lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum sesji z działu DnD (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-dnd/)
-   -   [Komentarze] Nowa opowieść (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-dnd/8690-komentarze-nowa-opowiesc.html)

Avaron 09-03-2010 10:31

[Komentarze] Nowa opowieść
 
Witam wszystkich!

W komentarzach zawarte będą wszystkie informacje dotyczące mechaniki, np. będziecie mi przedstawiali mechaniczną strategię Waszych postaci w walce, tudzież jak rozdysponujecie otrzymane PDki :)

Tu również będę umieszczał wszystkie niezbędne informacje związane z samą rozgrywką, np. kolejność odpowiedzi.

I ostatecznie to właśnie w komentarzach będziemy mogli podyskutować zarówno o samej przygodzie, jak i o świecie Dragonlance. Jestem zawsze otwarty na wszelkie uwagi i propozycje :)

A teraz kilka szczegółów.

Dialogi piszemy od myślnika - kursywą.

Krzyczymy od myślnika - pogrubioną kursywą.

W języku magii piszemy błękitnym kolorem.

Co do przemyśleń Waszych postaci... Powiem tak: nie chciałbym, by ta przygoda przerodziła się w Siedemnaście Mgnień Wiosny. Wolę byście opisywali Wasze zachowania, mimikę i wyrażali uczucia słowami, niż prowadzili monolog wewnętrzny. Jest to o tyle zasadne, że Wasze postacie są nad wyraz młode i więcej robią, niż myślą... poza tym jestem zdania, że każda postać powinna być w jakiś sposób zagadkowa, a im więcej ukryte, tym ciekawiej dla pozostałych współgraczy :)

Post pojawi się jutro lub pojutrze, to zależy niestety od ilości moich obowiązków. Pewnym problemem będzie to, że postów Keth'a, przez jakiś tydzień niestety nie zobaczymy. Ale to jakoś już rozwiążę.

Ostatnią sprawą, jaką chciałem poruszyć, jest osoba drugiego mistrza gry. Tą osobą będzie Viviaen, (nawiasem mówiąc moja żona) sądzę, że przygodzie przyda się odrobina kobiecej ręki. :)

Pytania?

Sayane 09-03-2010 11:06

To ja się pierwsza przywitam z graczami i Mistrzami. Cieszę się że sesja wreszcie rusza.

I - jak to kobieta - pomarudzę na początek :D Imho boldy i niebieski strasznie "walą po oczach". Jeśli już to może choć szarym...? Od krzyczenia są, no cóż - wykrzykniki ;)
Podoba mi się za to brak mechaniki w postach xD

************************************************** **********



Cytat:

Wygląd Amarys: 155cm, 42 kg, 16 lat (wygląda na trochę mniej). Jest szczupła i drobna (jeszcze rośnie), ale ładnie zaokrąglona tam gdzie trzeba. Jej jasne, niesforne loki sięgają nieco za ramiona, pod wpływem wilgoci zwijając się w sprężynki. Nosi zwykle prostą, płócienną niebieską sukienkę, sandały i chustkę na głowie gdy trzeba. Nie ma żadnych znaków szczególnych (chyba żeby zaliczyć do nich obite kolana i łokcie ;)).

Kerm 09-03-2010 11:34

Również powitam wszystkich - MG'ów i współgraczy, życząc Wam i sobie owocnej współpracy i miłej zabawy.

Dołączę się do marudzeń mojej poprzedniczki (chociaż płeć reprezentuję inną ;))
Do utrudniania życia graczom (w pisaniu) starczy w zupełności kursywa...

************************************************** *********


Cytat:

Wysoki (178 cm), dobrze zbudowany (choć na oko nieco niedożywiony) chłopak wygląda w sam raz na swoje 17 lat.
Ma pogodną, opaloną twarz, jak u wszystkich, co znaczną część dnia spędzają na świeżym powietrzu. W ciemnobrązowych oczach często błyszczą figlarne ogniki, a na ustach pojawia się wesoły uśmiech. Brązowe, przetkane tu i tam ciemnym złotem włosy wyglądają jakby od jakiegoś czasu unikały nożyczek, a do ich czesania użyto palców miast grzebienia.
Na skroni widać cienką bliznę, ale pytania o historię jej powstania Rav zbywa machnięciem ręki i słowami "to było tak dawno, że już nie pamiętam". Co może być prawdą, bo miał ją gdy trafił do Domu.
Dłonie są mocne i zdradzają człowieka, który dość dużo czasu poświecił na wykonywanie zadań wymagających wiele siły - na przykład rąbanie drewna czy walenie młotem w kuźni...
Porusza się dość szybko i, jak na swój wzrost, jest zadziwiająco zwinny.
Ubiera się w sposób, który raczej nie zachwyciłby miejskiego eleganta. Nosi nieco wypłowiałą, szarą koszulę z mocnego płótna, a na to zakłada skórzaną, niegdyś brązową, kurtkę o odrobinę przykrótkich rękawach. Wygląda to tak, jakby Rav zapomniał w jakimś momencie, że należy przestać rosnąć...
Grube, płócienne spodnie ozdobione są paroma łatami, wyglądającymi raczej na naszyte na wszelki wypadek, dla wzmocnienia niektórych fragmentów odzienia, a nie z konieczności.
Szeroki pas, otaczający biodra, zrobiony jest z dość kiepsko wyprawionej skóry, a sprzączka wygląda, jakby sporządził ją niezbyt wprawny kowal. Prawdę mówiąc była ona dziełem właśnie Rava.
Buty, chociaż skórzane, z pewnością nie wyszły z pracowni wytrawnego szewca. Na jednej z wysokich cholewek widać ślady naprawy.

Viviaen 09-03-2010 13:05

Dizęki, że zostałam "ostatnią sprawą" :-P

Wygląda na to, że mój mąż się trochę pospieszył z określaniem graficznego sposobu pisania postów. Zdecydowanie musimy się jeszcze nad tym zastanowić i rzeczywiście, zmienimy przynajmniej błękit magii bo za bardzo razi po oczach ;)

Pozdrawiam wszystkich graczy i życzę... cierpliwości.
Do mnie zwłaszcza :D

Marrrt 09-03-2010 16:11

I ja się kłaniam w pas szanownym współgraczom, oraz Avaronowi i jego lepszej połowie.

Co do czarów, to można ewentualnie zamienić niebieski kolor na inną czcionkę.

Viviaen 09-03-2010 21:44

No dobrze, doszliśmy do porozumienia :)

Żeby nie komplikować i tak skomplikowanego procesu tworzenia postów, proponuję takie zasady:

- Wypowiedzi postaci pisane od myślników, po dodatkowym enterze i z dodatkowym enterem na końcu.

- Krzyki! Wrzaski!! Bardzo głośne wrzaski! na podobnych zasadach, jak wypowiedzi, tylko bardziej ;)

- Wszelakie zaklęcia magiczne - mogą być od myślnika lub nie, ale niech zawsze będą kursywą, wtedy będą doskonale widoczne.

No i oczywiście unikamy postów pisanych jednym ciągiem. Akapity znacznie ułatwiają odbiór i odpowiednią interpretację wypowiedzi :-P

Wszyscy za?

Kerm 09-03-2010 21:52

Jestem za.
Jak można by powiedzieć "Nie" na taką wspaniałą propozycję ;)

Myśli (wiem, że na razie nie będzie ich dużo) wyróżniane słowem pomyślał w różnych wersjach? Bez ozdobników niepotrzebnych?
Jeśli tak, to tym bardziej "za" ;)

Viviaen 10-03-2010 08:32

Myśli zasadniczo ma być jak najmniej, więc nie ma sensu (...ależ ja się tu rządzę, co oni sobie wszyscy teraz o mnie pomyślą?) dokładać dodatkowego formatu specjalnie dla myśli.

Wstępnie planowaliśmy (...i po co ta forma mnoga? Sama to sobie zaplanowałam, ha, ha, ha) zapisywać myśli kursywą a zaklęcia kolorem, ale żeby nie komplikować zbytnio, wycofaliśmy się (... taaaa... poddałam się w końcu) z tego pomysłu.

Reasumując, myśli, jak już się pojawią (jeśli się pojawią), niech będą zapisane czytelnie, byle za każdym razem w podobny sposób. :)

Keth 13-03-2010 00:22

To i ja się przywitam, korzystając z chwilowego dostępu do internetu.

Witam :P

Bardzo się cieszę, że dołączyła do nas Viviaen. Miło będzie zamienić się rolami ;) Z Marrrtem też już mieliśmy okazję się zapoznać, z Sayane i Kermem jeszcze się poznamy. Jestem zdecydowanie dobrej myśli :)

Bardzo przepraszam, że już na wstępie przysparzam problemów. Te wynikły z przyczyn niezależnych, a czas ich rozwiązania zależy od szybkości i sprawności serwisu gwarancyjnego.

Pozdrawiam serdecznie i życzę milej gry

Avaron 15-03-2010 01:44

Niestety rozpocząłem przygodę od poważnego spóźnienia, a więc i przeprosin. Mam nadzieję, że teraz uda mi się już utrzymać tygodniowe tempo, większych potknięć.

Jak widzicie pierwszy post skupia się na jednej postaci po części trochę ją ograniczając, od reszty zaś wymaga pewnej dozy kreatywności. Mam nadzieję, że nie weźmiecie mi tego za złe i raczej dacie wciągnąć się do zabawy ;)

Na tą chwilę pozwolę sobie dorzucić opis dwóch istotnych w przytułku osobistości:



Anduval - Człek w latach bardzo już posunięty i wielce dostojny. Tym bardziej dostojny, że noszący białe szaty wskazujące jego przynależność do zakonu czarodziejów Wielkiej Magii. Darzony wielkim szacunkiem przez wszystkich pracujących w domu kapłanów. Wszyscy jednak starają się jednak nie wchodzić mu w drogę, dał się już poznać jako człek porywczy i nie lubiący takich co to lubią przeszkadzać mu w zajęciach. Do przytułku przybył prawie, że rok temu i jak na razie nie wydaje się żeby miał zamiar się wynosić. Dla postronnych jedynym celem obecności starego maga w przytułku zdaje się być edukacja młodego kaleki zwanego Trzmielem.



Ojciec Edrin - Ten kapłan Mishakal poświęcił większą część swego żywota na prowadzenie domu dla sierot. Trudno orzec jak wielkie są pokłady sił tego człeka, lecz pewne jest jedno starcza ich by być ojcem dla wszystkich zgromadzonych tu dzieci. Jest najważniejszą w tym miejscu osobą, decyduje o wszystkich ważnych sprawach domu. Zawsze stara się być sprawiedliwy, choć czasem bywa może nazbyt pryncypialny. Nie można mu też zarzucić by posiadał zbyt wiele poczucia humoru. Jednak dla wszystkich mieszkańców domu zdaje się być gwarantem tego, że następnego dnia również wstanie słońce.



Colwyn - Przybył do domu wiele lat temu wraz z półelfią czarodziejką imieniem Liza. Trafili tu przypadkiem w czasach niepokojów i zostali na wiele lat. Colwyn pozostał nawet po śmierci Lizy, którą zabrała zaraza. Mężczyzna pełni w przytułku rolę nie do końca jasną, ponieważ nie jest ani kapłanem, ani też nie pracuje jako posługacz. Trudni się głównie polowaniem i zbieractwem, a większość tego co uda mu się zdobyć ląduje na stole przytułku. Jest niekwestionowanym idolem wielu młodzieńców w domu, a jego opowieści o dawnych przygodach niejednemu spędzały z oczu sen.




Harald Grimtale - Pośród zabudowań domu radnego Bidney'a mieści się również niewielka, acz bardzo zadbana kuźnia. Jest to królestwo pana Grimtele'a. Mieszka w przybytku od wielu lat, a jego przeszłość owiana jest tajemnicą. Powiadają, że brał udział w ostatniej wojnie, lecz nikt naprawdę nie wie po której ze stron. Faktem jednak jest, że z Haralda jest nie byle jaki rzemieślnik i z pod jego młota wychodzą naprawdę świetne wyroby. Poza pracami na rzecz domu Harald cały czas uczy wyrostków podstaw kowalskiego zajęcia, by w późniejszym życiu mogli być samodzielni.



Rankel - Ten kapłan Branchala szkoli dzieci w domu Bidney'a w trudnej sztuce śpiewu. Na zajęciach ze śpiewu szlifowane są przede wszystkim wszelkie hymny chwalące bogów światłości. Jednym słowem są to zajęcia nudne. Nudne jak sam Rankel. Najciekawsze w panu Rankelu jest to co o nim opowiada służba, a szczególnie plotki co do jego nastawienia ku damom, a właściwie braku takowego...

MAPA!


Postaram się na bieżąco dorzucać kolejne postacie do tej listy.

Uwaga, na tą chwilę nie mogę dodać kolejnych graczy. Jak tylko uda mi się z tym uporać od razu pojawicie się w panelu.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:06.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172