13-09-2010, 14:13 | #1 |
Reputacja: 1 | [Materiały dodatkowe] Ymir Technologia Na Ymirze korporacja VITELLA stosuje większość swoich standardowych rozwiązań. 1. Strój codzienny. Kombinezon. Każdy z pracowników ma swój kombinezon zrobiony z odpowiednich, termoizolacyjnych materiałów. Każdy z kombinezonów jest idealny do niskich temperatur – wystarczy, aby spokojnie przebywać w gorzej ogrzewanych częściach Bazy. Każdy kombinezon ma także wbudowany lokalizator pozwalający namierzyć położenie właściciela. Kombinezon górniczy Cięższa, wzmocniona wersja zwykłego kombinezonu zakładana w korytarzach kopalni. Wytrzymuje temperatury do minus 10 stopni Celsjusza. Jest wyposażony w hełm i osłonę twarzy oraz wewnętrzny komunikator. Nowocześniejsze wersje mają na maskach czytniki danych oraz wyświetlacze videofonów. Kombinezony górnicze chronią przed większością urazów związanych z ciężką pracą wydobywczą. Poza zmianą przechowywane w szatniach dla górników. Pełen kombinezon waży około 15-20 kilogramów. Ciężki kombinezon górniczy Masywna, egzoszkieletowa wersja kombinezonu. Zaopatrzona w serwomechanizmy znacznie zwiększa siłę operatora i pozwala przenosić większe ładunki. Specjalne rękawice wyposażone w różne zestawy pił i wierteł służą do kruszenia skał. Wersja pozwala przetrwać niskie temperatury, ma własny obieg tlenu starczający na około 12 godzin pracy i zasilanie na jakieś 48 godzin. Skafander ochronny Zakładany na wypadek wyjścia poza w miarę ciepłe korytarze kopalni. Przypomina strój używany w Kosmosie lecz jest lżejszy. Zaopatrzony w zapas tlenu na 24 godziny, system lokalizujący, łączność i inne bajery – w zależności od wersji. Nakładany jedynie w przypadku prac ma powierzchni. Pozwala wytrwać w temperaturze nawet -120 stopni Celsjusza. Porusza się w nim dość niezgrabnie. Technologia medyczna Medpak Po części inteligentne urządzenie medyczne pozwalające przeprowadzić analizę obrażeń. Wielkości niedużej skrzynki pozwala założyć neoopatrunek (syntetyczną skórę) na niewielkiej powierzchni, wstrzyknąć środki przeciwbólowe i tym podobne. Każdy górnik ma przy sobie mała wersję medpaka, medycy i lekarze mają naprawdę profesjonalne medpaki. Stabilizator funkcji życiowych (SFZ) Tam gdzie medpak nie pomoże stosuje się właśnie Stabilizator. Urządzenie przypomina komorę hibernacyjną. Ciężko rannego w wypadku górnika wkłada się do niej i ustawia odpowiedni program (znają się na nim lekarze). Urządzenie stabilizuje funkcje życiowe, zaczyna walkę o życie rannego (kiedyś funkcje te spełniały dziesiątki innych aparatów) Narzędzia górnicze Przecinarka plazmowa Do prac – oprócz ciężkiego sprzętu i pojazdów (kruszarek, maszyn gąsienicowych) używa się przecinarek plazmowych. Urządzenie to przypomina kształtem dawną piłę, lecz pomiędzy zagiętym łukiem wytwarza się ostrze plazmowe zdolne przeciąć kamień i metal. Naładowana przecinarka plazmowa (podręczna) starcza na około 4 godziny pracy. Stosowane jest jednak pomocniczo, tylko tam, gdzie nie sprawdzi się Ciężki Kombinezon Górniczy, większe wersje przecinarek czy inne urządzenia. Rozbijarka Narzędzie dość ciężkie i trudne do noszenia, lecz działa wyśmienicie. Dzięki emisji odpowiednich fal kruszy kamienie i skały. Niestety, dość szybko się rozładowuje. MOI DRODZY. CHCIAŁBYM, BYŚMY WSPÓLNIE TWORZYLI TEN DZIAŁ. JEŚLI MACIE POMYSŁY NA SPRZĘT UŻYWANY PRZEZ KORPORACJĘ VITELL NA YMIRZE - WRZUCAJCIE. JEŚLI NIE ZAPROTESTUJĘ TAKIE URZĄDZENIE BĘDZIE W UŻYTKOWANIU. Ostatnio edytowane przez Armiel : 01-10-2010 o 01:02. |
15-09-2010, 12:20 | #2 |
Konto usunięte Reputacja: 1 | OBRAZY 3D - WIRTUALNA PALETA Technika, którą posługuje się Peter Jakowlew to sztukę XXII w. Obrazy-3D to holograficzne rzeźby. Do ich stworzenia służy coś w rodzaju tabletu - czyli odpowiednik płótna, oraz cyfrowy pędzel. Artysta raczej rzeźbi cyfrowy obraz niż go maluje. Za pomocą rękawic, niczym tradycyjny rzeźbiarz w glinie, modeluje cyfrową przestrzeń. Później za pomocą cyfrowego pędzla kładzie kolor na wcześniej ukształtowaną powierzchnię. Obrazy-3D można wyświetlać w dowolnym formacie (od miniaturki na biurku po projekcje wielkości wieżowców). Wszystko zależy tylko od możliwości technicznych rzutnika. Obrazy-3D zapisywane są w formie cyfrowych plików.
__________________ Konto usunięte na prośbę użytkownika. |
15-09-2010, 14:59 | #3 |
Reputacja: 1 | Wielofunkcyjny Komputer Podręczny (WKP) WKP szybko został okrzyknięty przez media jako najlepszy przyjaciel człowieka, fenomenalnie sprawdził się na Ziemi, nic więc dziwnego, że został on sprowadzony również na Ymir. Ten mały, mocowany na ręce komputer posiada szereg przydatnych funkcji tworząc swoiste all-in-one, wzbogacony jest o łatwy w obsłudze interfejs oraz intuicyjny panel dotykowy. Obecnie trwają pracę nad skonstruowaniem modelu, który będzie mógł być używany również na powierzchni planety Ymir. Funkcje standardowego modelu: - monitoring funkcji życiowych wraz z modemem do podczepiania medpaka, - dostępność do programów podręcznych zawierających wiedzę specjalistyczną m.in. w zakresie medycyny czy mechaniki ( w tym schematy urządzeń ), - komunikacja wewnątrz bazy, dzięki której z daną osobą można nie tylko porozmawiać, ale również ją zobaczyć, wystarczy jedynie znać jej numer bądź mieć go zapisanego w kontaktach, - pozwala na zgrywanie map kompleksu na Ymirze ( "Teraz już nigdy się nie zgubisz" - frag. reklamy w Timesie ), - wyposażony jest ponadto w notatnik, zegar, kalendarz, a także wyświetla aktualną temperaturę. Minusy WKP: - nie wytrzymuje niskich temperatur, - komunikacja zawodzi na dużych głębokościach. Czy wiesz, że: - Pierwszy model WKP został skonstruowany przez Yanga Konoko już w roku 2034 i miał przeznaczenie stricte wojskowe, obecnie ostatnie egzemplarze tego urządzenia znajdują się w muzeach w Wiedniu, Sidney, Nowym Yorku i Tokio bądź w rękach prywatnych kolekcjonerów. - WKP PRO marki Cantona & Gignac to obecnie najdroższe tego typu urządzenia na rynku, produkowane są na zamówienie, a obudowa jest wzbogacona o wzory wykonane z kamieni szlachetnych.
__________________ See You Space Cowboy... |
17-09-2010, 00:28 | #4 |
Reputacja: 1 | Ja i Ravanesh akceptujemy oba pomysły - brody'ego i Bebopa. Każdy, kto chce może mieć na ręce WKP i proponujemy jeszcze możliwość wyświetlania HOLO czyli takiego obrazu wyświetlanego w powietrzu. Możecie też tam mieć inne bajery - odtwarzanie muzyki, filmów (wersja holo i na monitorek), jakieś gry, rozrywka - szmery, bajery. |
18-09-2010, 01:36 | #5 |
Northman Reputacja: 1 | ROBOLOT BAT Zastosowanie cywilne: Model: BAT XS-C „Probe” Używany przez korporację VITELL głównie do celów naukowych, geologicznych, kartograficznych, eksploracji i scanowania trudnych bądź niedostepnych obszarów. Szerokie zastosowanie w akcjach ratunkowych: podziemnych, naziemnych, głębinowych. Specyfikacja: Rozpiętość skrzydeł: 2 stopy Zasilanie: Ultrakondensatory maja opcje ladowania solarnego, hydrolizowego lub turbinowego. Te ostatnie aktywuje sie zawsze, gdy Probe jest w locie, lub pod wpływem wiatru. Wtrzymałość: temperatury od -140C do 140C, ciśnienie głębinowe do 1000 stóp. Max prędkość w locie: 0.5 Mach Telerobotyczny system sterowania. Standardowe wyposażenie: 2 kamery, aplikator medpak, górniczy laser plazmowy, integracja z WKP, GPS, autopilot, detektor ruchu, nocna i thermo - wizja, echolokacja, echosonda, sonar, wyświetlacz HOLO. Zastosowanie wojskowe: Model: BAT XL-A „Scout” Wojskowa wersja Probe XS-C uzywana raczej do akcji szpiegowskich, zwiadowczych i obronnych jak bojowych. Specyfikacja: Rozpiętość skrzydeł: 4 stopy. Max. Prędkość w locie: 1 Mach Dodatkowe wyposażenie: Pancerz bojowy Laser bojowy Gas bojowy System antygrawitacyjny Sentry Mode Spy Mode Kamikazi Mode: działa jak Rakieta SAD (search and destroy) Historia: Prototyp BAT został okrzyknięty przez Magazyn Naukowy w 2062 Perpetuum Mobile. Patent wykupiony zostal przez korporację VITELL w 2063 roku. Konstruktor Jerzy Ziemniacki otrzymał dzięki prototypowi w roku 2065 Nagrodę Nobla za wybitne osiągnięcia naukowe. W 2090 znalazł zastosowanie wojskowe i ochronne Plotki: Koropracja VITELL prowadzi intensywne prace nad modelem: A.I. BAT |
20-09-2010, 10:39 | #6 |
Reputacja: 1 | Baza Ymir A Skoro pojawiają się nazwy to spróbuję Wam troszkę przybliżyć Kolonię Ymir.A tak, jak ją widzimy z Ravanesh. Nie bardzo potrafię rysować plany więc musi nam starczyć wyobraźnia i opis umowny. Zaczynajmy Najniższy (najbardziej pod ziemią) to: POZIOM A. Na poziomie A (różne głębokości) znajdują się tunele wydobywcze oznaczone nazwami bram. Bram jest sześć. Brama Pierwsza prowadzi również, dzięki szerokiemu tunelowi, na powierzchnię planety przez Gródź Południową (znajduje się ona na poziomie D) o czym zaraz. Kiedy używamy oznaczeń A mamy tam: korytarze wydobywcze, magazyny sprzętu górniczego, komory rafinacyjne i elektrolizy (w takiej pracuje Seamus), magazyny, rafinerie oraz systemy grzewcze. To kilometry korytarzy, komór i sal wydrążonych w litej sakle macierzystej planety, wspartych solidnymi podporami. Górnicy i pracownicy korzystają z wind oraz z pojazdów szynowych (taka Kolejka Przemysłowa) poruszającą się pomiędzy Węzłami. Na poziomie A znajdują się również magazyny, chłodnie i tym podobne składy. Oraz tunel kolejki między Ymirem A, a pozostałymi stacjami. Wyjazd z Ymiru A wymaga przedostania się przez Bramę Dolną (Trzecią) co oczywiście nie jest łatwe. Mechanizmy sterowania bramą to dość zabezpieczony teren. Poziom B To najbardziej komfortowy z Poziomów. Biura i pomieszczenia mieszkalne Dyrekcji i ścisłego Kierownictwa kopalni. Tutaj znajdują się pomieszczenia rekreacyjne, kinowe sal, Sala Łączności, Kabiny Solarne, Boiska do gry, baseny, siłownie i wszystko to, co ma służyć pracownikom jako miejsce do odpoczynku. Tutaj znajduje się Sekcja Medyczna mająca również połączenie z Poziomem A i Węzłem Centralnym (chodzi o szybki transport poszkodowanych podczas prac górników). Tam też znajduje się sekcja BIO, w której uprawia się rośliny i produkuje BIO-żywność. Oraz najważniejsza Sekcja zwana LIFE GUARD – skomplikowane urządzenie podtrzymywania życia – serce stacji. Bez nich niemożliwe byłoby utrzymanie temperatury oraz oczyszczenia powietrza. Najważniejsze sektory Sekcji B są zamknięte i pilnie strzeżone i dostęp do nich mają jedynie najważniejsi pracownicy VITELL i ci, którzy uzyskają odpowiednie certyfikaty dostępu. Do poziomu B zwykły pracownik korporacji zapuszcza się by zjeść coś lepszego, odpocząć, obejrzeć mecz przez łącza kosmiczne, poprawiać sport itp. Poziom C To poziom mieszkalny. Znajdują się tutaj kwatery górników, personelu pomocniczego, rodzin pracowników itp. To najbardziej znana wam część. Tutaj znajdują się też magazyny, pomieszczenia konferencyjno – szkoleniowe, kantyny oraz stołówki (te drugie serwują darmowe posiłki z automatów – wysokokaloryczne papki zwane pieszczotliwie „breją”). Wygląda jak cała baza – to korytarze, rury, schody, widny, rampy, kable na ścianach i solidne rozsuwane grodzie które zaczynają się dość często. Poziom D To poziom na powierzchni planety. Hangary dla Łazików. Systemy klimatyzacyjne i czujniki. Grodzie, pomieszczenia do składowania urobku oraz hale magazynowe. Na poziome D znajdują się Moduły Łączności (anteny komunikacji kosmicznej) oraz inne funkcjonalne pomieszczenia. Poza technikami dokonującymi napraw nikt specjalnie się tam nie wybiera. Temperatury na poziomie D nie odbiegają zbytnio od tych na powierzchni Ymira. To tyle jak na razie. EDIT: i przy okazji BAT Campo Vieji wchodzi do niestandardowego wyposażenia nawigatorów i służb ochrony bazy Ymir. Ostatnio edytowane przez Armiel : 20-09-2010 o 12:42. |
29-09-2010, 23:35 | #7 |
Reputacja: 1 | I. Kantyna i okolice podstawowe kategorie napojów procentowych dostępnych na koloniach Ymira: - Towar importowany z ziemi jaki jest, każdy widzi. Ziemskie procenty w całej swej różnorodności. Póki się nie skończy jest dobrze, a potem... - AB-Synt Alkoholowy napój syntetyzowany z automatów. Wynalazek produkowany przez Vitell na miejscu z biomasy pozostałej po produkcji bardziej podstawowych produktów spożywczych. Ma konsystencję rzadkiego kisielu, teoretycznie we wszystkich znanych kolorach i smakach, choć niezależnie od wariantu ma aromat zepsutych jaj i posmak plastiku - jego jedyną zaletą jest praktycznie nieograniczona ilość. Najwyższa "moc" około 20%. Potocznie zwany "kisielem" lub "zupką". - Asfalt Zwany też Czarną Wodą lub Kiblówką. Napój uzyskiwany z fermentacji nieprzefiltrowanej wody pozyskanej z roztopionego śniegu z powierzchni planety. Najwygodniejsze miejsce jej pozyskiwania to toalety - do których niefiltrowana woda dostarczana jest w nieograniczonej ilości (stąd jedno z potocznych określeń). Woda taka po odpowiednim czasie spędzonym w określonych warunkach traci przezroczystość, gęstnieje i przybiera obrzydliwą grafitową barwę. Spożywanie tego paskudztwa grozi poważnymi konsekwencjami natury zdrowotnej, a jego produkcja jest nielegalna i ścigana przez Vitell. Co nie odstrasza rzeszy koneserów, zwłaszcza gdy wyczerpią się zapasy z importu. Ma specyficzny, intensywny smak i zapach, nieporównywalny z niczym innym, w odległy sposób kojarzący się z rdzą. Moc porównywalna z czystym spirytusem. II. Garść gadżetów: - Vitell-Spider (pot.: "Pajączek", slang.: "Pokemon") Miał być przełomowym wynalazkiem o tysiącu zastosowań od szpiegowania począwszy, na ratownictwie skończywszy. Mała maszyna krocząca uzbrojona w system komunikacji, medpaki, wyświetlacze holograficzne lub nawet miniaturowe działka plazmowe, czy niewielkie ładunki wybuchowe miała być symbolem technologii nowego stulecia. Niestety, w dobie urządzeń podsłuchowych pozwalających namierzać rozmowy z odległości kilometrów, Robolotów , a także sporej zawodności i niepraktyczności systemu kroczącego jako takiego – urządzenie stało się anachronizmem zanim jeszcze weszło do masowej produkcji. Obecnie produkowany w limitowanych edycjach kolekcjonerskich, jeden z ukochanych gadżetów pracowników biurowych wszystkich stopni – można go spotkać na biurkach większości dyrektorów działów. Każdy egzemlarz jest unikalny zarówno ze względu na wygląd jak zestw funkcji – łączy je tylko niemal kompletna bezużyteczność. Zastosowanie – Zazwyczaj robi za przycisk do papieru lub ładnie oprawioną dekorację. Teoretycznie może służyć jako WKP, aplikator leków, urządzenie monitoirujące lub wiele innych rzeczy. Po uruchomieniu odpowiednich funkcji wykazuje szczątkową inteligencję i może robić za zwierzątko domowe. Uruchamianie tej funkcji jest powszechnie uważane za passe i żałosny objaw zimowej depresji (robią to oczywiście niemal wszyscy posiadacze, ale żaden się nie przyznaje). - WKP – modele niestandardowe: WKP mobilne – dotykowe urządzonka wielkością i kształtem przypominające kartę kredytową, nie będące częścią garderoby, noszone w kieszeni lub torbie, zazwyczaj pozbawione funkcji monitorowania organizmu, lub z ograniczoną możliwością ich stosowania (wymagany bezpośredni dotyk przez określony czas). Część klasycznych WKP na rękę ma też możliwość odczepienia komunikatora od branzolety/rękawa. WKP optyczne (pot. okulary, slang.: glaswukap, bryle) – popularne wśród infomatyków i maniaków gier komputery w formie okularów, monokli lub szkieł kontaktowych. W zależności od modelu sterowane ruchami gałki ocznej, bezpośrednimi impulsami mózgu, lub – w najtańszych modelach okularów – ruchami palców uzbrojonych w dodatkowe czujniki. Zazwyczaj pozbawione funkcji zewnętrznego wyświetlacza 3d – obraz widoczny tylko dla obsługującego z możliwością "nakładania" go na obraz otoczenia (identyfikacja oglądanych przedmiotów etc). Miewa funkcję noktowizora, podczerwieni itp. WKP - Implanty (slang.: biowukap, dziara, bielmo, abgrejd) Wszczepiane najczęściej w przedramię lub gałkę oczną, standardowo dołączane też do wszelkiego rodzaju protez. Drogie, mało popularne i – jeśli nie są wszczepione ze względów medycznych – odbierane jako fanaberia na poziomie tatuażu na czole. Największe możliwości monitoringu funkcji życiowych posiadacza, brak możliwości kradzieży. Wymiana urządzenia na nowszy typ wiąże się z kosztowną i często skomplikowaną operacją, a czasem jest wręcz zupełnie niemożliwa – co stanowi poważną wadę, biorąc pod uwagę, że nowinki techniczne pojawiają się średnio dwa razy do roku. III. Co on tam bełkocze - czyli krótki słowniczek Szczotomowy. (generalnie staram się pisać tak, żeby było zrozumiałe bez tłumaczeń, ale zdaję sobie sprawę, że nie zawsze wszystko wychodzi. Wszelkie podobieństwa i nawiązania zamierzone. Słownik będzie sukcesywnie rozbudowywany - jeśli widzisz w moim poście coś czego nie rozumiesz, a nie ma tego na poniższej liście, proszę o kontakt) alko – napój zawierający alkohol apiać – ponownie arbait – robota, zadanie arcydefekał – patrz fekał 2. arsz – dupa asfalt – napój wyskokowy uzyskiwany z niefiltorwanej wody z powierzchni planety. Aśka – kolonia Ymir-A baszka – głowa Baśka - kolonia Ymir-B bat-strój – kombinezon górniczy (syntpancerz) w kolorze czarnym bezalko – napój bezalkoholowy bezumny - durny, głupi biowukap – patrz wukap bielmo – glaswukap na jedno oko lub biowukap w gałce ocznej (patrz wukap) blut – krew brzydać się – brzydzić się buczernia – rzeźnia, jatka cirka – mniej więcej czilałt – 1. spokój, cisza, 2. wyluzuj, uspokój się ded - zabójstwo (zaliczyć d. - zostać zamordowanym, zginąć) dednąć, zdedać - zabić dis - kłótnia, sprzeczka druzja – przyjaciele dupsztal – patrz arsz dursz-zona – prysznice dygać - bać się dziunia – kobieta ekskursja - wycieczka emot, emota - wyraz twarzy emo – mazgaj es – (od "special") niedorozwój, osoba upośledzona umysłowo. fekał – 1. fekalia, gówno, ścieki 2. służbista (zależnie od rangi urzędnika, równ. defekał lub arcydefekał, odmienia się jak generał) flaisz – mięso, wnętrzności forc, forz – siła forcowny – silny, mocny, twardy gestapo – ochrona git – 1. w porządku, O.K. 2. swój człowiek, zajebisty gość 3. członek enigmatycznej subkultury istniejącej w zasadzie głównie w głowie Szczoty i paru innych dzieciaków, które w "trudny okres dorastania" weszły już na Ymirze. glaswukap – patrz wukap głazy - oczy handwukap – patrz wukap hepiguły, hepisy, hepi-piguły – środki antydepresyjne, "pigułki szczęścia" holo – 1. trójwymiarowy obraz 2. wyświetlacz lub inny sprzęt video z funkcją 3d horror show - świetnie, wspaniale, zajebiście (również przym.) ignor – brak zainteresowania, olewanie (dać i. /czemuś lub komuś/: zlekceważyć, zignorować) juma – kradzież jumak – złodziej kajn onung, mieć kajn onung - nie wiedzieć, nie mieć pojęcia kwadrat – kwatera mieszkalna kandahary, trepy z prola – obuwie robocze kminić – rozumieć, kombinować kurwyś - któryś lenguidż – poprawna, nieslangowa angielszczyzna liht - światło, oświetlenie łejkap - pobudka łormap – rozgrzewka łżerstwo - kłamstwo malczyk - chłopiec mecha - mechanizm, mechanika, urządzenia mechaniczne, zwykle chodzi o wszystko co nie jest w danym urządzeniu elektroniką. moroz – mróz, niska temperatura mózgojeb, mózgotrzep – mocny alkohol, zazwyczaj kiepskiej jakości nagłośnia - radiowęzeł, radio, system nagłaśniający na tru, na tru-tru rili – naprawdę, bardzo serio panzerglas - wzmacniana szyba lub pleksi patyczak – patrz pokemon plastuś – artysta plastyk podfruwajka – podlotek, młoda dziewczyna pokemon – urządzenie typu Vitell-Spider po nastojaszczy – naprawdę prol – (mn. prole lub prolia) robotnik, górnik przybucić– kopnąć pro - zawodowiec rebionok – małe dziecko rili – naprawdę rozgawor – rozmowa rozkmina – przedsięwzięcie, pomysł, wydarzenie i setka innych rzeczy rozkminić – rozkręcić, zorganizować, rozwiązać (problem), zrozumieć, rozpracować selfdefensywa - samoobrona singierka - piosenkarka, wokalistka sisterka – siostra siwucha – wódka lub spirytus skorupa – kask sobaka – pies sołdactwo - wojsko, żołnierze smatrić - patrzyć, szukać spawak - hełm bojowy, przypominający kształtem maskę do spawania specgestapo - ochrona z rozszerzonymi uprawnieniami spejskomando - jednostka wojskowa działająca poza Ziemią, również ziemskie jednostki do zadań specjalnych. sraczówka, sraczwóda - patrz asfalt synt – tworzywa sztuczne, syntetyczne tkaniny i ubrania z nich zrobione, sztucznie produkowana żywość. syntpancerz – kombinezon roboczy szpion – szpieg, kapuś, tajniak (sz.-system: urządzenia szpiegujące) sztazi – patrz gestapo sztymić – śmierdzieć sztormiak - karabin szturmowy tru – prawdziwy tru alko – 1. czysty spirytus, 2. napój alkoholowy pochodzący z ziemi ubijstwo - morderstwo ugłaszczność - ogłada, kulturalne zachowanie um – rozum, rozsądek umny – mądry, uczony, kumaty, rozgarnięty, rozsądny wsie – wszyscy, wszystkie wsiechda – wszędzie wozownia – zbiorowa sypialnia, sektor mieszkalny wracz - lekarz wukap, wupek – WKP, podręczny komputer lub podobne urządzenie (hand-w. – klasyczny wukap noszony na ręce, glas-w. – wyświetlacz w okularach, sterowany ruchami gałki ocznej, bio-w. – stały wszczep, najczęściej na lewym przedramieniu lub w siatkówce) zdedany – zabity, zamordowany, martwy zona – szeroko rozumiany obszar kolonii. zhaczyć – włamać się, złamać kod (komp.) zraza - 1. ostra kłótnia, bójka 2. uraza, żal
__________________ Show must go on! Ostatnio edytowane przez Gryf : 08-12-2010 o 20:07. Powód: aktualizacja słownika |
30-09-2010, 13:01 | #8 |
Reputacja: 1 | Podstawowa broń ochrony Ymira A Pistolet elektryczny Ta broń jest w zasadzie bardziej zaawansowaną wersją znanych nam dzisiaj shokerów i paralizatorów. Działa na podobnej zasadzie – wyładowania elektrycznego. Na Ymirze stanowi podstawowe uzbrojenie służb porządkowych ze względu na dużą skuteczność obezwładniania i niewielkie ryzyko zejścia śmiertelnego celu. Poręczny, łatwy w użyciu i dość celny. Strzela pojedynczym impulsem. Specjalny magazynek – bateria – pozwala oddać 10 strzałów. W zasadzie nie było potrzeby robić broni o większej „strzelności”. W przypadku osób w pancerzu warto specjalnym selektorem zwiększyć impuls dwukrotnie – wtedy strzał „zżera” podwójny ładunek w baterii. Skuteczny zasięg broni to 100 metrów, jednak najlepiej używać ją w odległości nie większej niż 10-20 metrów. Nie zaleca się stosowania pistoletu elektrycznego w miejscu, gdzie znajdują się urządzenia elektroniczne, ponieważ niecelny strzał może zwyczajnie uszkodzić ich obwody lub spalić. Podobnie dzieje się z WKP noszonym przez trafionego o ile ten miał go na sobie w momencie oddania do niego strzału. Pałka elektryczna Ta broń osobista ochrony Ymira działa podobnie jak pistolet elektryczny, lecz w zwarciu bezpośrednim. Broń ma regulowaną długość od 0,5 do 1,5 m dzięki technologii teleskopowej. Specjalny przycisk w rękojeści pozwala uwolnić łuk elektryczny, który działa tak samo, jak impuls wystrzelony z pistoletu. Broń pozwala na zadanie 10 ataków i jest zasilana tymi samymi bateriami co pistolety. |
01-10-2010, 00:50 | #9 |
Reputacja: 1 | Troszkę o liczebności i organizacji bazy YMIR A Najważniejsi są pracownicy. Podzieleni na 12 pięćdziesięcioosobowych sekcji. Każda sekcja składa się z 10 wyspecjalizowanych ekip, którą zarządza brygadzista. To nam daje około 600 osób. Obsługą techniczną bazy zajmuje się 60 ludzi – cztery sekcje techniczne po 15 osób każda. Usługi skupiają 100 osób. Są to kucharze, barmani, masażyści, kelnerzy – jednym słowem ekipa, której celem jest świadczenie wszelkich usług – od prania i prasowania do obsługi automatów z jedzeniem. Nad częścią organizacyjną pracuje 50 urzędników – logistyków, spedytorów, analityków i innych urzędników. Zespół medyczny i personel medyczny (w tym psychiatrzy) to 30 osób, co przy wyspecjalizowaniu technologicznym w zupełności wystarcza. Na Ymirze A mamy jeszcze około 100 innych ludzi – rodzin części personelu wraz z dziećmi oraz pilotów, nawigatorów, bioinzynierów i naukowców badających planetę. Sama góra – Zarząd – to 15 kierowników wysokiego szczebla odpowiedzialnych za poszczególne komórki organizacyjne. Ich głos jest decydujący na Kolonii. No i pozostaje kwestia ochrony. Poziom C zabezpiecza 40 ochroniarzy. Nad bezpieczeństwem poziomu B kolejnych 40. Do sekcji ochrony wliczani są również pracownicy łączności i monitoringu. Zatem szacunkowo na Ymirze A przebywa obecnie około 1150 osób (szacunkowo). To największa baza. Ymir C to koło 500 ludzi, a Ymir B prawie 1000. |
07-10-2010, 13:38 | #10 |
Reputacja: 1 | Kolejna garść przydatnych do przeżycia informacji: Każda kwatera zawiera tak zwany schowek ratowniczy a w nim: Ratowniczy Zestaw Tlenowy – zwany OXY-12 To skonstruowany specjalnie na Ymir zestaw tlenowy składający się z maski (odporna na niskie temperatury, podgrzewana, niezamarzająca przesłona, szybka w użyciu) wykonanej z syntmetalu. Maska zawiera specjalny system podgrzewania tlenu dostarczanego z pojemnika przez przewody. Pojemnik można wymieniać w razie konieczności. Jest on łatwy w montażu i lekki. Zapas tlenu wystarcza na 3-4 godziny w zależności od wysiłku. Podejmowanego przez użytkownika. Uwaga techniczna – w temperaturach poniżej -20 stopni Celsjusza wzrasta ryzyko doszczelnienia zaworów i niewydolności podgrzewacza tlenu. Używać tylko w wyziębionych sektorach bazy. Każda kwatera posiada o jedną maskę więcej, niż ludzi oraz po cztery zasobniki tlenu na osobę. Kombinezon Termoizolacyjny Zakłada się go pod zwykły kombinezon podczas konieczności wyjścia na mocno wyziębione tereny. To coś w rodzaju kalesonów i koszulki z długim rękawem oraz kominiarki wykonanych ze specjalnych polimerycznych stopów materiału i metalu, które idealnie utrzymują ciepłotę ciała i chronią zarówno przed podgrzaniem i wyziębieniem. Zapakowany wygląda jak maleńki rulon. W każdej skrytce jest liczba kombinezonów odpowiadająca liczbie zakwaterowanych mieszkańców. Apteczka W środku kilka przydatnych rzeczy: pigułki anty-ciśnieniowe, metaboliki zmniejszające ciepłotę ciała (jedna pigułka) oraz odrobinę substancji znieczulających i mały medpak (radzi sobie z odmrożeniami oraz drobnymi urazami). Po jednym zestawie. Wielkość apteczki dostosowana jest do liczby zakwaterowanych osób. W schowku ratowniczym znajdują się jeszcze: Latarka, zapasowe koce i gaśnica oraz: 4 batony energetyczne, 4 puszki samopodgrzewającej się herbaty, 50 ml rumu, 4 puszki napojów energetycznych – na 1 osobę. Każda skrytka zablokowana jest osobistym kodem personalnym znanym jedynie zakwaterowanej w pokoju osobie. |