|
Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone. |
Zobacz wyniki ankiety: Zagrałbyś w taką sesję detektywistyczną? | |||
Tak | 13 | 68.42% | |
Nie | 6 | 31.58% | |
Głosujących: 19. Nie możesz głosować w tej sondzie |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
29-03-2011, 13:00 | #1 |
Reputacja: 1 | Sesja detektywistyczna Ktoś by był zainteresowany czymś w stylu http://lastinn.info/sesje-rpg-scienc...ki-2346-a.html ? Realia obojętne aczkolwiek bez wskrzeszania zmarłych, czy przesady CSI - sam bym wolał zwykłe realia, tak jak jest to pokazane na przykład w Morderstwach w Midsomer, czy Columbo. Odpisy tak długie jakie byście chcieli, czas odpisu w sumie też nie gra roli (aczkolwiek jeśli czas odpisu tydzień to i wielkość i dokładność powinna być duża). Poziom trudności by był bardzo duży, ale sprawa możliwa do rozwiązania. Dużo wątków pobocznych i możliwości dla tych, którzy lubią światotworzyć. Śledztwo, które można rozwiązać działając w grupie albo rozdzielając się. ps. Tylko bez "to zależy" - jednej z ulubionych opcji ludzi, którzy się tu wypowiadają. Jeśli tak to daj argumenty i uwagi, jeśli nie to również daj argumenty i uwagi. Ostatnio edytowane przez Anonim : 29-03-2011 o 13:03. |
29-03-2011, 15:06 | #2 |
Reputacja: 1 | Tak ale to zależy Od czego? -Skomplikowania fabuły i zagadek -Od tego jak ma to wyglądać pod względem realiów -Czy pociągniesz sesję z klimatem i bez nagłych" Oświeceń" -Czas też jest ważny, czy planujesz założyć, że coś trwa tyle, a tyle i do tego czasu robią coś innego? na przykład ktoś jedzie z punktu A do punktu B 45 min. w tym czasie gracze robią coś innego... I jak bardzo będziesz pilnować tego, czy wirówka, przesłuchanie trwało to 40 minut, godzinę czy dobę?
__________________ Do szczęścia potrzebuję tylko dwóch rzeczy. Władzy nad światem i jakiejś przekąski. |
29-03-2011, 16:54 | #3 |
Reputacja: 1 | Ja bym zagrała, choc oczywiście widzę ALE. Napisanie scenariusza do takiej sesji, to nie jest bułka z masłem. Jak tu trochę gram, to mam wrazenie, że często MG po prostu lubia jakis klimat i myslą sobie "Heh, świat xxx jest super, obsadze w nim sesję". I sobie obsadzają, a potem bawią sie światem, wrzucając kolejne potwory/żołnierzy/kosmitów itp. I to cały pomysł na sesje. Zeby taka detektywistyczna poszła, to intryga musi byc bardzo precyzyjna. czyli MG musi mieć pomysł na całość. Czyli (w skrócie) wziąć odcinek Middsomer i go rozpisać na sesję. Wiedziec co, kto, gdzie, kiedy, jak sa rozłozone poszlaki, gdzie lezą dowody, który z npc kłamie i dlaczego. To duża praca. Bez takiego "skryptu" opracowanego przez MG, pomysłu na całośc i kazdy szczegół oddzielnie sesja padnie po 3 tygodniach.
__________________ A poza tym sądzę, że Reputację należy przywrócić. |
29-03-2011, 17:16 | #4 |
Banned Reputacja: 1 | To zależy. I to jest jedyna dobra i sensowna odpowiedź. O realizmie już napisano. Z tym wiąże się zarówno pilnowanie czasu, jak i poziom zagadki, jak i rozpisanie intrygi. Więc TAK jeżeli poziom realizmu będzie zachowany. NIE - jeżeli okaże się, że w jakimś momencie okaże się, że trzeba wpaść na oczywistą oczywistość, że kanciasty przedmiot to podstawa ze świecznika stojącego w pokoju kuzyna denatki. Poziom realizmu - Jeżeli wzorować się na sesji 2346 - NIE. Realia - nieobojętne. TAK - jeżeli to okolice współczesności, raczej - jeżeli przełom wieków XIX/XX, NIE - jeżeli cokolwiek innego. Czas odpisu - nieobojętny, podobnie jak długość postów. Klimat - pisał o tym one_worm, ale również pośrednio kanna. Jeżeli to ma być kopia jakiegoś odcinka Mindsome Murders, czy Columbo - NIE. Jeżeli to ma być sesja z miałkim scenariuszem to też NIE. A dobry scenariusz to nie bułka z masłem - zwłaszcza jeżeli graczami będą osoby z zamiłowaniem do kryminału. Ilość graczy? Jeden? Wielu? Jak rozłożonych? TO ZALEŻY - od tego co zamierzasz zaproponować w tej sesji, bo póki co to są ogólne ogólniki. PS. Zamiast odpowiedzi "to zależy" może być również "MOŻE". |
29-03-2011, 20:45 | #5 |
Reputacja: 1 | one_worm: Prowadziłem niegdyś sesję opartą na czasie. Nie była prowadzona w temacie tylko poprzez PW dla wszystkich graczy z osobna. Każda minuta się liczyła, czasem to było nawet pociągnięte do odcinków 30 sekundowych. Oczywiście w tamtych realiach to było znacznie trudniejsze, bo gracze działali przeciwko sobie, a w tym przypadku gracze stanowiliby drużynę. Oczywiście co do minuty sprawy bardzo się komplikują dla MG i jest to prawie niemożliwe do przeprowadzenia idealnie. Z drugiej strony, gdyby bardziej uogólnić, podzielić czas na odcinki 30 minutowe... I czy to w ogóle jest potrzebne? Wprowadzenie takiego elementu czasowego sprawiłoby, że śledztwo byłoby praktycznie niemożliwe do wykonania. Lepiej by było umownie wprowadzić kiedy kończy się dzień - wtedy kiedy MG uzna za stosowne, że dzień właśnie się kończy. Realia sesji rzeczywiście najlepszy by były pomiędzy rokiem 1930, a 1990. Sesja z klimatem, oczywiście z kilkoma uogólnieniami, bo jedno wymyślić i prowadzić sesję detektywistyczną, a zupełnie inna sprawa prowadzić wykłady z kryminalistyki i jeszcze z graczami tworzyć zastosowanie kryminalistyki na przykładzie. Bez nagłych oświeceń, jeżeli gracze na coś wpadną to dobrze, jeśli nie to trudno. Nie każda sprawa detektywistyczna może być rozwiązana i czasem złoczyńcy uciekają. kanna: Ja właśnie mam pomysł na sprawę kryminalną, ale realia chcę dopiero do tego dorobić. Nie jestem tylko pewien czy większość poszlak, czy dowodów, które rozrzucę nie zostanie po prostu ominięta, a wszyscy nie poczują, że to nie ma sensu, gdy uwierzą właśnie temu BN, który kłamie. To jest duży problem takich sesji. Dokładny skrypt co i jak jestem w stanie stworzyć. Aschaar: 1. Zależy o jakie pilnowanie czasu chodzi, bo łatwo przekroczyć granicę absurdu. Realizm również nie może popsuć gry i zrobić z niej jakiegoś, nie wiem, wykładu kryminalistyki, bo nie o to, chyba, chodzi, prawda? Natomiast co do kanciastego przedmiotu to dla mnie nie byłoby oczywiste, że narzędzie zbrodni jest tak bardzo na widoku. W sumie ciekawe ile czasu by prawdziwym śledczym to zabrało, gdyby nie podejrzewali nawet tego kuzyna. No, ale to by musiał być psychopata z jajami. Choć w sumie byli złoczyńcy, którzy wieźli zwłoki w mini morrisie posadzone na tylnym siedzeniu bo do bagażnika się nie zmieścił, przekroczyli prędkość i... mina gliniarzy z drogówki musiała być bezcenna. 2. Ilość graczy: myślę, że 3 z ewentualnością czwartego... 3. Myślę też nad światotworzeniem przez graczy, jak wszystko zgrać tak, żeby była sprawa, a gracze mogli i tak światotworzyć. Dla mnie to jest najtrudniejsza kwestia, a i konieczna, żeby praca była akurat w tym przypadku równo rozdzielona pomiędzy każdego z uczestników. No właśnie dlatego to jest temat z pytaniem o taką sesję, a nie rekrutacja. 4. Jeśli chodzi o realizm to nie większy niż pozwala na to zwykły podręcznik do kryminalistyki. |