Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Sesje RPG - DnD > Archiwum sesji z działu DnD
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum sesji z działu DnD Wszystkie zakończone bądź zamknięte sesje w systemie DnD (wraz z komentarzami)


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 16-05-2009, 12:53   #1
 
Zapatashura's Avatar
 
[Planescape-Komentarze] Dzień Odnowy

Na początek skopiuję zasady z innej mojej sesji w dowód mego przeogromnego lenistwa.
A potem uzupełnię o wszystko, co jest niezbędne do sesji DnD 4, czym sprzeniewierzę się swojemu lenistwu...
-Gracze mają ograniczone prawo tworzenia świata wokół siebie. Jeśli nie opisałem warunków pogodowych, czy nie dałem dokładnego opisu bezpośredniego otoczenia postaci- macie prawo sami o nich decydować. Sęk w tym, że światy DnD są dość konkretnie opisane, nawet jeśli pobieżnie. W związku z tym gracze mogą sobie opisywać jakieś bezimienne karczmy, ale na pewno nie dzielnice Sigil, albo miasta w planach Morza Astralnego. To niestety spadnie głównie na barki MG podpierającego się gdzie się tylko da, danymi z podręczników. Możecie też tworzyć BNów nie wpływających na rozgrywkę, prowadzić z nimi konwersacje (możliwe nawet, że po prostu napiszę wam czego możecie się od jakiegoś BNa dowiedzieć i sami będziecie opisywać przebieg rozmów) i w ogóle kontrolować ich zachowanie.
Z drugiej strony, BNi wprowadzeni przeze mnie są pod moją i tylko moją kontrolą. Jeśli jakąś lokację, lub sytuację opisałem szczegółowo, to znaczy że nie życzę sobie dodatkowych w nią ingerencji. BNi którzy są oficjalnymi postaciami Multiwersum to już w ogóle święta relikwia.

-Miło by było, gdyby wasze posty pojawiały się raz na tydzień. Oczywiście rozumiem, że świat bywa złośliwy i ogranicza czas wolny. W takich wypadkach wystarczy mi krótka informacja na privie, e-mailu czy gg, że potrzebujecie trochę więcej czasu. Nie będę wtedy robił kłopotów.
Sam będę starał się odpisywać w przedziale piątek- niedziela. Jeśli w tym okresie nie będę miał wystarczającej ilości deklaracji graczy, bym wiedział co w ogóle mam pisać- stanę się mackowatym, upierdliwym potworem zmuszającym do odpisywania na wszelki sposoby.

-W moim słowniku nie istnieje pojęcie spamerskiego posta. Jeśli macie potrzebę zadeklarowania jakiejś akcji (np. schowania jakiegoś przedmiotu w cholewie buta, czy coś w tym stylu) a nijak nie macie pomysłu, aby ująć to w więcej niż czterech linijkach tekstu- nie krępujcie się i piszcie. Nie będę z takich powodów robił komukolwiek wyrzutów.

-Nie jestem żadnym purystą językowym i rozumiem, że błędy ortograficzne po prostu się zdarzają. Mimo to prosiłbym w miarę możliwości o sprawdzenie posta przed wysłaniem (czy to w Wordzie, czy w FireFoxie). W sytuacjach które jednak będą bić mnie po oczach, poproszę o poprawienie posta. Nie podejrzewam jednak, aby były to sytuacje częste.

-Jako MG nie gryzę ani nie pluję (a nawet jeśli, to byłem szczepiony i raczej nie powinienem czymkolwiek zarazić). Jeśli macie jakiekolwiek wątpliwości, wszystko wytłumaczę przez privy, e-maile czy gg (przy czym ostatnią formę kontaktu najbardziej sobie cenię).

-Sesję prowadzi się dla graczy, a nie dla MG. W związku z tym będę uwzględniał wasze sugestie co do rozgrywki.

-Wbrew powszechnie przyjmowanej zasadzie, jako MG mogę nie zawsze mieć rację. Wytykanie mi błędów będzie więc nie tylko tolerowane, ale prawdopodobnie spotka się też z wdzięcznością. Wolę, żeby zwrócono mi uwagę, niż abym wprowadzał do sesji jakieś byki.
A jako, że to jest DnD- tak, wytykanie mi stron podręczników ze słowami „nie mogłeś tak zrobić, bo tutaj pisze, że” działa! Reguły są po to, by służyć graczowi i ograniczać tyranię Mistrza Gry.

-Nie uderzają mnie po oczach wulgaryzmy, ale ze zrozumiałych względów nie używajmy ich poza konwersacjami.

-Wypowiedzi postaci piszemy kursywą. Wszelkie akcje i opisy normalną czcionką. Przemyślenia postaci proszę jednak pisać pomiędzy znacznikami >>xyz<<, co jest odstępstwem od zasad na tym forum. Bold wg mnie rozprasza i przykuwa wzrok.
-Sesja ma dwa tryby rozgrywki:
Tryb pierwszy (z niezrozumiałych dla mnie przyczyn preferowany przez większość forumowiczów, a przynajmniej tak się zdaje) to storytelling. Gro czasu gry będzie storytellingowe, bo bzdurą jest ciągłe rzucani kośćmi, kiedy do niczego to nie prowadzi. Większość podróży, zwiedzania nowych miast Planów, rozbijania obozowisk, zaciągania języka itd. odbywać się będzie bez mechaniki. Panuje wolna amerykanka opisów. Jeśli będzie mi się nudzić i napadnę kogoś bandą śmierdzących smarkaczy z kamieniami, to może sobie z nimi radzić jak mu się żywnie podoba w zakresie koncepcji postaci i realiów świata. Miłej zabawy.
W trybie storytellingowym długie posty są mile widziane (czyli A4+, przy czym A4 to wystarczająco dużo). Ja lubię sobie poczytać.

Ale gracze nie znają dnia ani godziny, gdy sesja przejdzie w tryb mechaniki. To znaczy, możecie się tak naprawdę domyśleć- ilekroć dana scena wygląda, jakby można było za nią dostać PDki, pojawią się kości. Rozpytywanie w mieście o BNa który jest ważny z fabularnego punktu widzenia będzie się opierać na teście streetwise, a nie pomysłowości pytań. Fabularna otoczka będzie owocować premią +2/-2 do testu. No i nawet nie myślcie, że posuwam się do skrajności i czystego rzucania kośćmi- każdy rzut musi być poprzedzony deklaracją. Deklaracja „to ja go pytam” jest do niczego.
Niejednokrotnie w czasie gry pojawią się także tzw skill challenge. Może to być wszystko- od wspinaczki na wyjątkowo niebezpieczną stromiznę, przez próbę odnalezienia drogi na obcym planie, po pertraktacje z przywódcą grupy najemników. W telegraficznym skrócie, skill challenge polega na uzbieraniu odpowiedniej liczby sukcesów w testach nim zbierze się trzy porażki. Każdy skill challenge ma określone ST, które będę podawał i listę umiejętności, którymi można zbierać sukcesy. Każdy test poprzedzony musi być odpowiednią deklaracją, w związku z czym skill chalenge będzie wahał się w długości od 3, do 12 postów z waszej strony.
Niejednokrotnie pojawi się też porządna, wymagająca walka. I tutaj właśnie rodzi się piękno nowej edycji DnD. Walka to wyzwanie. To nie jest znana z poprzedniej edycji bezmyślna szarża wojownika z tekstem „to ja go siekę”. To nie jest jedna rzucona dezintegracja i po sprawie. Walki w DnD 4 wymagają planowania, taktyki i gry drużynowej. Każda postać ma swoją rolę do spełnienia, by wszyscy mogli wyjść z potyczki cało. Walki za które daję PDki będą miały mapki i odbywać się będą zgodnie z mechaniką- każdy ma akcję ruchu, standardową i pomniejszą. Każdy więc rusza się tyle ile mu wolno, a nie tyle ile by chciał. Każdy atakuje tym, czym może itd. Fabularny opis walki jest szalenie ważny dla podtrzymania napięcia, ale nie jest nadrzędny wobec mechaniki.
No właśnie, aby fabularny opis był ładny i adekwatny, trzeba wiedzieć co się opisuje. W związku z tym w trakcie walki najpierw składacie mi w poście deklarację co robicie, potem ja daję wam znać jaki osiągnęło to efekt, a dopiero po tym edytujecie posta i wszystko przerabiacie na elegancki i adekwatny opis.
Brzmi to pewnie strasznie, więc może się wytłumaczę. Z doświadczenia wiem, że walki online lubią stać na bakier z wynikami testu. No bo czarodziej opisuje jak to jego kula ognia spopiela przeciwników, a tutaj test k20 wskazuje złośliwie jedynkę. No i wychodzi pewna niezręczność. W DnD 4 pojawia się też druga kwestia, czyli akcje immediate reaction i interrupt. Czasami potwór może się wtrącić w rundę gracza i coś zrobić. Dlatego właśnie najpierw oczekuję deklaracji, potem kilka słów i parę rzutów ustala co się stało, a na końcu wszystko obleka się w elegancki opis. Przez to unikniemy niefajnych zgrzytów.
I jeszcze uwaga organizacyjna odnośnie mapek- wszelkie mapki traktujcie jak szachownice, a wszelkie postacie na niej jak pionki. Wszystko to, by ułatwić ruch i obszar działania czarów. Będziecie bowiem deklarować w które miejsce rzucacie zaklęcie, czy też w które się przemieszczacie.
Wiem z doświadczenia, że walki w DnD 4 lubią być naprawdę długie, więc i tutaj odwołam się do analogii szachowej. Kiedy wynik walki będzie przesądzony, automatycznie przełączamy się w tryb fabularny i ją wykańczamy. Trochę szacunku dla własnego czasu.
Kolejnym sposobem na przyspieszenie walki będzie moje deklarowanie z góry, na jaką rozrzutność mogą sobie pozwolić gracze. Nie będę się czaił i będę oficjalnie pisał, że powinniście w danej walce oszczędzić najsilniejsze moce, bo mogą się jeszcze przydać (no, wtedy akurat niczego to nie przyspieszy). Z drugiej strony, będę też pisał, że encounter to rodzynek na dany dzień i możecie zaszaleć, wywalić najsilniejsze moce i skończyć przed popołudniową herbatką.
Tryb mechaniczny wymaga krótkich, zwięzłych deklaracji inaczej by się potwornie wlókł. Gdy sesja przejdzie w tryb mechaniczny oczekuję kilkulinijkowców, ale w tempie paru postów (całej drużyny i MG, nie pojedynczych osób) na dzień, a nie na tydzień.

-Cała radocha DnD polega na rzucaniu kubełkami kości. My będziemy korzystać z forumowych, a każdy rzuca sobie sam. Dzięki temu nijak nie będę mógł was oszukiwać na wynikach.
Oczywiście możecie się zdecydować, że chcecie być oszukiwani. Wtedy będę rzucał swoimi osobistymi kośćmi na biurku przed komputerem i informował was o wynikach.

-W czasie gry, szczególnie w etapach rozgrywających się w Sigil, będę korzystał z dziwnych terminów. Dwa słowniczki takowych znajdują się pod tymi linkami:
S�ownik termin�w, zwrot�w i idiom�w do gry Planescape: Torment
Sfera Udr�ki - Uniwersum Planescape: Torment

-Lista ta może zostać uzupełniona, jeśli coś sobie przypomnę.
 

Ostatnio edytowane przez Zapatashura : 16-05-2009 o 14:06.
Zapatashura jest offline  
Stary 16-05-2009, 12:55   #2
 
Zapatashura's Avatar
 
W tym poście pojawiać się będą krótkie informacje o lokacjach i NPCach, aby gracze nie pogubili się w ich natłoku podczas gry i mogli sobie wszystko szybko przypomnieć.
Dla wygody wolałbym, żeby pozostał to post osobny, w związku z tym ładnie proszę obsługę o nie scalanie tego posta.



NPC

Infernus


Od tego ognistego genasi nieustannie bucha żar, a płomienie pełgają po jego ciele niczym żywe istoty. Infernus jest jednym z najgroźniejszych gladiatorów w Ulu. Do Sigil przybył, a raczej został zabrany przez maga który jest oficjalnie jego „managerem”, cztery lata temu. Od tamtego czasu dał się poznać jako szaleniec i groźny psychopata, znajdujący radość w paleniu swoich wrogów i zadawaniu im bólu. Nigdy nie unika walki, nie okazuje litości ani finezji- wszelkimi dostępnymi mu środkami dąży do pokonania wroga.
W uliczkach Ula słyszy się plotki, że zabił już dziesiątki, jeśli nie setki istot, ale w gadanie trepów nie warto wierzyć. Walki gladiatorów, nawet w tak podłej dzielnicy, podlegają jednak prawu, a to zabrania zabijania.

Z drugiej strony... kto wie, co ten szaleniec robi poza areną?

Pani Bólu


Jeśli ktoś wywoła jej niezadowolenie czcząc ją lub grożąc równowadze miasta Pani może go ukarać. Kary te wahają się od zesłania w Labirynty, aż po rzucenie cienia na przestępcę co sprawia, że jego ciało zostaje tak pocięte, tak przedziurawione, że pozostaje po nim jedynie posoka wnętrzności. Żadna z tych opcji nie jest szczególnie atrakcyjna.

LOKACJE

Sigil


Sigil to miasto znajdujące się na szczycie Iglicy. Znane jest jako Miasto drzwi z powodu niezliczonych portali. W przeciwieństwie do Iglicy, nie jest ono objęte polem antymagii. Obecnym władcą miasta jest enigmatyczna Pani Bólu, która broni Miasta przed bogami. Sigil jest zbudowane na wewnętrznej stronie kamiennego torusa - nic więc dziwnego, że większość pierwszaków dostaje mdłości, patrząc w górę.
 

Ostatnio edytowane przez Zapatashura : 16-05-2009 o 20:47.
Zapatashura jest offline  
Stary 16-05-2009, 13:50   #3
 
Qumi's Avatar
 
Miło mi powitać współgraczy i życzę sympatycznej i zaskakującej wspólnej zabawy

Hmmm... Zap, może utwórz nowy temat: [Planescape]Dzień odnowy - materiały, na opisy NPC, lokacji, mapki i co tam jeszcze będzie potrzeba. W komentarzach może to być bardzo irytujące gdy musisz przekopać się przez X stron, aby znaleźć opis jakiegoś NPC. Na lastinn był projekt dziennika dla sesji, ale z tego co wiem jego budowa nie jest w zbyt zaawansowanym stadium, więc administracja napisała kiedyś, że można założyć wątek w komentarzach na materiały, ja kiedyś taki właśnie miałem
 
Qumi jest offline  
Stary 16-05-2009, 14:01   #4
 
Zapatashura's Avatar
 
I właśnie dlatego, wszyscy NPCe i lokacje będą w drugim poście tego tematu i nikt kopać nie będzie musiał. A dodatkowy temat na to jest mi zbędny, w końcu od czego jest edytowanie?

No i przy okazji- sesja ruszyła. Miłego czytania, grania i poznawania multiwersum.
 
Zapatashura jest offline  
Stary 16-05-2009, 14:08   #5
 
Qumi's Avatar
 
Swoją część już przeczytałem - podoba mi się Opis życia i świata w niektórych momentach przypomina mi trochę Pratcheta Tylko nie widać okienka u góry strony z graczami i MG

Edit: Już wszystko jest ]:->
 

Ostatnio edytowane przez Qumi : 16-05-2009 o 14:49.
Qumi jest offline  
Stary 16-05-2009, 22:03   #6
 
merill's Avatar
 
Witam wszystkich graczy i Mistrza. Życzę wszystkim dobrej zabawy, sobie zresztą też.

Pozdrawiam merill
 
__________________
Czekamy ciebie, ty odwieczny wrogu, morderco krwawy tłumu naszych braci, Czekamy ciebie, nie żeby zapłacić, lecz chlebem witać na rodzinnym progu. Żebyś ty wiedział nienawistny zbawco, jakiej ci śmierci życzymy w podzięce i jak bezsilnie zaciskamy ręce pomocy prosząc, podstępny oprawco. GG:11844451
merill jest offline  
Stary 17-05-2009, 10:23   #7
Banned
 
- Ja się również przywitam - otrząsa się z dwu kubłów zimnej wody - Niech wasi Bogowie strzegą Was na wszystkich Waszych ścieżkach!

O ile zgadzam się z tezą, że DM nie zawsze ma rację, to pokazywanie podczas sesji brudnym paluchem w świętych księgach, aby udowodnić ten błąd jest dla mnie...
Oczywiście jak coś znajdę to dam znać na PW.

Jak chcę porzucać kubełkiem kości to gram w kości nie w DnD Dlatego ja już teraz zgłaszam, że chcę wyniki od DMa. Z dwu powodów:
- gramy 40 na Planescape - jak sam DM przyznał - jest to swoistego rodzaju eksperyment, więc zakładam, że może dojść do zdarzenia w którym mechanikę trzeba będzie "potraktować ulgowo". Wolę więc dostać wynikiem i ubrać go opis słowno-muzyczny...
- "Turlacz mode" włącza mi się automatem kiedy potrzebuje tego ja lub DM. Tutaj - ponieważ gramy ze soba po raz pierwszy - nie wiem jakie będzie prowadzenie, a tym samym kiedy powiny nastapić rzuty.
Zresztą - jak stwierdził Qumi - panel z wynikami rzutów wygląda w poście jak przysłowiowa ... w stokrotkach.
 
Aschaar jest offline  
Stary 17-05-2009, 19:13   #8
 
Qumi's Avatar
 
Czyżby wśród graczy nie było żadnej kobiety? No nie... to z kim tu romansować
 
Qumi jest offline  
Stary 18-05-2009, 20:12   #9
 
Qumi's Avatar
 
deMaus mógłbyś robić linijkę odstępu między dialogami i paragrafami? Tekst jaki jest teraz trochę ciężko się czyta
 
Qumi jest offline  
Stary 18-05-2009, 20:22   #10
 
deMaus's Avatar
 
Racja, tak jak jest jak się pisze w wordzie. Zaraz edytuję. Muszę tu też pochwalić MG za zagadkę, naprawdę mnie zaskoczyła. Mój umysł jest informatyczny (czytaj binarny) i dzielenie czegoś przez trzy wykraczało poza jego pojmowanie.


Edycja
Już zmienione.
 

Ostatnio edytowane przez deMaus : 18-05-2009 o 20:27.
deMaus jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 15:24.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168