Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Sesje RPG - DnD > Archiwum sesji z działu DnD
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum sesji z działu DnD Wszystkie zakończone bądź zamknięte sesje w systemie DnD (wraz z komentarzami)


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 16-05-2009, 13:53   #1
 
Zapatashura's Avatar
 
Reputacja: 1 Zapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputację
[Planescape-Komentarze] Dzień Odnowy

Na początek skopiuję zasady z innej mojej sesji w dowód mego przeogromnego lenistwa.
A potem uzupełnię o wszystko, co jest niezbędne do sesji DnD 4, czym sprzeniewierzę się swojemu lenistwu...
-Gracze mają ograniczone prawo tworzenia świata wokół siebie. Jeśli nie opisałem warunków pogodowych, czy nie dałem dokładnego opisu bezpośredniego otoczenia postaci- macie prawo sami o nich decydować. Sęk w tym, że światy DnD są dość konkretnie opisane, nawet jeśli pobieżnie. W związku z tym gracze mogą sobie opisywać jakieś bezimienne karczmy, ale na pewno nie dzielnice Sigil, albo miasta w planach Morza Astralnego. To niestety spadnie głównie na barki MG podpierającego się gdzie się tylko da, danymi z podręczników. Możecie też tworzyć BNów nie wpływających na rozgrywkę, prowadzić z nimi konwersacje (możliwe nawet, że po prostu napiszę wam czego możecie się od jakiegoś BNa dowiedzieć i sami będziecie opisywać przebieg rozmów) i w ogóle kontrolować ich zachowanie.
Z drugiej strony, BNi wprowadzeni przeze mnie są pod moją i tylko moją kontrolą. Jeśli jakąś lokację, lub sytuację opisałem szczegółowo, to znaczy że nie życzę sobie dodatkowych w nią ingerencji. BNi którzy są oficjalnymi postaciami Multiwersum to już w ogóle święta relikwia.

-Miło by było, gdyby wasze posty pojawiały się raz na tydzień. Oczywiście rozumiem, że świat bywa złośliwy i ogranicza czas wolny. W takich wypadkach wystarczy mi krótka informacja na privie, e-mailu czy gg, że potrzebujecie trochę więcej czasu. Nie będę wtedy robił kłopotów.
Sam będę starał się odpisywać w przedziale piątek- niedziela. Jeśli w tym okresie nie będę miał wystarczającej ilości deklaracji graczy, bym wiedział co w ogóle mam pisać- stanę się mackowatym, upierdliwym potworem zmuszającym do odpisywania na wszelki sposoby.

-W moim słowniku nie istnieje pojęcie spamerskiego posta. Jeśli macie potrzebę zadeklarowania jakiejś akcji (np. schowania jakiegoś przedmiotu w cholewie buta, czy coś w tym stylu) a nijak nie macie pomysłu, aby ująć to w więcej niż czterech linijkach tekstu- nie krępujcie się i piszcie. Nie będę z takich powodów robił komukolwiek wyrzutów.

-Nie jestem żadnym purystą językowym i rozumiem, że błędy ortograficzne po prostu się zdarzają. Mimo to prosiłbym w miarę możliwości o sprawdzenie posta przed wysłaniem (czy to w Wordzie, czy w FireFoxie). W sytuacjach które jednak będą bić mnie po oczach, poproszę o poprawienie posta. Nie podejrzewam jednak, aby były to sytuacje częste.

-Jako MG nie gryzę ani nie pluję (a nawet jeśli, to byłem szczepiony i raczej nie powinienem czymkolwiek zarazić). Jeśli macie jakiekolwiek wątpliwości, wszystko wytłumaczę przez privy, e-maile czy gg (przy czym ostatnią formę kontaktu najbardziej sobie cenię).

-Sesję prowadzi się dla graczy, a nie dla MG. W związku z tym będę uwzględniał wasze sugestie co do rozgrywki.

-Wbrew powszechnie przyjmowanej zasadzie, jako MG mogę nie zawsze mieć rację. Wytykanie mi błędów będzie więc nie tylko tolerowane, ale prawdopodobnie spotka się też z wdzięcznością. Wolę, żeby zwrócono mi uwagę, niż abym wprowadzał do sesji jakieś byki.
A jako, że to jest DnD- tak, wytykanie mi stron podręczników ze słowami „nie mogłeś tak zrobić, bo tutaj pisze, że” działa! Reguły są po to, by służyć graczowi i ograniczać tyranię Mistrza Gry.

-Nie uderzają mnie po oczach wulgaryzmy, ale ze zrozumiałych względów nie używajmy ich poza konwersacjami.

-Wypowiedzi postaci piszemy kursywą. Wszelkie akcje i opisy normalną czcionką. Przemyślenia postaci proszę jednak pisać pomiędzy znacznikami >>xyz<<, co jest odstępstwem od zasad na tym forum. Bold wg mnie rozprasza i przykuwa wzrok.
-Sesja ma dwa tryby rozgrywki:
Tryb pierwszy (z niezrozumiałych dla mnie przyczyn preferowany przez większość forumowiczów, a przynajmniej tak się zdaje) to storytelling. Gro czasu gry będzie storytellingowe, bo bzdurą jest ciągłe rzucani kośćmi, kiedy do niczego to nie prowadzi. Większość podróży, zwiedzania nowych miast Planów, rozbijania obozowisk, zaciągania języka itd. odbywać się będzie bez mechaniki. Panuje wolna amerykanka opisów. Jeśli będzie mi się nudzić i napadnę kogoś bandą śmierdzących smarkaczy z kamieniami, to może sobie z nimi radzić jak mu się żywnie podoba w zakresie koncepcji postaci i realiów świata. Miłej zabawy.
W trybie storytellingowym długie posty są mile widziane (czyli A4+, przy czym A4 to wystarczająco dużo). Ja lubię sobie poczytać.

Ale gracze nie znają dnia ani godziny, gdy sesja przejdzie w tryb mechaniki. To znaczy, możecie się tak naprawdę domyśleć- ilekroć dana scena wygląda, jakby można było za nią dostać PDki, pojawią się kości. Rozpytywanie w mieście o BNa który jest ważny z fabularnego punktu widzenia będzie się opierać na teście streetwise, a nie pomysłowości pytań. Fabularna otoczka będzie owocować premią +2/-2 do testu. No i nawet nie myślcie, że posuwam się do skrajności i czystego rzucania kośćmi- każdy rzut musi być poprzedzony deklaracją. Deklaracja „to ja go pytam” jest do niczego.
Niejednokrotnie w czasie gry pojawią się także tzw skill challenge. Może to być wszystko- od wspinaczki na wyjątkowo niebezpieczną stromiznę, przez próbę odnalezienia drogi na obcym planie, po pertraktacje z przywódcą grupy najemników. W telegraficznym skrócie, skill challenge polega na uzbieraniu odpowiedniej liczby sukcesów w testach nim zbierze się trzy porażki. Każdy skill challenge ma określone ST, które będę podawał i listę umiejętności, którymi można zbierać sukcesy. Każdy test poprzedzony musi być odpowiednią deklaracją, w związku z czym skill chalenge będzie wahał się w długości od 3, do 12 postów z waszej strony.
Niejednokrotnie pojawi się też porządna, wymagająca walka. I tutaj właśnie rodzi się piękno nowej edycji DnD. Walka to wyzwanie. To nie jest znana z poprzedniej edycji bezmyślna szarża wojownika z tekstem „to ja go siekę”. To nie jest jedna rzucona dezintegracja i po sprawie. Walki w DnD 4 wymagają planowania, taktyki i gry drużynowej. Każda postać ma swoją rolę do spełnienia, by wszyscy mogli wyjść z potyczki cało. Walki za które daję PDki będą miały mapki i odbywać się będą zgodnie z mechaniką- każdy ma akcję ruchu, standardową i pomniejszą. Każdy więc rusza się tyle ile mu wolno, a nie tyle ile by chciał. Każdy atakuje tym, czym może itd. Fabularny opis walki jest szalenie ważny dla podtrzymania napięcia, ale nie jest nadrzędny wobec mechaniki.
No właśnie, aby fabularny opis był ładny i adekwatny, trzeba wiedzieć co się opisuje. W związku z tym w trakcie walki najpierw składacie mi w poście deklarację co robicie, potem ja daję wam znać jaki osiągnęło to efekt, a dopiero po tym edytujecie posta i wszystko przerabiacie na elegancki i adekwatny opis.
Brzmi to pewnie strasznie, więc może się wytłumaczę. Z doświadczenia wiem, że walki online lubią stać na bakier z wynikami testu. No bo czarodziej opisuje jak to jego kula ognia spopiela przeciwników, a tutaj test k20 wskazuje złośliwie jedynkę. No i wychodzi pewna niezręczność. W DnD 4 pojawia się też druga kwestia, czyli akcje immediate reaction i interrupt. Czasami potwór może się wtrącić w rundę gracza i coś zrobić. Dlatego właśnie najpierw oczekuję deklaracji, potem kilka słów i parę rzutów ustala co się stało, a na końcu wszystko obleka się w elegancki opis. Przez to unikniemy niefajnych zgrzytów.
I jeszcze uwaga organizacyjna odnośnie mapek- wszelkie mapki traktujcie jak szachownice, a wszelkie postacie na niej jak pionki. Wszystko to, by ułatwić ruch i obszar działania czarów. Będziecie bowiem deklarować w które miejsce rzucacie zaklęcie, czy też w które się przemieszczacie.
Wiem z doświadczenia, że walki w DnD 4 lubią być naprawdę długie, więc i tutaj odwołam się do analogii szachowej. Kiedy wynik walki będzie przesądzony, automatycznie przełączamy się w tryb fabularny i ją wykańczamy. Trochę szacunku dla własnego czasu.
Kolejnym sposobem na przyspieszenie walki będzie moje deklarowanie z góry, na jaką rozrzutność mogą sobie pozwolić gracze. Nie będę się czaił i będę oficjalnie pisał, że powinniście w danej walce oszczędzić najsilniejsze moce, bo mogą się jeszcze przydać (no, wtedy akurat niczego to nie przyspieszy). Z drugiej strony, będę też pisał, że encounter to rodzynek na dany dzień i możecie zaszaleć, wywalić najsilniejsze moce i skończyć przed popołudniową herbatką.
Tryb mechaniczny wymaga krótkich, zwięzłych deklaracji inaczej by się potwornie wlókł. Gdy sesja przejdzie w tryb mechaniczny oczekuję kilkulinijkowców, ale w tempie paru postów (całej drużyny i MG, nie pojedynczych osób) na dzień, a nie na tydzień.

-Cała radocha DnD polega na rzucaniu kubełkami kości. My będziemy korzystać z forumowych, a każdy rzuca sobie sam. Dzięki temu nijak nie będę mógł was oszukiwać na wynikach.
Oczywiście możecie się zdecydować, że chcecie być oszukiwani. Wtedy będę rzucał swoimi osobistymi kośćmi na biurku przed komputerem i informował was o wynikach.

-W czasie gry, szczególnie w etapach rozgrywających się w Sigil, będę korzystał z dziwnych terminów. Dwa słowniczki takowych znajdują się pod tymi linkami:
S�ownik termin�w, zwrot�w i idiom�w do gry Planescape: Torment
Sfera Udr�ki - Uniwersum Planescape: Torment

-Lista ta może zostać uzupełniona, jeśli coś sobie przypomnę.
 

Ostatnio edytowane przez Zapatashura : 16-05-2009 o 15:06.
Zapatashura jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 00:46.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172