Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Sesje RPG - DnD > Archiwum sesji z działu DnD
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum sesji z działu DnD Wszystkie zakończone bądź zamknięte sesje w systemie DnD (wraz z komentarzami)


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 18-10-2008, 10:33   #1
 
Sekal's Avatar
 
Reputacja: 1 Sekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputację
[komentarze] "Od zera do Bohatera."

Witam!

Wreszcie doczekaliśmy końca rekrutacji i możemy skupić się na sesji. Poniżej podam kilka informacji o moim prowadzeniu, Waszym pisaniu i zmianach pewnych w mechanice, dzięki którym nawet osoby owej mechaniki D&D nie znające będą mogły łatwo obserwować rozwój swojej postaci. No to po kolei.

Zacznę od najgorszego, czyli moich "wymagań" wobec Was.
-Piszemy 2 razy w tygodniu (na oko), moje posty będą się pojawiać pewnie co 3-4 dni - osoba, która bez uzasadnienia i zgłoszenia swojej nieobecności nie zapostuje 2x z rzędu odpada z sesji.
-Piszemy w 3 osobie czasu przeszłego, bez wyjątków.
-Posty nie muszą być długie, lecz chciałbym byście wlewali życie do swoich postaci (czyt: kilkulinijkowe "Xxx szedł za resztą milcząc jak zwykle" nie jest dobrym postem. )
-Dialogi piszemy kursywą, myśli również kursywą zaznaczając dodatkowo tyldami na początku i końcu (~), nie pogrubiamy imion, nie zmieniamy koloru, nie lubię mieć tęczy w postach.
-Avatarek postaci nie szerszy niż 150 pikseli.
-Abishai szybko dosyła mi mechanikę.

Jak zaś ja prowadzę? Myślę, że to wyjdzie w praniu, gdy będziemy się zgrywać. Planuję coś dłuższego od jednostrzałówki, więc kto ze mną wytrzyma na pewno pozna na wskroś. Zaznaczam tylko jedną rzecz - moje sesje w dużej mierze są sesjami tzw. akcji. Ja potrafię przyspieszyć do momentów, w których gracze mają już co robić, zaś część "drogi" pominąć szybkim postem. Nie wszystkim to odpowiada, ale ponoć to kwestia przyzwyczajenia. Rozwijać wątki każdej z postaci również pozwalam i są momenty spokojne, więc chyba nie ma obaw. No i pozwalam na interakcję z otoczeniem, zabijanie pojedynczych przeciwników, kreowanie mało istotnego otoczenia, w myśl zasady: gracz przesadzi, świat mu się odwinie. Oczywiście z tą przesadą to może przesada, ale jak 1 poziomowa postać rzuci mi się na ogra i opisze jak go zabija, to nawet najlepszy opis jej nie pomoże i po odwróceniu się zobaczy kolejne dwa wściekłe ogry z wielkimi maczugami. Mam nadzieję, że wiecie o co chodzi. A jak nie to pytajcie.

Kolejna sprawa to mechanika. Pozwolę sobie zmodyfikować Wasze karty i umieścić u każdej z postaci jakoś niedługo po zakończeniu sesji. Poziomy zostaną jak są, ale. Cóż, nie chciałem pisać o tym w rekrutacji, bo nie opędził bym się od pytań. Teraz będzie łatwiej, mniej osób, myślę też, że i mniej pytań.
Sprawa jest prosta: punkty umiejętności zastępuję procentami, jak jest m.in. w Falloucie. Wraz z używaniem umiejętności będą rosły, co będzie przekładać się na sprawność postaci. % od 0 do nieskończoności u epickich postaci. Prowadzę czysty storytelling, dlatego nie będzie to dla mnie i dla was żadna istotna zmiana, prócz faktu, że będziecie widzieć, że coś się zmienia.
Druga rzecz mechaniczna - będę mocno ograniczał punkty życia, wprowadzając za to "redukcję obrażeń" - od zbroi czy czarów. Doda to trochę realności, bowiem w dedekach trafia się zbyt często i wszystko polega po prostu na zdejmowaniu masy punktów życia. I jak mówiłem - nie prowadzę mechanicznie, więc tak na prawdę to zmiana kosmetyczna.
Ostatnia sprawa - mamy w drużynie paladynkę i kapłana. Chciałbym, by ich modlitwy były... modlitwami. Nie pustym tekstem "rzucam leczenie lekkich ran". Modlitwami. "Panie, proszę Cię o łaskę i zaleczenie tych ran, zadanych przez plugawe ostrza." Etc. Nie czuje się wtedy tej sztuczności. Mag oczywiście nadal rzuca czary mrucząc pod nosem sobie tylko znane formułki.

Do sesji dołączę materiały o Vast, stworzone przeze mnie i jeszcze dwie osoby swojego czasu (będą w osobnym temacie w komentarzach). Nie jest to obowiązkowe do czytania, lecz będę się posiłkował tym, co jest tam zawarte. Bardka opowiadając o bohaterach i minionych czasach powinna przyswoić sobie kilka informacji. Oficjalnie też mówię - to co napisali o Vast w oficjalnych podręcznikach u mnie się już nie liczy. Będziecie poznawać świat od nowa, a ja będę go od nowa kreował.

Zaś sam post powinien być jeszcze dziś, najpewniej w godzinach wieczornych.

Pozdrawiam, jakby były pytania to walić śmiało, mam świadomość, że to dużo tekstu do przetrawienia.
S.

Likt do materiałów.
 
__________________
If I can't be my own
I'd feel better dead

Ostatnio edytowane przez Sekal : 21-10-2008 o 10:29.
Sekal jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 05:35.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172