Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Archiwum rekrutacji
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone.


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 16-02-2011, 10:09   #1
 
woltron's Avatar
 
[3,5/4 D&D, Zapomniane Krainy, storytelling] Łzy Mystry

Łzy Mystry

Ogień wesoło płonął w kominku, ale zgromadzone wokół starca dzieci nie zwracały na to uwagi, pochłonięte jego opowieścią. Siedzący na wielkiej ławie, naprzeciwko ognia Hargrad, choć ślepy i stary, potrafił opowiadać lepiej niż ktokolwiek nie tylko w wiosce, ale i w promieniu wielu, wielu mil. Nie było w tym nic dziwnego, ponieważ starzec poświęcił całe swoje życie na podróżowaniu i zbieraniu historii, pieśni, a także wiedzy z różnych dziedzin. Należało to do jego obowiązków. Był Tharem – Mistrzem Słowa, Pieśni i Praw, Strażnikiem Historii, a także sędzia wioski. Nie miało to jednak żadnego znaczenia dla najmłodszych mieszkańców wioski Lagan. Znacznie ważniejsze było to, że starzec potrafił samym tylko głosem przenieść swoich słuchaczy w sam środek wydarzeń o których opowiadał. Za to kochały go wszystkie dzieci, a starsi podziwiali i szanowali, szczególnie w środku zimy, gdy za oknem hulał zimny wiatr, a ludzie nie mieli co z sobą zrobić.

*

- Opowiem wam dziś o Łzach Mystry - powiedział Hargard, uśmiechając się przy tym do zgromadzonych dzieci. – Czy wiecie kim była Mystra? – zapytał się swojej publiczności. Nie uzyskał jednak żadnej odpowiedzi , ale nie przejął się tym specjalnie. Był na to przygotowany – Nie? Nikt? W takim razie słuchajcie uważnie, ponieważ opowiem wam o jej upadku i o tym jak to wydarzenie odmieniło nasz świat...
Opowieść ciągnęła się długo, tak długo, że Lisar, trzymając medalion z niebieskim kamieniem, który otrzymała od ojca, zasnęła oparta o plecy brata. Zapamiętał jednak, że Łzy Mystry spadły na Toril i że Mystra kiedyś powróci i powstrzyma Plagę Magii.

***

Witam w rekrutacji do sesji D&D 3.5+ edycji, rozgrywającej się w świecie Zapomnianych Krain. Szukam 3-4 graczy, przy czym jedno miejsce, niezależnie od jakości kart, przypadnie osobie, która jeszcze nie miała przyjemności grać na LI. Jeżeli jesteście dalej zainteresowani to zapraszam do zapoznania się z dalszą częścią rekrutacji!

***

- Lady Elen, czy mogę wejść? – zapytał się młody, wysoki pół-elf stojący w drzwiach.
- Oczywiście, Marco – odpowiedziała starsza kobieta, odwracając przy tym głowę od okna z którego rozpościerał się widok na główny plac Waterdeep. – Wiesz, że zawsze jesteś tu mile widziany.
- Dobrze wyglądasz pani.
- Zamiast sobie ze mnie dworować, lepiej zamknij okno – odpowiedziała stara kobieta, po czym popchnęła wózek na którym siedziała tak by zrobić miejsce pół-elfowi. Mężczyzna podszedł do okna i je zamknął. W pokoju od razu zrobiło się znacznie ciszej.
- Z jakimi wieściami przybywasz Marco?
- Odnalazłem to czego szukałaś.
- A więc Homa miała rację? – kobieta wyraźnie się ożywiła.
- I tak, i nie... – odpowiedział Marco, siadając naprzeciwko kobiety. – Znaleźliśmy kolejny klucz i mapę.
- Chcesz powiedzieć, że wieszczka nas okłamała?
- Nie. Klucz był zaczarowany, chroniony. Nawet Homa z jej zdolnościami nie mogła dostrzec jego natury.
- Niech to szlag. A mapa? Co przedstawia?
- To mapa Strefy. Nie ona jest problemem, a to gdzie znajduje się do niej wejście – stwierdził pół-elf, bawiąc się szklaną kulką. – Fort Wilka.
- Granica z Nethrilem... Czy oni wiedzą?
- Nie... raczej nie. Gdyby wiedzieli już dawno wysłaliby tam wojsko.
- Oczywiście... – stwierdziła staruszka. W pokoju na chwilę zapadła cisza.
- Jest coś jeszcze – przerwał milczenie pół-elf.
- Tak?
- Orfar zaginął dwa dni temu – w głosie pół-elfa dało się słyszeć wyraźną niechęć. – Kardar i Wera ruszyli jego tropem... przepuszczam, że ciągle jest w mieście.
- Szkoda, lubiłem tego chłopca – odpowiedziała Elana, nalewając sobie wrzątku do filiżanki. Aromatyczny zapach herbaty owocowej rozniósł się po całym pokoju. – Nie mamy jednak czasu na zabawę...
- Pani? – Pół-elf wyglądał na zaskoczonego tym co powiedziała kobieta.
- Orfara mogą złapać i wyśledzić łowcy nagród. Ty i reszta Mieczy powinniście się natychmiast udać do Fortu Wilka.
- Ale...
- Zrozum Marco, że nie mamy czasu – powiedziała zdecydowanym głosem kobieta. – Imperium Nethrilu rośnie w siłę z każdym dniem. Dwunastka bacznie obserwuje świat i widzi, że nikt nie jest w stanie im zagrozić. Waterdeep jest słabe, podobnie jak inne miasta-państwa. Sam Luruar nie odeprze ataku. Wiesz o tym lepiej niż ja, bo spędziłeś tam pół życia. Kto przyjdzie nam na pomoc? Cormyr? Pogrążona w chaosie Sambia? – Mężczyzna milczał. Kobieta upiła mały łyk herbaty i odłożyła kubek na mały stolik stojący tuż obok. – Nie... tylko Łzy mogą nas uratować.
- Może... może masz rację Elan. Ale jeżeli Orfar dotrze do agentów Nethrilu będziemy zgubieni.
- Nie przejmuj się Orfarem. Zajmę się nim osobiście – powiedziała, uśmiechając się przy tym ciepło. – A teraz idź, masz dużo pracy.
Pół-elf wstał, ukłonił się kobiecie i wyszedł, mijając się w drzwiach z dużym czarno-szarym kotem.

- Methanes, znowu podsłuchujesz cudze rozmowy spryciarzu? – staruszka zapytała się kota przy okazji podnosząc zwierzę. Ten położył się kobiecie na kolanach i zaczął cicho mruczeć. „A więc gra się rozpoczęła” pomyślała Elana, po czym nieświadomie dotknęła prawą ręką medalion z zielonym kamieniem, prezentu od ojca. „Idź po Kirę” kobieta wydała Methanesowi rozkaz. Ten niechętnie podniósł głowę, spojrzał na kobietę z nieskrywanym oburzeniem, że musi się gdzieś ruszać, ale polecenie jednak wykonał i po chwili koci ogon znikł za drzwiami.
Staruszka podjechała do pięknie zdobionego biurka i wyjęła z szuflady kartkę. Następnie wzięła do ręki pióro i zanurzyła jego końcówkę w atramencie. Gdy Methanes i Kira przyszli na górę, Elana skończyła wypisywać nazwiska. Lista nie była długa, składała się z czterech nazwisk.
- Znajdź osoby, których nazwiska umieściłam na liście i przekaż im, że Lady Elan oczekuje, iż spełnią daną jej niegdyś przysięgę. Rozumiesz?
- Tak, milady.
- Dobrze, jeżeli kogoś nie znajdziesz to trudno... Jak z tym skończysz to przyjdź do mnie. Opowiem ci o wyjątkowo mądrym człowieku imieniem Hargard.

*

Ciągle zainteresowany/zainteresowana udziałem w mojej sesji? Świetnie! W takim razie przejdźmy do spraw czysto technicznych:
- sesja to klasyczny storytelling, jednak z różnych czasami odczuwam potrzebę poturlania kostkami, dlatego oczekuję, że dostanę od was pełną kartę postaci w pcprofilerze. Jak zrobić kartę w tym programie i skąd ściągnąć ten program możecie się dowiedzieć tu;
- sesja ma miejsce w świecie zwanym Zapomniane Krainy. Mam rok 1472 DR. Mystra została zabita, a świat uległ znaczącym zmianom;
- sesja, przynajmniej obecnie, będzie utrzyma w konwencji heroic fantasy;
- wasze postacie zaczynają na 6 poziomie. Na tyle wysokim by nie były już anonimowe, ale i na tyle niskim by nie wyróżniały się w tłumie. Do wydania na atrybuty macie 36 (słownie: trzydzieści sześć) punktów (patrz: poradnik tworzenia postaci w systemie D&D 3.5).;
- wasze postacie mogą znać siebie nawzajem,wspólnie pracować, a nawet być rodzeństwem/małżeństwem czy co tam sobie wymyślicie. Idealnym rozwiązaniem byłaby 4 osobowa drużyna;
- jak napisałem wyżej wasze postacie NIE SĄ ZUPEŁNIE ANONIMOWE, a że zapewne obracają się w podobnych kręgach to pewnie o sobie nawzajem słyszały, a może nawet się znają...;
- możecie grać dowolną rasą z Zapomnianych Krain z 3 i 4 edycji. Możecie tworzyć też własne rasy, w końcu Toril to świat pełen magii. Lojalnie jednak ostrzegam, że pół-bogowie, pół-demony odpadają w przedbiegach! Podobnie jak wszelkiej maści psionicy, jeżeli macie ochotę zagrać kimś z mocami PSI to musicie znaleźć innego MG;
- możecie grać dowolną klasą oprócz MNICHA. Karate i rozwalanie kopniakiem drzwi nie pasuje do mojej wizji fantasy;
- jednoznacznie złe postacie z wykrzywioną psychiką i opętane przez żądze mordu nie interesują mnie.
- historia postaci nie powinna przekroczyć 3 strona A4;
- historia powinna zawierać opis trzech ważnych wydarzeń, który ukształtowały twoją postać. Jednym z tych wydarzeń powinno być spotkanie z Lady Elan;
- jeżeli twoja postać ma rodzinę, przyjaciół, żonę, męża lub np. babcię to chciałbym o tym wiedzieć;
- jeżeli twoja postać ma nieprzejednanego przeciwnika to chciałbym o tym wiedzieć;
- jeżeli twoja postać urodziła się np. w Corymrze to chciałbym wiedzieć dlaczego jest w okolicach lub w samym Waterdeep;
- opis charakteru postaci jest ważny, ważniejszy nawet niż dokładny opis wyglądu postaci;
- oprócz historii, opisu charakteru, chciałbym też dostać od was deklaracje (cztery-pięć zdań) co do tego jakie macie oczekiwania wobec sesji. Nie obiecuję, że wszystkie je spełnię, ale postaram się je uwzględnić i maksymalnie wykorzystać;
- termin odpisywania: 6 dni dla was, 4 dni dla mnie. Wiem – długo, ale MG też człowiek;
- mimo długich terminów nie oczekuję od was każdorazowo 10 stron A4. Pamiętajcie też, że krótki post jest lepszy niż jego brak;
- rekrutacja trwa do 6.03.2011. Karty przyjmuję do 20:00. Przekroczenie tego terminu oznacza automatyczną dyskwalifikację;
- jeżeli macie jakieś pytania to możecie je zadać poniżej lub tu (FAQ rekrutacyjny);
- więcej grzechów nie pamiętam.

Karty wysyłacie na borze@o2.pl . Pamiętajcie by w temacie dołączyć swój nick, to że jesteście z LI i nazwę sesji (czyli wygląda to tak: Zenon z LI, „Łzy Mystry”). Proszę też byście dali mi znać tutaj, że karta została wysłana, ponieważ czasami karty lądują w różnych dziwnych miejscach, np. spamie.
 
__________________
"Co do Regulaminów nie ma o czym dyskutować" - Bielon przystający na warunki Obsługi dotyczące jego powrotu na forum po rocznym banie i warunki przyłączenia Bissel do LI.

Ostatnio edytowane przez woltron : 16-02-2011 o 10:26.
woltron jest offline  
Stary 16-02-2011, 11:20   #2
 
deMaus's Avatar
 
Takie małe pytanko.
Oznaczenie sesji jako [3,5/4 dnd] oznacza, że z 4edycji można brać rasy i tyle? Mechanika jest wedle edycji 3,5?
 
deMaus jest offline  
Stary 16-02-2011, 11:34   #3
 
woltron's Avatar
 
Tak. Przepuszczam, że mógłbyś próbować mnie przekonać do niektórych umiejętności/featów z 4 edycji, ale przyznam się, że brak mi pomysłu jak w łatwy sposób przenieść je do realiów 3.5.

Przy czym chciałbym jeszcze raz zaznaczyć, że z mechaniki korzystam bardzo rzadko. Kości idą w ruch, gdy gracz deklaruje, że chce wykonać potrójne salto z dwoma mieczami w ręku... idąc po linie rozwieszonej nad przepaścią
 
__________________
"Co do Regulaminów nie ma o czym dyskutować" - Bielon przystający na warunki Obsługi dotyczące jego powrotu na forum po rocznym banie i warunki przyłączenia Bissel do LI.
woltron jest offline  
Stary 16-02-2011, 12:18   #4
 
Qumi's Avatar
 
Przecz psionikodyskryminacją!!! :P Jakby co odsyłam do tego tematu o psionice w Zapomnianych Krainach: http://lastinn.info/artykuly-dnd-i-d...-krainach.html (Psionika w zapomnianych Krainach) A co mnicha to przecież są dość mocnym elementem FR, z licznymi zakonami (było ich ponad 50 przed Spellplague), no i mamy jeszcze Kara-Tur..

A tak poza to:

- ile złota?
- walki rozumiem że mechanicznie?
- ile flaw'ów?
- teraz to w sumie już Abeir-Toril, bo niejako się połączyły częściowo :P
- jak się odnosisz do materiałów poza podstawką? Czyli np. Tome of Battle, Tome of Magic, Complete Arcana, Complete Champion, itd.
- a może by tak Pathfinder
- i właśnie, w Pathfinderze jest parę ciekawych klas podstawowych jak Wyrocznia, której nie ma w kanonie DnD, jak się prezentują takie klasy?
 
Qumi jest offline  
Stary 16-02-2011, 12:39   #5
 
woltron's Avatar
 
Wszelkim psionikom (poza tradycyjnymi potworami posiadającymi tę umiejętność) mówimy stanowcze i zdecydowane nie! Równie mocne i stanowcze nie mówimy mnichom, niezależnie czy mieli przed Plagą Magii 50 zakonów czy pół.

- tyle by wasze postacie mogły sobie kupić jeden, niezbyt potężny magiczny przedmiot. Tak, nie jestem zwolennikiem postaci obładowanych od góry do dołu magicznymi przedmiotami - takie rzeczy to w Diablo, a nie u mnie Oczywiście możecie mieć spory majątek (w końcu jesteście na 6 poziomie) niemagicznych przedmiotów. Nie gracie - chyba, że tak wybierzecie - biedkami;
- walki mechaniczne wyłącznie gdy MG tak zarządzi. Nie, nie widzę powodu dla którego mam przez dwa tygodnie rozgrywać walkę pomiędzy bohaterami, a 12 goblinami;
- jeden, jeżeli koniecznie musisz mieć flaw'a. Wolałbym jednak pozostać w tradycyjnym świecie featów;
- stare przyzwyczajenia, po tylu sesjach w Toril'u ciężko się przyzwyczaić
- dozwolone, tylko proszę podawać skąd jest dany feat lub dokładnie opisać jak działa (nie, nie mam wszystkich wymienionych książek!). Poza tym ważniejszy jest dobry opis, pomysł i zdrowy rozsądek. Jestem MG który pozwala na bardzo dużo graczom, jeżeli tylko nie przesadzają. No i gramy w heroic fantasy z naciskiem na słowo heroic!
- pathfinder'a nie znam, trudno byłoby mi więc prowadzić w tym systemie.
- wracamy do tego co napisałem wyżej - storytelling. Słowo-klucz. Nie zamierzam was ograniczać (dobra, zamierzam. Czasem.) w kwestiach klasy. Opiszesz mi ładnie to czym chcesz grać, spodoba mi się (uznam, że nie jest przesadzone itd.) to możesz grać. Nie spodoba mi się to co dostanę to karta trafia do śmietnika. Proste. Przy czym nie miejcie żadnych złudzeń, że postaci parających się magią dopuszczę góra jedną.
 
__________________
"Co do Regulaminów nie ma o czym dyskutować" - Bielon przystający na warunki Obsługi dotyczące jego powrotu na forum po rocznym banie i warunki przyłączenia Bissel do LI.

Ostatnio edytowane przez woltron : 16-02-2011 o 12:43.
woltron jest offline  
Stary 16-02-2011, 12:53   #6
 
Qumi's Avatar
 
Hmmm... wiesz co, woltron? W sumie to myślę, że Pathfinder byłby tu najlepszy. Pathfinder to właśnie połączenie 3.5 ed i 4 ed. Głównie to 3.5 edycja, nadal masz rangi które dodajesz do umiejętności, ten sam system magii, itd. ale wchodzą elementy 4 edycji, jak czary na życzenie 0 poziomowe, maksymalna liczba rang w umiejętności to twój poziom, na 1 poziomie nie dostajesz punkty umiejętności x4, ale jeśli masz choć jedną rangę w klasowej umiejętności dostajesz +3 za biegłość, itd, itd. Klasy i rasy są potężniejsze, np. Zaklinacz wybiera na pierwszym poziomie dziedzictwo, skąd ma swoją moc, i w raz z poziomami uzyskuje specjalne premie i czary dzięki temu, wojownik zyskuje większe specjalizacje w wybranej broni, a łotrzyk dodatkowe manewry cwaniackie. Podsumowując, to jest właśnie 3.5/4 który masz w nagłówku.

Tu znajdziesz szczegóły co do samego systemu i co do tych klas o których wspominałem: Base Classes - Pathfinder_OGC

Edit: A że to storytelling to nie musisz znać całej mechaniki i wszystkich zmian A dzięki temu gracze będą mieli ciekawe opcje do wyboru, dające nowe fabularne możliwości, jak choćby te czary na życzenie
 

Ostatnio edytowane przez Qumi : 16-02-2011 o 12:57.
Qumi jest offline  
Stary 16-02-2011, 13:11   #7
 
woltron's Avatar
 
Wydaje mi się, że gracze mają bardzo duży wybór. Klas w różnych dodatkach jest kilkadziesiąt, o ile nie kilkaset. Do tego gracze mogą, jeżeli tylko się wysilą, stworzyć własną klasę, zmodyfikować klasę która już istnieje lub pokazać mi paluchem jaką klasą chcą zagrać i pewnie, jak znam siebie, stwierdzę, że w sumie czemu nie. Granice wyznacza wyobraźnia i zdrowy rozsądek.

A wszystko o czym piszesz można opisać i wymyślić samemu. I na tym w sumie zależy mi znacznie bardziej niż na znaniu 33 tomu dodatków D&D Bo prowadzić będę graczowi, a nie Tome of Blood Magic 10
 
__________________
"Co do Regulaminów nie ma o czym dyskutować" - Bielon przystający na warunki Obsługi dotyczące jego powrotu na forum po rocznym banie i warunki przyłączenia Bissel do LI.
woltron jest offline  
Stary 16-02-2011, 13:31   #8
 
Tohma's Avatar
 
Wstępnie zgłaszam się. Jeszcze pomyślę dokładnie nad postacią i skonstruuję kartę.
Pytanko: co ze złymi postaciami, które niekoniecznie są przepełnione rządem mordu i rozwalania wszystkiego na swojej drodze, ale lubią sobie poknuć i nie koniecznie mają jedno oblicze? Także będą niedopuszczane?
 
__________________
There is no room for '2' in the world of 1's and 0's, no place for 'mayhap' in a house of trues and falses, and no 'green with envy' in a black and white world.
Tohma jest offline  
Stary 16-02-2011, 14:02   #9
 
woltron's Avatar
 
Raczej nie dopuszczę takiej postaci do sesji. Wynika do z dwóch rzeczy. Po pierwsze, już na wstępie może podzielić drużynę. Po drugie, nie widzę powodów dla który Lady Elana, wasza pracodawczyni, miałaby zaufać komuś takiemu. Próbować oczywiście możesz [np. zły łowca nagród (Boba Fett?), który wywiązuje się jednak z kontraktu i potrafi zachować tajemnicę dla siebie ma jakiś cień szansy].
 
__________________
"Co do Regulaminów nie ma o czym dyskutować" - Bielon przystający na warunki Obsługi dotyczące jego powrotu na forum po rocznym banie i warunki przyłączenia Bissel do LI.

Ostatnio edytowane przez woltron : 16-02-2011 o 15:09. Powód: błąd powtórzenia
woltron jest offline  
Stary 16-02-2011, 14:31   #10
 
Tohma's Avatar
 
Rozumiem. W takim wypadku, jakbym tworzył kartę pokuszę się raczej na postać neutralną. Kartę postaram się wysłać na dniach.
 
__________________
There is no room for '2' in the world of 1's and 0's, no place for 'mayhap' in a house of trues and falses, and no 'green with envy' in a black and white world.
Tohma jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 21:10.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168