lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum sesji z działu DnD (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-dnd/)
-   -   KOMENTARZE [Pathfinder] Smoki i karabiny (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-dnd/15253-komentarze-pathfinder-smoki-i-karabiny.html)

Autumm 21-05-2015 20:46

KOMENTARZE [Pathfinder] Smoki i karabiny
 
Sesja:

http://lastinn.info/sesje-rpg-dnd/15...-karabiny.html

Materiały:

http://lastinn.info/komentarze-do-se...-karabiny.html

Dock:

https://titanpad.com/l0yTk392rd

Zalecenia fabularne:
  • Writing is like driving at night in the fog. You can only see as far as your headlights, but you can make the whole trip that way.
  • Writing is an exploration. You start from nothing and learn as you go.
  • Jeśli masz wątpliwości, czy "możesz" coś zrobić w sesji, daj znać - nie ma głupich pytań. Są za to głupie pomyłki, których można łatwo uniknąć.
  • Nie czynimy żadnych odgórnych założeń - zaczynamy z pustą kartką, na której mamy naszkicowane kilka linii i próbujemy coś z tego wykrzesać. Nie zakładamy, że coś będzie działać tak, jak sobie wyobrażaliśmy.
  • MG nie zawsze ma rację, ale na pewno ma ostateczne zdanie w każdej kwestii. Warto się z nią spierać, ale jej końcowa wykładnia nie podlega zmianie.
  • Porażki są fajne.

Zalecenia edycyjne:
  • Tekst justujemy.
  • ~ Myślę, że myśli zapisujemy pomiędzy tyldami ~ pomyślała sobie MG.
  • NIE używamy innych "ozdobników" tekstu typu pogrubienie, kursywa, podkreślenie etc.
  • - A jak z dialogami? - spytał Gracz - Też bez kursywy?
    - Jasne. Też się tak da! - odpowiedziała Mistrzyni.
  • Stosujemy akapity blokowe. O takie:

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc eu nibh at ligula semper suscipit. Morbi euismod sagittis porta. Nulla eget lorem enim. Nullam auctor enim vitae elit vehicula finibus in eget nulla. Maecenas augue nisi, fermentum et tempus aliquet, lobortis sed justo. Nam vulputate luctus purus, quis sagittis nibh pretium et. Maecenas sem augue, dapibus euismod tincidunt porta, ullamcorper in massa. Ut a sollicitudin ipsum. Quisque fermentum dignissim neque, vitae laoreet risus condimentum et.

    Nullam ex justo, maximus sed bibendum eget, lacinia sed diam. Sed dignissim efficitur dui vitae commodo. Vivamus dignissim congue dolor, in posuere ipsum facilisis interdum. Suspendisse at turpis id magna mollis malesuada. Suspendisse non eros velit. Duis et pretium dui. Donec pharetra varius rhoncus. Nulla eget nisi egestas, ornare risus a, consequat sapien. Sed aliquet porta quam et congue. Integer in libero at ante fermentum porttitor.

    Ut quis iaculis magna, vel imperdiet elit. Sed vulputate sagittis neque, at efficitur risus egestas vitae. Aliquam eget massa vulputate, fringilla felis ut, porttitor lacus. Etiam quam est, viverra quis ligula vitae, euismod luctus augue. Mauris et elit lorem. Morbi quis ultrices dolor. Curabitur egestas eu urna vitae molestie. Proin eu molestie dui. Pellentesque sed commodo nisl. Vivamus sit amet purus mauris. Cras a elit sagittis, cursus neque a, aliquet nulla. Vivamus pulvinar tempus nibh non posuere. Donec ipsum ex, ultrices placerat leo eget, commodo pellentesque erat.


  • Dbamy o przejrzystość, estetykę i czytelność tekstu. Zostawiamy odstępy między akapitami, sprawdzamy ortografię i interpunkcję, nie używamy takich "potworków" jak wielokropki dłuższe niż trzy kropki, uśmieszki etc.
  • Inne media, takie jak obrazki czy muzyka/dźwięki linkujemy w ten sposób. Wyjątkiem będą posty MG, zaczynające się od obrazka.
  • Tak długo, jak się da, unikamy korzystania z docka czy innych dokumentów online.

Zalecenia pisarskie:
  • Piszemy w 3 os. liczby pojedyneczej ("Poszedł, zrobił".)
  • Staramy się pisać tak, jakbyśmy tworzyli opowiadanie dla *innych* ludzi. Nie zakładamy, że "przecież wiesz, jak jest", nie stosujemy skrótów myślowych czy fabularnych czytelnych tylko na linii mg-gracz.
  • Uznajemy, że zdarzyło się/jest ważne tylko to, co pojawi się w sesji. W komentarzach będzie wiele ustaleń, ale muszą znaleźć się one w grze, by nabrały mocy sprawczej.
  • Staramy się operować słowem. Obrazek, muzyka może służyć za ilustrację treści, ale nie ma prawa jej zastąpić. Np. jeśli opisujemy wgląd kogoś, to nie rzucamy linkiem "i z głowy" tylko piszemy opis, pod którym znajduje się obrazek.
  • Tempo i objętość: od 200 do 500 słów raz na 2-5 dni. O wszelkich opóźnieniach staramy się informować zawczasu.
  • Wymagania co do odpisów - ile czasu gry mają zajmować, co wolno w nich robić etc. będą się pojawiały po każdej turze. Jeśli nie, to obowiązują ostatnie takie zalecenia.


Zalecenia mechaniczne:
  • WYMAGANE MINIMUM to a) mechanicznie zrobiona karta postaci b) wiedza o tym, co postać umie/może a czego nie (wynikająca z karty).
  • Mechanika będzie stosowana w sposób dyskretny przez MG - gracz deklaruje, co robi, MG stara się to przełożyć na cyferki i sama sobie porzucać, a potem opisać wynik. Gracz jednak MUSI wiedzieć, jak mniej więcej działa mechanika gry.
  • Rzuty będą uskuteczniane w przypadkach, kiedy wynik może zdecydować o czymś istotnym - jeśli postać chce zrobić jakąś trywialną czynność to jej wynik jest zależny tylko od kaprysu gracza. Rzutom podlegają sytuacje, w których np. można zginąć czy inaczej i znacząco wpłynąć na stan świata/bohatera.
  • MG zastrzega sobie prawo do rozgrywania niektórych scen wyłącznie na storytellingu "bo tak" oraz nietrzymania się mechaniki, kiedy przeważają względy fabularne.
  • Gracze przyłapani na "lewarowaniu" zasad albo kombinowaniu dostaną po łapach.

Zalecenia inne i ogólne:
  • DYSKUTUJEMY! - o/nad wszystkim. Nad zasadami, nad dalszymi posunięciami fabularnymi, nad błędami, nad pomysłami... Inspirujemy się, krytykujemy i od razu i szczerze piszemy to, co chcemy/nie chcemy, co nas rusza, nie rusza i co nam się podoba (lub wprost przeciwnie). Po to są komentarze ;)
  • Pytamy! - o rzeczywistość gry, o reguły, o to co jest w danej scenie ważne/dostępne (a czego nie ma w opisie), o jakieś dawno zapomniane sprawki, o humor MG etc. Nie piszemy postów "na szybko" jeśli mamy jakieś wątpliwości - lepiej odczekać i napisać coś z sensem, niż olać odpowiedź i pominąć jakiś ważny szczegół.
  • Bawimy się! - słowem, formą, fabułą, cytatami z (pop)kultury i własną wyobraźnią. W końcu to gra - i choć o poważnej tematyce, ma służyć tylko (aż?) rozrywce.
  • Używamy logiki i tzw. zdrowego rozsądku. Nie trzeba wcale znać się na mechanice, żeby wiedzieć, że samobójcza szarża na 100x liczniejszego wroga jest cóż... samobójcza. Nawet jak uważamy, że "się upiecze".




To jak? Gotowi do drogi? Czy liczba (i surowość!) zaleceń Was jednak przytłacza? A może macie jakieś pytania/uwagi/sugestie?

Pozdrawiam ;)

A.

Drahini 21-05-2015 20:59

Gotowi:))))) MG zapodawaj!

Autumm 21-05-2015 22:37

Mały update 1 posta; dodane linki i sekcja o mechanice.

JEŚLI KTOŚ CHCE DOŁĄCZYĆ DO SESJI, PROSZĘ O KONTAKT via PW/GG - są wolne miejsca.

Autumm 22-05-2015 14:21

Post jest. Sytuacja fabularna chyba jasna, w sumie można pisać; jak ktoś dojdzie (zapraszam, są wolne miejsca) to po prostu go się wciśnie w fabułę.

Zakres czasowy dowolny, DO jakiegoś momentu narady (ale wstecz dowolnie długo). Można np. potworzyć sobie innych Jeźdźców czy wygląd/strukturę grupy i lokacji, zwyczaje etc. - ale to należy zawrzeć w grze (tj. nie piszemy "tak jest", tylko dajemy jakiś przykład, w którym uczestniczy BG).

Pamiętamy, że świat jest "czysty" - każdy fakt, jeśli BG ma logiczne podstawy go powiedzieć/zrobić jest uznawany za prawdziwy. Np. wspomnienie o tym, że jest gdzieś śnieg, automatycznie określa nam to, że jest zima etc.

Proszę nie ruszać NPCów, którzy się już pojawili - jeśli chce się z nimi wejść w interakcje, to warto dać znać MG.

Pierwszy post może być dłuższy niż te 500 słów, powinien zawierać zgrubne wprowadzeni bohatera (wygląd? rola? powiązania?) i dlatego pozwalam na max. 1000. Ale też bez przesady: opis powinien być ramowy, skupmy się na działaniach i nie odkrywajmy na raz wszystkich kart.

I pytajmy!

Miłego.

A.

Autumm 23-05-2015 23:47

Doszło do nas dwóch doświadczonych graczy - abi i płomyk. Witam serdecznie, szczególnie że z oboma mam same miłe wspomnienia :)

Kompania jest więc gotowa do boju. Jedno wakujące miejsce - czwarte - zostawiam dla kogoś z rekrutacji. Zapewne będzie to drugi, oprócz Drahini, "świeżak", więc będziemy mieli dobre proporcje.

Będę Was indywidualnie "napadała" o mechaniczną część KP - myślę, że w 1-2 tyg. powinniśmy się z tym zamknąć. Do końca maja sesja będzie jeszcze "na rozruchu", ale odpisywać już, oczywiście można. Po prostu nie spodziewajcie się zbyt szybkiego tempa fabuły przed czerwcem :)

Wytyczne mechaniczne, jeśli ktoś czuje się na siłach sam dłubać w KP:

  • poziomy od 1 do 7
  • tylko ludzie
  • bez multiklasowości
  • na razie nie wpisujcie ekwipunku
  • bez materiału od "3rd party publishers" - tylko Paizo
  • Point Buy: 25
  • karty ma MW
  • obowiązuje OGC (bez homebrew etc.)
  • jak sobie coś przypomnę, to dopiszę...


Autumm 24-05-2015 00:47

Mały update materiałów. Dopisałam miejsca i postacie, jakie zostały wymienione w 2 pierwszych postach. Będę to robiła w miarę na bieżąco, więc co 2-5 posty warto tam zaglądać.

Drahini dała dobry przykład: post w żaden sposób nie był konsultowany ze mną, a jednak trzyma się ogólnego klimatu sesji i wprowadza (nienachalnie) nowe szczegóły do świata, np. to jak wygląda jaskinia czy kawałek historii Jeźdźców. Albo takie drobnostki, że są prysznice ;)

I takiej logiki się trzymamy - pamiętając o tym, że sesja będzie taka, jak sami ją sobie "pokolorujemy". Równie dobrze ktoś może wziąć lokację stworzoną przez MG/innego gracza i dodać coś od siebie, że np. syf, brud i bagno po kostki ;O Albo i nie - zależy, jaką macie własną wizję.

No to lecimy z koksem ;) Nie przejmujcie się tempem - będę stopowała indywidualne wątki, kiedy pójdą za daleko do przodu, tak by każdy miał tyle samo "kamery" ;)

pozdro 600

A.

Autumm 24-05-2015 17:10

Dzięki czujności abiego wyszła (szybciej niż się spodziewałam) pewna sprawa.

Smoki i ich połączenia z Jeźdźcem.

Każdy gracz prowadzi dwóch bohaterów: człowieka i smoka. Czasem MG będzie przejmowała smoka na chwilę, ale generalnie macie dowolność w odgrywaniu obydwu.

ZACZYNACIE JUŻ JAKO POŁĄCZONA PARA. NAWET JAK KTOŚ MA 1 LVL - BYCIE W GRZE OZNACZA, ŻE - JAKO FABULARNE MINIMUM - PRZESZEDŁ TRENING JEŹDŹCA I WYKONAŁ CHOĆ 1 MISJĘ.

Tu -> Dragonkin - Pathfinder_OGC są statystyki smoka. Wszystkie smoki, na których latacie mechanicznie są takie same; oczywiście fabularnie można nadać im indywidualny rys charakteru, wygląd etc. - w graniach podanych stastów. Do czego, rzecz jasna, gorąco zachęcam.

Mentalnie smok jest na poziomie przeciętnego człowieka. Co wcale nie znaczy, że zachowuje się jak człowiek ;)

Mały homerule: telepatia ma większy zasięg niż podany w opisie. Jest to 100m/poziom waszego BG. Czyli Jeździec na poziomie 3 "słyszy się" i może swobodnie komunikować ze swoim Skrzydlatym na odległość 300 m.

Zakres treści i "głębokość" działania tego połączenia jest różny - od przesyłania sobie prostych komunikatów do "patrzenia przez czyjeś oczy" czy czytanie w myślach. Zależy to od stopnia zgrania się obu istot i pozostaje do decyzji gracza, jak bardzo człowiek jest związany ze smokiem i na ile sobie pozwalają. Oczywiście każda strona może próbować zablokować kontakt od "tej drugiej".

W/w zasady telepatii dotyczą tylko i wyłącznie więzi smok-człowiek. Zaklęcia telepatyczne etc. nadal pozostają niezmienne.

Na razie chyba tyle. Potem wkleję ten tekst tez do materiałów.

Jeśli ktoś ma uwagi, sugestie czy propozycje tyczące się w/w zasad - można śmiało dyskutować czy podsuwać lepsze ;)

abishai 25-05-2015 22:51

Pierwszy post wstawiony więc wypada się przywitać. Oby nam się dobrze grało ;).

Drahini 25-05-2015 23:36

Och tak, pomyślnych łowów i wiatru w żagle... to jest w skrzydła:)

Plomiennoluski 26-05-2015 11:00

Czeeeeeść wam wszystkim :D z Drahini chyba jeszcze nie grałem, z naciskiem na chyba :) Więc przyjemnej i bezkonfliktowej wspólnej zabawy.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 21:22.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172