|
Archiwum sesji z działu DnD Wszystkie zakończone bądź zamknięte sesje w systemie DnD (wraz z komentarzami) |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
18-01-2017, 19:02 | #21 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
__________________ "Polecam inteligentną i terminową graczkę. I tylko graczkę. Jak z każdą kobietą - dyskusja jest bezcelowa - wie lepiej i ma rację nawet jak się myli." ~ by Aschaar [banned] 02.06.2014 Nieobecna 28.04 - 01.05! | |
18-01-2017, 20:02 | #22 |
Reputacja: 1 | Yup, jest normalne olinowanie, którym należy dostać się na górę: Co do rozegrania tej całej sytuacji. W rzeczywistości i na logikę wszystko powinno być możliwe, ale mechanika zupełnie jej nie wspiera. Teoretycznie najbliższym co by można było zrobić, było: - Jako, że działacie przeciwko sobie, ustawić was jako wrogów i rzucać każdemu na inicjatywę. - Syrena by być gotowa na ruchy wszystkich innych musiałaby wygrać z każdym inicjatywę. - Zapuścić ready action wybierając dokładną sytuację, gdy to odpali (czy starczy, by ruszył jeden, dwóch, czy wszyscy?) - Musielibyśmy dać mapę z kratkami, bo grease pokrywa tylko 2x2 kratki. Wtedy trzeba by było też jakoś sprawiedliwie rozsądzić kto gdzie stoi, czy w bardziej korzystnym, czy mniej korzystnym miejscu, kto ma blisko innych piratów i tak dalej. Najlepiej pewnie byłoby na to rzucić. - I teraz zaczynają się prawdziwe problemy. Bo każdemu z was starczy jeden podwójny ruch, by znaleźć się przy olinowaniu. Oznacza to, że nie udałoby się jej złapać więcej niż jednej osoby. Wyglądałoby to tak: Gracz1 - biegnę do lin i zaczynam się wspinać Syrena rzuca czar, w czasie twojej akcji ruchu, czar zaczyna działać, rzucaj. Gracz2 i Gracz 3 - teraz nasza tura? Ok to my omijamy to pole syfu. Albo opcja druga. Gracz 1 - biegnie do lin w swojej turze i dobiega bo to blisko Gracz 2 - biegnie do lin w swojej turze Syrena odpala czar, ruch gracza drugiego jest stopowany, rzuca na efekty grease Gracz - moja tura? To ja omijam ten syf. Syrena może zastopować czas tylko w jednym momencie, a w jednym momencie według zasad, w których akcje różnych postaci następują po sobie oznacza szkodę dla tylko jednego gracza. Praktycznie nie da się też stwierdzić kto gdzie jest w czasie biegu, bo mechanika zakłada, że nikt nie działa jednocześnie z innym, więc wszyscy biegliby po sobie Dlatego najoptymalniej jest to rozegrać jakbyście działali jednocześnie. Każdy w tej turze, jeśli ma taki kaprys, może próbować wpłynąć na innych wedle swoich możliwości, bądź uniknąć wpływu innych na siebie. Ewentualnie mogę rzucić na to ile osób byłoby objętych polem czaru i kto. Ostatnio edytowane przez Tadeus : 18-01-2017 o 20:04. |
18-01-2017, 20:06 | #23 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
Także nie ma co gwałcić mechaniki za bardzo kiedy chodzi tylko o aspekt fabularny. Co innego np. w walce na poważnie
__________________ "Polecam inteligentną i terminową graczkę. I tylko graczkę. Jak z każdą kobietą - dyskusja jest bezcelowa - wie lepiej i ma rację nawet jak się myli." ~ by Aschaar [banned] 02.06.2014 Nieobecna 28.04 - 01.05! | |
18-01-2017, 21:11 | #24 |
Reputacja: 1 | Olaboga, ta mechanika nas zabije Więc co do shift. Na obecnym poziomie pozwala czarodziejowi przeskoczyć jedynie do najbliższej kratki, czyli póki co nie ma możliwości ominąć czegokolwiek. Przynajmniej nie bardziej niż po używając darmowego kroku 5 feet, który posiada każdy. Dopiero od 4 levelu pozwala mu skoczyć od 10feet, co oznacza, że może "ominąć" jedną kratkę i wylądować w następnej. Dodatkowo shift działa jak dimension door, co oznacza, że po skoku już nic nie można w danej turze zrobić. Szczerze mówiąc nie za bardzo widzę zastosowanie tej mocy na niskich poziomach, choć potem staje się mocno potężna |
18-01-2017, 21:16 | #25 | |
Reputacja: 1 | Kumam! Zedytuję. Z drugiej strony, 5 stóp to półtora metra - może mieć znaczenie przy wspinaniu się na maszt? Cytat:
__________________ Originally Posted by The Giant Fantasy literature is ONLY worthwhile for what it can tell us about the real world; everything else is petty escapism. Ostatnio edytowane przez Krieger : 18-01-2017 o 21:19. | |
18-01-2017, 22:01 | #26 |
Reputacja: 1 | Tak na logikę, może jednak coś daje. Reszta może w rundzie robić ruch+ruch a ty możesz chyba ruch+ruch+shift. Bo shift to swift action. Czyli teoretycznie masz te 5 stóp więcej od normalnych śmiertelników. Chyba, że czegoś nie wziąłem pod uwagę. Jak ktoś widzi powód, dla którego to ma nie być możliwe to walcie śmiało |
18-01-2017, 22:05 | #27 |
Reputacja: 1 | A po co w ogóle biegać skoro można wykorzystać energię potencjalną, której na statku jest od groma i trochę.
__________________ Choć kroczę doliną Śmierci, Zła się nie ulęknę. Ktokolwiek walczy z potworami, powinien uważać, by sam nie stał się potworem. gg 643974 Cedryk vel Dumaeg czasami z dopiskiem 1975 |
18-01-2017, 22:16 | #28 |
Reputacja: 1 | A po co w ogóle żyć skoro żyjących na ziemi jest od groma i trochę.
__________________ "Polecam inteligentną i terminową graczkę. I tylko graczkę. Jak z każdą kobietą - dyskusja jest bezcelowa - wie lepiej i ma rację nawet jak się myli." ~ by Aschaar [banned] 02.06.2014 Nieobecna 28.04 - 01.05! Ostatnio edytowane przez Autumm : 18-01-2017 o 23:50. |
18-01-2017, 23:19 | #29 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
__________________ Originally Posted by The Giant Fantasy literature is ONLY worthwhile for what it can tell us about the real world; everything else is petty escapism. | |
18-01-2017, 23:23 | #30 |
Reputacja: 1 | No chyba, że tak Ogólnie ruszmy dalej, jak ostatni gracz da deklarację. Bo jak będziecie tydzień rozstrzygać mechanikę pierwszej fabularnej akcji to może być słabo. Ostatnio edytowane przez Icarius : 18-01-2017 o 23:29. |