20-12-2013, 12:36 | #1 |
Reputacja: 1 | Komentarze - [The Walking Dead/Byle do świtu]Sezon I Witajcie Przed nami sesja The Walking Dead w rekordowym jak dla mnie składzie 8 graczy. Długo ten stan raczej nie potrwa, bo mechanika, którą się będziemy posługiwać, jest naprawdę śmiertelna, a ja nie zamierzam jej hamować. Ze swojej strony postaram się jedynie, by ostatnie chwile Waszych postaci były ciekawe. Zasady "Byle do świtu" znajdziecie tutaj, ja jedynie nadmienię, że każda szóstka na kości oznacza stałe obniżenie współczynnika o jeden do końca odcinka, a każda jedynka obniża poziom paniki, podobnie jak trzy sukcesy na kościach. Gdy opuścicie bezpieczną strefę bądź podejmiecie złe decyzje, liczba kroków do śmierci będzie się obniżać, jeżeli będziecie dbać o swoje bezpieczeństwo i podejmować trafne wybory - zmaleje. Krótkie zasady obowiązujące w rozgrywce:
MECHANIKA GRY Mechanika The Walking Dead bazuje na systemie autorskim "Byle do Świtu", została uzupełniona o elementy, które moim zdaniem lepiej wspierają konwencję uniwersum komiksu, serialu i gry komputerowej. Współczynniki stałe Każda postać w grze jest charakteryzowana przez 3 współczynniki:
Współczynniki czasowe Na możliwości postaci wpływają również statystyki czasowe, które wracają do domyślnej wartości na końcu każdego odcinka. Do tych cech należą:
Współczynniki sytuacyjne Dodatkowo, jeżeli okoliczności tego wymagają, Narrator może wykonać dla postaci test któregoś z dwóch współczynników sytuacyjnych: Szczęścia lub Charyzmy. Wówczas, na podstawie postu postaci, koncepcji gracza i oceny szansy powodzenia, ocenia szansę powodzenia testu. Po takim teście, w zależności od okoliczności, może zostać jeszcze wykonany test Odwagi, by sprawdzić, czy wzrosła Panika. Niezależnie od tego, jeśli test się nie powiedzie, liczba Kroków do śmierci spadnie o 1. Testy Jeśli test nie jest zupełnie prosty, tzn. jest robiony w miarę komfortowych warunkach i wynika z historii i charakteru postaci, nie ma zarządzanych testów. Niemniej, dość często o powodzeniu akcji postaci będą decydować kości. Gdy do tego dojdzie, Narrator w sesyjnym wątku na portalu Kostnica.eu przeprowadzi test dla bohatera. Żeby uzyskać powodzenie, należy uzyskać liczbę sukcesów równą bądź większą poziomowi trudności testu (1-3). Za sukces uznaje się każdy wynik równy bądź niższy aktualnemu poziomowi testowanego współczynnika. Jeżeli test Sprawności, Rozsądku, Charyzmy lub Szczęścia się nie powiedzie, przeważnie zostaje po nim wykonany test Odwagi, by sprawdzić, czy nie wzrosła Panika. Z testami wiążą się trzy sytuacje mechaniczne:
Konfrontacje: Konfrontacją przeważnie będzie ucieczko-walka ze Szwędaczami, może być nią także dyskusja czy inna sytuacja stanowiąca przeszkodę większą niż pojedynczy test (np oczyszczenie drogi z wraków samochodów, by móc przejechać dalej). Wówczas MG określa tajnie liczbę sukcesów, jakie gracze muszą uzyskać, aby tę przeszkodę pokonać. W konfrontacji obowiązuje "zasada trzech rzutów" - w ciągu jednego odpisania rozgrywa się trzy tury starcia (chyba, że skończy się wcześniej). Sceny odświeżenia: Zapożyczony mechanizm ze świetnego indiasa "Lady Blackbird". W momentach oddechu, gracze mogą rozpisać sobie sytuację pokazującą relacje bądź ich zmianę. Wspólna rozmowa postaci przy kopaniu grobu czy przygotowywaniu posiłku albo warcie, kłótnia z kluczowymi NPCami (np partnerką postaci), ćwiczenie innej postaci w jakimś przydatnym fachu to dobre przykłady scen odświeżenia. W serialu sporo jest scen, które nic nie wnoszą do akcji, a po prostu pokazują, jak bohaterowie przeżywają ostatnie wydarzenia i jak zmienia się przez nich postrzeganie towarzyszy. Za rozpisanie takiego postu, uczestnicy jego mogą sobie odjąć albo dwa punkty Paniki, albo dodać jeden punkt Kroków do śmierci. Postać może uczestniczyć w dowolnej liczbie scen odświeżenia, ale na odcinek może sobie przyznać tylko dwa razy bonus mechaniczny. Mam nadzieję, że będzie nam miło i sympatycznie.
__________________ "Nie porzucaj nadzieje, jakoć się kolwiek dzieje" Jan Kochanowski Ostatnio edytowane przez Cooperator : 08-01-2014 o 08:51. |
20-12-2013, 12:50 | #2 |
Reputacja: 1 | Świetnie czekam już na post wprowadzający Myślę, że będzie się fajnie grało ;] Jeśli będę miał jakieś pytania(pewnie takie typowe dla nowicjusza) to pisać tutaj, czy też lepiej wysłać wiadomość na PW?
__________________ "The oldest and strongest emotion of mankind is fear" -H. P. Lovecraft ***** Szukam MG, który przyjmie początkującego gracza pod swoje skrzydła ;) |
20-12-2013, 18:09 | #4 |
Reputacja: 1 | Witam serdecznie MG oraz współgraczy. Nie dajcie się zjeść :P EDIT: Rozumiem że rzuty wykonujesz ty?
__________________ Po prostu być, iść tam gdzie masz iść. Po prostu być, urzeczywistniać sny. Po prostu być, żyć tak jak chcesz żyć. Po prostu być, po prostu być. |
20-12-2013, 18:12 | #5 |
Reputacja: 1 | @S.W.A.T. Pewnie ja, ale oczywiście jawnie (jeszcze nie wiem, czy bezpośrednio na LI, czy na Kostnicy) - chyba, że będą jakieś akcje uzgadniane na PW, to pozwolę Wam rzucić.
__________________ "Nie porzucaj nadzieje, jakoć się kolwiek dzieje" Jan Kochanowski |
20-12-2013, 18:59 | #6 |
Reputacja: 1 | Osoby które kazałaś wymienić w KP, osoby bliskie dla naszych postaci. One są w strefie i znamy ich losy (mieszkają z nami itp.) czy planujesz dla nich coś specjalnego? Jak bardzo można się posunąć w odpisie w tej kolejce? Do wieczora, następnego ranka? Czy to ma być bardziej opis "bohaterów"?
__________________ Po prostu być, iść tam gdzie masz iść. Po prostu być, urzeczywistniać sny. Po prostu być, żyć tak jak chcesz żyć. Po prostu być, po prostu być. |
20-12-2013, 21:12 | #7 |
Konto usunięte Reputacja: 1 | Witam MG, jak i graczy. Życzę udanej sesji i dobrej zabawy.
__________________ Konto usunięte na prośbę użytkownika. |
20-12-2013, 21:17 | #8 |
Reputacja: 1 | O kurcze! Sesja z zombiakami, a ja ja przegapiłem No nic. Będę Was obserwowała i czytał. Czujcie na sobie moje spojrzenie. Prawie tak samo głodne, jak te tutaj. |
20-12-2013, 21:37 | #9 |
Reputacja: 1 | Witam wszystkich Z niecierpliwością czekam aż ktoś odpisze pierwszy, muszę sobie wyrobić jakiś pogląd na to jak ten wprowadzający post ma wyglądać. |
20-12-2013, 23:08 | #10 |
Reputacja: 1 | Również wszystkich witam. Podobnie jak kilka osób wyżej, chętnie usłyszę coś więcej o tym, czego MG oczekuje od pierwszych postów. |