07-06-2014, 23:14 | #1 |
Reputacja: 1 | [komentarze] Bójka w karczmie "Barani łeb" W nawiązaniu do rekrutacji otwieram wątek komentarzy do sesji Bójka w karczmie "Barani łeb". Zasady opisane w tej wiadomości są obowiązujące i w przypadku ewentualnych różnic mają pierwszeństwo przed tymi z wątku rekrutacji. Start sesji: 16 czerwca (poniedziałek) - pierwsza tura zaczepna dla graczy (wątek sesji z postem otwierającym pojawi się przynajmniej dzień wcześniej). ZASADY GRY Rytm sesji Sesja będzie się toczyć w ustalonym rytmie dwóch kolejek tygodniowo bez względu na ewentualną opieszałość graczy - przy czym brak deklaracji daje mi całkowitą dowolność w zdecydowaniu o zamiarach postaci, zaś deklaracja niejasna dopuszcza dowolną interpretację. W tym drugim przypadku oczywiście w miarę możliwości będę próbował uzgodnić i uwzględnić wolę gracza, ale priorytetem będzie zawsze utrzymanie rytmu. Rzuty W każdej turze gracz, bez względu na to, co deklaruje, rzuca 4k6 (chyba że mechanizm forum wspiera kości FUDGE, to wtedy lepiej 4f, ktoś wie?) - w przypadku braku rzutu rzucę sam, gdzie mi będzie akurat wygodnie. Rzut ma zastosowanie tylko do deklaracji, w której go zamieszczono. W celu uniknięcia nadużyć bezwzględnie zakazuje się edycji postów bez wyrażonej explicite zgody MG pod groźbą zmiany deklaracji wedle widzimisię prowadzącego. Harmonogram Poniedziałki: faza zaczepna Wtorki: faza obronna Środy: faza MG Czwartki: faza zaczepna Piątki: faza obronna Soboty: faza MG Niedziele: dzień ekstra Przy czym są to ramy czasowe i porządkowe, wyznaczające rytm. W gruncie rzeczy akcję w fazie zaczepnej można opisać w dniu fazy MG, o ile opublikowany został post z rozstrzygnięciami. Z kolei deklarację obronną można opisać w dniu fazy zaczepnej, jeśli się zostało zaatakowanym. Natomiast ja się raczej będę trzymał wyznaczonych dla mnie terminów. Mechanika Konflikty będą rozstrzygane ściśle mechanicznie według mechaniki FAE (Fate Accelerated Edition PL | SIX). Znajomość FAE nie jest konieczna do gry, ale może zwiększyć szanse przetrwania, dzięki bardziej świadomemu, wyrachowanemu wykorzystywaniu jej. Jeśli gdzieś podam odwołania do stron (tu, czy w sesji), to zawsze będę się odnosić do polskiej, ilustrowanej wersji. Deklaracje Deklaracja w fazie zaczepnej musi jasno określać rodzaj akcji, jej cel, w sensie co się chce osiągnąć oraz sposób/styl w jaki się to próbuje osiągnąć, np. Mam zamiar prawą ręką zamarkować cios pięścią, a tymczasem lewą, trzymającą widelec, wyprowadzić znienacka cios w prawe oko karczmarza. Taki opis pozwala zidentyfikować akcję, jako atak (co mechanicznie ma inne zasady i skutki, niż np. przezwyciężenie) oraz przypisać ją do podstępnej postawy, co się z kolei przekłada na określony modyfikator do wykonywanego rzutu. Zasady konstruowania deklaracji w fazie obronnej są podobne, przy czym zawsze będzie to obrona (jeśli chodzi o rodzaj akcji), więc jedyną niewiadomą, która musi dać się wyczytać z opisu, to rodzaj użytej postawy. Przykład: Uderzam z dyńki nadlatujący kufel i po tym już wiadomo, że obrona jest widowiskowa. To jest oczywiście minimum wynikające z mechaniki - a post może sobie być dowolnej długości, zawierać przemyślenia, wspomnienia, cokolwiek, ale bez presji, jak komu pasuje. Miejsce akcji Miejscem akcji jest część jadalna karczmy Barani łeb w typowym świecie fantasy. Wyróżniają się trzy strefy: za barem, sala główna, galeryjka. Sala główna jest pośrodku, co oznacza, że przemieszczenie się zza baru na galeryjkę lub w drugą stronę zajmuje turę. Galeryjka to po prostu podwyższenie, oddzielone od sali drewnianą barierką, wchodzi się na nią po kilku schodkach. Dyskusje Do wyjaśniania wątpliwości, czy luźnych dyskusji służy przede wszystkim ten wątek. Można także w razie potrzeby łapać mnie na googlowym komunikatorze - nick taki sam, jak na LI. Co jeszcze chcesz wiedzieć?
__________________ Jedyna potrzebna moc to ta, która pozwala powstać po upadku. Ostatnio edytowane przez dzemeuksis : 10-06-2014 o 22:19. |