| Tym razem sesję solo zacząłem spontanicznie. Pewnego wieczoru po wygenerowałem trzy heksy rzutami na zasady zebrane z książek Judges Guild (rodzaj terenu) i na wilderness dressing od Raging Swan Press.
Mapa wygląda następująco (generuję arty przy użyciu Midjourney AI, obrabiam w Token Stampie):
"Punktem światła" jest otoczone solidnym drewnianym ogrodzeniem gospodarstwo, gdzie hoduje się gronostaje. Niegdyś stanowiło oazę spokoju i było to miejsce, gdzie życie toczyło się powoli, a codzienne obowiązki przynosiły mieszkańcom satysfakcję i radość. Teraz jednak czasy te minęły.
Niedaleko, na rozległych równinach, stoi wypalony szkielet starej stodoły – milczący świadek dawnej tragedii. Mieszkańcy okolicznych wiosek rzadko wspominają o tym miejscu, owianym tajemnicą i smutkiem. Niektórzy mówią o pożarze, który wybuchł niespodziewanie, inni zaś szepczą o mrocznych siłach, które mogły mieć w tym swój udział. Ruiny te są miejscem pielgrzymek dla tych, którzy chcą oddać hołd ofiarom lub szukają odpowiedzi na dręczące ich pytania.
Gdy podróżnik zagłębia się w dzikie ostępy, natrafia na zdradliwe bagniste tereny, w których z błotnistej wody wystają kolce, tworząc niebezpieczne pułapki dla nieostrożnych wędrowców. Kto je zastawia i dlaczego? Tego nikt nie wie. Nawet bez tych pułapek, bagna rządzą się swoimi brutalnymi prawami, gdzie każdy krok może być ostatni. Przemierzanie tego obszaru wymaga odwagi, sprytu i starannego przygotowania.
Kim będzie moja postać? A w jaką grę w ogóle gram? To dobre pytania! Ta sesja jest całkowicie improwizowana, bez żadnych sztywnych zasad ani z góry ustalonych założeń. W danym momencie korzystam z tego, co mi przyjdzie do głowy, czy to Mythic GM Emulator, czy drudycja, czy ACKS lub jakiś OSR.
Nie będzie to sesja WFRP 2e, ale lubię rzut na losową profesję, szczególnie w oparciu o tabelki 1d1000 z Career Compendium - tym razem rzucam na profesje pochodzenia wiejskiego (rural).
Wynik 68, czyli... bone picker. Śmieciarz, żebrak, zbieracz, szmaciarz - jak zwał, tak zwał. Cytat:
Zbieracze kości są padlinożercami, którzy zarabiają na życie z resztek innych. Prowadzą swoje wozy przez wsie i miasteczka, zbierając stare kości, szmaty i inne śmieci, a następnie pozbywają się ich w zamian za kilka groszy lub drobny przedmiot na wymianę. Czasami znani jako szmaciarze lub zbieracze szmat, są powszechnym widokiem w miastach, które generują duże ilości odpadów. Ponieważ przez ich ręce przechodzi wiele towarów, Zbieracze kości są również drobnymi handlarzami. To, co dla bogatego mieszczanina jest śmieciem, dla biednego chłopa jest skarbem.
| Brzmi dobrze. Od razu wygenerowałem portret mojej postaci.
Wydaje mi się, że taka postać nie podróżowałaby w pojedynkę, tylko byłaby członkiem większej grupy żebraków, ale sprawdźmy to rzutem. Kierując się Mythic GM Emulator (wersja jednostronicowa) - szansa very likely (75%). Na kościach 44 - dublet, więc rzucam na na zdarzenie losowe. Dwa słowa: ważny (important), zgniły (rotten). Jeszcze rzuciłem 4d10 na liczebność żebraków i będzie ich łącznie 23. Rzut 4d10 wziąłem z ACKSowego AX3 Capital of the Borderlands, bo nie miałem pod ręką żadnego innego materiału dedekowego, który miałby number appearing wylistowane dla żebraków.
Podsumowując tę serię rzutów, moja postać to jeden z żebraków, którzy niegdyś byli ważnymi osobistościami tej krainy: lordami, rycerzami, uczonymi, a nawet czarodziejami. Z powodu moralnej i duchowej zgnilizny, która dotknęła ich dusze, zostali zdegradowani do roli żebraków, pozbawieni swojego statusu, bogactwa i wpływów. Teraz, wyrzuceni na margines społeczeństwa, starają się przetrwać w surowym świecie, jednocześnie szukając odkupienia i sposobu na odzyskanie swojej dawnej chwały.
Pewnie każdy z żebraków ma swoją unikalną historię upadku, ale nie będę generować 23 różnych postaci. Zamiast tego powiążę ich ogólnie z wygenerowaną mapą. Niektórzy z żebraków byli właścicielami tych ziem, na których jest między innymi gospodarstwo, gdzie hoduje się gronostaje. [Może ta wieś nazywa się po prostu Gronostaje? Szansa: very likely (75%); wynik na 1d100: 30. Tak.] Chciwość dawnych władców i eksploatacja chłopów doprowadziły do powstania, które zakończyło się ich upadkiem. Pośród żebraków są też byli rycerze, którzy niegdyś bronili równin, ale ich duma i żądza władzy doprowadziły do zdrady, w wyniku której doszło do tragedii na tych ziemiach. Znalazłby się też przynajmniej jeden żebrak, który niegdyś, jako uczony czy czarodziej, poszukiwał wiedzy lub mocy na bagnach, ale wpadł w pułapkę czarnoksięstwa, co doprowadziło go do upadku i utraty dawnej pozycji.
Ostatnio edytowane przez Lord Cluttermonkey : 07-08-2024 o 21:29.
|