|
Archiwum sesji z działu DnD Wszystkie zakończone bądź zamknięte sesje w systemie DnD (wraz z komentarzami) |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
17-10-2008, 18:07 | #1 |
Reputacja: 1 | Viva Allracja! [komentarze] Kilka informacji i zasad na początek. 1) Myśli są pisane czcionką pogrubioną, tekst mówiony kursywą 2) Odpisywać będę raz w tygodniu (choć przy większej aktywności, częściej), na posty które zostaną. Nie mam zamiaru nikogo poganiać, jeśli będę zmuszony do zNPCuję. Dłuższa nieusprawiedliwiona nieaktywność w sesji (2-3 tyg.), oznacza szybki zgon postaci. 3) W tej sesji jest rytm dobowy, to znaczy że będę odznaczał upływ czasu, sprawy takie jak sen, jedzenie i inne czynności fizjologiczne, nie będę przeze mnie poruszane (zakładam, że postać znajduje czas by je zaspokoić). Jednak jeśli z postów będzie wynikało, że zaspokojenie potrzeb nie jest możliwe (dłuższa działalność zarówno w dzień i w nocy, ergo brak snu np.) to wprowadzę odpowiednie modyfikatory. 4) Będę potrącał z waszych zasobów koszty utrzymania (zależne od tego gdzie się zatrzymacie i jaką cenę wynegocjujecie), zakwaterowanie opłaca się na tydzień z góry, wyżywienie codziennie. 5) Kolejną kwestią jest specyfika samej sesji. Jak już wspomniałem to nie jest zwykła sesja, jak inne. Nie będę was prowadził za rączkę, wysyłał kolejnych tajemniczych NPCów wskazujących wam co macie robić. Wszystko zależy od aktywności waszych postaci. Dlatego minimum inicjatywy jest wymagane. Znaleźć robotę w mieście jest łatwo. 6) Sesja nie będzie się kręcić wokół waszych postaci. Wiele wydarzeń będzie się dziać bez waszej ingerencji. Jednak jeśli wykażecie się pomysłowością i wystarczająco dużą dawką inicjatywy. Kto wie, może wasze postacie staną się wpływowymi osobami w mieście? 7) Walka toczyć się będzie tak jak na wszystkich moich sesjach, wy deklarujecie taktykę działania, ja robię wszystkie rzuty i opisuję wynik. Przeciętnie walka trwa dwa , góra trzy posty. Jak to wygląda w praktyce? Na moim profilu wypisane są sesje które prowadzę/prowadziłem.. Co prawda zakładam, że sprawdziliście u jakiego MG chcecie grać. Gdyby jednak było inaczej, to radzę sprawdzić...żeby potem nie było rozczarowań. 8 ) PDki dostajecie w tej sesji za: a) posty...każdy post jest wart tyle PDków ile włożono w niego pracy (min 1 PD) b) pokonanych przeciwników/ przeszkody. PDki dostaje się nie tylko za zabicie goblina, ale nawet za przekonanie kupca do obniżenia ceny towaru. Nie są to jednak PDki za rzuty kostką MG. Tekst w stylu „próbuję przekonać kupca”, nie daje PDków, w dodatku nawet z wysoką charyzmą może zakończyć się porażką. Bowiem żaden kupiec nie daje kredytu za piękną buźkę. Trzeba do tego jeszcze argumentów. c) pomysłowość...W przypadku walki z przeciwnikiem, najwięcej PDków dostaje ten, którego taktyka przyczyniła sie w znaczącym stopniu do pokonania wroga / przeszkody. A nie ten kto zadał zabójczy cios...Jak już wspomniałem, nie daję PDków za szczęśliwe rzuty kostką. e)cel...Każda postać ma cel, prawda? Osiągniecie celu jest nagradzane w sposób specjalny. Gracz dostaje od 5% do 50% ilości PD potrzebnych do awansu na następny poziom. Po osiągnięciu celu, gracz musi wyznaczyć swej postaci następny cel do osiągnięcia (Nowy cel musi uzyskać, aprobatę MG). Łatwo z tego podliczyć, że najwięcej PDków dostaje się za posty, więc lepiej się do nich przyłożyć. No i trochę o samym mieście. Allracja dzieli sie na kilka dzielnic które jednak nie są wyraźnie oddzielone. Port. Dzielnica leżący od strony bagien. Nie cumują tu bynajmniej statki, a jedynie płaskodenne łodzie i barki jaszczuroludzi. Port jest dzielnicą tej rasy...Tu właśnie zamieszkują i żyją Cztery Pazury, to magazynują zbierane przez siebie substancje, futra i inne towary pozyskiwane z bagien (Na których pozyskiwanie mają monopol i pragną zachować ów status quo). W Porcie można kupić dowolne towary z bagien, w ilościach detalicznych i hurtowych. Tu też można wynająć tragarzy, przewodników i tłumaczy by przeprawić się przez Wielki Bagienny Las, bądź złupić ukryte w nim ruiny...Pozostałości po Yuan-ti nie interesują członków Czterech Pazurów. W tej części miasta rządzą tylko i wyłącznie Cztery Pazury, siły prawa z innych dzielnic nie mają tu nic do powiedzenia. Świetlista Dzielnica- Najpiękniejsza, najgwarniejsza, najbogatsza z dzielnic. To tu skupia się nocne życie Allracji i większość dziennego. W tym Świetlistej dzielnicy pełno jest kasyn i domów uciech oraz ekskluzywnych barów. Tajemnicą poliszynela jest fakt iż kontrolę nad kasynami Irthalosa, a nad domami rozpusty mają kapłani Rosalithe. Tutaj skupia się hazard, tu jest jedyna stała brama planarna w mieście (przynajmniej oficjalnie). Tutaj też znajdują się najważniejsze, bądź/i najbardziej wypływowe świątynie –Dom Kości (świątynia Irthalosa), Dom Róży (świątynia Rosalithe), Dom Udanego Rzutu (świątynia Aes’Quatis) i Krokodylisko (świątynia i opactwo Ormesa). Dzielnica Alchemików. Miejsce w którym przerabia się substancje zdobywane przez jaszczuroludzi w leki, pachnidła, oraz użyteczne substancje chemiczne i alchemiczne. ma stosunkowo dużą autonomię w porównaniu z pozostałymi (z wyjątkiem Portu). Oprócz alchemii dzielnica ta jest domem dla większości rzemieślników, kupców, robotników w mieście. Tu są znajdują się siedziby wszystkich gildii i karczmy cechowe, a także część świątyń mniej poważanych w Allracji bóstw. Dzielnica Reprezentacyjna.- Tu mieszka i żyje arystokracja Allracji, tutaj też wzniesiony jest zamek samego Histamiusa, oraz sztuczne groty dla czterech podlegających mu drakoliczy, oraz trzech smoków. Tutaj znajdują się wszystkie ambasady w Allracji (ambasada szmaragdowych mistyków, ambasada Valseranu, ambasada Sol’orazanu, oraz ambasada Czarnej Loży –obecnie i opuszczona). Tu też znajdują się ekskluzywne karczmy, których wygody przewyższają znacznie oczekiwania przeciętnego podróżnika, a ceny przewyższają równie znacznie zawartość jego sakiewki. Tu też znajdują się świątynie które chciałyby uchodzić za wpływowe, taki jak np. Dom Smoczych Lordów (świątynia Diamorga). Tu takze znajdują się budynki uczelni magicznej dostarczającej czarodziei ( i nie tylko ) do armii Histamiusa. (3 -letnie obowiązkowe kontrakty). Targowisko- Dzielnica rojna od rana do wieczora. Tu sprzedają i kupują kupcy przyjeżdżający do Allracji z różnych stron. Tu pobierane są cła, tutaj też wymierzane są kary za poważniejsze przestępstwa. Wreszcie tu znajduje się siedziba główna straży miejskiej i garnizony. Straż miejska z Targowiska obsługuje Targowisko i Świetlista Dzielnicę. Port , Dzielnica Reprezentacyjna, oraz Dzielnica Alchemików mają odrębne siły porządkowe. Targowisko obszarowo jest największą z dzielnic, gdyż oprócz sklepów, znajdują się tu karczmy dla przybyszy, mniejszej rangi burdele i mieszkania mniej zamożnej grupy społeczeństwa...Jest to o tyle ważna dzielnica, że robi za punkt startowy dla nowo przybyłych, takich jak wy. W pierwszym poście, powinniście się opisać...Jak się opiszecie, tak was inni gracze widzieć będą. Ps.Zapomniałem o najważniejszym...słupie ogłoszeniowym. Nie wszystkie ogłoszenia są dla początkujacych postaci. Niemniej, jak z czasem awansujecie, to kto wie? Ogłoszenia na słupie będą aktualizowane "codziennie".
__________________ I don't really care what you're going to do. I'm GM not your nanny. Ostatnio edytowane przez abishai : 23-12-2008 o 13:22. Powód: mała poprawka i uzupełnienie |