lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum sesji z działu DnD (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-dnd/)
-   -   [komentarze] "Od zera do Bohatera." (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-dnd/6308-komentarze-od-zera-do-bohatera.html)

Sekal 18-10-2008 11:33

[komentarze] "Od zera do Bohatera."
 
Witam! :)

Wreszcie doczekaliśmy końca rekrutacji i możemy skupić się na sesji. Poniżej podam kilka informacji o moim prowadzeniu, Waszym pisaniu i zmianach pewnych w mechanice, dzięki którym nawet osoby owej mechaniki D&D nie znające będą mogły łatwo obserwować rozwój swojej postaci. No to po kolei.

Zacznę od najgorszego, czyli moich "wymagań" wobec Was.
-Piszemy 2 razy w tygodniu (na oko), moje posty będą się pojawiać pewnie co 3-4 dni - osoba, która bez uzasadnienia i zgłoszenia swojej nieobecności nie zapostuje 2x z rzędu odpada z sesji.
-Piszemy w 3 osobie czasu przeszłego, bez wyjątków.
-Posty nie muszą być długie, lecz chciałbym byście wlewali życie do swoich postaci (czyt: kilkulinijkowe "Xxx szedł za resztą milcząc jak zwykle" nie jest dobrym postem. :))
-Dialogi piszemy kursywą, myśli również kursywą zaznaczając dodatkowo tyldami na początku i końcu (~), nie pogrubiamy imion, nie zmieniamy koloru, nie lubię mieć tęczy w postach.
-Avatarek postaci nie szerszy niż 150 pikseli.
-Abishai szybko dosyła mi mechanikę. ;)

Jak zaś ja prowadzę? Myślę, że to wyjdzie w praniu, gdy będziemy się zgrywać. Planuję coś dłuższego od jednostrzałówki, więc kto ze mną wytrzyma na pewno pozna na wskroś. ;) Zaznaczam tylko jedną rzecz - moje sesje w dużej mierze są sesjami tzw. akcji. Ja potrafię przyspieszyć do momentów, w których gracze mają już co robić, zaś część "drogi" pominąć szybkim postem. Nie wszystkim to odpowiada, ale ponoć to kwestia przyzwyczajenia. Rozwijać wątki każdej z postaci również pozwalam i są momenty spokojne, więc chyba nie ma obaw. No i pozwalam na interakcję z otoczeniem, zabijanie pojedynczych przeciwników, kreowanie mało istotnego otoczenia, w myśl zasady: gracz przesadzi, świat mu się odwinie. Oczywiście z tą przesadą to może przesada, ale jak 1 poziomowa postać rzuci mi się na ogra i opisze jak go zabija, to nawet najlepszy opis jej nie pomoże i po odwróceniu się zobaczy kolejne dwa wściekłe ogry z wielkimi maczugami. Mam nadzieję, że wiecie o co chodzi. A jak nie to pytajcie.

Kolejna sprawa to mechanika. Pozwolę sobie zmodyfikować Wasze karty i umieścić u każdej z postaci jakoś niedługo po zakończeniu sesji. Poziomy zostaną jak są, ale. Cóż, nie chciałem pisać o tym w rekrutacji, bo nie opędził bym się od pytań. Teraz będzie łatwiej, mniej osób, myślę też, że i mniej pytań.
Sprawa jest prosta: punkty umiejętności zastępuję procentami, jak jest m.in. w Falloucie. Wraz z używaniem umiejętności będą rosły, co będzie przekładać się na sprawność postaci. % od 0 do nieskończoności u epickich postaci. Prowadzę czysty storytelling, dlatego nie będzie to dla mnie i dla was żadna istotna zmiana, prócz faktu, że będziecie widzieć, że coś się zmienia.
Druga rzecz mechaniczna - będę mocno ograniczał punkty życia, wprowadzając za to "redukcję obrażeń" - od zbroi czy czarów. Doda to trochę realności, bowiem w dedekach trafia się zbyt często i wszystko polega po prostu na zdejmowaniu masy punktów życia. I jak mówiłem - nie prowadzę mechanicznie, więc tak na prawdę to zmiana kosmetyczna.
Ostatnia sprawa - mamy w drużynie paladynkę i kapłana. Chciałbym, by ich modlitwy były... modlitwami. Nie pustym tekstem "rzucam leczenie lekkich ran". Modlitwami. "Panie, proszę Cię o łaskę i zaleczenie tych ran, zadanych przez plugawe ostrza." Etc. Nie czuje się wtedy tej sztuczności. Mag oczywiście nadal rzuca czary mrucząc pod nosem sobie tylko znane formułki.

Do sesji dołączę materiały o Vast, stworzone przeze mnie i jeszcze dwie osoby swojego czasu (będą w osobnym temacie w komentarzach). Nie jest to obowiązkowe do czytania, lecz będę się posiłkował tym, co jest tam zawarte. Bardka opowiadając o bohaterach i minionych czasach powinna przyswoić sobie kilka informacji. Oficjalnie też mówię - to co napisali o Vast w oficjalnych podręcznikach u mnie się już nie liczy. Będziecie poznawać świat od nowa, a ja będę go od nowa kreował. :)

Zaś sam post powinien być jeszcze dziś, najpewniej w godzinach wieczornych.

Pozdrawiam, jakby były pytania to walić śmiało, mam świadomość, że to dużo tekstu do przetrawienia. :)
S.

Likt do materiałów.

Hellian 18-10-2008 13:12

Witam wszystkich współgraczy, a nawet współgraczki :lol2:
No dobra wiem, że to oklepany żart, ale nie mogłam się powstrzymać.
Witam serdecznie wszystkich niezależnie od płci :cso:

I zapewniam szanownego mg, że kiedyś te wszystkie, imponująco rozbudowane materiały przeczytam. Z akcentem na kiedyś ;)

Z wielką niecierpliwością czekam na pierwszy post w sesji.

Elizabetha, najmłodsza córka kowala

Midnight 18-10-2008 14:22

Jako, ze wlasnie wstalam to i sie przywitam ;), a nastepnie z przyjemnoscia powitam wspolgraczy :D. Podobnie jak Hellian z niecierpliwoscia wyczekuje pojawienia sie posta (od wczoraj) jak i owych materialow, od ktorych czytania najwyrazniej sie nie wymigam (:().

Neli, najstarsza corka karczmarza ;)

Sekal 18-10-2008 14:24

Materiały są już wrzucone, posta zacznę pisać po 15. :) Tylko jeszcze muszę się nauczyć zakładać nową sesję.

Aha, w pierwszym poście proszę o opis wyglądu bohatera, nie tylko obrazek, słowny też.

liliel 18-10-2008 14:35

To i ja się przywitam z współgraczami i oczywiście szacownym GM-em. Szczególnie zaś cieszę się, że zagram wreszcie z Hellian, bo już od dawna moja droga chciałam spotkać się z tobą w jednej sesji a jakoś nie wychodziło:)
Podążając za resztą wypada przedstawić swoją postać.
Silia, córka.... Hm... Jakby to ładnie ująć? Cóż, bękart półelf powiedzmy:wink:

abishai 18-10-2008 15:36

Witam i dwie sprawy chciałbym porzuszyć...Być może jest w to materiałach (przejrzałem na razie ogólnie), ale chciałbym wiedzieć w której części Vast jest nasza wioska?
Drugą sprawą jest to że wydawało mi się, iż wszystkie postacie wywodzą się z jednej wioski, bawiły się w jednej piaskownicy. Toteż powinny wylądować w komentarzach lub w materiałach: oficjalne życiorysy naszych postaci (jakby ktoś skrywał jakąś tajemnicą, to to można ją z oficjalnego wyciąć).

Aldym Garncarz...syn (zgadnijcie kogo? :lol:), garncarz, swat i kapłan Sune. :magic:
No i trochę informacji które w poście nie za bardzo się zmieściły. Aldym to takie coś, co łazi po wsi, zbiera plotki, z dziołchami flirtuje, z chopami ,żartuje...Kojarzy pary ze sobą, amatorsko. Pomaga wieśniakom w kłopotach i przy żniwach ( nie leczy wszak, bo słabo zna się na medycynie ludowej), lepi garnki...uczy higieny, ot takie wiejskie dziwadło :lol:

Sekal 18-10-2008 16:11

Co do Talgi to o tym gdzie się znajduje będzie dokładnie w poście pierwszym.
Zaś co do życiorysów - proponowałbym byście po prostu napisali coś o sobie w 1 postach, to co inni współgracze mogą i powinni wiedzieć. Tak będzie najłatwiej, bo te życiorysy dotychczasowe nie będą jakoś szczególnie bardzo istotne, może poza motywem, skłaniającym do ruszenia na szlak.

Hellian 18-10-2008 16:36

Nawzajem Liliel, nawzajem :D

Zaś co do pomysłu abishaia, mi wydaje się dobry, bo to oczywista oczywistość ;), że opiszemy się w pierwszym poście, ale niektóre informacje mogą tam po prostu nie pasować, więc jeśli mg nie protestowałby zanadto jestem za umieszczeniem dodatkowych informacji w komentarzach, tyle, że najlepiej po pierwszym poście, tak by niczego nie powielać.

Kelly 18-10-2008 20:19

Dzień doberek dziewczyny, i chłopaki również. Wita Waszą szacowną gromadkę wielki, na razie jedynie ambicjami, woj, który innych potrafi okładać obydwoma rącami. Prawdopodobnie czwarty syn cieśli. Prawdopoobnie, nie dlatego, ze mamusia nie jest pewna, tylko bo piszę nie z innego komputera i innego miasta, i trochę mi się zapomniało, czy to był cieśla, czy kołodziej, czy też ciesla i kołodziej jednocześnie.

Sekal 18-10-2008 20:38

Post jest, teraz uczę się konfigurować sesję. ;)


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 05:58.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172