lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum sesji RPG z działu Horror i Świat Mroku (http://lastinn.info/archiwum-sesji-rpg-z-dzialu-horror-i-swiat-mroku/)
-   -   [komentarze] Aiko - Kłopoty na Karaibach (http://lastinn.info/archiwum-sesji-rpg-z-dzialu-horror-i-swiat-mroku/18111-komentarze-aiko-klopoty-na-karaibach.html)

Kesseg 18-09-2018 17:21

[komentarze] Aiko - Kłopoty na Karaibach
 
Kłopoty na Karaibach to sesja dość otwarta, pozostawiająca graczowi największą ilość swobody. Cztery główne wątki to:
1) walka między Sabbatem a Camarillą na Kubie
2) poszukiwania wiedzy tajemnej przez Podziemie Okultystyczne Sabbatu
3) wojna domowa klanu Samedi
4) prywatne wyspy izolujących się wampirów o znaczącej sile

Ograniczenia:
1) max 3 punkt Statusu w Sabbacie
Tutaj dla wyjaśnienia moja nieco zmodyfikowana wersja tej statystyki:
Status w Sabbacie
x Kapłan/Ductus/Templariusz(Blood Hound)/znany
xx Paladyn/Członek Czarnej Ręki/Inkwizytor/szanowany
xxx Biskup/Shakar/Sędzia(Judge) Inkwizytor/wpływowy
xxxx Arcybiskup/Dominion/Obserwator(Watcher) Inkwizytor/zarządzający
xxxxx Priscus/Kardynał/Serafin/Wielki Inkwizytor/decydujący
xxxxxx Regent


2) max 8 pokolenie
3) max 3 punkt Mienia/Środków
4) pozycje Sława i Wpływy Polityczne są niedostępne
5) max 3 punkt Mentora
6) max 3 punkt Sprzymierzeńców
7) Doradzam posiadanie punktów w Wiedza:Okultyzm oraz Wiedza:Lingwistyka

Jeśli chodzi o kropkologię, to podaję górną granicę:
28 w atrybutach (pamiętajcie, że każdy atrybut musi mieć minimalnie wartość 1)
36 w Zdolnościach
12 w Dyscyplinach
8 w Pozycji
W razie jakichś wątpliwości, pytań lub chęci "małego handelku" polegającego na przesunięciu pewnych aspektów karty, pisz tutaj, obgadamy sprawę.

Aiko 19-09-2018 11:15

Ok tworzy kartę tutaj publicznie?

Jak dla mnie nie ma problemu mogę tu wrzucić wszystkie statystyki i historię jak powstaną ;)

Kesseg 19-09-2018 11:19

Grasz solo, więc nie będzie to raczej problemem. Poproszę cię też, żeby przekopiować ją później na docsa, żebym miał do niej łatwiejszy dostęp.

Aiko 19-09-2018 11:35

ok to pewnie będę tworzyć synchronicznie trochę tam trochę tu?

Pytanka:
  1. Gramy w którym roku?
  2. Jak stara może być moja pijawka? ;)
  3. Jakieś limity co do podręczników, z których będę brała wady i zalety, oraz ewentualne dyscupliny?
  4. Sprzymierzeńców, tworzymy wspólnie? Z uwagi na te moje ambitne pomysły fajnie jakby siedzieli w pozostałych frakcjach.

Kesseg 19-09-2018 13:05

1) Tak jak pisałem w temacie rekrutacyjnym, czas akcji to rok 2004
2) Dowolnie, jak długo sensownie zmieścisz się w ograniczeniach mechanicznych i zależnie od tego ile historii postaci chce ci się tworzyć ;)
3) Nie, ale jeśli będziesz miała coś co różni się od wersji z której korzystam albo bardzo nietypowego, to będziemy musieli to omówić.
4) Przygotuj ogólnikowe propozycje, a jeśli nie będą kolidować z moimi planami (a nie powinny, bo te też są póki co dość ogólne) to dopracujemy wspólnie szczegóły.

Dodaję, bo niejasność pojawiła się w innym temacie:
wyjaśniam:
zamiast robić postać normalnie, podałem górne granice np: Dyscypliny 10 co oznacza, że jeśli ktoś zrobi postać z 12 kropkami w Dyscyplinach to mu jej nie zaakceptuję. 10 to maksimum. Ale nie obowiązek. Jeśli ktoś chce zrobić postać, która np: ma niskie wszystkie Atrybuty Społeczne, to nie musi do nich na siłę dodawać kropek, bo ja podałem, że przysługuje wam 25 i gdzieś je trzeba upchnąć. Można wziąć mniej (gracze nieczęsto z tej opcji korzystają, ale zdarza się, jeśli ktoś ma jakiś bardzo konkretny koncept na postać).

Co do Zalet/Wad (Merits/Flaws) to nie przepadam za nimi pod względem mechanicznym, dlatego ich nie uwzględniłem. Co nie znaczy absolutnie, że nie można ich wykorzystać pod względem fabularnym! Wręcz przeciwnie! Miło będzie jeśli pomyślicie o tym, żeby ewentualne Zalety zbalansować Wadami albo zmniejszeniem sobie jakiejś innej cechy, nie zmuszam jednak do tego, żeby zostawić wam jak najwięcej wolności przy dopracowaniu waszego bohatera

Zaś jeśli chodzi o wartość Ścieżki/Człowieczeństwa - tu podobnie, śmiało sobie ustalcie taką wartość jaką sądzicie, że do waszej postaci pasuje, pamiętając, że będziecie musieli to odgrywać, toteż nie polecam szczególnie wysokich wartości (7 i wyżej), ale nie zabraniam, jeśli komuś się marzy postać "z zasadami".

Aiko 20-09-2018 21:51

No to zaczynamy ;) poniżej Kp, które będę aktualizować w oparciu o komenty

[MEDIA]https://i.pinimg.com/236x/c9/18/a2/c918a2ee6c6c7810832b7bfc059ab9d7.jpg[/MEDIA]

Isabelle Amantea
maklavianka przekonana o tym, że jest lasombra

Historia

Sophie urodziła się w połowie XX wieku w stanach w Nowym Orleanie. Sama twierdzi, że było to tak dawno temu, że już nie pamięta, ale lubi mówić, że ma urodziny 20-ego marca. Na początek wiosny gdy wszystko budzi się do życia, tak jak ona zrodziła się dla świata umarłych. Była sierotą w pełnym tego słowa znaczeniu. Jaka była “niepełna” wersja? Sophie poznała w sierocińcu dzieci, które straciły rodziców, ale one były inne. Wiedziały co to mama i tata, a ona znała tylko siostry Klarę, Marię, Teresę… siostry nie przytulały i nie kochały, a biły i rozkazywały. Z tego powodu Sophie regularnie była zazdrosna o inne dzieci. One wiedziały co to miłość, bliskość drugiego człowieka, a ona nie.

Ona jednak wiedziała co innego: Co to znaczy być ładnym. Bo Sophie była śliczna. Miała wielkie szare oczy i różowe usta. Była szczuplutka i zawsze myła się dokładnie, nie to co reszta dzieci. Może dlatego siostry tak bardzo jej nie lubiły? Tylko jak można nie lubić kogoś kto jest ładny. Sophie nie rozumiejąc tego mściła się na opiekunkach robiąc im paskudne dowcipy. Zawsze jednak dbała o to by winą obarczone zostało inne dziecko.

Na szczęście gdy skończyła 12-ście lat starsi koledzy z sierocińca pokazali jej czym jest miłość i bliskość. Życie Sophie stało się kompletne i teraz już nie była o nikogo zazdrosna. Nie rozumiała czemu siostry tak się oburzały i ją izolowały tylko dlatego, że spała z chłopcami. Byli ciepli, mili. Robili jej dużo przyjemnych rzeczy, których nigdy nie chciały jej ofiarować siostry. Bała się, że będzie musiała uciec z sierocińca. Było jej tu wygodnie. Chłopcy zdobywali dla niej różne prezenty, chronili ją przed atakami dziewczynek. Jednak narastająca agresja sióstr wywoływała na jej ciele siniaki, a to bardzo się jej nie podobało.

Wtedy jej problem rozwiązał Christian Manning. Przybył by ją zabrać, by ofiarować dom, którego kiedyś tak była ciekawa. Był wysokim, przystojnym szatynem. Jednym z tych podobnych do mężczyzn na plakatach. Takim do którego wzdychały dziewczynki i naśladowali chłopcy.

[MEDIA]https://i.pinimg.com/564x/f5/9a/db/f59adbd26d940e446eff0fedcf04080a.jpg[/MEDIA]

Miała mu mówić tata i szybko się tego nauczyła. Dokładnie w momencie gdy jej to powiedział. Zabrał ją w magiczne miejsce, które miało stać się jej domem. Odrobinę przypominało sierociniec choć było dużo bogatsze. Na dole była taka stołówka, tylko posiłki wydawały tam ładne panie, ubrane w błyszczące stroje, a nie ta paskudna kucharka z europy. Stoliki były nakryte ślicznymi tkaninami, a na każdym stała lampka. Do tego była taka scena do występów. Podobna do tej, na której wykonywali szopkę i inne przedstawienia tyle, że tańczyły tam panie ubrane w przepiękne kostiumy z piórami. Na tyłach były pokoiki wielkością zbliżone do tych jakie miały w sierocińcu starsze dzieci, tylko zamiast czterech łóżek było tam zaledwie jedno i to taaakie wielkie.

Ona jednak miała tam nie schodzić. Dla niej Manning przeznaczył pokoje na piętrze. Swoje pokoje, w których wygospodarowano sypialnię dla niej i pokój zabaw, a nawet pokój do nauki! Niestety tata nie mógł z nią spędzać dużo czasu. W dzień dużo spał, a w nocy dużo pracował. Zawsze jednak przychodził do niej na wieczorne zajęcia i patrzył jak sobie radzi. Tęskniła. Nie było chłopców, którzy umilaliby jej czas, a przyjaciele taty, którzy się jej opiekowali nie chcieli ofiarować jej ciepła. Wymykała się na dół by patrzeć na pracujące tam Panie. Bo okazało się, że tata płaci im za to że tam są, za to że wyglądają ładnie i robią miłe rzeczy z Panami. Byłaby w tym dużo lepsza, ale gdy tylko zaproponowała to tacie, bardzo się obraził. Musiała sobie poradzić inaczej. Wymykała się z domu i odnajdywała wsparcie w pracujących w okolicy chłopcach.

Dużo później dowiedziała się, że tata wiedział o jej eskapadach. Na szczęście postanowił zmienić tą sytuację w najprzyjemniejszy dla niej sposób. Skończyła 18 lat i w końcu stali się sobie naprawdę bliscy. Do tego mogła zacząć pracować jako kelnerka. To było fajne bo panowie dawali jej ładne błyskotki i mówili inne rzeczy, niestety obiecała tacie, że będą się tulić tylko ze sobą, a nie chciała go znowu rozłościć bo wtedy nie pozwalał jej się napić tego dobrego gęstego napoju. Wyglądał trochę jak krew, ale próbowała i krew nie smakowała tak dobrze.

Trzy lata później dowiedziała się, że to jednak było to. Tata dawał jej swoją krew, a teraz chciał by stała się taka jak on. Piękna, nieśmiertelna. Wyjaśnił kim jest i oczywiście kim ona będzie, bo jak mogłaby się nie zgodzić? To był pierwszy raz gdy tata sprawił jej ból, ale też dając jej najwspanialsze uczucia na świecie. Została wampirem!

Przez wiele lat służyła wiernie swemu klanowi wędrując pomiędzy sabatem i camarillą. Obserwowała te dwie frakcje zgodnie z zaleceniami starszych wskazując im właściwą drogę. Cieszyła się, że może pomagać tym wszystkim nieśmiertelnym. Byli kochani… z częścią była naprawdę blisko i tata nie miał nic przeciwko temu. Zawsze jednak wracała do niego by wraz z nim zasnąć na dzień.

Nie rozumiała czemu ktoś go zgładził. Christian był taki dobry i czuły. Robił tylko to co było konieczne by ten świat zmierzał w odpowiednim kierunku. Z rozpaczy zapadła w długi sen. Ukryła się w ich kryjówce i usnęła roniąc krwawe łzy.

Obudził ją Marcello Serafin. Szybko miało się okazać, że będzie wspaniałym nowym tatą. Dał jej swoją vitae, nie wiedząc jednak, że rozkochując ją w sobie sam się zakochuje. Dawny tata zawsze cenił sobie ten jej dar w zjednywaniu sobie innych nieśmiertelnych. Sophie przejęła po Christianie nazwisko zostając Panią Manning, bo okazało się że nazwiska są ważne.

[MEDIA]https://i.pinimg.com/564x/d5/d6/ff/d5d6ff3a58e93f1081a7efbd12735739.jpg[/MEDIA]

Oddając się całkowicie swemu nowemu tacie została Lasombra. Bo toż pijąc jego krew należała do jego klanu, prawda? Zawsze wiedziała, że była w niej elegancja i dostojeństwo niezbędne by wejść w tą trudną rolę. Marcello pokazał jej nowy świat i wprowadził do rodziny.

Nowy tata nie miał domu, w sensie takiego murowanego z ładnymi paniami w środku. Miał za to piękną łódź i zabrał ją na morze. Pokazał jej inne światy wszystko dokładnie tłumacząc. Wspólnie dotarli na Kubę, a tam… tam odkryła swoją nową miłość. Lisette Vizquel. Arcybiskup była taka miła, piękna… tylko według tego co tłumaczył jej pierwszy tata nie nadawała się do rządzenia. Sophie postanowiła jej pomóc i przejąć od arcybiskup ten smutny obowiązek.

Świta

David Lezcano "Kotek"
[MEDIA]https://i.pinimg.com/564x/4e/20/a0/4e20a021e8b0b1749a194b960c557587.jpg[/MEDIA]
David jest rodowitym Kubańczykiem. Sophie poznała go dopiero gdy jej tata odpłynął i postanowiła sama nabyć sobie łódź. Gdy poznała Lezcano uznała że nie tylko nabędzie jacht od niego, ale i zdobędzie dla siebie sternika w postaci dawnego właściciela łodzi. David uwielbia być na morzu ale jak się okazało zna się nie tylko na tym. Oczywiście był miłym chłopcem, który potrafił zapewnić jej nieco rozrywki i krwi ale chyba miał jakieś kontakty z półświatkiem kubańskim. To dzięki niemu poznała Pereza. Lezcano dobrze posługuje się długą bronią palną, kiedyś podobno trudnił się piractwem, co mogłoby nieco tłumaczyć obecność kilku nietypowych skrytek na jachcie. Podczas którychś z rzędu igraszek opowiedział Wampirzycy, że kiedyś na statku zawsze był kot, nie spodziewał się, że dorobi się przez to ksywki.

John Stacey "Piesek"
[MEDIA]https://i.pinimg.com/564x/a9/bb/62/a9bb623bbd5f646e82de64e8c3233f3a.jpg[/MEDIA]
John przybył z Sophie z Nowego Orleanu. Był jednym z niczego nieświadomych ochroniarzy Marcello jednak wampirzyca z uwagi na jego walory i talenta postanowiła uczynić go swoją prawą ręką. Stacey był kiedyś policjantem śledczym, ale uznał, że praca jako ochroniarz bogacza bardziej mu się opłaca. Nieźle się bije i całkiem dobrze strzela. Orientuje się w procedurach policji i wojska, często służąc w tym zakresie radą dla Sophie. Często nazywa go czule swoim pieskiem.

Kontakty
Perez - Szycha w lokalnej mafii
Walton - Odpowiedzialny za żeglugę w okolicach Kuby.

KP

Atrybuty
Siła 2
Zręczność 3
Wytrzymałość 2
Charyzma 4
Manipulacja 4
Wygląd 4
Percepcja 3
Intelekt 3
Spryt 3

Umiejętności
Alertness 2
Athletics 0
Awarness 2
Brawl 0
Empathy 3
Expression 2
Intimidation 0
Leadership 4
Streetwise 0
Subterfuge 2

Animal Ken 0
Crafts 0
Drive 2 - 1
Etiquette 2
Firearms 1
Larceny 0
Melee 0
Performance 3
Stealth 2
Survival 0

Academics 0
Computer 1
Finance 0
Investigation 2 -1
Law 0
Medicine 0
Occult 3
Politics 3
Sience 0
Technology 0
Lingwistyka 2

Dyscypliny
Auspex 4
Dementation 3
Obfuscate 3
Obtenberation 1
Dominate 1

Pozycja
Mentor 1
Mienie 1
Świta 2
Status 1
Kontakty 2
Pokolenie 3

Wady i Zalety
Sympathetic Bond [5]
Phobia [2] - siostry zakonne
Nightmares [1] - związane z sierocińcem
Impatient [1]

Kesseg 20-09-2018 22:57

Komenty z mojej strony? Hmm... Na razie jest to sam szkielet mechaniczny, bez charakteru i historii, bez Ścieżki, Roli, Natury i Postawy, więc nie sposób się wypowiadać całościowo. Ale spróbuję:
Brak umiejętności walki, przetrwania i wysportowania oznacza, że będziesz kroczyć po zawieszonej w powietrzu linie bez siatki bezpieczeństwa. Jakikolwiek błąd w politycznej intrydze będzie miał dużą szansę skończyć się Ostateczną Śmiercią, więc będzie emocjonująco :>
Powyższe w połączeniu z wysokim poziomem Przywództwa sugeruje mi chęć posiadania Świty, co byłoby nienajgorszym rozwiązaniem w tym przypadku, zwłaszcza że to sesja solowa.
Póki co tyle.
PS: portret jest tak dziwnie przycięty celowo czy to problemy techniczne?

Aiko 02-10-2018 10:20

Dodałam historię na dniach uzupełnię doca i resztę danych.

A zdjęcie tak celowo ucięte, takie moje artystyczne zboczenie ;)

Świta będzie na pewno na pewno też sojusznicy.

Kesseg 02-10-2018 20:48

Ok, bardzo podoba mi się historia :)

Chciałbym się dowiedzieć więcej o wadach Fobii i Koszmarów.

Czy masz jakieś sugestie co do rozpoczęcia sesji? Miejsce, osobę, wydarzenie?
Wolisz spokojny start? A może zacząć od wrzucenia w sam środek jakiejś akcji?
Prosiłbym o jak najszybsze uzupełnienie cech Pozycji, bo to też mi się przyda w planowaniu rozpoczęcia ;)

Aiko 03-10-2018 15:28

Dopisane tutaj fobia i koszmary, rozdane punkty pozycji i odjęłam z umiejek punkty by uzupełnić :D choć chętnie bym przetargowała atrybut na dwa punkty pozycji ;)

Opiszę świtę, kontakty też?


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 04:49.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172