Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Sesje RPG - Horror > Archiwum sesji RPG z działu Horror
Zarejestruj się Użytkownicy


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 03-11-2016, 20:18   #11
 
kanna's Avatar
 
Reputacja: 28855 kanna ma wspaniałą reputacjękanna ma wspaniałą reputacjękanna ma wspaniałą reputacjękanna ma wspaniałą reputacjękanna ma wspaniałą reputacjękanna ma wspaniałą reputacjękanna ma wspaniałą reputacjękanna ma wspaniałą reputacjękanna ma wspaniałą reputacjękanna ma wspaniałą reputacjękanna ma wspaniałą reputację
Britney zaspała na autobus, więc albo nie pójdzie wcale (a co!), abo pojedzie rowerem.
 
__________________
Takimi, jakimi wydają się być, rzeczy są rzadko. A kobiety nigdy. Pół wieku poezji
kanna jest offline  
Stary 08-11-2016, 16:21   #12
 
Cooperator's Avatar
 
Reputacja: 1111 Cooperator ma z czego być dumnyCooperator ma z czego być dumnyCooperator ma z czego być dumnyCooperator ma z czego być dumnyCooperator ma z czego być dumnyCooperator ma z czego być dumnyCooperator ma z czego być dumnyCooperator ma z czego być dumnyCooperator ma z czego być dumnyCooperator ma z czego być dumnyCooperator ma z czego być dumny
Nie ma mnie od jutra do niedzieli.
 
__________________
"Nie porzucaj nadzieje, jakoć się kolwiek dzieje"
Jan Kochanowski
Cooperator jest offline  
Stary 13-11-2016, 19:34   #13
 
Cooperator's Avatar
 
Reputacja: 1111 Cooperator ma z czego być dumnyCooperator ma z czego być dumnyCooperator ma z czego być dumnyCooperator ma z czego być dumnyCooperator ma z czego być dumnyCooperator ma z czego być dumnyCooperator ma z czego być dumnyCooperator ma z czego być dumnyCooperator ma z czego być dumnyCooperator ma z czego być dumnyCooperator ma z czego być dumny
Szczęść Boże, wracamy do gry.

Opiszcie w następnym poście w jaki sposób spędzacie przerwy i przerwę wychodzoną, na boisku. Chyba bez problemu sobie wyobrazimy i te korytarze z ławkami, i boisko z trybunami wokół, dalej kilka drzew i trawnik.
 
__________________
"Nie porzucaj nadzieje, jakoć się kolwiek dzieje"
Jan Kochanowski
Cooperator jest offline  
Stary 17-11-2016, 14:48   #14
 
Cooperator's Avatar
 
Reputacja: 1111 Cooperator ma z czego być dumnyCooperator ma z czego być dumnyCooperator ma z czego być dumnyCooperator ma z czego być dumnyCooperator ma z czego być dumnyCooperator ma z czego być dumnyCooperator ma z czego być dumnyCooperator ma z czego być dumnyCooperator ma z czego być dumnyCooperator ma z czego być dumnyCooperator ma z czego być dumny
kinkubus - test na przekonywanie wyrzutków został zdany, więc opisz w swoim poście rozmowę z dwiema osobami (docelowo Toma i Nancy, ale jeśli masz inne pomysły, poza Betty jest jeszcze dwójka, których żeśmy niedookreślili), które udało się przekonać Kelly.
 
__________________
"Nie porzucaj nadzieje, jakoć się kolwiek dzieje"
Jan Kochanowski
Cooperator jest offline  
Stary 23-11-2016, 13:57   #15
 
Cooperator's Avatar
 
Reputacja: 1111 Cooperator ma z czego być dumnyCooperator ma z czego być dumnyCooperator ma z czego być dumnyCooperator ma z czego być dumnyCooperator ma z czego być dumnyCooperator ma z czego być dumnyCooperator ma z czego być dumnyCooperator ma z czego być dumnyCooperator ma z czego być dumnyCooperator ma z czego być dumnyCooperator ma z czego być dumny
Jako, że niepostrzeżenie i nieubłaganie zbliżamy się do pewnych ostatecznych rozstrzygnięć w scenariuszu , to chcę Wam zwrócić uwagę na pewien mechanizm w systemie. Testy wykonuje się poprzez tworzenie dwóch puli - pozytywnej i negatywnej. Pozytywną tworzy się poprzez dodanie do bazowej kostki pozytywnych cech i sprzyjających okoliczności, wykorzystywania słabości przeciwnika etc. Negatywną poprzez dodanie negatywnych cech, traum, ale i niesprzyjających okoliczności oraz zwyczajnej trudności testu (i ta trudność "bazowa" jest wyrażana od 1 do 4 negatywnych kostek). Polecam zatem myśleć o wskazówkach, jakie już gdzieś przekazałem w narracji, żeby zwiększać swoje szanse, ale przede wszystkim polecam niechodzenie na chama. Owszem, były ze 2 razy, jak prowadziłem ten scenariusz, że pójście po linii najmniejszego oporu zakończyło się sukcesem - ale dużo częściej gracze obrywali 7-8 punktami w jednym teście i była to naprawdę krótka piłka.

Fajne postacie macie, jak prowadzę, to zawsze wpływa na kibicowanie graczom
 
__________________
"Nie porzucaj nadzieje, jakoć się kolwiek dzieje"
Jan Kochanowski
Cooperator jest offline  
Stary 23-11-2016, 16:23   #16
 
kanna's Avatar
 
Reputacja: 28855 kanna ma wspaniałą reputacjękanna ma wspaniałą reputacjękanna ma wspaniałą reputacjękanna ma wspaniałą reputacjękanna ma wspaniałą reputacjękanna ma wspaniałą reputacjękanna ma wspaniałą reputacjękanna ma wspaniałą reputacjękanna ma wspaniałą reputacjękanna ma wspaniałą reputacjękanna ma wspaniałą reputację
Ok, o torach wiadomo, teraz napisz, jak się te punkty niweluje.
 
__________________
Takimi, jakimi wydają się być, rzeczy są rzadko. A kobiety nigdy. Pół wieku poezji
kanna jest offline  
Stary 23-11-2016, 17:34   #17
 
Cooperator's Avatar
 
Reputacja: 1111 Cooperator ma z czego być dumnyCooperator ma z czego być dumnyCooperator ma z czego być dumnyCooperator ma z czego być dumnyCooperator ma z czego być dumnyCooperator ma z czego być dumnyCooperator ma z czego być dumnyCooperator ma z czego być dumnyCooperator ma z czego być dumnyCooperator ma z czego być dumnyCooperator ma z czego być dumny
Jeszcze zanim przejdę do tego, jak się te punkty niweluje, to dodam, że zapełnienie progu zmniejsza przyrost kolejnych punktów Stresu - pierwszy próg o 1, drugi próg o 2 (czyli jak normalnie by Britney dostała przykładowo 2 punkty Stresu mentalnego, a ma zapełniony pierwszy próg, to by dostała 1 punkt Stresu).

A ściąga się poprzez branie traum. Można ściągnąć sobie 1 punkt Stresu biorąc traumę jednodniową, 2 punkty tygodniową i 3 punkty miesięczną (de facto, w scenariuszu wszystkie poza jednodniowymi możemy uznać za pernamentne, bo scenariusz tak długo nie potrwa). Taka trauma przez czas trwania działa jak dodatkowa negatywna kostka w sytuacjach, gdy pasuje.

Przykłady traum:
Jednodniowe (1pkt Stresu)
  • Fizyczne: TWISTED ANKLE, FIRST-DEGREE BURN, INFECTED WOUND, SICKNESS, BLURRY VISION
  • Mentalne: FEAR OF THE SUPERNATURAL, PREOCCUPATION, FORGETFULNESS,
    ACTIVE DENIAL
  • Społeczne: INDIFFERENCE, DISLIKE OF A
    PARTICULAR TYPE OF PERSON, UNEASE, WARY AROUND PEOPLE

Tygodniowe (2pkt stresu):
  • Fizyczne:BROKEN ANKLE, SECOND-DEGREE BURN, FESTERING WOUND, FEVER, PARTIAL BLINDNESS
  • Mentalne: DREAD OF THE SUPERNATURAL, FIXATION, MEMORY LOSS, DENIAL
  • Społeczne:APATHY, HATRED OF A PARTICULAR, TYPE OF PERSON, ANXIETY, DISTRUSTFUL OF PEOPLE

Miesięczne (3pkt Stresu)
  • Fizyczne: BROKEN LEG, THIRD-DEGREE BURN, GANGRENOUS WOUND, SEVERE FLU, BLINDNESS
  • Mentalne: PHOBIA OF THE SUPERNATURAL, OBSESSION, AMNESIA, DELUSIONS,
  • Społeczne: DISASSOCIATION FROM REALITY, RESPONDS WITH RAGE TO PARTICULAR TYPE OF PERSON,

Ważna sprawa - Stres na Traumy możemy wymieniać tylko w spokojnych w miarę scenach, nie możemy tego zrobić w ciągu walki.
 
__________________
"Nie porzucaj nadzieje, jakoć się kolwiek dzieje"
Jan Kochanowski
Cooperator jest offline  
Stary 24-11-2016, 17:17   #18
 
kinkubus's Avatar
 
Reputacja: 2407 kinkubus ma wspaniałą reputacjękinkubus ma wspaniałą reputacjękinkubus ma wspaniałą reputacjękinkubus ma wspaniałą reputacjękinkubus ma wspaniałą reputacjękinkubus ma wspaniałą reputacjękinkubus ma wspaniałą reputacjękinkubus ma wspaniałą reputacjękinkubus ma wspaniałą reputacjękinkubus ma wspaniałą reputacjękinkubus ma wspaniałą reputację
Czyli możemy w trakcie przerwy fabularnej sobie zmyślić jakieś traumy, np. ustalić, że w trakcie ucieczki postać skręciła kostkę, ale wymyślamy to dopiero po ucieczce? Brzmi dziwnie, ale to chyba przez te fizyczne uszkodzenia

Tak w ogóle, fajny system. Wydaje się dobry do pbf'ów. Prosty, ale coś wyznacza. Ja nie wiem, czy bym poradziła sobie z prowadzeniem bez żadnych statystyk.
 
kinkubus jest offline  
Stary 24-11-2016, 18:39   #19
 
Cooperator's Avatar
 
Reputacja: 1111 Cooperator ma z czego być dumnyCooperator ma z czego być dumnyCooperator ma z czego być dumnyCooperator ma z czego być dumnyCooperator ma z czego być dumnyCooperator ma z czego być dumnyCooperator ma z czego być dumnyCooperator ma z czego być dumnyCooperator ma z czego być dumnyCooperator ma z czego być dumnyCooperator ma z czego być dumny
Generalnie, tak - w trakcie walki ta skręcona kostka jest jako utrata HPków i przez nią mamy bliżej do zgonu. Po walce jakoś się łatamy, robimy sobie badanie przedmiotowe i wtedy to działa już jako trauma.
 
__________________
"Nie porzucaj nadzieje, jakoć się kolwiek dzieje"
Jan Kochanowski
Cooperator jest offline  
Stary 26-11-2016, 12:00   #20
 
kanna's Avatar
 
Reputacja: 28855 kanna ma wspaniałą reputacjękanna ma wspaniałą reputacjękanna ma wspaniałą reputacjękanna ma wspaniałą reputacjękanna ma wspaniałą reputacjękanna ma wspaniałą reputacjękanna ma wspaniałą reputacjękanna ma wspaniałą reputacjękanna ma wspaniałą reputacjękanna ma wspaniałą reputacjękanna ma wspaniałą reputację
Nie jestem za dobra w mechanice.. :/

Czy dobrze widzę: mam 3 p. na torze mentalnym i 1 na społecznym.
I żeby te 3 p. zdjąć, to mam sobie wymyślić i opisać fabularnie, jak mam amnezje przez miesiąc?
 
__________________
Takimi, jakimi wydają się być, rzeczy są rzadko. A kobiety nigdy. Pół wieku poezji
kanna jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 14:20.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169