lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum sesji z działu DnD (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-dnd/)
-   -   komentarze [D&D 5] Dolina Nentir: Zaginiona kopalnia Phandelver (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-dnd/17845-komentarze-d-and-d-5-dolina-nentir-zaginiona-kopalnia-phandelver.html)

Lord Cluttermonkey 13-04-2018 18:14

komentarze [D&D 5] Dolina Nentir: Zaginiona kopalnia Phandelver
 
1. Wprowadzenie.
2. FAQ.
3. Warianty zasad i zasady domowe. (ostatnia edycja 24.04.2018)
  • 24.04.2018: Prostszy (ale nie najprostszy) wariant ruchu po przekątnej.
4. Tworzenie postaci - wskazówki.
5. Tworzenie postaci - zasady.
6. Dolina Nentir opisana w tysiącu słowach.
7. Wasze karty postaci, ekwipunek oraz ściągawka z Waszych cyferek:
- Gryf de Bleys (kopia MP)
- Dawit Frontham (kopia MP)
- Angus Padraig oraz Morhołt z Ul'stairu
- Alaryk i Wilk (kopia MP)
8. Galeria bohaterów.
9. Dziennik.
10. Tutaj gramy!

Lord Cluttermonkey 15-04-2018 06:59

Witam :nordic:

Na dobry początek kilka spraw organizacyjnych:

1) Podrzućcie mi proszę Wasze skrzynki mejlowe na pw celem nadania dostępu na Google Docs.

2) Póki co podesłałem Wam link do doca z dostępem typu każdy może edytować. Możecie od razu grać - akcja już czeka, możecie też przybliżyć swoje postacie.

3) Nie odpiszę dalej, zanim nie uporamy się z ekwipunkiem. Także proszę o dokonanie ostatnich zakupów.

4) Czekam też na AJT - rozpisuje postać jednak jako tropiciela - łowcę potworów. Hen, nie chcesz rozpisać postaci jako kawalerzysty? Ten archetyp by Ci bardziej pasował.

5) Możecie pomyśleć o dodaniu bonds między Waszymi postaciami.

6) Alaryk ma jeszcze jeden punkt do rozdania w statsach (sprawdź sobie z kalkulatorem, np. tutaj).

AJT 15-04-2018 07:55

Witam, życzę wszyskim udanej, jak najdłuższej, zabawy!

Jako, że to dla mnie początki w piąteczce, a i wiele więcej kroków nie dokonałem generalnie w D&D, to wszelkie uwagi, sugestie i pomoce, przyjmę z otwartymi rękoma;)

W poniedziałek zakończę doca z KP. W nawiązaniu do akapitu wyżej, bardziej obeznani mogliby podpowiedzieć, co się drużynie może przydać, to dokupię.

Tak samo, poczytam dokładniej kp i pomyślę o bondach.

Miłego!

Lord Cluttermonkey 15-04-2018 09:32

Cytat:

Napisał AJT (Post 781861)
Jako, że to dla mnie początki w piąteczce, a i wiele więcej kroków nie dokonałem generalnie w D&D, to wszelkie uwagi, sugestie i pomoce, przyjmę z otwartymi rękoma;)

W poniedziałek zakończę doca z KP. W nawiązaniu do akapitu wyżej, bardziej obeznani mogliby podpowiedzieć, co się drużynie może przydać, to dokupię.

Hej

Moja sugestia jest taka, żebyś nie myślał póki co dużo o zasadach, szczególnie podczas walki. Jako gracz po prostu opisuj, co robi Twoja postać, a ja zajmę się całą resztą. Rzuty i formuły będą jawne (bo zdarza mi się pomylić lub o czymś zapomnieć), więc z czasem się wyrobisz. :)

Niziołek waleczniak (~ stout halfling) to jeden z najlepszych wyborów do klasy tropiciela, więc tu już wygrałeś życie. :) Skup się na DEX, WIS i CON - w skrajnej wersji wyjdzie coś w tym stylu, ale pewnie chcesz być ciut bardziej charyzmatyczny i silny sądząc po poprzedniej wersji postaci. Polecam jako favored enemy wybrać stworzenia humanoidalne (łapią się pod to orkowie, gobliny i wiele innych, ale także ludzie, itp.), bo najpospolitsze. Fighting style oczywiście archery. Z zaklęć pierwszego poziomu rzuć okiem na hunter's mark, hail of thorns i absorb elements (XGtE).

W kwestii zdolności ogólnych dla rangera korzystaj proszę z zaktualizowanej wersji klasy (link), w kwestii zdolności z archetypu monster slayer oczywiście znajdziesz je w XGtE.

Na czwartym poziomie jak weźmiesz atut crossbow expert to będzie naprawdę dobrze. Atut będzie Ci potrzebny do strzelania z dwóch kusz pistoletowych naraz. Póki co możesz tylko z jednej, więc w sumie zaopatrzyłbym się w lekką kuszę (na teraz) i dwie kusze pistoletowe (na później).

I to tyle, naprawdę zoptymalizowana postać w mniej niż 1000 znaków. :)

Skrótowiec z Waszych KP będzie w takim Excelu. Na pierwszy rzut oka widać, że skradanki nie będą mocną stroną tej drużyny... :D

AJT 15-04-2018 10:10

Dzięki za wszyskie porady i sugestie. Oczywiście wszystkie przeanalizuje i wezmę pod uwagę;)

Cytat:

Napisał Clutterbane (Post 781870)
Hej

Moja sugestia jest taka, żebyś nie myślał póki co dużo o zasadach, szczególnie podczas walki. Jako gracz po prostu opisuj, co robi Twoja postać, a ja zajmę się całą resztą. Rzuty i formuły będą jawne (bo zdarza mi się pomylić lub o czymś zapomnieć), więc z czasem się wyrobisz. :)

Super! Dla mnei idealnie:)


EDIT:
Cytat:

Napisał Clutterbane (Post 781870)
W kwestii zdolności ogólnych dla rangera korzystaj proszę z zaktualizowanej wersji klasy (link), w kwestii zdolności z archetypu monster slayer oczywiście znajdziesz je w XGtE.

Pod tym linkiem widzę, że jest Ranger Conclave, zamiast Ranger Archetype. To powinienem zmienić? Nie jestem pewien, bo dalej pisałeś o archetype - Monster Slayer. W pozostałych nie zauważeyłem większych różnic do, tego co miałem do tej pory.

Krieger 15-04-2018 10:38

Witam wszystkich :-)

Tak na kacu szybko: Gryf powinienem mieć chyba 22 HP (8 [pierwszy poziom kleryka] + 8 [2 x 4 za dwa poziomy czarodzieja] + 6 [3 x 2 CON mod]). Ma też proficiency z domeny na umiejkę Nature (bonus na +7) i zwykłe proficiency w History (+5). Tak, też wolałbym żeby było odwrotnie, ale żeby mieć wszystkie umiejki typu Wiedza musiałem przetasować je między backgroundami, klasami i umiejętnościami specjalnymi.

Robimy bondy międzypostaciowe? :-)

Lord Cluttermonkey 15-04-2018 11:44

Cytat:

Napisał AJT (Post 781876)
EDIT:
Pod tym linkiem widzę, że jest Ranger Conclave, zamiast Ranger Archetype. To powinienem zmienić? Nie jestem pewien, bo dalej pisałeś o archetype - Monster Slayer. W pozostałych nie zauważeyłem większych różnic do, tego co miałem do tej pory.

Względem podręcznikowego tropiciela ogólne zdolności takie jak primeval awareness powinny się różnić w wordingu - polecam sprawdzić. Jak będę miał chwilę wolnego czasu to Ci usystematyzuję trochę KP. :) Gdybyśmy zaczynali na pierwszym poziomie czułbyś się pewnie trochę bardziej komfortowo z racji mniejszej liczby features, ale przed kolejnym awansem będziesz już jak ryba w wodzie.

Cytat:

Napisał Krieger (Post 781884)
Tak na kacu szybko: Gryf powinienem mieć chyba 22 HP (8 [pierwszy poziom kleryka] + 8 [2 x 4 za dwa poziomy czarodzieja] + 6 [3 x 2 CON mod]). Ma też proficiency z domeny na umiejkę Nature (bonus na +7) i zwykłe proficiency w History (+5). Tak, też wolałbym żeby było odwrotnie, ale żeby mieć wszystkie umiejki typu Wiedza musiałem przetasować je między backgroundami, klasami i umiejętnościami specjalnymi.

Robimy bondy międzypostaciowe? :-)

HP poprawione.

Mógłbyś dopisać, która umiejętność z czego wynika, żeby łatwiej mi się audytowało (bo Twoją postać to akurat będę chciał solidnie przetrzepać z racji multiclassu :) ).

Bondy - fajnie byłoby, gdybyście mieli jeden charakterystyczny ze światem gry, tj. organizacją czy NPC (pewnie już taki macie na KP), a drugi właśnie z którymś z BG. Jak zwykle polecam przykłady z Dungeon World, np.

Cytat:

Fill in the name of one of your companions in at least one:

X owes me their life, whether they admit it or not.

I have sworn to protect X.

I worry about the ability of X to survive in the dungeon.

X is soft, but I will make them hard like me.
Druga sprawa - możecie też przechrzcić Ideal na Motivation i uczynić z tego faktycznie motywację do poszukiwania przygód. Te podręcznikowe Ideały nie zawsze niestety takie są. Jak jeszcze zadbacie o to, żeby Motywacje plus minus na siebie nachodziły, to już w ogóle będziemy mieli mocno zgraną drużynę.

Na alignmenty postaci specjalnie nie patrzę, konflikty "światopoglądowe" wolę budować na kolorach z M:tG, bo unikają wartościowania na dobro i zło oraz dają więcej możliwości (standardowe prawo kontra chaos z D&D można opisać walką między białym a czerwonym, a przecież jeszcze są trzy inne kolory i kombinacje multikolorowe do dyspozycji :) ). Jak macie chwilę i chcecie wybrać kolorek - proszę bardzo. Organizacje występujące w grze też przypisuję do kolorów - Lordowski Sojusz jest w tym względzie biały jak śnieg. :)

W pierwszym komentarzu macie też do dyspozycji Dziennik, w którym będziemy wypisywać questy, w oparciu o które będą przyznawane Punkty Doświadczenia. Dodałem wątek z oficjalnego scenariusza na rozruch, ale liczę też na Wasze. :) Nie wiem, jak się potoczy przygoda, dlatego zakładam plus minus czwórkę na tej skali liniowości na start, z racji założenia, że gramy w Kopalnię, a później w którąś z oficjalnych kampanii wybraną przez Was. W zależności od Waszego komfortu i oczekiwań albo zostaniemy przy czwórce, albo pójdziemy w piątkę czy nawet szóstkę, ale równie dobrze możemy się ograniczyć do 3, 2 czy nawet 1.

Tyle w kwestiach takich bardziej rolplejowych. :) W zasadach domowych nie dopisałem zasady o tym, że krasnoludowie ignorują konsekwencje z tytułu pierwszego poziomu obciążenia postaci. Alarykowi się przyda.

Lord Melkor 15-04-2018 12:05

Bardzo ciekawe postacie, będę was czytał. Nie widziałem jeszcze w 5ed zbytnio multiklasowania, a już szczególnie kapłana z czarodziejem, który nosi się jak rycerz.:razz:

Lord Cluttermonkey 15-04-2018 12:23

Cytat:

Napisał Lord Melkor (Post 781900)
Bardzo ciekawe postacie, będę was czytał. Nie widziałem jeszcze w 5ed zbytnio multiklasowania, a już szczególnie kapłana z czarodziejem, który nosi się jak rycerz.:razz:

Też muszę przyznać, że drużyna naprawdę ma klimat. :)

Krieger 15-04-2018 12:41

No to wygląda pokrótce tak:
Animal Handling, Religion - background Knight Errant, homebrew z DnD Beyond
Insight, History - klasa Cleric
Perception - rasówa darmówa wariata
Nature, Arcana - specjalna zdolność kapłańskiej domeny Knowledge (podwójny bonus z proficiency)


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:34.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172