby po raz kolejny usłyszeć kłamstwo.
W ciągu trzech lat wszyscy poza Ocaloną umarli.
Psy nie wróciły.
 
__________________
"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"
Benjamin Franklin

Ostatnio edytowane przez Marrrt : 03-10-2010 o 23:30. Powód: wymagania w poście Hellian poniżej
Marrrt jest offline  
Stary 20-09-2010, 16:27   #2
 
Sekal's Avatar
 
Reputacja: 1 Sekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputację
Zgłoszę się. Odzyskiwacz, zbieracz czy po prostu przeszukiwacz pustkowi.
Człowiek zaprawiony na pustyni, z bystrym wzrokiem, mieszkaniec Bluff. To chyba wystarczy jako ewentualny wyznacznik do nie dublowania postaci u innych.
 
__________________
If I can't be my own
I'd feel better dead
Sekal jest offline  
Stary 20-09-2010, 16:59   #3
 
Faurin's Avatar
 
Reputacja: 1 Faurin nie jest za bardzo znanyFaurin nie jest za bardzo znanyFaurin nie jest za bardzo znanyFaurin nie jest za bardzo znany
Kusi. Kusi do tego stopnia, że mam już koncepcję, którą uiszczę tutaj, idąc za dobrym przykładem Sekala.
Mieszkaniec Bluff, niezbyt doświadczony, za to garnący się do każdej roboty. W mieścinie odpowiadający za sieć rurociągów oraz przyczułek dla bezdomnych.
 
__________________
Nobody know who I realy am...
Faurin jest offline  
Stary 20-09-2010, 22:52   #4
 
baltazar's Avatar
 
Reputacja: 1 baltazar wkrótce będzie znanybaltazar wkrótce będzie znanybaltazar wkrótce będzie znanybaltazar wkrótce będzie znanybaltazar wkrótce będzie znanybaltazar wkrótce będzie znanybaltazar wkrótce będzie znanybaltazar wkrótce będzie znanybaltazar wkrótce będzie znanybaltazar wkrótce będzie znanybaltazar wkrótce będzie znany
i ja, i ja, i ja bym zrobił kotlet z tego bardzo złego psa...

nie wiem jak
nie wiem kim
nie wiem po co

Lecz jak widzę, że pan M pisze coś o procentach to wchodzę w to z zamkniętymi oczami. Pani H. proszę zanotować w kajecie moją obecność

EDIT:

Postać poszła. Wyszedł uśmiechnięty 16-latek... umie to i tamto, a do tego dobrze tańczy i gra na harmonijce.

Miły nastolatek pozna koleżanki... mogą być dojrzalsze
 

Ostatnio edytowane przez Kerm : 26-09-2010 o 21:08. Powód: Regulamin LI
baltazar jest offline  
Stary 21-09-2010, 11:28   #5
 
Sekal's Avatar
 
Reputacja: 1 Sekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputację
Jako, że pytania takie mogą i tak padać, zadam je tutaj, tak oficjalnie.
Jak jest z bronią białą oraz bronią strzelecką (kusza, łuk)? Można podpiąć pod walkę wręcz i broń miotaną, ale chcę się upewnić, czy to na pewno to samo.
 
__________________
If I can't be my own
I'd feel better dead
Sekal jest offline  
Stary 21-09-2010, 11:48   #6
 
Bothari's Avatar
 
Reputacja: 1 Bothari ma z czego być dumnyBothari ma z czego być dumnyBothari ma z czego być dumnyBothari ma z czego być dumnyBothari ma z czego być dumnyBothari ma z czego być dumnyBothari ma z czego być dumnyBothari ma z czego być dumnyBothari ma z czego być dumnyBothari ma z czego być dumnyBothari ma z czego być dumny
I ja mam pomysł i jednocześnie pytanko.

Jak bardzo ważne jest by postać pochodziła z urodzenia z Bluff. Czy osobnik, który dotarł tam z odległego miasta (podobnie jak Ocalona), burzy Wam plany? Bo mam właśnie taki pomysł. Postać w archetypie mózgowca (ale bez przesady, taki "inteligent" na poziomie Bluff).

Jak przybysz z zewnątrz przeszkadza, to oczywiście zmienię. Czas jeszcze jest.

Edit: Mam już pomysł na całkiem fajnego mieszkańca Bluff, więc mnie odpowiedź na pytanko już nie interesuje. Może jednak komuś innemu się przyda, więc zostawiam.

Rufus zwany "Pechowcem" ma nadzieję dołączyć do grupy i wesprzeć ją swoją łepetyną.
 

Ostatnio edytowane przez Bothari : 21-09-2010 o 12:46.
Bothari jest offline  
Stary 21-09-2010, 13:30   #7
 
SmartCheetah's Avatar
 
Reputacja: 1 SmartCheetah ma wspaniałą przyszłośćSmartCheetah ma wspaniałą przyszłośćSmartCheetah ma wspaniałą przyszłośćSmartCheetah ma wspaniałą przyszłośćSmartCheetah ma wspaniałą przyszłośćSmartCheetah ma wspaniałą przyszłośćSmartCheetah ma wspaniałą przyszłośćSmartCheetah ma wspaniałą przyszłośćSmartCheetah ma wspaniałą przyszłośćSmartCheetah ma wspaniałą przyszłośćSmartCheetah ma wspaniałą przyszłość
Cytat:
Napisał Marrrt Zobacz post
Zapraszamy więc chętnych do sesji w postapokaliptycznym świecie wzorowanym na Falloucie.
Meooow.
Takie pytanie: Jak bardzo zamierzacie trzymać się świata i być kanoniczni? Rozważam dołączenie do sesji, ale jestem cholernym purystą jeśli chodzi o świat Fallouta i wszelakie niedorzeczności tegoż dotyczące (Niektórzy po prostu nie przyjmują do wiadomości że Fallout to nie rzeczywistość po wojnie nuklearnej tylko retro-futurystyczna wizja przyszłości po wojnie nuklearnej ;]) zadają mi okropne rany. Pewnie dlatego że wychowałem się na tej grze i wiem o niej prawie wszystko :P No i dlatego że jestem mutantem z NMA.
A nawet gdybym nie wcielał się w rolę gracza to myślę że mógłbym jakoś pomóc :P
 
__________________
Don’t call me your brother
’cause I ain’t your fucking brother
We fell from different cunts
And your skins an ugly color!
SmartCheetah jest offline  
Stary 21-09-2010, 14:04   #8
 
Hellian's Avatar
 
Reputacja: 1 Hellian jest godny podziwuHellian jest godny podziwuHellian jest godny podziwuHellian jest godny podziwuHellian jest godny podziwuHellian jest godny podziwuHellian jest godny podziwuHellian jest godny podziwuHellian jest godny podziwuHellian jest godny podziwuHellian jest godny podziwu
Na pytanie Sekala odpowie Mart, mam wygodnie i są tematy, o których mogę nie mieć pojęcia

Smart –nie jesteśmy kanoniczni. Nie ma na to żadnych szans. Zapraszamy serdecznie, jeśli umiesz się z tym pogodzić

edit; ustalone po krótkiej dyskusji Sekal, masz rację. Można spokojnie podpiąć. Prosimy też żeby w nawiasie dopisać jaka konkretnie bron jest stosowana przez postać. Np. kusza, włócznia...

TEKST REKRUTACJI JEST RÓWNIEŻ NA TRZECIEJ STRONIE TEGO WĄTKU
i będzie tam póki nie uzyskamy pewności, że nic nie wymiata pierwszego posta, dlatego chciałam prosić moderatorów o niewykasowywanie tamtych postów.


WARUNKI REKRUTACJI


Zapraszamy więc chętnych do sesji w postapokaliptycznym świecie wzorowanym na Falloucie.

Rekrutacja potrwa dwa tygodnie. Przyjmiemy 4-6 graczy. Ilość postów w tygodniu... zależna.
Jeśli sytuacja wymaga dynamiki, dostaniecie 3 dni na napisanie posta bez żadnego nacisku na jego ilość, a wręcz odwrotnie na jakość. Jeśli sytuacja będzie standardowa, otrzymacie 4 dni, a jeśli będzie bardzo otwarta, chętnie poczytamy co Wam w głowach siedzi i otrzymacie 5 dni. Informacje o terminach na bieżąco w komentarzach. My zawsze mieć będziemy 3 dni. Daje nam to 1 post na 6, 7, lub 8 dni.

Wcielicie się w mieszkańców opisanego w rekrutacji Bluff, którzy żyją w nim od urodzenia. Dopuszczamy jedną czy dwie postacie okolicznych trybali, pod warunkami, że mają jakiś dług wdzięczności u Pana Wonga – taki, który chcą spłacić. Nie przyjmujemy ghuli. O supermutantach, gadających psach ani im podobnych nie chcemy nawet słyszeć. Zapomnijcie też o żołnierzach bractwa i innych gościach w pancerzach wspomaganych. Rekrutacja poza reklamą ma służyć przedstawieniu świata i w ten świat macie się w niego wpasować.

Zaczniemy w Bluff, może nawet tam skończymy, ale w między czasie przed Wami całkiem spory kawał świata do poznania. Świata, którego nie znacie może poza śmiesznymi plotkami podróżnych gdzie ktoś gdzieś komuś mówił o pustkowiach pełnych wody, wielkich kanciastych budowlach starożytnych, czy miejscach gdzie drzewa rosną równie gęsto co stepowa suchorośl.

Sesja ma określony główny wątek, ale przygotowaliśmy do niej, na podstawie artykułu Kitsune z jego bloga , sandboksowe tabele wydarzeń losowych. Bardzo obfity w założeniu element podróży będzie całkowicie zależny od nich i Waszych nań reakcji.
Liczymy się z sytuacją, że te wydarzenie przypadkowe, mogą zmienić a nawet zdominować życie postaci gracza, oraz główny wątek. I tu ważna uwaga. W sesji postacie mogą zginąć. Bo to pieski świat.

Jaki preferujemy styl grania? Odsyłamy do zakończonej przez nas Łaski wyboru. Mniej więcej taki.
Lubimy graczy z wyobraźnią, kreujących nie tylko postać, ale i świat, piszących nie tylko dla siebie, ale i nie dość, że dla współgraczy to i jeszcze dla nas;]
W sesji będą rzuty.
Jednak akcja głównie będzie toczyła się czysto storytellingowo. Chcielibyśmy żebyście traktowali mechanikę jako element konstrukcji postaci, ma narzucić pewne ramy, przypominać, że nie każdy jest jednakowo sprawny, bystry czy ładny, nie każdy wszystko umie. Ma służyć przede wszystkim temu, żebyście we własnej wyobraźni nie przekłamywali swoich postaci.
Nie stawiamy ograniczeń wiekowych, ale sesja z pewnością będzie miała wiele przykrych scen. Znamy i na tym forum nieletnich, którzy z pewnością się do niej nadają, znamy i takich, co nie. Czyli wiek nie decyduje, ale ma znaczenie.
W rekrutacji celowo nie ma powszechnie znanych nazw geograficznych, jesteście już n-tym pokoleniem narodzonym po apokalipsie, mnóstwo rzeczy straciło swoje znaczenie, i wiele wiedzy zostało zapomniane.

Kwestia karty postaci:

Karty postaci od technicznej strony należy wykonać z grubsza identycznie jak do gry. Wymagamy wobec tego:
1) Imię i avatar.

2) Wiek. Wiek startowy dopuszczamy w skali od 16 do 50. Wybór wieku z technicznej strony będzie miał znaczenie dla faktu ile Wasza postać umie/wie już na początku i tym samym ile ma więcej punktów na umiejętności. Szczegóły poniżej.

3) Siedem parametrów bohatera w postaci liczbowej od 1 do 10 (Siła (S), Percepcja (P), Wytrzymałość (W), Zręczność (Z), Charyzma (C), Inteligencja (I), Szczęście (Sz)). Na parametry te możecie przeznaczyć 40 punktów.

4) Umiejętności. Umiejętności wyrażane są procentowo, przy czym nie oznaczają one bezwzględnej szansy w używaniu ich. Wszystko zależy od stopnia trudności wykonywanej czynności. Charakterystyczne dla świata Fallout umiejętności to:

Umiejętności walki:
- Walka wręcz (20 % + 2 x (Z+S)), Broń miotana (4 x Z), Krótka broń palna (3 x Z), Długa broń palna (3 x Z), Ciężka broń palna (2 x Z), Broń zaawansowana (2 x Z)

Umiejętności surwiwalowe:
- Przetrwanie (2 x (W +I)), Znajomość flory pustkowi (I + P), Znajomość fauny pustkowi (2 x I), Pułapki (P+Z), Skradanie się (5% + 3 x Z), Wspinaczka (2 x (Z+S)), Postępowanie ze zwierzętami (I + C), Doliniarstwo (10 % + P + Z)

Umiejętności społeczne:
- Przemowa (I + 3 x C), Handel (2 x C + 2 x I), Kradzież (3 x Z), Flirt (4 x C), Hazard (4 x Sz)

Umiejętności naukowe:
- Naprawa (Z + 2 x I), Wiedza naukowa (4 x I), Prowadzenie/znajomość pojazdów (I + Z + P), Medycyna (2 x I), Pierwsza pomoc (P + 2 x I)

Tak będą wyglądać wasze bazowe umiejętności. Dodatkowo na dzień dobry (poziom 1) macie 10 % do dowolnego rozdysponowania. Sposoby na rozwijanie umiejętności będą dwojakie:
- Co każdy przyznany Wam przez nas poziom będziecie dostawać 10 % do prawie dowolnego przydzielania.
- W trakcie gry będziecie od nas indywidualnie dostawać za zasługi (pomysły/używanie cech/kreatywność w zakresie świata...) dodatkowe punkty do znacznie mniej dowolnego przydzielenia

Osoby, które na dzień dobry chcą grać postaciami starszymi niż 20 lat, mają wyższe poziomy i w efekcie mogą sobie rozdysponować odpowiednią ilość dodatkowych 10 %. Dla uproszczenia za każde 5 lat, postać otrzymuje 1 poziom więc postać w wieku 40 lat będzie miała poziom 5 (więc 50 % w sumie do rozdysponowania. Tak jak jednak było mówione wcześniej. Ten startowy bonus równoważyć będzie prędkość z jaką młodsi bohaterowie będą awansować.

5) Poziom. Zależny od wieku.

6) Historia postaci.

Podsumowując:
Termin rekrutacji, upływa 3-ego października. Warunkiem przyjęcia do sesji jest napisanie karty postaci (jak powyżej) i historii postaci, której jakość zadecyduje o przyjęciu. Historia może być fragmentem z życia, opisowym przedstawieniem bohatera, a nawet być schematem wypisanym w punktach. Ma jednak dawać już konkretne wyobrażenie o charakterze, celach i motywacjach Waszej postaci. Chętnie zobaczymy postacie mocno wpisane w miasteczko. Postaramy się umożliwić postaciom rozwijanie wątków osobistych więc warto by historie takie zawierały.
Cechy charakteru postaci z przyjemnością przeczytamy wypunktowane.
Nie twórzcie uniwersalnych żołnierzy.
Nie mają szans nieprzemyślane notatki na pół strony, ani kilkunastostronicowe elaboraty. W tym drugim wypadku, jeśli ktoś jest pewien swego talentu, może zaryzykować.
Możemy pomóc w stworzeniu mechaniki.
Prosimy o niezgłaszanie się graczy nagminnie porzucających inne sesje.

Karty prosimy wysyłać na OBA adresy:
dormesson@o2.pl
marrrt@tlen.pl
 
__________________
"Kobieta wierzy, że dwa i dwa zmieni się w pięć, jeśli będzie długo płakać i zrobi awanturę." Dzienniki wiktoriańskie

Ostatnio edytowane przez Hellian : 28-09-2010 o 20:39.
Hellian jest offline  
Stary 21-09-2010, 15:53   #9
 
Fiath's Avatar
 
Reputacja: 1 Fiath ma wspaniałą reputacjęFiath ma wspaniałą reputacjęFiath ma wspaniałą reputacjęFiath ma wspaniałą reputacjęFiath ma wspaniałą reputacjęFiath ma wspaniałą reputacjęFiath ma wspaniałą reputacjęFiath ma wspaniałą reputacjęFiath ma wspaniałą reputacjęFiath ma wspaniałą reputacjęFiath ma wspaniałą reputację
To ja mam pytanie proste, ponieważ szukajka mnie potwornie nie lubi na tym forum, i na wpisanie podanej nazwy sesji, dostałem masę topiców i każdy o innej nazwie.
Tak więc:
Gramy w RPG czy Piszemy książkę?
W zależności od ilości graczy gdy każdy daje posta na minimum 1,5A4 gra staje się uciążliwa, bo gram nie tylko po to aby czytać, ale aby również pisać, a każdy ma swoje granice gdzie jedno z drugim traci równowagę i sesja daje jednostronne walory.
 
Fiath jest offline  
Stary 21-09-2010, 16:24   #10
 
Hellian's Avatar
 
Reputacja: 1 Hellian jest godny podziwuHellian jest godny podziwuHellian jest godny podziwuHellian jest godny podziwuHellian jest godny podziwuHellian jest godny podziwuHellian jest godny podziwuHellian jest godny podziwuHellian jest godny podziwuHellian jest godny podziwuHellian jest godny podziwu
Cóż Fiath nie wiem czy dobrze zrozumiałam, ale spróbuje się ustosunkować.
Są osoby dobrze piszące na pół strony, lubię i takie posty. Ja jako mg piszę zwykle na kilka, Mart również, nasi gracze takoż.

Byłabym dumna gdyby to, co piszemy było na poziomie literackim godnym książki, ale dobry post nie musi być "literacki".

Sądzę jednak,że gramy w rpg.

Ogólnie lubię graczy, którzy czytają moje posty i czytają posty swoich współgraczy, choćby te miały kilka stron.

Co do kłopotu ze znalezieniem sesji którą prowadziliśmy, to przyznam, że nie sadzę, że może to być problem. Jak to mawiają w Bluff, dla chcącego niż trudnego
 
__________________
"Kobieta wierzy, że dwa i dwa zmieni się w pięć, jeśli będzie długo płakać i zrobi awanturę." Dzienniki wiktoriańskie

Ostatnio edytowane przez Hellian : 21-09-2010 o 16:30.
Hellian jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:52.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172