lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum sesji z działu Fantasy (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-fantasy/)
-   -   [Komentarze i mechanika] Evernight: Smocze Wyspy (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-fantasy/11921-komentarze-i-mechanika-evernight-smocze-wyspy.html)

Kerm 08-06-2016 19:15

Seavel jest bardzo wdzięczny :)

Mike 08-06-2016 22:34

W razie czego niech elf krzyczy, bo jeszcze ma pod bokiem kierownika zasadzki.

JPCannon 09-06-2016 10:09

Ok spytałem się na oficjalnym forum wydawcy... Cóż niestesty polska wersja nie jest mimo wszystko perfekcyjna.

W polskiej wersji napisano, że walcząc na ziemi Obrona spada do 2. Jest to błędne tłumaczenie gdyż w angielskiej jest, że Obrona walczącego na ziemi SPADA o 2 a nie zmniejsza się do 2. Także cóż... mój piękny plan wykończenia Cię tak trochę spalił na panewce :( Trzeba się będzie więcej natrudzić. Więc jeśli padniesz na ziemie będziesz miał obronę 8 a nie 10 po prostu.

Co do ilości akcji w turze. Masz dwa rodzaje akcji. Darmowe i normalne. Normalne akcje wymagają ciut więcej czasu. Zastraszenie kogoś, wykonanie sztuczki, pchnięcie, dobycie czy zmiana broni, bieg, przeładowanie... to wszystko normalne akcje. Darmowe to rzucenie jakiegoś krótkiego zdania, upuszczenie przedmiotu, zwykły ruch, wykonanie jednego z manewrów w walce itp. W jednej turze możesz wykonać tyle darmowych akcji na ile MG pozwoli, jednak zazwyczaj ogranicza się to do ruchu +1 darmowa akcja. Normalnych akcji też możesz teoretycznie wykonać ile chcesz z dwoma ale. Po pierwsze nie może być to ta sama akcja dwa razy jeśli nie pozwala CI na to jakaś specjalna przewaga. Nie możesz więc dwa razy kogoś popchnąć, dwa razy go uderzyć tą samą bronią (chyba, że masz grad ciosów) itd. Jeśli są to różne akcje, np chcesz kogoś zastraszyć, popchnąć i jeszcze siepnąć ostrzem to jak najbardziej możesz. Niestety każda taka dodatkowa akcja powoduje karę -2 do wszystkich testów. Czyli w powyższym przykładzie miałbyś karę -4 (-2 za pchnięcie i kolejne -2 atak po zastraszaniu). Czyli wykonujesz wtedy zastraszanie -4, pchnięcie -4 a potem atak -4. Kto wie, może CI się coś z tego fartnie ale czasem coś da Ci bonus który skumuluje się z karą i wyjdzie na to, że nic nie zyskałeś więc warto dobrze dobierać kolejność czynów.

Mike 09-06-2016 10:25

Cytat:

gdyż w angielskiej jest, że Obrona walczącego na ziemi SPADA o 2 a nie zmniejsza się do 2
Jakoś tak czułem przez skórę tą jawną niesprawiedliwość :)

A dążąc kwestie podwójnych takich samych akcji. Możliwe jest np popchnięcie dwóch różnych osób? Niby to był Odpowiednik Zamaszystego cięcia :) Ale co z zastraszaniem, można straszyć grupowo? w końcu to co się mówi słyszą też stojący obok.
Nie zauważyłem nic o tym w podręczniku.

JPCannon 09-06-2016 11:09

Co do pchnięcia dwóch osób na raz to MG może pozwolić na to sytuacyjnie (jak i w sumie na wiele różnych rzeczy, zasad zazwyczaj w końcu nie bierze się na sztywno bo nie da się ich rozpisać do każdej sytuacji. Jeśli np będziesz miał kij i ułożysz go tak by w jednej linii stojących ludzi popchnąć dwóch to dla mnie spoko. Gorzej, że wtedy kolega może wspierać drugiego testem wspomaganym, dając mu bonus +1 za każdy jego sukces i przebicie.

Co do zastraszania grupowo to miałeś w podręczniku główny próby woli przeciwko grupie. Bierze się wtedy po prostu pseudo przywódcę grupy i jeśli reszta jak kolwiek go traktuje poważnie to jeśli jego zastraszyłeś to reszta jego podwładnych również może się tym przejąć. Nie licz jednak na zastraszenie w tak banalny sposób tłumu ludzi :P Może mógłbym na coś takiego pozwalać przy wielkim złoczyńcy rozrywającym ludzi na ich oczach ale raczej zwykłą pyskówką nie sparaliżujesz tłumu ;)

Mike 09-06-2016 11:15

Czyli na tłum można oddziaływać pośrednio tylko przez szefa. A jak dobrze test wyjdzie to i słowa potrafią rozgonić tłum. Wystarczy nagle zdjąć czapkę i powiedzieć: "Dzień dobry zbieram na renowacje zabytków, dorzucą się państwo" i za moment nikogo niema w pobliżu :P

Przy popychania miałem na myśli coś w stylu, wchodzisz do knajpy stoi dwóch karków ci na drodze, a Ty popychasz każdego z nich w pierś, tak by oczyścić sobie drogę. Wiec tu jeden drugiemu raczej nie ma jak pomóc.

Efcia 09-06-2016 11:39

Moje rzuty

Pierwszy pocisk:
Wiara:
k8=8+5=13 ( cud udany, przebicie)
Atak:
2k6+k6=2+2+1=5 (brak obrażeń)
Drugi pocisk:
Wiara:
K8=2
k6=3
Czar nieudany
Trzeci pocisk:
Wiara:
k8=5 (cud udany)
k6=1
Atak:
2k6=2+1=3 (brak obrażeń)

Kerm 09-06-2016 11:43

Cytat:

Napisał Mike (Post 640653)
Przy popychania miałem na myśli coś w stylu, wchodzisz do knajpy stoi dwóch karków ci na drodze, a Ty popychasz każdego z nich w pierś, tak by oczyścić sobie drogę. Wiec tu jeden drugiemu raczej nie ma jak pomóc.

A czy masz Podwójny atak? Albo przewagę Oburęczny?
Musiałbyś każdego zaatakować inną ręką. Kara za dwie akcje, kara za użycie lewej ręki.

Oni nie pomagają sobie w obronie, tylko później, gdy Cię zaatakują, mają plusy.

Efcia, wyrazy współczucia...

JPCannon 09-06-2016 11:56

Nie no w ogóle nie ma tu nad czym rozprawiać... przecież próbując pchać dwie osoby na raz bez jakiegoś wspólnego podparcia rozkładasz siłę na dwie osoby. Co by było gdybym podzielił Twój wynik siły na pół przeciwko ich testom siły? :P Chyba było by nieciekawie.

Efcia, wyrazy współczucia.... żeby to chociaż były testy zaklęcia by się ratować fuksem dało... ale takich rzutów na obrażenia dawno nie widziałem xD

chociaż... strzelałem do Was 4 razy... miałem na k6 kolejno 1, 1, 2, 3. Także cóż... pech się rozprzestrzenia po polu bitwy.. albo Mike go wchłonął chwilowo.

Trafiłem na styk Seavela... obrażenia na 2k6 -> 2 + 3 xD Nawet desperacki atak nie pomagał.

Efcia 09-06-2016 11:58

Bo ten generator rzutów kośćmi jest jakiś dziwny. Będę używała innego.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 15:44.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172