lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum sesji z działu DnD (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-dnd/)
-   -   Oszukać Przeznaczenie (komentarze) (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-dnd/8643-oszukac-przeznaczenie-komentarze.html)

Eleanor 28-02-2010 18:06

Oszukać Przeznaczenie (komentarze)
 
Zgodnie z ustaleniami zaczynamy zabawę :)
Na początek miło mi was wszystkich powitać w sesji. Mam nadzieję, że będziemy się razem dobrze i długo bawili.

Tutaj będziemy sobie, jak wszyscy świetnie pewnie wiedza, wyjaśniać wszelkie wątpliwości co do sesji.

Na początek kilka prostych zasad, które będziemy brać za dogmaty w kwestiach spornych:

* Kwestia konwencji: Storytelling z elementami mechaniki DnD, Forgotten Realms

* Kwestia zgodności z settingiem: Wszelkie materiały kanoniczne zachowują ważność, data rozpoczęcia przygody to późne lato 1375r. Moja interpretacja settingu jest moją interpretacją settingu. A świat jest nieco inny. Jaki? W sesji się okaże.

* Kwestia zastosowania mechaniki: W tej sesji opieramy się na logice i zdrowym rozsądku, wszystkie rzuty wykonuje MG. Gramy korzystając z mechaniki DnD, ale nie do końca :D np postacie czarujące wg ustaleń, które poczyniliśmy przy tworzeniu postaci i tych, które przyjdą nam do głowy w trakcie zabawy. Mechanika rozstrzyga kwestie sporne, przy czym spory z MG rozstrzyga MG. O konieczności odwołania się do niej decyduje MG.

* Kwestia kontroli MG nad poczynaniami graczy:
Gracze mają nieograniczoną swobodę, jednak opis konsekwencji ich czynów leży w gestii MG. W niektórych (sami sprawdźcie jakich) sytuacjach gracze wchodzą w interakcję ze światem na opisanych zasadach i sami opisują skutki niektórych swoich czynów, po uzgodnieniu z MG

* Kwestia relacji wewnątrzdrużynowych: To jest życie, więc konflikty w drużynie są akceptowane. Fabularnie uzasadnione są zawsze zasadne.

* Kwestia częstotliwości postowania: Tempo postowania graczy ustalamy na co pięć dni. MG będzie miał na to 1 lub 2 dni. Będę podawała terminy kolejnych postów w komentarzach. Jeśli ktoś nie będzie mógł odpisać w terminie proszę o krótkie info o tym fakcie w komentarzach, na gg lub w inny sposób :D

* Kwestia preferowanej długości postów: Długość się liczy mniej, ważniejsza jest jakość a najważniejszy MG. Gracze piszący posty jednolinijkowe nie są mile widziani, jednak 5 stron opisu blasku księżyca też uważane będzie za przesadę.

* Kwestia poprawności i schludności notek: Żadnych emotek, psują mój nastrój. Zakładam, że dialogi między osobami pisane są przy udziale tych osób lub za ich zezwoleniem (inne sytuacje są po prostu niedopuszczalne) Nie ma więc potrzeby pisania na górze postu przy czyim udziale dany post został napisany. Proszę tego nie robić!

* Kwestia zapisu dialogów: Dialogi piszemy. Kursywą oraz poprzedzamy myślnikiem.

* Kwestia zapisu myśli postaci: Jeżeli znajdzie się postać decydująca się na myślenie to myśli postaci zapisujemy wybranym przez MG kolorem czcionki - czarnym. Myśli poza tym zaznaczamy z obu stron tyldą oraz piszemy kursywą.

* Kwestia podpisów pod notkami graczy: Wyłączamy podpisy w notkach sesyjnych lub nie. Można umieszczać w podpisach pochlebne opinie na temat MG i Forum. Lub inne byle tylko pochlebne

* Kwestia edycji: Zasadniczo nie zezwalam na żadne edycje raz wklejonych postów, chyba że edycja czysto estetyczna poprawiająca schludność i poprawność postów. Jeśli edycja inna z jakiegoś powodu jest konieczna (nakaz MG, prośba innych graczy) należy koniecznie napisać o edycji w komentarzach, by inni gracze zajrzeli jeszcze raz do przeczytanego postu i zapoznali się z przedmiotem edycji. Ewentualnie fragmenty edytowane można zaznaczyć kolorem granatowym, jednak zostawiamy to wyróżnienie tylko do momentu pojawienia się kolejnego posta MG.

* Kwestia języka: Stosowanie poprawnej polszczyzny, zasad polskiej gramatyki i ortografii (poza sytuacjami fabularnie uzasadnionymi) jest jednym z wymogów MG wobec graczy. Na potknięcia interpunkcyjne mogę przymykać oko.

*Kwestia grafiki oraz imion postaci: Absolutnie nie wytłuszczamy imion postaci ani żadnych słów w tekście! Nie używamy kolorów po za czarnym. Ewentualnie dopuszczam kolor ciemnoszary w sytuacjach gdy chcemy podkreślić coś istotnego.

*Kwestia cytowania wypowiedzi innych: Starajcie się nie cytować wypowiedzi innych graczy dosłownie. Zamiast tego stosujcie po prostu swój odnośnik do tej wypowiedzi.

Powyższy tekst napisany przez Antarę modyfikowany przez Bielona na innym forum, a teraz przeze mnie



Pierwsze posty w sesji:

Jeśli chodzi o początek sesji możecie opisać swoje postacie w komentarzach lub w sesji – widzicie się po raz pierwszy i to niezbyt długo, więc opis ograniczamy tylko i wyłącznie do tego co można dostrzec na pierwszy rzut oka :)
poza tym piszcie, pytajcie i bawcie się jak najlepiej :)

Jeśli o czymś zapomniałam dopisze później.

Pozdrawiam
Eleanor

Sayane 28-02-2010 18:47

Witam współgraczy :) Grę rozpoczynam trochę z duszą na ramieniu, ale mam nadzieję, że będzie nam się dobrze grało.

Opis postaci pozwolę sobie dać w komentarzach dopiero po wstawieniu posta, żeby nie psuć zabawy :)

Cytat:

Robert nie wyglądał na swoje 39... w zasadzie 40 już lat. Wysoki, barczysty, umięśniony, ubrany w skórzane spodnie i płócienną koszulę wyglądał na co najwyżej trzydzieści pięć. Jedynie pojawiające się w czarnej czuprynie pasemka siwych włosów zdradzały ile wiosen ma już na karku. Wytartą, skórzaną kurtkę przerzucił przez oparcie krzesła.

- Robert Valstrom, a to moja pięcioletnia córka Pola - zawada dla was, a radość i oczko w głowie dla mnie. Nie jestem obieżyświatem jako wy. Mieszkam w oddalonym od Marsember o trzy dni jazdy miasteczku, gdzie mam tartak własny, z dziada pradziada prowadzony, i warsztat ciesielski. A najstarszym jestem z was, bo tej jesieni czterdziesta wiosna mi stuknie.

Sekal 28-02-2010 19:09

Ja również witam.

Sayane - i tak wiadomo, że grasz facetem. ;)

Harard 28-02-2010 19:14

To i ja witam, wszystkich znanych i nieznanych mi graczy oraz MG. Miłej zabawy wszystkim! :]

liliel 01-03-2010 07:50

Dołączam się do powitania.

I to chyba tyle na razie. Opis postaci w poście. ;)

Sayane 01-03-2010 08:06

Sekal, że wiadomo to ja wiem ;) Generalnie jednak nie lubię przed pierwszym postem czytać opisów postaci, więc nie daję też własnego :)

Tom Atos 01-03-2010 10:41

Miło mi wszystkich powitać. No to zaczynamy. :D

Btw skąd niby wiadomo, że Sayane gra facetem ?
Może Robert Volstron, to ta śliczna mała dziewczynka z avatara ?

Sayane 01-03-2010 10:50

Nie - to duch, który stoi za nimi, dlatego go nie widać ;)

Eleanor 01-03-2010 11:42

Co do kwestii monetarnej:

0,1sp (platyna) = 1sz (złoto) = 10ss (srebro) = 100sm (miedziaki)

Jeśli chodzi o ceny, to ze względów logicznych obcinamy wszystkie ceny z podręcznika o jedno zero.
Przykład:
długi łuk refleksyjny - cena podręcznikowa: 100sz - u nas 10sz.
Dzięki temu nie będziecie musieli dźwigać ton monet :D

By było ładnie nazwiemy sobie monety :)
moja propozycja:
monety platynowe - floreny
monety złote - dukaty
monety srebrne - talary, srebrniki,
monety miedziane - miedziaki :D

Tom Atos 01-03-2010 13:01

Moja propozycja:

monety platynowe - floreny
monety złote - dukaty
monety srebrne - talary
monety miedziane - sepulki


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 05:53.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172