Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Sesje RPG - DnD > Archiwum sesji z działu DnD
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum sesji z działu DnD Wszystkie zakończone bądź zamknięte sesje w systemie DnD (wraz z komentarzami)


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 21-05-2015, 19:46   #1
 
Autumm's Avatar
 
Reputacja: 1 Autumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputację
KOMENTARZE [Pathfinder] Smoki i karabiny

Sesja:

http://lastinn.info/sesje-rpg-dnd/15...-karabiny.html

Materiały:

http://lastinn.info/komentarze-do-se...-karabiny.html

Dock:

https://titanpad.com/l0yTk392rd

Zalecenia fabularne:
  • Writing is like driving at night in the fog. You can only see as far as your headlights, but you can make the whole trip that way.
  • Writing is an exploration. You start from nothing and learn as you go.
  • Jeśli masz wątpliwości, czy "możesz" coś zrobić w sesji, daj znać - nie ma głupich pytań. Są za to głupie pomyłki, których można łatwo uniknąć.
  • Nie czynimy żadnych odgórnych założeń - zaczynamy z pustą kartką, na której mamy naszkicowane kilka linii i próbujemy coś z tego wykrzesać. Nie zakładamy, że coś będzie działać tak, jak sobie wyobrażaliśmy.
  • MG nie zawsze ma rację, ale na pewno ma ostateczne zdanie w każdej kwestii. Warto się z nią spierać, ale jej końcowa wykładnia nie podlega zmianie.
  • Porażki są fajne.

Zalecenia edycyjne:
  • Tekst justujemy.
  • ~ Myślę, że myśli zapisujemy pomiędzy tyldami ~ pomyślała sobie MG.
  • NIE używamy innych "ozdobników" tekstu typu pogrubienie, kursywa, podkreślenie etc.
  • - A jak z dialogami? - spytał Gracz - Też bez kursywy?
    - Jasne. Też się tak da! - odpowiedziała Mistrzyni.
  • Stosujemy akapity blokowe. O takie:

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc eu nibh at ligula semper suscipit. Morbi euismod sagittis porta. Nulla eget lorem enim. Nullam auctor enim vitae elit vehicula finibus in eget nulla. Maecenas augue nisi, fermentum et tempus aliquet, lobortis sed justo. Nam vulputate luctus purus, quis sagittis nibh pretium et. Maecenas sem augue, dapibus euismod tincidunt porta, ullamcorper in massa. Ut a sollicitudin ipsum. Quisque fermentum dignissim neque, vitae laoreet risus condimentum et.

    Nullam ex justo, maximus sed bibendum eget, lacinia sed diam. Sed dignissim efficitur dui vitae commodo. Vivamus dignissim congue dolor, in posuere ipsum facilisis interdum. Suspendisse at turpis id magna mollis malesuada. Suspendisse non eros velit. Duis et pretium dui. Donec pharetra varius rhoncus. Nulla eget nisi egestas, ornare risus a, consequat sapien. Sed aliquet porta quam et congue. Integer in libero at ante fermentum porttitor.

    Ut quis iaculis magna, vel imperdiet elit. Sed vulputate sagittis neque, at efficitur risus egestas vitae. Aliquam eget massa vulputate, fringilla felis ut, porttitor lacus. Etiam quam est, viverra quis ligula vitae, euismod luctus augue. Mauris et elit lorem. Morbi quis ultrices dolor. Curabitur egestas eu urna vitae molestie. Proin eu molestie dui. Pellentesque sed commodo nisl. Vivamus sit amet purus mauris. Cras a elit sagittis, cursus neque a, aliquet nulla. Vivamus pulvinar tempus nibh non posuere. Donec ipsum ex, ultrices placerat leo eget, commodo pellentesque erat.


  • Dbamy o przejrzystość, estetykę i czytelność tekstu. Zostawiamy odstępy między akapitami, sprawdzamy ortografię i interpunkcję, nie używamy takich "potworków" jak wielokropki dłuższe niż trzy kropki, uśmieszki etc.
  • Inne media, takie jak obrazki czy muzyka/dźwięki linkujemy w ten sposób. Wyjątkiem będą posty MG, zaczynające się od obrazka.
  • Tak długo, jak się da, unikamy korzystania z docka czy innych dokumentów online.

Zalecenia pisarskie:
  • Piszemy w 3 os. liczby pojedyneczej ("Poszedł, zrobił".)
  • Staramy się pisać tak, jakbyśmy tworzyli opowiadanie dla *innych* ludzi. Nie zakładamy, że "przecież wiesz, jak jest", nie stosujemy skrótów myślowych czy fabularnych czytelnych tylko na linii mg-gracz.
  • Uznajemy, że zdarzyło się/jest ważne tylko to, co pojawi się w sesji. W komentarzach będzie wiele ustaleń, ale muszą znaleźć się one w grze, by nabrały mocy sprawczej.
  • Staramy się operować słowem. Obrazek, muzyka może służyć za ilustrację treści, ale nie ma prawa jej zastąpić. Np. jeśli opisujemy wgląd kogoś, to nie rzucamy linkiem "i z głowy" tylko piszemy opis, pod którym znajduje się obrazek.
  • Tempo i objętość: od 200 do 500 słów raz na 2-5 dni. O wszelkich opóźnieniach staramy się informować zawczasu.
  • Wymagania co do odpisów - ile czasu gry mają zajmować, co wolno w nich robić etc. będą się pojawiały po każdej turze. Jeśli nie, to obowiązują ostatnie takie zalecenia.


Zalecenia mechaniczne:
  • WYMAGANE MINIMUM to a) mechanicznie zrobiona karta postaci b) wiedza o tym, co postać umie/może a czego nie (wynikająca z karty).
  • Mechanika będzie stosowana w sposób dyskretny przez MG - gracz deklaruje, co robi, MG stara się to przełożyć na cyferki i sama sobie porzucać, a potem opisać wynik. Gracz jednak MUSI wiedzieć, jak mniej więcej działa mechanika gry.
  • Rzuty będą uskuteczniane w przypadkach, kiedy wynik może zdecydować o czymś istotnym - jeśli postać chce zrobić jakąś trywialną czynność to jej wynik jest zależny tylko od kaprysu gracza. Rzutom podlegają sytuacje, w których np. można zginąć czy inaczej i znacząco wpłynąć na stan świata/bohatera.
  • MG zastrzega sobie prawo do rozgrywania niektórych scen wyłącznie na storytellingu "bo tak" oraz nietrzymania się mechaniki, kiedy przeważają względy fabularne.
  • Gracze przyłapani na "lewarowaniu" zasad albo kombinowaniu dostaną po łapach.

Zalecenia inne i ogólne:
  • DYSKUTUJEMY! - o/nad wszystkim. Nad zasadami, nad dalszymi posunięciami fabularnymi, nad błędami, nad pomysłami... Inspirujemy się, krytykujemy i od razu i szczerze piszemy to, co chcemy/nie chcemy, co nas rusza, nie rusza i co nam się podoba (lub wprost przeciwnie). Po to są komentarze
  • Pytamy! - o rzeczywistość gry, o reguły, o to co jest w danej scenie ważne/dostępne (a czego nie ma w opisie), o jakieś dawno zapomniane sprawki, o humor MG etc. Nie piszemy postów "na szybko" jeśli mamy jakieś wątpliwości - lepiej odczekać i napisać coś z sensem, niż olać odpowiedź i pominąć jakiś ważny szczegół.
  • Bawimy się! - słowem, formą, fabułą, cytatami z (pop)kultury i własną wyobraźnią. W końcu to gra - i choć o poważnej tematyce, ma służyć tylko (aż?) rozrywce.
  • Używamy logiki i tzw. zdrowego rozsądku. Nie trzeba wcale znać się na mechanice, żeby wiedzieć, że samobójcza szarża na 100x liczniejszego wroga jest cóż... samobójcza. Nawet jak uważamy, że "się upiecze".




To jak? Gotowi do drogi? Czy liczba (i surowość!) zaleceń Was jednak przytłacza? A może macie jakieś pytania/uwagi/sugestie?

Pozdrawiam

A.
 
__________________
"Polecam inteligentną i terminową graczkę. I tylko graczkę. Jak z każdą kobietą - dyskusja jest bezcelowa - wie lepiej i ma rację nawet jak się myli." ~ by Aschaar [banned] 02.06.2014
Nieobecna 28.04 - 01.05!

Ostatnio edytowane przez Autumm : 20-06-2015 o 18:13.
Autumm jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 00:51.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172