Britney zaspała na autobus, więc albo nie pójdzie wcale (a co!), abo pojedzie rowerem. |
Nie ma mnie od jutra do niedzieli. |
Szczęść Boże, wracamy do gry. ;) Opiszcie w następnym poście w jaki sposób spędzacie przerwy i przerwę wychodzoną, na boisku. Chyba bez problemu sobie wyobrazimy i te korytarze z ławkami, i boisko z trybunami wokół, dalej kilka drzew i trawnik. ;) |
kinkubus - test na przekonywanie wyrzutków został zdany, więc opisz w swoim poście rozmowę z dwiema osobami (docelowo Toma i Nancy, ale jeśli masz inne pomysły, poza Betty jest jeszcze dwójka, których żeśmy niedookreślili), które udało się przekonać Kelly. :) |
Jako, że niepostrzeżenie i nieubłaganie zbliżamy się do pewnych ostatecznych rozstrzygnięć w scenariuszu ;) , to chcę Wam zwrócić uwagę na pewien mechanizm w systemie. Testy wykonuje się poprzez tworzenie dwóch puli - pozytywnej i negatywnej. Pozytywną tworzy się poprzez dodanie do bazowej kostki pozytywnych cech i sprzyjających okoliczności, wykorzystywania słabości przeciwnika etc. Negatywną poprzez dodanie negatywnych cech, traum, ale i niesprzyjających okoliczności oraz zwyczajnej trudności testu (i ta trudność "bazowa" jest wyrażana od 1 do 4 negatywnych kostek). Polecam zatem myśleć o wskazówkach, jakie już gdzieś przekazałem w narracji, żeby zwiększać swoje szanse, ale przede wszystkim polecam niechodzenie na chama. ;) Owszem, były ze 2 razy, jak prowadziłem ten scenariusz, że pójście po linii najmniejszego oporu zakończyło się sukcesem - ale dużo częściej gracze obrywali 7-8 punktami w jednym teście i była to naprawdę krótka piłka. Fajne postacie macie, jak prowadzę, to zawsze wpływa na kibicowanie graczom xD |
Ok, o torach wiadomo, teraz napisz, jak się te punkty niweluje. |
Jeszcze zanim przejdę do tego, jak się te punkty niweluje, to dodam, że zapełnienie progu zmniejsza przyrost kolejnych punktów Stresu - pierwszy próg o 1, drugi próg o 2 (czyli jak normalnie by Britney dostała przykładowo 2 punkty Stresu mentalnego, a ma zapełniony pierwszy próg, to by dostała 1 punkt Stresu). A ściąga się poprzez branie traum. Można ściągnąć sobie 1 punkt Stresu biorąc traumę jednodniową, 2 punkty tygodniową i 3 punkty miesięczną (de facto, w scenariuszu wszystkie poza jednodniowymi możemy uznać za pernamentne, bo scenariusz tak długo nie potrwa). Taka trauma przez czas trwania działa jak dodatkowa negatywna kostka w sytuacjach, gdy pasuje. Przykłady traum: Jednodniowe (1pkt Stresu)
Tygodniowe (2pkt stresu):
Miesięczne (3pkt Stresu)
Ważna sprawa - Stres na Traumy możemy wymieniać tylko w spokojnych w miarę scenach, nie możemy tego zrobić w ciągu walki. ;) |
Czyli możemy w trakcie przerwy fabularnej sobie zmyślić jakieś traumy, np. ustalić, że w trakcie ucieczki postać skręciła kostkę, ale wymyślamy to dopiero po ucieczce? Brzmi dziwnie, ale to chyba przez te fizyczne uszkodzenia :) Tak w ogóle, fajny system. Wydaje się dobry do pbf'ów. Prosty, ale coś wyznacza. Ja nie wiem, czy bym poradziła sobie z prowadzeniem bez żadnych statystyk. |
Generalnie, tak - w trakcie walki ta skręcona kostka jest jako utrata HPków i przez nią mamy bliżej do zgonu. Po walce jakoś się łatamy, robimy sobie badanie przedmiotowe i wtedy to działa już jako trauma. ;) |
Nie jestem za dobra w mechanice.. :/ Czy dobrze widzę: mam 3 p. na torze mentalnym i 1 na społecznym. I żeby te 3 p. zdjąć, to mam sobie wymyślić i opisać fabularnie, jak mam amnezje przez miesiąc? |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 22:41. |
Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0