lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum rekrutacji (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/)
-   -   [Star Trek] The Best & Brightest (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/9347-star-trek-the-best-and-brightest.html)

Aschaar 18-10-2010 20:41

[Star Trek] The Best & Brightest
 
Stardate 238805271000 Janis 2
Akademia Gwiezdnej Floty / Budynek Główny


- Mark? Coś się stało? Wyglądasz niespecjalnie - dziewczyna stanęła koło okna.
- Wszystko jest w porządku, nie wiem na jakich przesłankach logicznych - młody Vulkanin przerwał i dodał uśmiechając się lekko - nie jestem zadowolony z wyniku mojego ostatniego egzaminu.
- Nie po...

Cięcie!!!!!

To ma być szybka rekrutacja. Jak ktoś nie wie jak pisze to niech poczyta moje posty. Szukam minimum 5 maksimum 8 graczy, którzy mają pojęcie o świecie przedstawionym w serii Star Trek, nie koniecznie Trekkies, aby było jasne. Osób, które będą w stanie współtworzyć świat, a nie tylko czekać na posty prowadzącego i "przesuwać swojego pionka po planszy zdarzeń"... W tej sesji - może (bo to zależy od tego co zrobią gracze) - będę miał swoją "postać". Nie mogę przysiąc, że nie skopiuję jakiegoś pomysłu skądś - po prostu kilkanaście sezonów nie siedzi w mojej głowie...

Wolałbym pograć jako gracz, ale ponieważ chętnych na prowadzenie nie ma...

Do rzeczy jednak:

Postacie są świeżoupieczonymi absolwentami Akademii Gwiezdnej Floty. Wszyscy skończyli jako najlepsi w swoich grupach. To jest wymóg. Nie znaczy to, że wszyscy mają być kujonami czy coś takiego. Ale po kolei. Nie potrzebuję opowiadania w karcie - wolałbym, aby to zostało ewentualnie powiedziane w sesji. Potrzebuję natomiast:
- opisu charakteru postaci;
- opisu wyglądu postaci + avatarek (niekoniecznie w mundurze);
- rasy;
- kierunku studiów;
- odpowiedzi na pytanie "co spowodowało, ze znalazłem(łam) się w Akademii?" - jednym zdaniem (bo: dziadek i ojciec służyli; dziewczyny lecą na kapitanów; chciałem się sprawdzić; wcielili mnie zamiast resocjalizacji, etc)
- ustosunkowania się do kwestii FIA (za, przeciw, wisi mi to i dlaczego)
- kilku cyferek



Realia:

Przez długi okres czasu wahałem się z punktem w jakim osadzić historię, ponieważ dwa miejsca bardzo dobrze mi pasowały. Muszę przyznać, że mnie osobiście reset jaki wykonano w 2009 roku nie przypadł do gustu. Postanowiłem więc kopnąć historię trochę dalej i... coś poprzesuwałem.

Zakładam, że jest rok 2388, czyli po TNG i DS:9, a nawet po powrocie Voyager'a. Powrót tej właśnie jednostki odbił się szerokim echem w praktycznie wszystkich środowiskach i tym bardziej szeroko go dyskutowano, że wiele danych zebranych podczas misji utajniono. Różnymi kanałami wyciekały informacje sugerujące, że podczas misji Voyager natrafił na wymarłą, ale bardzo zaawansowaną technologicznie cywilizację. Później zaczęło się mówić o nowym nabytku Gwiezdnej Floty, choć jego budowa, a nawet istnienie planów były również utajnione. Sytuacja "polityczna" nie zmieniła się wiele - może tylko ciężar potyczek przesunął się na linię Klingoni - Romulanie. W tych spokojnych czasach niektórym przyszło kończyć Akademię. Od kilkunastu lat (nawet przed powrotem Voyagera) wałkowana jest kwestia FIA - Full Artificial Intelligence. Sztucznej inteligencji zdolnej do samorozwoju, a nawet tworzenia własnej moralności. Tego typu maszyny (jeżeli to jeszcze maszyny) mają tyle samo zwolenników co przeciwników. Jedni wskazują na to, że wyjątek taki został już uznany (Data), inni nie chcą z wyjątku robić reguły. Dyskusje trwają, konsensusu nie widać...

Rasy:
Nie mam problemu z czymkolwiek co kiedykolwiek przewinęło się przez serię; oczywiście bez szaleństw - Q nie przejdzie. Jeżeli ktoś nie będzie grał człowiekiem dostanie jakieś plusy i jakieś minusy dla równowagi. Jak ktoś wpadnie na "nową rasę" to też możemy dyskutować...

Cyferki:
Nie będę wyważał drzwi otwartych przy pomocy budyniu. OGL d20 jako mechanika do cyferek.
Jest sześć cech: siła, zręczność, budowa, inteligencja, mądrość i charyzma. Każda z tych cech startowo ma wartość 8 i jest 35 punktów do rozdania, ale żadna z cech nie może przekroczyć 17.

Jest również 18 umiejętności, które można rozwinąć od 1 do 12. Zero - postać nie ma bladego pojęcia o co idzie - 10 doktorat. Tutaj jest do rozdania 55 punktów przy czym każdy kierunek ma 3 umiejętności, które musi wybrać i wpakować w nie łącznie min 18 punktów.

empatia
programowanie systemów komputerowych
pilotaż małych statków (lądowników, myśliwców)
pilotaż dużych statków (bez wspomagania komputera)
lingwistyka
znajomość broni ręcznej
wykorzystanie broni ciężkiej (pokładowej)
wiedza ogólna
wiedza medyczna
wiedza inżynierska
taktyka
zarządzanie personelem
sztuka przetrwania
nawigacja
prawa i zwyczaje
biologia (szeroko rozumiana)
chemia (szeroko rozumiana)
fizyka (szeroko rozumiana)

jak komuś czegoś brakuje to krzyczeć - mogłem zapomnieć o czymś


Kierunki (jakie postać mogła skończyć - rzecz jasna jeden):
Dowodzenie (taktyka, zarządzanie personelem, wiedza ogólna)
Pilotaż (pilotaż małych i dużych statków, nawigacja)
Bezpieczeństwo (broń ręczna i pokładowa, sztuka przetrwania)
Inżynieria (programowanie, wiedza ogólna, wiedza inżynierska)
Komunikacja (lingwistyka, nawigacja, prawa i zwyczaje)
Nauka (programowanie, fizyka, wiedza ogólna)
Medycyna (wiedza medyczna, biologia, chemia)
Psychologia (empatia, prawa i zwyczaje, zarządzanie personelem)


Na zakończenie:

koniec rekrutacji - 31/10/2010 godzina 20:00
metoda prowadzenia - storytelling, choć posty mogą mieć już 1/2 A4 objętości (krótsze będę ścigał)
jeżeli nie będzie min. 5 graczy - nie będzie sesji.
tempo ok. posta/tydzień (taki jest plan, ale zależy to w dużej mierze od graczy)
karty na PW lub maila.
pytania tutaj lub PW.

kanna 18-10-2010 20:45

Yes, yes, yes ! ST,moje ulubione :) piszę się.

deMaus 18-10-2010 20:57

Za przedmówcą i jednym z byłych premierów, YES YES YES. na 100% dostaniesz kartę postaci mojego autorstwa. I na pewno nie będę chciał grać człowiekiem, za to spróbuję zagrać kimś kontrowersyjnym. Szczegóły prześlę na gg i PW bo nie wiem czy moje wiadomości na gg do ciebie dochodzą.

Aschaar 18-10-2010 21:01

Co do kontaktu - proponuję PW.

GG mam zainstalowane na kompie do którego nie mam dostępu w chwili obecnej. A PW jakoś ściągnę chćby przez telefon (bo tak ostatnio przeglądam forum).


Edit:


W związku z pytaniem dość konkretnym i ważnym:
Wasze postacie "właśnie skończyły" Akademię. Jest po ostatnich egzaminach, za tydzień rozdanie dyplomów, zmiana munduru i pierwszy przydział. Postacie są najlepsze na roku i zapewne liczą na jakieś "dobre miejsce". Oczywiście ktoś kto skończył klasę "medycyna" celuje w lekarza pokładowego a nie w głównego inżyniera, ale...
Gracze specjalnie mogą wybrać więcej umiejętności niż te wynikające z kierunku studiów. To zainteresowania postaci... Dowódca może umieć pilotować, nawigator może mieć wiedzę z zarządzania personelem czy być biologiem.

Dość szybko w sesji postacie spotkają się razem, a potem będzie już:

"Space, the Final Frontier..."

Hawkeye 19-10-2010 10:51

O tak, sesja w świecie ST ... jak mogłoby mnie to ominąć :P Oczywiście, że się zgłaszam. Miałbym jeszcze parę pytań odnośnie postaci, ale myślę, że będzie można to obgadać via PW.

Aschaar 19-10-2010 19:19

Jeszcze jedna kwestia mechaniczna. W umiejętnościach "zawodowych" przyporządkowanych do kierunku studiów nie można dać 0, a właściwie to będę krzywo patrzył na wartości poniżej 3. Jednak to nie jest chyba zaskoczeniem?

Nie trzeba wydawać żadnych punktów na hobby postaci. Po prostu jeżeli ktoś chce grać na flecie, składać origami, układać lego, hodować kwiatki, sklejać modele, czy co tam komu do głowy przyjdzie to po prostu to zaznacza i tyle. Hobby to hobby i tyle.



Jeszcze w ramach uzupełnienia - Najwyższe pozycje na statku klasy Akira i wyższych, po kierunkach:
Dowodzenie - kapitan, I oficer;
Pilotaż - II oficer;
Bezpieczeństwo - szef ochrony (oficer ogniowy);
Inżynieria - główny inżynier;
Komunikacja - oficer łączności;
Nauka - szef pionu badawczego;
Medycyna - szef pionu medycznego (lekarz pokładowy);
Psychologia - doradca dowódcy;

Wszystkie te pozycje wchodzą w skład dowództwa statku, które jest odpowiedzialne za akcje podejmowane przez statek. Oczywiście dowodzi kapitan, ale powinien on konsultować się (czy brać pod uwagę) opinie reszty. Oficerowie: bezpieczeństwa, medyczny, naukowy, główny inżynier i doradca mają prawo czasowego zablokowania rozkazu kapitana jeżeli uważają go za bezpośrednio zagrażający statkowi i/lub załodze. Taki rozkaz jest poddawany głosowaniu całemu gronu.

Na statkach mniejszych oczywiście niektórych stanowisk nie ma, ale to chwilowo nieistotne.

deMaus 21-10-2010 11:23

Ludzie zgłaszajcie się, bo jak Aschar nie nazbiera załogi, to nie będzie sesji.

A żeby nie było offtopa, to napiszę, że ja staram się o miejsce na sesji, za pomocą postaci, androida, zbliżonego do Daty z pierwszych dwóch serii TNG, kierunek studiów to dowodzenie, a idealna pozycja na statku to pierwszy oficer.

Hawkeye 21-10-2010 13:03

Popieram apel deMausa, zgłaszajcie się :).

A podążając za jego przykładem: Ja staram dostać się do sesji za pomocą postaci pół betazoida/pół człowieka. Pokojowo nastawionego odkrywcy, po klasie dowódczej ... czyli trochę z takich typowych kapitanów gwiezdnej floty ... idealna pozycja ... no cóż jak będzie trzeba to może być CO, ale zobaczymy jak to wyjdzie na sesji ...

kanna 21-10-2010 14:44

Ja startuję Andorianką :D

Aschaar 21-10-2010 18:12

Tia... dowództwo jest... tylko robić nie ma komu. xD

Jeszcze dwa wyjaśnienia z PW:
0 w umiejętności - napisałem, że postać nie ma bladego pojęcia z tematu, co może nie do końca jest poprawne; bo nie trzeba mieć 1 w lingwistyce, aby znać jezyk ojczysty, czy aby "wykombinować", ze jak ktoś płacze to jest smutny. Uściślam więc - 0 to wiedza statystycznego ucznia polskiego liceum.

znajomość świata - nie jest bezwzględnie wymagana, ale po prostu będzie się grało trudniej ponieważ podczas sesji będzie używane określone słownictwo, technologia, etc. albo trzeba się będzie dopytać, albo odpalić google.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 00:57.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172