Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Sesje RPG - DnD > Archiwum sesji z działu DnD
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum sesji z działu DnD Wszystkie zakończone bądź zamknięte sesje w systemie DnD (wraz z komentarzami)


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 23-08-2010, 00:18   #1
 
Gettor's Avatar
 
Reputacja: 1 Gettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputację
[DnD 3.5 FR - komentarze] (18+) Żar krwawej nocy.

Witam w sesji!

Tutaj, czyli w komentarzach, ustalać będziemy najistotniejsze rzeczy związane z sesją, jak również prowadzić luźne rozmowy związane z Waszymi przygodami.

Kilka szczegółowych informacji o mechanice:

Część z tych informacji „pożyczyłem” z sesji Elthiana – Historia o tym, jak zostałem bohaterem.

Poruszanie się
Bardzo podstawowa, ale zaiste ważna kwestia. Otóż ruch naszej postaci regulujemy poprzez nakreślenie, w wyobraźni, odcinków na siatce bitewnej, które stanowią tor ruchu postaci. Nie jest to trudne, jeżeli większość śmiałków może poruszyć się o 6 pól (9 metrów). Fabularnie podajemy deklaracje ruchu np.

Kail ruszył naprzeciw rozwścieczonemu orkowi gotów wbić swoje ostrze przeszywając jego serce [B5-D5-D3-F3].


Jak widać kolejne końce odcinków wymieniamy po kolei dochodząc do punktu finalnego. Bardzo prosta sprawa, współrzędne owe podajemy w nawiasie kwadratowym, na końcu deklaracji ruchu, oddzielając każde myślnikiem.

Testy
Kostkami turlamy na kostnica.eu, gdzie nasze konto stanowi imię postaci, lub jego modyfikacja, jeżeli login jest zajęty (np. Kail_1). Jednego konta używamy w całej kampanii, rzuty zaś obarczamy stosownym komentarzem (np. „atak” lub „ciche poruszanie”). Rzuty wtapiamy z ogólny tekst, na końcu linku podając wynik w nawiasach kwadratowych. Wyglądałoby to mniej więcej tak:

Kail spojrzał na dwa rozmawiające koboldy i chcąc uniknąć wykrycia postanowił przekraść się[8] wzdłuż bocznej ściany.

Akcje
W systemie DnD 3.5 akcje dzielą się na: darmową, ruchu, standardową i całorundową.

Akcja darmowa to taka, która w teorii nie zabiera żadnego czasu w czasie rundy.
Przykład: dobycie broni przypiętej do pasa, jeśli postać ma atut „Szybkie dobywanie broni”.

Akcja ruchu jest składową akcji całorundowej i można w niej się poruszyć o określoną ilość metrów (6 albo 9, zależnie jak pisze w KP gracza), przy czym każda kratka na siatce, którą będziemy używać to 1.5 metra.
Przykład przytoczony powyżej.

Akcja standardowa jest również składową akcji całorundowej, obok akcji ruchu. Można w niej wykonać (jak sama nazwa wskazuje) standardowe czynności. Uwaga! Akcją standardową może być również akcja ruchu, dzięki czemu na akcję całorundową składają się dwie akcje ruchu.
Przykład: zaatakowanie bronią przeciwnika raz.

Akcja całorundowa sumuje w sobie akcję standardową i akcję ruchu. Jeśli jakiś gracz chce wykonać taką akcję to w danej rundzie nie może się ani ruszyć, ani wykonać akcji standardowej.
Przykład: zaatakowanie bronią przeciwnika zgodnie z ilością ataków na rundę bohatera.

Tyle jeśli chodzi o mechanikę. Jeśli wynikną jakieś inne, niejasne sprawy to zaktualizuję ten post.

Teraz sprawy pozostałe…

Jak widzicie (a przynajmniej tak mi się wydaje) pierwszy post jest dość bogaty w informacje i od razu każe wam myśleć i układać plan. Więc go ułóżcie! Jestem zdania, że im szybciej drużyna się ze sobą zgra, tym lepiej dla graczy. A jak lepiej zmusić ludzi do współpracy niż zmusić ich do ułożenia planu?

Ze swojej strony jestem do Waszej dyspozycji na PW/gg (preferowane to drugie) z odpowiedziami na pytania (jako kapitan Greive, oczywiście).

W pierwszym poście proponuję zawrzeć wygląd waszych postaci i może przedstawić się nowym „towarzyszom”, ale to tylko sugestia.
Musicie też wymyślić sposób na jakieś walne zgromadzenie między sobą, żeby podjąć decyzję o tym gdzie idziecie

A właśnie… kapitan pokazał waszym postaciom mapę… oto ona. Czerwone X na niej to lokalizacja wioski (X na skraju lasu) oraz miejsca, gdzie udały się poprzednie drużyny. Nie wrzuciłem jej bezpośrednio do sesji, ponieważ jest po angielsku... ale przynajmniej jest w miarę dokładna


Terminy
Dość ważne, będę starał się ich przestrzegać.
Tura w sesji trwa tydzień – od mojego posta począwszy. W tym czasie każdy z graczy powinien wstawić co najmniej jedną odpowiedź, aczkolwiek wyjątki są przewidywane – na przykład gdzieś wyjeżdża – również mi o tym mówi i jest usprawiedliwiony.

W razie walk, pojęcie tury zostaje przeredagowane. Posty graczy z deklaracją akcji postaci powinny być krótkie, zwięzłe i na temat. Na przykład:
„Wojownik przemieścił się z pola [B4-C4-C6] i wykonał atak mieczem na orka stojącego na polu C7.”
Taki opis postępowania postaci jest w zupełności wystarczający. Oczywiście nie zabronię nikomu barwnych opisów tego co postać robi, czuje, słyszy, myśli itd., jednak deklaracja czynności według powyższego szablonu jest absolutnie niezbędna.

Tura w czasie walki zaczyna się ode mnie i każdy następny gracz (wedle jego rzutu na inicjatywę) ma po 2 dni na opisanie działań postaci. Jeśli ktoś się spóźni – postać nic nie robi. Informacje o wynikach rzutów inicjatywy będę zamieszczał w komentarzach na początku każdej walki obok siatki bitewnej.

Myślę że to dobry moment, aby Was poinformować, że mnie nie będzie w dniach od 19 do 28 lipca, więc będziecie mieli przedłużoną kolejkę na odpisywanie w tym czasie

Pisanie postów
Chodzi tu przede wszystkim o interwencję „osób trzecich” w posty graczy (takich jak kapitan Greive). W takich wypadkach zadajecie mi pytanie do tej osoby/pytacie się o reakcję na takie a takie zachowanie, a ja odpowiadam.
Preferowana metoda takich „dialogów” – na gg. Można też na PW, ale jest to wielokrotnie mniej skuteczne.

Jeśli chodzi o mniej ważną interwencję takich osób w posty gracza, możecie opisywać to sami. Jednak pod tą kategorię podchodzą wyłącznie przypadki… jakby to określić… kosmetyczne. Takie, które mają tylko urozmaicić wypowiedź. Na przykład targowanie się ze sprzedawcą odnośnie ceny towaru, żeby potem zapłacić tyle ile widnieje w Podręcznikach.

Ponadto jedna jedyna uwaga na temat stylu pisania. Akapity w formie pustej linijki raz na kilka linijek poprawiają czytelność całej wypowiedzi o kilkaset procent, a nikogo nie bolą. Proszę więc je stosować

Tak, myślę że to koniec mojej wstępnej przemowy – zapraszam do komentowania i odpisywania w sesji!

Dokument tekstowy

Aby ułatwić prowadzenie konferencji, został stworzony internetowy dokument (KLIK)

Na koniec...

Wszystko co jest powyżej to w pełni skopiowany pierwszy post komentarzy sprzed Upadku Forum
Jestem świadom, że sesja jako tako... nie istnieje. Założę więc nowy temat, w którym napiszę streszczenie dotychczasowych waszych działań, a następnie... ruszymy dalej z akcją!
To chyba jedyne możliwe wyjście, nie sądzicie?

Jeśli chodzi o aktualny tekst znajdujący się w dokumencie to uznam, że on też wymaga streszczenia i zamieszczę go w pierwszym poście.
 

Ostatnio edytowane przez Gettor : 23-08-2010 o 00:21.
Gettor jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 00:46.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172