|
Archiwum sesji z działu DnD Wszystkie zakończone bądź zamknięte sesje w systemie DnD (wraz z komentarzami) |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
16-03-2014, 22:38 | #1 |
Konto usunięte Reputacja: 1 | [Komentarze] Kłopoty w Shadowdale Czołem! Gratuluję dostania się do sesji, obyśmy wszyscy się dobrze bawili. Jeszcze jestem w trakcie pisania pierwszego posta, więc proszę uzbroić się w cierpliwość. Teraz kwestia pisania postów oraz rozmiar awatara: · Piszemy z trzeciej osoby. · Część fabularną posta piszemy standardową czcionką, a dialogi można pisać kursywą, jak kto lubi. · Po moim poście macie trzy dni na odpisanie. Oczywiście, jeśli wszyscy wcześniej odpiszecie to również postaram się wcześniej odpowiedzieć. Za postami spóźnialskich nie będę długo czekał i na czas pisania swojego postu przejmę kontrolę nad ich postaciami. · Awatary szerokość 200 pikseli. Uwaga! Pod tym postem specjalnie umieszczę kolejny, więc proszę Cię Kerm byś mi go nie łączył z pierwszym. Tam będę wrzucał bardzo ważne informacje. |
16-03-2014, 22:39 | #2 |
Konto usunięte Reputacja: 1 | NPC i Lokacje Mapa Cienistej Doliny Mała uwaga do tej mapy: Nie wszystkie rzeczy są opisane pod spodem. Te ważniejsze zostawiłem wam do odkrycia, a informacje poniżej mogliście się dowiedzieć po prostu siedząc w karczmie. Robię to dlatego abyście nie musieli przy każdej wizycie u handlarza czekać za mną. Przedmioty jakie w mieście możecie nabyć znajdują się w podręczniku gracza (oczywiście, galery wojennej tutaj nie zdobędziecie). Mapa ta nie całkiem pokrywa się też z czasem kampanii. Są tam Ruins of Elminister Tower oraz Ruins of Morningdawn Hall, ale w mojej sesji są one nietknięte. Morningdawn Hall to świątynia Lathandera. Beregon Hillstar: Beregon jest starym farmerem, który zgromadził całkiem spory majątek – głównie dzięki sprzedaży ziemi pod świątynię Lathandera. Niestety, pomimo bogactw jego życie jest jednym wielkim pasmem nieszczęść i porażek. Jego żona umarła w 1356 DR, a jego jedyny syn został zabity w Bitwie pod Shadowdale. Staruszek mieszka z siostrą Mildą i córką Peldą. Obie pomagają mu w pracy na farmie okalającej wieżę Ashaby. Beregon posiada też prawa do ziemi na której znajdował się dom Ereka Alchemisty. Beregon's Barn (Stodoła Beregona): Nadal część majątku Hillstara chociaż nieużywana od lat. Podobno Beregon zastanawia się nad jej sprzedażą. Bronn Selgard: Miejscowy kowal znany z nadludzkiej siły (bo krasnoludzkiej) oraz świetnych wyrobów. Prowadzi on aktywny i bardzo dochodowy biznes znany w całej okolicy, a także poza Cienistą Doliną. Jego towary trafiają do wielu poszukiwaczy przygód, tak biednych i mało znanych jak i do tych najsławniejszych i najbogatszych. Bronn jest głową bardzo licznej rodziny, większość jego dzieci podobnie jak on zna się na sztuce obróbki metalu. Pracujący w rodzinnym biznesie potomkowie to córki Aleena i Traith oraz synowie Surd, Doan, Berr i Janth. Dwóch pozostałych synów Silmur i Helve zostali zabici podczas pierwszej Bitwy pod Shadowdale, a córka Maela zginęła w czasie drugiej bitwy. Bronn oraz kowal Gunthor, który zamieszkuję fort okalający wieżę Ashaby (i zasila stacjonujący tam garnizon swoimi towarami) mają cichą umowę – nie wchodzą sobie w tyłek. Crossroads and the Message Post (Tablica Wydarzeń): Ulokowana na skrzyżowaniu tuż przed karczmą Starej Czaszki. Tablica pełna jest ulotek, listów, ostrzeżeń, a także ofert pracy (również dla poszukiwaczy przygód). Erek's Pit (Krater Ereka Alchemisty): W tym miejscu stał kiedyś dom znanego filozofa, maga i alchemisty Ereka. Niestety wskutek nieudanego eksperymentu Erek oraz jego dom ulotnili się do atmosfery – podobno pracował wtedy nad substancją, która pozwoli człowiekowi ''sięgnąć przestworzy''. Szczątki jego domu znaleźć można jeszcze w okolicy, ale po jego pracach naukowych nic nie zostało – to co się jeszcze udało uratować trafiło w ręce Elministra. Hammerhand Bucko's House (Dom Bucko Hammerhanda): Stolarz, który wykonuje nie tylko meble i inne rzeczy użytku domowego, ale także struga łuki i strzały z bardzo dobrej jakości drewna. Wraz z żoną Leetą są bezdzietni, ale mają za to kilku wydajnych pracowników. Podobno jedna z pracownic o imieniu Tyanea chciała wykraść mu projekt broni oblężniczej, lecz Bucko nakrył ją na gorącym uczynku. Nie wyrzucił jej jednak, gdyż ta okazała skruchę, a i była najlepszą z jego pracowników. Na mieście powtarza się, że Tyanea jest dla bezdzietnego Bucko niczym córka, a jej występek złamał serce staremu gnomowi. Hammerhand's Wagons & Woodwork (Pracownia Hammerhanda): To tu wytwarzają i sprzedają towary pracownicy Bucko. Śpią tu wszyscy praktykanci z wyjątkiem Tyanea, która ma swój pokój w domu Bucko. Hoareb Nimblefingers: Niska kobieta w średnim wieku jest miejscowym cyrulikiem, a także weterynarzem. Operuje tak ludzi i zwierzęta, a ponadto zna się na anatomii bestii oraz mniej człowiekopodobnych humanoidów. Pomimo wzrostu liczby świątyń w okolicy większość mieszkańców okolicznych terenów ufa zręcznym palcom oraz doświadczeniu Hoareb. Kobieta zna się na magii kapłańskiej oraz wytwarzaniu eliksirów – głównie leczniczych. Icehyill: Niziołcza emigrantka z Waterdeep. Swój majątek zdobyła jako strażniczka karawan z Waterdeep do Cormyru, by w końcu dzięki zdobytym doświadczeniu założyć swój własny biznes. To ona sprowadza w to miejsce karawany kupieckie oraz poszukiwaczy przygód. Podobno ma w swoim domu sporą fortunę w złocie i klejnotach. Jamble the Eye: Moczymorda, bawidamek, bandzior i stały bywalec Karczmy Starej Czaszki. Dawniej kryminalista, który wraz ze swym gangiem napadał na karawany podróżujące między Waterdeep a Cormyrem. Lubi dużo wypić i wszczynać bójki. Podobno swoje zrabowane bogactwa ukrył gdzieś poza wioską. Latha Brannon's Boardinghouse(Pensjonat Lathy Brannon): Właścicielka pensjonatu gdzie podróżni mogą znaleźć bardzo tani nocleg. Chociaż tańszy od Starej Czaszki to do usług, wygód i klimatu karczmy jest mu daleko. Miejsce przeznaczone raczej dla emigrantów lub oszczędnych – za jedną sztukę złota można wykupić sobie pokój na cały tydzień. Mane's Manor (Dwór Mane'ów): Dwupiętrowy budynek ulokowany w południowej części wioski. Należy ona do Matki Tary i czasem jest ona wynajmowana grupom poszukiwaczy przygód lub innym drużynom włóczykijów za 15 sztuk złota na miesiąc. Tara z chęcią odsprzeda posiadłość jeśli otrzyma satysfakcjonującą ją ofertę. Miera Lulhannon: Sędziwa kobieta trudniąca się piekarstwem oraz garncarstwem. Ma trzy córki; Betra, Jassa i Mari. O Jassie mówi się jakby była miejscową pięknością. Mother Tara's Festhall (Sala Biesiadna Matki Tary): Dwupiętrowy budynek pełniący rolę sali biesiadnej oraz teatru. Tu są organizowane wesela oraz uczty, a czasem nawet występy wędrownych trup aktorskich. Właścicielką przybytku jest Matka Tara, majętna kobieta (niziołek) o dobrej reputacji i wpływach w Cienistej Dolinie. Stables (Stajnie): Stajnie należące do karczmy Starej Czaszki, która została odseparowana od reszty przybytku by uniknąć potencjalnych szkód wyrządzanych przez pożar. Półork Bardag gro'Shultu dba o porządek i zwierzęta. Dla klientów karczmy stajnie są darmowe. The Stone House (Spichlerz): Spory kamienny budynek służący jako spichlerz, a czasem nawet jako magazyn towarów luksusowych przeznaczonych na handel. Sulcar Reedo's House: Dom irytującego sarkastycznego staruszka, który nie omieszka obrazić lub pogrozić podróżnym. Zwykle całe popołudnie spędza na ławce przed chatą lub przed oknem (jeśli pada). Codziennie o świcie i o zmierzchu udaje się na długie modlitwy do świątyni Lethandera, ale biorąc pod uwagę jego usposobienie raczej nie jest pokornym sługą podążającym drogą swojego światłego pana. Tethgar's House: W tym domu mieszka Tethgar wraz ze swoją żoną Senmą. Tethgar jest ponurym, siwiejącym mężczyzną zajmującym się kamieniarstwem. Zajmuje się projektowaniem oraz budową domostw. Tulba the Weaver: Tulba jest grubym samotnie żyjącym krawcem oraz szewcem. Większość jego produktów trafia prosto do składu Weregunda. Szyje też ubrania na zamówienie. Weregund the Trader House and Local Store: Kupiec, a właściwie właściciel pokaźnego składu oraz kompanii kupieckiej. Można u niego nabyć praktycznie wszystko; od broni, poprzez żywność, ciepłe ubrania, ekwipunek podróżniczy itd. Kompania Weregunda handluje z karawanami kupieckimi przybywającymi do Cienistej Doliny, ale większość jego asortymentu pochodzi od lokalnych dostawców. Lista usług karczmy Starej Czaszki Lista Trunków (Ceny za pół litra trunku) Mapa Złote nektary * Ale - 1 ss * Ale Mrocznego Cienia - 2 ss * Bełt z Ościokrzewu - 9 sm * Brązowy Pulsch - 2 ss * Ciemne Piwo z Highmoon - 5 ss * Czarne Ale Luskańskie - 3 sm * Czarny Grog - 2 ss * Galopujący Grog Gohara * Gorzkie Piwo Korzenne - 1 ss * Krasnoludzki Porter - 6 ss * Piwo Północne Iriaeborańskie - 12 sm * Piwo Maślane z Riatavin - 7 sm * Piwo Smoczy Oddech - 3 sm * Przysmak Elminstera - 7 ss * Specjał z Luiren - 3 ss * Wilczy włos - 15 sm Wódki * Brzoskwiniowy Likier Gładkowodny - 3 ss * Krasnoludzki Porter - 2 ss * Elfia Księżycówka - 4 ss * Lantańska Czarnogardła - 1 ss * Likier Ognisty Rubin - 8 sm * Migdałowa Brandy - Mintarn - 2 ss * Migdałowa Brandy - Moonshae - 2 ss * Miód Pitny - 5 sm * Ognistobrzucha Whisky - 1 ss * Zwalacz z Dziewięciu Dolin - 3 sm * Zzar - 3 sm Wina i jabłeczniki * Aleeian - 9 sz * Alurlyath - 9 ss * Arabelskie Suche - 5 ss * Białe Wino z Luskanu - 3 zk * Calimshyckie Wino Korzenne - 15 sz * Ciemne Wino Berduskańskie - 12 sz * Czarne Wino Lodowe z Neverwinter - 7 sz * Czerwone Wino z Calimportu - 3 sz * Jabłecznik Kolanołamacz - 2 sm * Jabłecznik Purpurowych Wzgórz - 5 sm * Jalantharski Bursztyn - 1 zk * Maerlatheńskie Wino Błękitne - 1 sz * Pajęcza krew - 3 ss * Perły Księżycowego Wina - 20 sz * Rubinowe z Westgate - 8 sz * Searloońskie Ognioświetlne - 5 ss * Sluth - 8 ss * Specjał z Evereski - 1 sz * Szkarłatne Wino z Silverymoon - 30 sz * Vilhoński Jabłecznik - 9 sm * Wiecznomiód - 2 ss * Zamroczenie - 3 sm Napoje egzotyczne * Braehg (Krew dzika z mlekiem) - 5 ss * Elverquisst - 3 sz * Orkowy Kraag - 3 ss * Evereski Czystowodny - 9 sz * Gasiciel Pragnienia Głupca - 5 ss * Kołyszący Rum - 2 ss Zwykłe napoje * Wywar z ziół (herbata) - 3 sm * Kaeth (kawa) - 2 ss * Mleko - 2 sm * Woda - 1 sm Lista Pokojów * Luksusowy (4 łóżka, najwyższa jakość, śniadanie gratis) - 10 sz za noc * Standardowy (2 łóżka) - 2 sz za noc Lista Ziela Fajkowego (Za gram ziół) * Zachodni Fennet, zwany Dopalaczem - 1 ss (Sprowadzany z Cormyru, o gorzkim posmaku) * Maztica, zwana Pieniądzem - 3 ss (Mazticiańskie ziele, łagodne i mocne zarazem) * Błękitny Anioł, zwany Damskim Dymem - 2 sz (Sprowadzany z Halruaa, ulubione ziele Elminstera, łagodne i bardzo delikatne.) * Zielę Salteriańskie, zwane Odłamkami - 3 ss (Również sprowadzane z Halruaa, bardzo mocne, praktycznie rzecz biorąc halucynogenne. Jhaele nie sprzedaje tego pijanym, bądź niepewnym klientom.) * Krasnoludzki Zahekarin, czyli Topór - 12 ss (Hodowane przez Górskie Krasnoludy, dla brodatej rasy ma wielką wartość i smak, lecz dla innych niestety, zdaje się być jakimś rodzajem grzyba) * Najlepszy Stary Brandor z Luirien - 6 ss (Tytoń wytwarzany przez niziołki cieszy się sporą sławą w całych Krainach i mimo ceny, jest palony często i chętnie. Łagodny i mocny) Ostatnio edytowane przez Warlock : 17-03-2014 o 16:23. |
16-03-2014, 22:56 | #3 |
Reputacja: 1 | Się kolorystycznie dobraliśmy, Proxy. http://fc02.deviantart.net/fs71/f/20...ks-d6kcuq1.jpg
__________________ "Uproczywe[sic] niestosowanie się do zaleceń Obsługi" |
16-03-2014, 23:03 | #4 |
Reputacja: 1 | Proponowałem! Ale nie chciałeś! |
16-03-2014, 23:06 | #5 |
Reputacja: 1 | E tam nie chciałem, po fakcie proponowałeś I tak już płacę za trzy bilety w autobusach przez swój zwierzyniec ;p
__________________ "Uproczywe[sic] niestosowanie się do zaleceń Obsługi" |
17-03-2014, 01:43 | #6 | |
Konto usunięte Reputacja: 1 | Cytat:
Nie opisałem wszystkiego dokładnie w moim pierwszym poście, więc część informacji przenoszę tutaj. Przybyliście do Cienistej Doliny w poszukiwaniu zatrudnienia. Załapaliście się na karawanę i tak naprawdę nie trzeba dokładnie ustalać gdzie to było, bo kupieckie karawany mają w zwyczaju podróżować przez ogromne odległości ze wschodu na zachód i odwrotnie, a załapać można się właściwie w każdym mieście na ich drodze. Podczas podróży nie widząc lepszej alternatywy postanowiliście założyć drużynę poszukiwaczy przygód (bo w pojedynkę w tym biznesie łatwiej jest o szybką podróż w zaświaty, aniżeli pieniądze) i zatrzymać się na jakiś czas w Cienistej Dolinie w poszukiwaniu szybkiego zarobku. W chwili ukończenia mojego postu wszyscy znajdujecie się karczmie przy jednym stoliku. Nie ma żadnego faceta, który macha wam ogłoszeniem przed twarzą lub zmusza do posłuszeństwa. Świat jest do waszej dyspozycji, dobrze to wykorzystajcie. P.S. Prowadźcie dialogi między sobą, bo bez nich każda sesja jest nudna, a w tej dużo zależeć będzie od was. Powodzenia! P.S.2 Pomyślałem, żeby dodać fajkowe zioła do tej listy usług. Pali ktoś... coś? Ostatnio edytowane przez Warlock : 17-03-2014 o 03:59. | |
17-03-2014, 08:08 | #7 |
Reputacja: 1 | No to co? My się opieprzamy, a harpia zbiera pieniądze skoro tak lubi świecidełka. Ciesz się K.D., bo to mnie Warlock wkręcił na współpracę z proxym i teraz coś czuję, że będę musiał się z nim użerać w każdym poście. |
17-03-2014, 09:29 | #8 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
Baj de łej, dwa słowa o postaciach, choćby powierzchownie? Skoro się znamy. Będzie się można ustosunkować w poście.
__________________ "Uproczywe[sic] niestosowanie się do zaleceń Obsługi" Ostatnio edytowane przez K.D. : 17-03-2014 o 09:34. | |
17-03-2014, 11:35 | #9 | |
Konto usunięte Reputacja: 1 | Garnath Gerhanoriselbrenorr - Krasnolud ekscentryczny, łotr z żyłką do interesów. Merrem - gnom jak gnom każdy widzi. Nosi okulary i bez nich ma problemy z widzeniem. Drusil Thant - Druss jest w miarę wysoki, około stu osiemdziesięciu pięciu centrymetrów wzrostu, i szczupły. Ma mocno rude włosy, naturalnie bladą skórę i zielone oczy. Nosi skórzaną zbroję wkomponowaną w bogatą, czerwoną szatę. Kuss i Zhuul, jego dwaj wierni towarzysze, są wyposażeni w zrobione na zamówienie ćwiekowane zbroje, gdyż sam druid stroni od konfrontacji fizycznych woląc polegać na słusznej potędze swoich psiaków. Kriger Ved-Slaget - Drużynowy tank, który przyjmie wszystko na swą mord... eee... tarczę. Jeśli będzie was gonić wściekła gawiedź to wiecie kogo dla dobra drużyny poświęcić. Urhar Nathos - Zdarza się, że mieszkańcy Mulhorandu mają w sobie krew swych boskich przodków. Urhar ma wyraźne cechy tego pochodzenia - długie, srebrne włosy są spadkiem z czasów, gdy boskie inkarnacje stąpały po tamtych ziemiach. Urhar wygląda w zasadzie tak, jak na obrazku - lekko opalona twarz, gładko ogolona; niebieskie, uśmiechnięte oczy, srebrzyste włosy - długie, sięgające do ramion, jakby nie do końca uczesane. Jest wysoki, dość szczupły; spokojny, opanowany w gestach, porusza się sprawnie. Widać, że dba i swoje ubranie (jest czyste, bez dziur), i o broń, ale równocześnie trudno nie dostrzec, że nie są to rzeczy prosto ze składu. Nosi ubranie zdolne znieść trudy podróży, koszulkę kolczą, porządne buty, płaszcz podróżny. Szeroki, skórzany pas ozdobiony jest klamrą przedstawiającą niedźwiedzia. U pasa wisi sztylet, rapier i sakiewka. Uzbrojenie to wspomniany rapier i lekka kusza. Tiara w pigułce - 1. Wielkie podróżne buciory / trapery. 2. Podróżny płaszcz od kolan do góry. 3. Duży plecak na stelażu z widocznymi po bokach usztywniającymi wstawkami w wewnątrz plecaka. 4. Na głowie ma pióropusz osadzony na całkiem ładnej tierze. 5. Ładnie pachnie, cały czas pryska się perfumami. Opisałem na tyle ile mi wasze KP pozwalały. Fajne opowieści mieliście, ale nie każdy zadbał o opisanie wyglądu, ale żaden problem, bo na to zwykle przeznacza się pierwszy post. Cytat:
Ostatnio edytowane przez Warlock : 17-03-2014 o 13:07. | |
17-03-2014, 12:17 | #10 |
Reputacja: 1 | Młodzik o blond włosach i niebieskich oczach. Prawie 6 stóp wzrostu 70 kilogramów mięśni schowanych pod zbroją. Dawniej szlachcic - obecnie błędny rycerz niepodlegający nikomu i niczemu z własnym kodeksem rycerskim. W rozmowie jest dość uprzejmy, spokojny. Pamięta jeszcze wyuczoną za dzieciaka dworską etykietę . Widać jednak po nim zmęczenie tiarą która trzyma się go jak rzep psiego ogona. Tak w ramach uzupełnienia do tego co napisał Warlock. Ostatnio edytowane przez Tiras Marekul : 17-03-2014 o 14:57. |