19-09-2018, 09:22 | #1 |
Reputacja: 1 | [komentarze] Brilchan, Ehran i Jaśmin - Miasto Grzechu To początek ważne pytanie: Czy graliście w GTA:Vice City? Nie jest to konieczne, po prostu chcę wiedzieć, czy znacie klimat i fabułę gry, żeby dostosować swoje prowadzenie. Miasto Grzechów to sesja stosunkowo przyjazna dla graczy początkujących i/lub słabo zaznajomionych z polityką Sabbatu. Jest dość zbalansowana pod względem ilości walki, interakcji społecznych i okultystycznych tajemnic. Można ją rozgrywać różnie, w zależności od preferencji graczy - od was zależy na jakich aspektach się skupicie. Pamiętajcie, że Vampir:Maskarada, zwłaszcza dla Sabbatu, to gra dorosła, więc jeśli jakieś aspekty 18+ was odrzucają (np: kwestie seksualne, tortury, narkotyki) poinformujcie mnie o tym zaraz na wstępie, żebym mógł odpowiednio dostosować świat przedstawiony. Ograniczenia: 1) max 3 punkt Statusu w Sabbacie dla jednego z graczy. Max 2 punkty Statusu w Sabbacie dla pozostałych. Oczywiście, jeśli nie macie ochoty, nie musicie brać tej cechy w ogóle. Tutaj dla wyjaśnienia moja nieco zmodyfikowana wersja tej statystyki: 2) max 10 pokolenie 3) max 1 punkt Sławy (sława lokalna/niszowa) 4) max 1 punkt Wpływów Politycznych 5) max 4 punkt Mienia/Środków 6) pozycja "Sprzymierzeńcy" jest niedostępna 7) ze względu na to, że będzie was grała trójka, pozycja "Świta" jest niedostępna 8) raczej nie polecam Dyscyplin magicznych (takich jak Taumaturgia czy Nekromancja), ale nie banuję ich całkowicie. Doradzam natomiast, żeby przynajmniej jedna postać miała Wiedzę:Okultyzm, jeśli jesteście zainteresowani wątkiem tajemnic magicznych. Jeśli chodzi o kropkologię, to podaję górną granicę: 25 w atrybutach (pamiętajcie, że każdy atrybut musi mieć minimalnie wartość 1) 35 w Zdolnościach 10 w Dyscyplinach 10 w Pozycji Odpowiadając na pytania z PW: - Im szybciej przygotujecie karty postaci, tym szybciej zaczniemy. Nie podaję deadline'u, ale miło by było gdybyście się nie ociągali. - Oprócz mechaniki liczę też na przynajmniej ogólne omówienie charakteru waszych postaci oraz chociaż podstawową historię. Nie oczekuję, żeby wasze postaci miały po kilkaset lat backstory, wręcz przeciwnie. Niech będą młode, ale napiszcie parę słów o ich życiu jako ludzi i potem o życiu w Sabbackiej Sforze, co może być o tyle prostsze, że zachęcam, aby wasze postaci należały do tej samej sfory, więc ta część ich historii będzie w większości wspólna W razie jakichś wątpliwości, pytań lub chęci "małego handelku" polegającego na przesunięciu pewnych aspektów karty, piszcie tutaj, a ja spróbuję pomóc |
19-09-2018, 10:03 | #2 | ||
Reputacja: 1 | Witam, o, prawie przeoczył bym ten wątek Cytat:
Ale znam grę, trochę po łebkach, ale zawsze Z recenzji, trailerów, kilku filmików na youtube.... Cytat:
Gram w RPGi ponad dwie dekady... hmm... dlaczego poczułem się staro pisząc to? Lubię poważne, czasem nawet hardcorowe tematy. oWoD znam dobrze, nie tylko VtM. Części nawet bardzo dobrze, jak np daemon the fallen. | ||
19-09-2018, 10:17 | #3 |
Reputacja: 1 | To pewnie znasz oWoD lepiej ode mnie Odpowiadając kolejno na twoje pytania z PW: 1) To zależy od wybranych przez was cech pozycji. Jeśli przynajmniej któreś z was wybierze pozycje Mentora albo 2 lub 3 kropkę Statusu w Sabbacie, to zostaniecie wysłani przez osobę na stanowisku zależnym od waszego wyboru i otrzymacie odpowiednie do tego wsparcie. Jeśli natomiast nie wybierzecie powyższych, uznam, że jesteście niezależną grupą, której wypad do VC jest waszym prywatnym pomysłem. 2) Wypisałem powyżej co jest dostępne a co nie. Nie możecie mieć pozycji Sprzymierzeńcy, ale Znajomości już jak najbardziej 3) Co do kropkologii też wypisałem to powyżej. Nie daję freebe pointów tylko zwyczajnie więcej kropek do rozdania przy kreacji. Ktoś w innym z tematów pytał mnie co z Siłą Woli - jeśli dobrze uzasadnicie to historią/charakterem postaci to możecie ją podnieść max do 6 poziomu. |
19-09-2018, 10:52 | #4 | |||
Reputacja: 1 | Cytat:
Cytat:
Cytat:
"Jeśli chodzi o kropkologię, to podaję górną granicę:" przeczytałem to tak, że robimy postać "normalnie" a to co podałeś to są górne granice. Możesz uściślić, czy ta lista jest jedynym co mamy? Czy może normalne tworzenie + to co wypunktowałeś? Bo brak freebie boli mocno... brak merits, brak podnoszenia Humanity / Path/Virtue ? ale głównie merits. | |||
19-09-2018, 12:23 | #5 |
Reputacja: 1 | Ok, wyjaśniam: zamiast robić postać normalnie, podałem górne granice np: Dyscypliny 10 co oznacza, że jeśli ktoś zrobi postać z 12 kropkami w Dyscyplinach to mu jej nie zaakceptuję. 10 to maksimum. Ale nie obowiązek. Jeśli ktoś chce zrobić postać, która np: ma niskie wszystkie Atrybuty Społeczne, to nie musi do nich na siłę dodawać kropek, bo ja podałem, że przysługuje wam 25 i gdzieś je trzeba upchnąć. Można wziąć mniej (gracze nieczęsto z tej opcji korzystają, ale zdarza się, jeśli ktoś ma jakiś bardzo konkretny koncept na postać). Co do Zalet/Wad (Merits/Flaws) to nie przepadam za nimi pod względem mechanicznym, dlatego ich nie uwzględniłem. Co nie znaczy absolutnie, że nie można ich wykorzystać pod względem fabularnym! Wręcz przeciwnie! Miło będzie jeśli pomyślicie o tym, żeby ewentualne Zalety zbalansować Wadami albo zmniejszeniem sobie jakiejś innej cechy, nie zmuszam jednak do tego, żeby zostawić wam jak najwięcej wolności przy dopracowaniu waszego bohatera Zaś jeśli chodzi o wartość Ścieżki/Człowieczeństwa - tu podobnie, śmiało sobie ustalcie taką wartość jaką sądzicie, że do waszej postaci pasuje, pamiętając, że będziecie musieli to odgrywać, toteż nie polecam szczególnie wysokich wartości (7 i wyżej), ale nie zabraniam, jeśli komuś się marzy postać "z zasadami". |
19-09-2018, 12:32 | #6 |
Reputacja: 1 | Teraz rozumiem Wielkie dzięki za sprecyzowanie. Bez porannej kawy to człowiek jednak łatwo się mota Taki "freestyle" mi się podoba. |
19-09-2018, 12:43 | #7 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
Te atrybuty, jak rozumiem, 9 wydajemy by mieć startowe 1 we wszystkich atrybutach, tak? Zostaje 16. Czyli mogę sobie dowolnie napompować Zr albo Spryt? A co z piąta kropką? Nadal trzeba wydać 2 punkty za piątą kropę? A może wydajemy 7/5/4? Jaki jest przelicznik przy zdolnościach? Z tego co pamiętam wydawało się 11/9/5, max 3 kropy za zdolność, a potem fribi podnosiło się wyżej w kursie 2 fribi za 1 kropę... Te dyscypki, można wybrać jedna na 10? Wiem, hardcore. Jaśmin | |
19-09-2018, 15:09 | #8 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
Nie, piąta kropka to kropka jak każda inna. Nie znam zasady, żeby płaciło się za nią więcej, może to z innej edycji. Można rozdzielać dowolnie, nie trzymam się sztywno reguły cech pierwszo/drugo/trzeciorzędowych, ale wszystko ze zdrowym rozsądkiem i wyjaśnieniem w opisie/historii postaci Podobnie przy zdolnościach - jak kto chce, może dać i 90% kropek w Wiedzę ;p Nie daję granicy 3 kropek na Zdolność, można zwiększać do pięciu (o ile, znowu, jest to uzasadnione opisem/historią postaci). Przypominam jedynie zasadę ogólną: maksymalna wartość Atrybutu, Zdolności i Dyscypliny jest ograniczona Pokoleniem. Wampiry pokoleń 8-15 nie mogą podnieść tej wartości powyżej 5 kropek. To odpowiada też na twoje ostatnie pytanie | |
20-09-2018, 13:28 | #9 |
Reputacja: 1 | Kesseg, przyjmiesz kartę w pdf? Po angielsku? Jaśmin |
20-09-2018, 13:33 | #10 |
Reputacja: 1 | Wolałbym w google docsach i po polsku Mogę ci nawet wysłać docsa z szablonem, który tylko trzeba uzupełnić, jeśli chcesz. |