lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum sesji RPG z działu Horror i Świat Mroku (http://lastinn.info/archiwum-sesji-rpg-z-dzialu-horror-i-swiat-mroku/)
-   -   [Komentarze] Lot Kruka (http://lastinn.info/archiwum-sesji-rpg-z-dzialu-horror-i-swiat-mroku/6745-komentarze-lot-kruka.html)

Shathra 17-02-2009 16:56

Ja mogę pruć :D nie często gra się w tak rozwiniętego Maga o tak wielkim potencjale magicznym ;) Fakt, że można zginąć, ale jak efekciarsko ;)
Żart of kors ;)
Inna nie chce zginąć :|

A ja mam pytanie odnośnie mechaniki. Napisałam posta, opisałam efekty magiczne, użycie rekwizytów i swój styl, ale co z mechaniką? MG ma się domyślać o co mi chodziło? Pnę do tego Tarcia Kośćmi ;)
Używanie pierwszyszych kropek Sfer w celu poznania rozmieszczenia żywych istot, martwych rzeczy, czasu, temperatury ect - czy trzeba to deklarować? To są bardzo istotne informacje, ponieważ dzięki nim w obecnej naszej sytuacji moglibyśmy dowiedzieć się: kto nas atakuje w sensie żywe czy martwe istoty (jeśli martwe, to czy myślą), ile ich jest, jakiej są płci, z jakiś Sfer korzystają/strzelają, jak daleko się znajdują od nas i z jaką prędkością się zbliżają, czy powodują zakłócenia Pierwszej a jeśli tak, to jak wielkie?

A te informacje pozwoliły by nam ocenić, czy mamy szanse ich pokonać.
:)

Johan Watherman 17-02-2009 17:56

Zasadniczo mechanikę magy macie mi słać na PW. Info to możliwe ale pamiętajcie, że złożone percepcje to już test Arete to nie takie zrazu. Ale w następnej kolejce może zrobicie bo będzie rzeźnia. Rzeźnia bo 3 osoby mają pecha (3 magów prujących rękawicę) ale mimo to uda się ja popruć. Ale mam zabawę :D

Wracając do percepcji czasami 2-3 razy na kolejkę rzucam wam na świadomość.

Johan Watherman 18-02-2009 16:43

Rzuty mieliście genialne. Naprawdę. Tyle jedynek przy pruciu rękawicy to ja jeszcze nie widziałem, zarówno waszych jak mojego BNa. Lunar i Asenat dostali punkciki Paradoksu. Mniej bo wyładowanie już nastąpiło. Asenat uzupełniło się KP w panelu. Teraz patrzę gdy to potrzebne. Jak uzupełnił zrazu zapisz sobie 3 punkty Paradoksu.
Zapomniałem w poście napisać – pluszak Amy jest teraz rysiem.

Powodzenia :D Termin równo tydzień.

Shathra 18-02-2009 22:01

Cytat:

Napisał Johan Watherman (Post 190120)
ST za magyę prowadzoną podczas stresujących okoliczności i mało czasu. W zasadzie mogłem zrazu dać +2x3 ST lub +2x2 ST :D

Zastanowiło mnie to, więc poszukałam w podręczniku. Nie znam się na zasadach Maga aż tak dobrze, ale nie wiem czemu modyfikator za szybkie czarowanie został podniesiony z +1 na +3. Czy za pierwszym razem to był efekt domina, ktoś jest w konflikcie z Avatarem, czy może staraliśmy się ściągnąć Księżyc z orbity? :magic:



Ja wiem, że to po fakcie już, ale może da rady jakieś wnioski wyciągnąć, żeby za wczasu wiedzieć na jakie ST można u ciebie liczyć. :)

Johan Watherman 19-02-2009 16:44

Tylko się minie burzyć, że czasami ST są za duże. Bo i bywają rzeczy o których nie musicie wiedzieć albo jak z szybkim czarowaniem jak mam kaprys to mogę dać właśnie owe +3 (jeśli chce się coś błyskawicznie) chociaż teraz było +1 z szybkości i 2 z presji. To już jest moja wola. Patrzę co wychodzi z tabelki, czasem modyfikuje to co w niej jest oraz zmieniam trochę. Fajnie opisany efekt może zmniejszyć ST lub wymagane sukcesy. Tak samo jak chęć mg, przy pierwszej próbie samodzielnego prucia rękawicy przez Lunara miał on zmieszoną ilość wymaganych sukcesów i mimo to mu się niestety nie udało.
Możecie też się pytać mnie o przypuszczalną trudność. Nie podam tedy zwykle ST i wymaganych sukcesów ale rzucę widełki. Z drugiej strony bardzo często korzystam z automatycznego sukcesu z tym, że wystarcza wam tylko Arete równe bądź wyższe ST. Wszelakie percepcje jeśli nie mają komplikacji to załatwiam w ten sposób. Możecie też o automatyczny sukces poprosić aczkolwiek radzę się nad tym zastanowić. Są to 1-2 sukcesów (zwykle w magy o ST równym Arete 1, niższym – 2) lecz to jest metoda na przypadkowe efekty mogące ładnie załatwić sprawę.

Shathra 03-03-2009 16:30

Nie będę marudzić, w końcu ty tu jesteś MG. Ale chciałabym zapodać coś na refleksje. Wszyscy jesteśmy pakowani magicznymi efektami w filmach, bajkach, komiksach etc. I kiedy w końcu nadarzyła się okazja do tworzenia w Magu postaci zaawansowanych, ty dajesz nam ST+3 - czyli max ile się tylko da. Mag i tak jest najbardziej poszkodowanym nadnaturalem z tych najsławniejszych trzech (wampir, wilkołak, mag). Trzepie nas paradoks i jesteśmy silnie ograniczani naszą wyobraźnią oraz stereotypami w jakich nas wychowano. Nie wliczam konfrontacji z Tobą, bo widzę, że masz bardzo wyluzowane podejście do efektów jakie tworzymy (wciąż szukam tej granicy :D mam nadzieje, że jej nie znajdę ;) ).

Pewnie nie mam co liczyć na automatyczne sukcesy po tym :P Ale jestem dobrej myśli. W ogóle to chciałam powiedzieć, że wymiatamy ;)

PS: Czekam na Asenat.

Johan Watherman 03-03-2009 18:36

Może nie tyle Wy sypiecie efektami co ja wszystkimi ST z tabeli z pamięci :P
Powiem wam, że wiele zależy od mojego kaprysu. Patrzę wszystko podręcznikowo i potem idę na żywioł co nie raz, nie dwa zmniejszy wam ST. Inna sprawa , że wy uradowani swoimi sferami wszyscy rzucacie się na Sfery poziomu 4. Bazowy ST wynosi już tedy 3+4, a jeśli rzucicie się na cos wulgarnego to już 8. Wulgarna z obserwatorami to już jakże miłe 9. Tego już nawet nie trzeba was dobijać. Prucie Rękawicy na obrzeżu wielkiej metropolii najłatwiejsze też nie jest.
Magya w niesprzyjających okolicznościach mniema potworne ST co jest całkiem w porządku gdyż w tak zawirowanych okolicznościach, stresie i ciągłej zmianie stanu rzeczywistości trudno ją samemu zmienić. Ale patrzcie teraz w umbrze – stres w obliczu wilkołaków nie jest tak rozpraszający, magya prawie zawsze jest przypadkowa, macie czas. Tedy nawet nie robię modyfikatorów co mogą spokojnie powiedzieć 2 osoby czarujące do tej pory w umbrze. :)
U mnie nie ma granicy jeśli tylko masz odpowiednie przygotowanie, sfery i sukcesy to rób co chcesz. Trzeba tylko pamiętać, że w Sferach 1-5 których używa się w grze nie wszystko jednak się da :) Ale cenię pomysłowych graczy i otrzaskanych w metafizyce WoDa (co prawda jak zauważyłem u części z was, czasem trzeba podpowiedzieć)). Podam przykład – jak załatwić Wampira? Tarcie Kości, nawet nie na tyle moce aby go ogłuszyć. Lecz niezależnie od wielkości tarcia, pijawka nie ma zewnętrznej Kwinty do ustabilizowania przepływu. Zabawniej – nie może korzystać z krwi ponieważ jest ona haustem w tarciu kości co czyni kwintę na tyle niestabilną, że nic z nią nie zrobimy. Gdybym prowadził Wampira zapewne przystosowałbym to i pozwolił spalić krew do wyrównania przepływu. Ale gramy w Maga i jak jest w jego metafizyce nie ma potrzeby dostosowywać pod inne nadnaturale by właśnie one nie poczuły się pokrzywdzone. Zresztą po poście Asenat zauważycie potraktowane magyą wilkołaka. W takim przykładnie Mag już dawno kontrowałby nadnaturalną moc. Niestety, większość istot jest pozbawiona interakcji z magyą. Koronnym przykładem będą Wampiry które mają bardzo niewielki wykrywania magy lub Wilkołaki które to z kolei mają problemy z jej kontrowaniem. :D

Asenat 09-03-2009 12:50

Jestem zawalona robotą i mocno nieczasowa, postaram się coś dopisać jeszcze pod koniec kolejki. Jakby co, możecie się porządzić moją postacią, tylko mi jej nie utopcie :)

Lunar 11-03-2009 14:57

* - jakby to powiedział technokrata ...

Rozumiemy ferwor walki Lunar :) ale prosimy zgodnie z regulaminem, czyli kulturalnie i po polsku.

MigdaelETher

Asenat 11-03-2009 20:12

Miałam pracować, ale normalnie nie mogę, jak mi się tyka postać z ustalonym kulturowo na parę metrów tolerowalnym dystansem ;)


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:53.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172