lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum sesji z działu Fantasy (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-fantasy/)
-   -   [Komentarze] Dungeon Crawler "Oczy w ciemności" (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-fantasy/12607-komentarze-dungeon-crawler-oczy-w-ciemnosci.html)

JPCannon 30-04-2013 22:47

[Komentarze] Dungeon Crawler "Oczy w ciemności"
 
Witam wszystkich w kolejnej mini grze forumowej, z użyciem mechaniki Savage Worlds. Przed rozpoczęciem podaję skrót ogólnych zasad gry, oraz dostępnych w niej manewrów w walce.
Inicjatywa
O kolejności działań w turze za każdym razem będzie decydować losowanie kart.
Jeśli ktoś wyciągnie jokera dostaje dodatkowo +2 do wszystkich testów współczynników i obrażeń na całą turę.

Fuksy.
Są trzy na osobę.
Wydanie fuksa umożliwia powtórzenie nieudanego testu dowolnego współczynnika, wyparowanie obrażeń i automatyczne wychodzenie z szoku.
Nie można wydawać fuksów na powtarzanie rzutów na obrażenia czy biegu.

Akcja
Postać wykonuje jedną zwykłą akcję (atak, bieg, wymiana broni, rzucenie zaklęcia itp.) bez żadnej kary do rzutu.
Każda kolejna akcja zwiększa karę do rzutu o -2.

Akcja darmowa
Wykrzyczenie paru zdań, ruch (nie przekraczający Tempa), padnięcie na ziemię, upuszczenie broni nie powodują wzrostu kary do testów.

Kość figury
Jako że jesteście bohaterami za każdym razem gdy testujecie jakiś współczynnik, np strzelanie, walkę, siłę, cechę, umiejętność itp. itd. możecie rzucić dodatkowo kością k6 i wybrać lepszy wynik na swoją korzyść.
Kość figury można wykorzystać tylko raz w czasie danej akcji.

ST
Stopień trudności testu.
Zależy od rodzaju testu i modyfikatorów (np. wielkość celu, ilość obrażeń, ilość akcji w turze, odległość, rodzaj broni).

Przebicie
Każde 4 punkty powyżej poziomu trudności (uzyskane w teście). Przebicia oblicza się dopiero po uwzględnieniu wszystkich modyfikatorów.

Ruch
Poruszacie się na turę o tyle pól, ile wynosi wasze Tempo. Gdy chcecie zabrać jakiś sprzęt z ziemi, musicie na nim stanąć i poświęcić na to akcję. Czyli nie możecie w tej turze strzelać, walczyć itp. chyba, że chcecie mieć kary za wiele akcji. Ruch można standardowo dzielić. Czyli np zrobić krok, zebrać broń z ziemi, zrobić 2 kroki, strzelić i znów zrobić kolejne kroki.

Bieg
Jeśli chcecie możecie biec w swojej turze. Poruszacie się wtedy o dodatkowe 1k6 pól. Losujecie, a potem biegniecie dalej.
Bieg liczy się jako normalna akcja, więc wykonując coś poza tym, ponosicie karę za wiele akcji.

Asy
Zawsze gdy na kości którą akurat rzucacie wypadnie maksymalna wartość (czyli np. na k8 wypadnie 8 ), rzucacie tą kością jeszcze raz i sumujecie wynik. Można w ten sposób wyrzucić nie lada combo. Nie ma żadnego ograniczenia w wysokości wyniku.
Asy nie mają zastosowania podczas rzutu na bieganie.

Strzelanie/rzucanie
Rzucacie kością strzelania. ST zależy m. in. od odległości, widoczności, wielkości celu.
Jeśli po uwzględnieniu ST otrzymacie wynik 4 i więcej - trafiliście. Jeśli uzyskacie przebicie (lub więcej przebić), zadajecie dodatkowo 1k6 obrażeń.

Walka wręcz
Rzucacie kością walki. Aby trafić trzeba wyrzucić tyle, ile wynosi Obrona celu.

Obrażenia
Po trafieniu rzucacie kośćmi (wskazanymi przez obrażenia broni) oraz (ewentualnie jeśli przy trafieniu w cel uzyskacie przebicie) kością k6. Do tego czasami używa się też kości figury, jeśli w teście obrażeń występuje test współczynnika jak np. Siła.

Skutki obrażeń (gdzie x to wytrzymałość celu)
Od 0 do x-1 - brak reakcji
Od x do x+3 - szok
Od x+4 do x+7 - rana i szok
Od x+8 do x+11 - 2 rany i szok
Od x+12 do x+15 – 3 rany i szok
X+16 i więcej – 4 rany lub więcej, równa się wyeliminowanie.

Szok
Postać będąca w szoku może wykonywać tylko darmowe akcje (rzuciś broń, iść).
Aby wyjść z szoku należy wykonać test Ducha i wyrzucić 4 lub więcej, lub zużyć fuksa.
Efekty:
1 - 3 - brak efektów; postać może wykonywać tylko akcje darmowe
4 - 7 - postać wychodzi z szoku, ale jeszcze w tej turze nadal może wykonywać tylko akcje darmowe.
8 i więcej - postać może działać jakby nic się nie stało.

Gdy postać w szoku otrzyma obrażenia, które spowodują tylko kolejny szok, otrzymuje ranę.

Rany
Jako najważniejsze postacie w grze (figury) możecie wytrzymać do trzech ran. Otrzymując więcej zostajecie wyeliminowani. Każda rana powoduje karę do wszystkich testów współczynników. Mając 1 ranę ma się karę -1, 2 to kara -2 itd. W grze występują też słabsze i mniej istotne postaci (zombie, gobliny i inne potwory). Są to tzw. Blotki. Blotka ginie gdy zada się jej chociaż jedną ranę.

Wyparowanie
Bohater może wydać fuksa, by automatycznie otrząsnąć się z Szoku, nawet jeżeli wykonał już nieudany test Ducha.
Gdy bohater wyda tego fuksa natychmiast po otrzymaniu obrażeń, może ponadto przetestować Wigor. Sukces i każde przebicie niwelują jedną Ranę zadaną podczas tego ataku. Jeśli nie uda mu się wyparować wszystkich Ran, znów jest w szoku z którego wcześniej otrząsnął się automatycznie.

Niniejszy poradnik będzie (w miarę konieczności) uzupełniany.

Do zasad głównych dołączam jeszcze listę manewrów z opisami, które mogą się wam przydać w podziemiach.

Materiały Dungeon Crawler

Manewry Dungeon Crawler


Życzę wszystkim udanej zabawy! :)

Kerm 30-04-2013 22:50

Witam wszystkich.

Mam nadzieję, że mimo ciemności będziemy się dobrze bawić ;)
I długo :)

Avarall 01-05-2013 01:39

Witam znajome już grono jak i nową towarzyszkę :)
Mam nadzieję, że tym razem nie zginę. Fakt trzymania się z tyłu jako mag oraz brak chmary zombiaków otaczających mnie daje mi nadzieję.
Z tego co już widzę, to ciemność może być kłopotliwa, szczególnie, że gram człekiem, ale zobaczymy jak to będzie.

ElaOP 01-05-2013 09:36

Ja również życzę wszystkim udanej zabawy i dobrych rzutów :)

JPCannon 01-05-2013 09:42

Avarall wszyscy gracie ludźmi :P więc tak brak porządnego światła, wszystkim wam da się we znaki ;) Pamiętajcie, że pochodnia zajmuje jedną rękę. Nie zgadzam się na noszenie jej rozpalonej na plecach :P nawet na jakimś kiju. Tak jakby ktoś z was chciał kombinować :)

Kerm 01-05-2013 09:55

Kupimy sobie kaski i lampy górnicze ;)

Avarall 01-05-2013 10:31

W szanujących się lochach powinny być żarówki :P

AJT 01-05-2013 10:48

Witam Was wsystkich;)

Popieram powyższe pomysły;)

JPCannon 01-05-2013 12:29

Te lochy się nie szanują ;) i sprzątanie też szwankuje od dawna :)

AJT 01-05-2013 12:31

To umówmy się tak... Ty dajesz co chcieliśmy, my wysprzątamy lochy;)


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:38.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172