27-11-2011, 22:23 | #1 | ||
Reputacja: 1 | [Śródziemie] Czarnoksięstwo, męstwo i zwycięstwo! - objaśnienia Zamieszczać tutaj będę objaśnienia co do użytych materiałów, słów i materiały dla graczy do sesji. Na początek. Cytat:
Księga fragment Jest to fragment opowiadający o Turinie, człowieku, który spotkał i walczyłze smokiem. Tłumaczenie fragmentu na anielski: Túrin Turambar Therefore crossed the water once more desiring to recover his sword and to look upon his foe; and he found him stretched at his length; and rolled upon one side; and the hilts of Gurthang stood in his belly. Then Turambar seized the hilts and set his foot upon the belly, and cried in mockery of the dragon and his words at Nargothrond: Hail Worm of Morgoth; well met again; Die now and the darkness have thee; thus is Túrin son of Húrin avenged. mapa Mapa gór mglistych najprawdopodobniej, ale muszę to sprawdzić bo mam wątpliwości. Jakby co w Sesji przyjmujemy że na tej mapie widać Rivendell i przeprawę przez góry na wschód. Cytat:
Ostatnio edytowane przez chaoelros : 27-11-2011 o 22:26. | ||
29-11-2011, 22:17 | #2 |
Reputacja: 1 | Info o sesji (sprawy techniczne): -gra rozpoczyna się w 2570 roku trzeciej ery, 970 wedle rachuby Shire -czas w grze liczy MG -nie opisujemy wymyślonych przez siebie działań postaci fabularnych (jak Elrond), wszelkie interakcje można ze mną obgadać. Oczywiście nie takie pierdoły jak palenie fajki czy pozwolenie żeby usiąść; -dialogi piszemy kursywą; Co do języków. Jeśli któryś z graczy chce użyć języka z uniwersum to można ale wedle pewnych zasad. -Języki elfickie zostały opracowane na tyle że można je odtworzyć całkiem wiernie, zwłaszcza noldorin. W naszej sesji elfy posługują się głównie sindarinem, a elfy leśne z Mrocznej Puszczy(których może nie spotkacie) nandorinem, który jest bardzo podobny do sidnarinu. Noldorin to język elfów wysokiego rodu i jest jako taki rzadkością. Tak czy owak jeśli ktoś chce użyć języka elfickiego to niech będzie to w miarę poprawnie gramatycznie. Proponuje wtedy skonsultować to ze mną bądź skorzystać z pomocy jakiegoś podobnego mi fanatyka z forum tolkienistów(np. forum Elendilich) -Język khuzdulski to sekret krasnoludów. Znają go tylko krasnoludy i niektórzy czarodzieje. Jeśli chodzi o odtwarzanie to nie da się poprostu tego sensownie odtworzyć. (nawet na filmie gimli mówi jedno zdanie lecz jest to fonetyczna imitacja zamysłu języka krasnoludów) Tym samym jeśli jakaś psotać może używać khuzdulskiego to może, i wystarczy że odtworzy wiernie fonetykę i względnie budowę(materiały w internecie). Khazadzi w walce używają okrzyków bojowych, zdarza się że wymieniają nazwy geograficzne w swoim języku jeśli są w rodzimych albo znanych sobie stronach. -Podobna sprawa tyczyła by się pozostałych języków np. aduinackiego, lecz żadna z postaci nie umie tego języka. -domyślnie wszyscy używają Westronu (wspólna mowa) Co do walk: -Jeśli napiszę post, o tym że spotykacie przeciwnika i wchodzicie z nim w interakcje to poczekajcie z odpisaniem tak z pół godziny. Wówczas zdążę zaraz po wysłaniu posta, wysłać każdemu wiadomość o ewentualnych możliwościach postaci. Tzn. jakie obrażenia jest w stanie zadać, a jakie otrzymać itd. Dla przykładu. Jeśli Harlandil jest czarodziejem to pojedyńczy ork nie stanowi dla niego problemu. Ale jakby spotkał Nazgula to już walka musi być ze mną przedyskutowana i dopiero zamieszczona w poście Cao Cao. Oczywiście jest możliwość "róbta co chceta" i nie jest to zła. Dla przykładu: Atakuje was oddział orków. Brain opisuje swoje ruchy i wynika z nich że wystrzela 10 strzał po czym przechodzi do walki wręcz. Ja w swoim poście odpiszę jaki był wynik tych działań, tzn. ilu orków padło od strzał a ilu z ciosów miecza i w jakiej sytuacji znalazł się brain oraz drużyna. To takie sugestię. Reasumując... Chodzi mi o zakres swobody graczy. Nie mam problemu jeśli ktoś zdecyduje(w sumie wbrew zasadom podrecznika) za mistrza i napisze że jako krasnolud, przedni wojownik ubił orka rzucając w niego toporem z odległości trzech metrów. Ale jeśli napisze że rzucił się na warga i sam go gołymi rękoma udusił(bez uzgodnienia z MG) to się może zdziwić :P Ja będę wam jeszcze pisał czy poprostu czy przeciwnik jest łatwy czy trudny i wtedy będziecie mieć pewność czy wasze działania są w porządku. Oczywiście jeśli chcecie grać inaczej to chętnie wysłucham opinii... nie jestem świetnym mistrzem i nigdy nie byłem, więc jestem gotów wysłuchać pokornie opinii innych na temat mechaniki walk na sesji forumowej. |
02-12-2011, 15:01 | #3 |
Reputacja: 1 | Pierwsza interakcja. -Każdy kto podejmuje interakcje z inną istotą w sesji musi wysłać mi PM. Napisać jakie działania podejmuje a ja odpowiem mu jak najszybciej wynik jego działań. OCzywiście jak później gracz opisze to w poście to jego sprawa. -W ostatnim poście Nalin miał rzut na spostrzegawczość i zauważył trolla. O to kolejność reakcji. : -Nalin, Pencheron, Draugdin. <-gracze odgrywający te postacie jako pierwsi postują, chyba że inny gracz nie zamierza podejmować interakcji tylko np. skulić się i płakać -Nie możecie spytać się mnie o położenie strategiczne postaci czy coś w tym stylu. Działa efekt zaskoczenia i wszyscy macie ujemne modyfikatory na reakcje i ocenę zdarzeń. Oczekuję szybkiej reakcji. Wieczorem odpowiem za posty, albo sobotę rano. Gramy! |
03-12-2011, 19:28 | #4 |
Reputacja: 1 | Wedle życzenia graczy, następne starcia będziemy odgrywać na forum. Każdy pisze w swoim poście działania i wykonuje rzut. Rzut ataku(PA) to 1k100. Jeśli wylosujesz 96-100 to rzucasz jeszcze raz i dodajesz. Jeśli rzucisz 1-5 to rzucasz jeszcze raz i odejmujesz od siebie wynik. Jeśli wyrzuciłeś 1) 0-5 2)96-100 To dwa pierwsze wyniki odejmujesz. Losujesz trzeci raz i od trzeciego wyniku odejmujesz różnicę dwóch pierwszych. Jeśli wyrzuciłeś: 1)96-100 2)0-5 Nie ma tutaj żadnej analogii jak przy rzucie niskim. Po prostu sumujesz. Do rzutu dodajesz modyfikatory z premii do PA. Ostatnio edytowane przez chaoelros : 03-12-2011 o 20:01. Powód: PA- punkty ataku |
06-12-2011, 20:40 | #5 |
Reputacja: 1 | Z podręcznika: C H A T M O I G Klimat: chłodny/umiarkowany, umiarkowany, zimny/ suchy. Środowisko: wysokie góry, wybrzeża słodkich zbiorników wodnych, las iglasty/tajga, las mieszany, wrzosowiska/ karłowate zarośla, równiny/stepy, zamieszkane tereny wiejskie, jaskinie/pieczary/okapy, ruiny. Prawdopodobieństwo spotkania: duże. Rozmiar: Ponad 2,5 metra (z ogonem). Chatmoig (1. m. „chetmig") to ogromny, rzadko spotykany, szary kot. Ma długie, 12-18 centymetrowe kły, a jego futro ozdobione jest burymi plamami. Jak na bestię tych rozmiarów, potrafi się znakomicie ukrywać. Jego ciało zwęża się począwszy od szerokiej klatki piersiowej ku tyłowi. Długi ogon umożliwia mu zachowanie równowagi przy niezwykle długich skokach: potrafi skoczyć na odległość do 45 metrów w poziomie i podskoczyć prawie 12 metrów w górę. Spotyka się go czasem wśród wzgórz i gór północy. W naszej sesji pomijamy jego umiejętności jako skoczka, i przyjmujemy że skacze jak zwykły tygrys albo ryś |
16-12-2011, 20:14 | #6 |
Reputacja: 1 | Co do ostatnich postów. Hithaeglir - sind. Góry Mgliste. Nazwy geograficzne jak i owe pasmo, które wymienia czarodziej nie występują w książce. Wymyśliłem je na potrzeby naszej sesji. Odgłosy w lesie. Pierwsza linijka i zwrotka o krasnoludach pochodzą z książek, są to fragmenty piosenek. Pieśń krasnoludów u Bilba(druga) Drugą zwrotkę ułożyłem sam |
| |