|
Archiwum sesji z działu DnD Wszystkie zakończone bądź zamknięte sesje w systemie DnD (wraz z komentarzami) |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
02-01-2013, 13:54 | #21 | ||
Konto usunięte Reputacja: 1 | Nazwa toksyny|Sposób aplikowania|Rzut na wytrzymałość|ST wykonania|Obrażenia/efekty natychmiastowe|Obrażenia/efekty po minucie Wyvern poison|Injury|DC 17|25| 2d6 Con|2d6 Con| Drow poison|Injury|DC 13|15|Unconsciousness|Unconsciousness 2d4 hr. Black adder venom|Injury|DC 12 |15|1d6 Con|1d6 Con Podałem tylko trzy rodzaje trucizn jakie mogę wykonać. W rzeczywistosci jest ich o wiele więcej i działają na inne współczynniki lub też mają inne efekty. Cytat:
Cytat:
Jak dobrze, że moi gracze, którym "mistrzuję" od blisko 8 lat na to nie wpadli. :P
__________________ [URL="www.lastinn.info/sesje-rpg-dnd/18553-pfrpg-legacy-of-fire-i.html"][B]Legacy of Fire:[/B][/URL] 26.10.2019 | ||
02-01-2013, 14:26 | #22 |
Administrator Reputacja: 1 | Trucizny? Takie, jakimi można zatruwać strzały? |
02-01-2013, 14:52 | #23 | ||
Konto usunięte Reputacja: 1 | Strzały i oręż. Chociaż nie wszystkie tak działają. Pewne toksyny trzeba podać drugiej osobie w sposób tradycyjny, czyli przez otrucie napoju bądź jedzenia (jeśli chce się to zrobić dyskretnie i bez użycia siły). No i dosyć trudno się od tego odpędzić. Jednej rzeczy nigdy nie potrafiłem do końca zrozumieć. Z jednej strony mamy to: Cytat:
Cytat:
Ogr KW 4 i +6 do budowy. Jego bazowa odporność na trucizny to 18, a ST Wyvern poison to 17. Do tego dodaje wynik na kościach, więc padnie ofiarą trutki tylko jeśli wynik na kościach będzie 1. Najpotężniejsza mikstura jaką jestem w stanie wykonać bez rzutu 20 (automatyczny sukces) ma ST 31, a jej efektem (przy szczęśliwym rzucie) utrata 24 pkt siły. Jaki jest tego wniosek? Truciznę warto podawać tylko słabym kondycyjnie przeciwnikom (magowie, gobliny i inne drobne stworzenia). Na zatrucie istoty, w której potężnym ciele płynie krew ogra nie ma co liczyć (chyba, że się skomponuje najpotężniejsze toksyny znane w krainach). Są też cztery rodzaje podawania trucizn: 1. Poprzez otwartą ranę, czyli zadanie obrażeń nasączoną toksynami bronią. 2. Poprzez wdychanie, czyli skomponowanie wybuchowej misktury, która rozsiewa toksyczne morowe powietrze. 3. Poprzez spożycie, czyli bezpośrednie podanie jej przeciwnikowi. 4. Poprzez kontakt ze skórą, czyli użycie bardzo żrących toksyn.
__________________ [URL="www.lastinn.info/sesje-rpg-dnd/18553-pfrpg-legacy-of-fire-i.html"][B]Legacy of Fire:[/B][/URL] 26.10.2019 | ||
02-01-2013, 16:42 | #24 |
Reputacja: 1 | A szkoda. Mogłyby być o wiele lepsze te toksyny, chociaż z drugiej strony zaczynamy dopiero na 1. poziomie, więc nic dziwnego. Może trzeba będzie coś pokombinować z materiałami wybuchowymi, o ile MG pozwoli, by alchemia także działała w ten sposób. |
02-01-2013, 18:34 | #25 | |
Konto usunięte Reputacja: 1 | Mógłbym spróbować przyrządzenie tej najpotężniejszej toksyny, jednakże szanse są małe 17+ na k20. Wtedy ta trucizna będzie trudniejsza do odpędzenia się (dla zwykłego ogra rzut 13 lub wyżej). Warto zainwestować w to, gdyż każda szansa na dodatkowe osłabienie wroga jest bezcenna. A w dodatku nie wiemy czy tylko z ogrami przyjdzie nam walczyć. Dwa dni drogi konno, a my pozbawieni jesteśmy tego przywileju, więc pewnie podróż wydłuży się o dzień bądź dwa. Wiele może się wydarzyć. Skutecznymi miksturami są mikstury wybuchowe i ich różne rodzaje (szczególnie ta zwana miksturą wściekłego płomienia). A podstawowa wybuchowa mikstura z D&D handbook to Flask of Alchemist's Fire. Cytat:
@Edit A co do materiałów wybuchowych, to alchemik ma do nich dostęp. W Book of Vile Darkness (str 41-44) jest Festering Bomb i różnego rodzaju proch.
__________________ [URL="www.lastinn.info/sesje-rpg-dnd/18553-pfrpg-legacy-of-fire-i.html"][B]Legacy of Fire:[/B][/URL] 26.10.2019 Ostatnio edytowane przez Warlock : 02-01-2013 o 18:40. | |
02-01-2013, 20:14 | #26 |
Reputacja: 1 | Uh, widzę tu bardzo dużo mechanicznych detali. Myślę, że jeśli zrobilibyście jakiś ciekawy pomysł na truciznę, która mogłaby rozwiązać sprawę ogrów bez powolnego lub gwałtownego mordowania ich, to MG przymknął by oko na mechanikę. Chyba Mechanika w dnd ma wiele dziur i wszystko zależy od interpretacji oraz chęci zabawy w rzuty o to, czy postać potknęła się o konar w lesie. Tu trzeba męczyć MG na ile można sobie pozwolić a na ile nie.
__________________ Drink up me hearties, yo ho... |
02-01-2013, 22:59 | #27 |
Reputacja: 1 | Bardzo ładnie to Michał ujął. Jak już wspominałem przy rekrutacji, dla mnie mechanika ma pomagać, a nie przeszkadzać. Jeśli dobrze pokombinujecie, to i jakąś śmiertelną truciznę upichcicie. Pamiętajcie o jednym: to, że jesteście rano umówieni z kapłanką nie znaczy, że macie rano wyruszyć w stronę siedliska przeciwnika! Ona jest waszym wsparciem i przewodnikiem, zna okoliczne tereny i ludzi. Jeśli chcecie, możecie łazić po okolicy, szukać wyzwań (które znajdziecie) i ruszyć na wroga za 3,4 poziomy. Możecie też ruszyć od razu, ale jak się zapewne domyślacie, w bezpośredniej walce macie małe szanse (choćby z braku typowego tanka). BTW., na mojego posta musicie poczekać, jako że z Michałem opracowujemy dialog jego postaci, a że różnie pracujemy to ciężko się nam zgrać na dłużej. Przepraszam za lekki poślizg w każdym razie.
__________________ "Marzę o cofnięciu czasu. Chciałbym wrócić na pewne rozstaje dróg w swoim życiu, jeszcze raz przeczytać uważnie napisy na drogowskazach i pójść w innym kierunku". - Janusz Leon Wiśniewski |
05-01-2013, 16:25 | #28 |
Reputacja: 1 | W ostatnim poście napisałem, że moja postać stara się zdobyć w karczmie kilka cennych informacji związanych z okolicą i samą misją. Jednak nie podałem żadnego rzutu na zbieranie informacji. Tak więc żeby nie umknęło to uwadze piszę tutaj w komentarzach. I tutaj też pojawia się moje pytanie. Jak zapisywać swoje rzuty? Podawać link do kostnicy?Kostnica Czy po prostu pisać jaki wynik wyrzuciłem pogrubioną czcionką pod postem?
__________________ "Rzeczą ważniejszą od wiedzy jest wyobraźnia." Albert Einstein |
05-01-2013, 21:51 | #29 |
Reputacja: 1 | Powiedzcie mi, czy bierzecie w mieście jeszcze jakieś zlecenie, czy od razu ruszacie na ogry? Muszę wiedzieć, czy mogę zaaranżować z wami spotkanie już teraz.
__________________ Drink up me hearties, yo ho... |
05-01-2013, 22:17 | #30 |
Reputacja: 1 | Mnie osobiście się nie spieszy. W sumie jestem ciekaw jakie by to były zlecenia. Jeśli coś interesującego to może warto by się zaangażować. Podobno z tymi ogrami nie ma pośpiechu, a na dłuższą ekspedycje chyba lepiej wybrać się z jakimś większym doświadczeniem?
__________________ "Rzeczą ważniejszą od wiedzy jest wyobraźnia." Albert Einstein |