Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Sesje RPG - Fantasy > Archiwum sesji z działu Fantasy
Zarejestruj się Użytkownicy


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 27-06-2014, 16:16   #1
 
Python's Avatar
 
Reputacja: 1 Python jest jak klejnot wśród skałPython jest jak klejnot wśród skałPython jest jak klejnot wśród skałPython jest jak klejnot wśród skałPython jest jak klejnot wśród skałPython jest jak klejnot wśród skałPython jest jak klejnot wśród skałPython jest jak klejnot wśród skałPython jest jak klejnot wśród skałPython jest jak klejnot wśród skałPython jest jak klejnot wśród skał
Pomroka - Materiały

Lampy sferyczne, zwane także lampami Weterwelda
Lampy sferyczne to wynalazek Alberta Westerwelda, waszego pracodawcy i najlepszego przewodnika w mieście.
Lampa jest na poły magicznym przedmiotem, który przez wielu uważany jest za dzieło plugawe i natchnione przez złe duchy. Część ludzi jednak dostrzega w nim szansę na powrót ludzkości do potęgi i przegnanie Pomroki.
Lampa składa się z metalowego, ażurowego szkieletu i specjalnych kamieni połączonych za pomocą ścieżek ze szczerego złota. Kamienie, które są źródłem światła w lampie są trudno dostępne i poza Westerweldem niewiele osób wie, gdzie i jak je zdobyć. Kamienie świecą różnym światłem od żółtego, poprzez czerwony do niebieskiego. Mają też one jedną przykrą właściwość. Mianowicie często kamienie wydają z siebie upiorne wycie przypominające krzyki torturowany lub strasznie cierpiących ludzi. Jest to jeden z powodów dla których wielu uważa je za coś złego, czy też przeklętego.
Lampy są bardzo drogie i niewiele osób może sobie na nie pozwolić. Tylko Westerweld zna sekret ich konstrukcji, choć chodzą słuchy, że sprzedał on swój patent radzie miasta. W mieście można kupić wiele podróbek, które świecą i wyglądają podobnie jak lampy Westerwelda, ale nie ma gwarancji, że zadziałają na Pomrokę.
Podstawową funkcją lamp jest rozrzedzanie i przeganianie Pomroki. Najlepiej działają one, gdy Pomroka jest niewielka. Można jednak dzięki nim podróżować także poprzez obszary, gdzie Pomroka jest bardzo gęsta i zalega wielkimi pokładami.
Większe wersje lamp znajdują się na wieżach w oazach na szlaku lub na murach miast.

Z dodatkowych informacji mogę jeszcze wspomnieć, że można jej używać także jako broni przeciwko stworą wychodzącym z Pomroki. Ponoć Westerweld, jak i niektórzy kapłani Alistar opanowali umiejętność wystrzeliwania świetlnych pocisków za pomocą lamp. Można to jednak traktować w kategorii plotki lub legendy, gdyż żaden z przewodników, ani kapłanów nie chwali się czymś takim. Być może przyczyny należy szukać w powszechnym strachu przed magią i innych zabobonach, które dominują w społeczeństwie.

Magiczne przedmioty
Magiczne przedmioty w tym świecie, takie jakie znamy z dedeków, czy innych settingów fantasy nie istnieją. Zdarzają się jednak przedmioty, które mają w sobie jakaś cząstkę magii, która jest obecne w świecie. Przedmioty takie mają różne dodatkowe właściwości, które przeważnie nie mają nic wspólnego z ich kształtem, czy przeznaczeniem. Ludzie ogólnie boją się magii i wolą unikać takich przedmiotów (uważają je za przeklęte i niebezpieczne). Korzystanie z nich bowiem zawsze niesie z sobą ryzyko, że poza poznaną już właściwością (np. pierścień emanuje z siebie silne podmuchy wiatru), przedmiot ujawni inne właściwości magiczne, które mogą być niebezpieczne i nie pożadane..
Mówi się także, że przedmioty takie przyciągają Pomrokę, jak i stwory z Pomroki. Mimo to istnieją szaleńcy, czy też odważni eksperymentatorzy, którzy specjalnie zostawiają różne przedmioty w miejscach, gdzie objawiła się magia, aby przedmioty te nasiąknęły magiczną mocą. Nie ma gwarancji, że tak się stanie, ale ponoć często się to zdarza.

Aktywacja takich przedmiotów następuje ponoć poprzez silne skupienie woli i myśli na danym przedmiocie. Tutaj znowu jednak pojawia się specyficzna właściwość magii w tym świcie. Mianowicie mimo, że dany przedmiot, przykładowo wspomniany pierścień emanujący silnym wiatrem, jest używany przez jakąś osobę i to powiedźmy bez problemów, to może się zdarzyć, że inna osoba nie będzie go potrafiła aktywować.
To kolejny powód dla którego takie przedmioty nie cieszą się popularnością i są uważane za bezużyteczne. Mówi się bowiem, że przedmioty nasączone magią naznaczają i dokonują skażenia duszy osoby z nich korzystających.

Pomroka
Pomroka to wieczna mgła, żywa ciemność, która spowija cały świat.
Fenomen Pomroki jest obecnie dość stały. To znaczy, że na szlakach wyznaczonych przez Westerwelda i innych przewodników powinna (podkreślam słowo powinna) zachowywać się ona stabilnie i nie zagrażać osobą podróżującym wyznaczonymi trasami. Zdarzyć się mogą na szlakach anomalie, ale zachowują podstawowe zasady podróżowania, tzn. wędrówka za dnia, stałe tempo marszu i obozowanie w oazach, nie powinno się nic stać.

Pomroka to zjawisko, które determinuje sposób życia ludzi. To jej podporządkowane jest każde działanie. Od jej kaprysów zależy praca ludzi, sposób uprawy roli, budowania domostw i miast.
Pomroka uważana jest przez wielu za karę za grzechy wobec bogini stworzycielki. Tę tezę podtrzymują cały czas, usilnie kapłani Alistar. Są też jednak tacy, którzy twierdzą że to zupełnie naturalny fenomen i należy się do niego przyzwyczai i żyć obok niego, tak samo jak żyje się mimo, że istnieją burze i huragany.
Są też tacy, którzy uważają Pomrokę za emanację mrocznych bogów, przeciwników Alistar. Istnieją również ludzie, którzy wierzą, że Pomroka nie jest bezosobową mgłą, czy ciemnością, ale żywą istotą, pasożytem na ciele ziemi. Pasożytem, który ją skaził i trawi nieustannie. Wierzą oni, że Pomroka ma własną świadomość, myśli i samostanowi o sobie.

Podział Pomroki:
- bliska Pomroka, czyli niewielka mgła obecna praktycznie zawsze i wszędzie. Jej siła, gęstość są różne, ale nigdy nie przekraczają poziomu zwykłej mgły.
- średnia Pomroka, czyli gęsta czarna, lub ciemno szara mgła.
- głęboka Pomroka, czyli całkowita, nieprzenikniona ciemność. Ciemność, która jest wręcz namacalna. Ciemność, która potrafi się materializować, przeobrażać, mamić ludzkie zmysły i zwodzić.
Wszystkie trzy rodzaje Pomroki, potrafią się przenikać. W każdej z tych sfer żyją stwory Pomroki, choć oczywiście w głębokiej Pomroce żyje ich najwięcej i są najbardziej niebezpieczne.

Wędrówka lub obozowanie w głębokiej Pomroce to jak chodzenie po pogrążonej w ciemnościach i mgle klatce pełnej dzikich zwierząt, mając za źródło światła małą zapałkę. W głębokiej Pomroce ludzkie zmysły wystawione są na ciężką próbę. Często zdarzają się omamy, przewidzenie i przesłyszenia. W głębokiej Pomroce nie ma nic, czemu ludzki umysł może zaufać. Jedynie to, co jest w świetle lamp Westerwelda można traktować jako coś realnego i prawdziwego. Wszystkie inne źródła światła nie rozpraszają Pomroki w taki sposób, jak lampy sferyczne i nie stanowią tak pewnego oparcia dla zmysłów.
Nie oznacza to oczywiście, że wszystko co jest ukryte w Pomroce to zwidy i majaki. Wręcz przeciwnie. Głęboko Pomroka pełna jest dzikich i koszmarnych stworów, które w tym środowisku czują się doskonale.

Sposoby na wędrowanie i obozowanie przez głęboką Pomrokę.
W tych warunkach jedynym sprzymierzeńce człowieka jest światło w każdej postaci. Tylko ono potrafi dać oparcie i stworzyć pozory bezpieczeństwa w Pomroce. Mowa zarówno o świetle naturalnym jak ogień, czy też tym magicznym z lamp Westerwelda.
Z pomocą światła można utworzyć tymczasowe oazy i danemu miejscu pozory bezpieczeństwa.
Światło też odpędza liczne stwory Pomroki. Niestety nie wszystkie. I to jest kolejny problem w Pomroce. Z jednej strony światło jest niezbędne dla funkcjonowania ludzi i nie popadnięcia w obłęd od omamów i przewidzeń, a z drugiej strony, źródła światła przyciągają niektóre stwory Pomroki, tak jak ma to miejsce w przypadku owadów.

Westerweld radzi, aby w małych grupach do 3 osób, przebywać w ciemnościach i możliwie najbliżej siebie. Należy też zachować czujność, mieć w pogotowiu broń i źródło światła (magiczną lampę lub coś co się da szybko rozpalić).
W przypadku pojedynczych osób najlepiej ukryć się gdzieś i przeczekać w ciemności licząc, że żadne stwory nie zainteresują się taką osobą.

W większych grupach zaleca, możliwie największe rozświetlenie obozowiska lub wędrującej grupy.
Westerweld opracował też systemy oświetlenia, które wykazują pewne szczególne właściwości i są swego rodzaju amuletami przeciwko Pomroce.
Chodzi o kształty ułożenia źródeł światła. Są to następujące formacje:
- linia, czyli źródło światła dwa lub więcej ustawione w linii w odległości, co 10-15 metrów. Należy w miarę możliwości zachować precyzję w wyznaczani linii, jak i innych formacji, gdyż odstępstwa powodują, że dana formacja traci swoje właściwości. Linia jest doskonałą formacją dla grup wędrujących przez Pomrokę. Stosunkowo łatwa w utrzymaniu w czasie marszu. Jej wadą jest fakt, że strefa bezpieczna wyznaczona przez światło jest dość wąska.
- kwadrat, cztery silne źródła światła ustawione w formę kwadratu. Wyznaczają one obszar bezpieczny od zakusów Pomroki i strefę nieprzekraczalną dla wielu stworzeń Pomroki.
Formacja idealna w momencie obozowania w głębokiej Pomroce. Łatwa do ustawienia i utrzymania. W marszu raczej nie praktyczna, choć zdarzają się grupy, które z niej korzystają.
Kwadrat można łączyć z linia, poprzez wypełnienie boków kwadratu dodatkowymi źródła światła. Ważne, żeby cztery źródła światła wyznaczające rogi kwadratu była lampami Westerwelda. Boki można uzupełnić pochodniami, ogniskami lub lampami oliwnymi.
- okrąg - najbardziej spektakularna formacja, ale z uwagi na potrzebną ilość magicznych lamp rzadko stosowana. Do jej ułożenia potrzeba co najmniej 10 lamp Westerwelda. Może być ich mniej, ale tylko 10 zapewnia całkowite bezpieczeństwo. Tworzy się z nich okrąg, a w jego środku umieszcza się kolejne duże źródło światła. Może to być lampa magiczna lub duże ognisko. Tak przygotowany obszar wedle relacji Weterwelda jest praktycznie odgrodzony od Pomroki i jej bytów. Świetlisty krąg rozjaśnia jasnym snopem Pomrokę tworząc stabilna oazę.
Kształt idealny na obozowiska, praktycznie niemożliwy do utrzymania w marszu.

Podstawowa zasada mówi, że każda formacja jest stabilniejsza im więcej punktów świetlnych wchodzi w jej skład.

Podobno istnieją jeszcze inne świetle formacje, ale zarówno Westerweld, jak i inni znani przewodnicy strzegą ich bardzo pilnie.

Skażenie
Pomroka poza tym, że jest wieczną mgła i ciemnością, która pokrywa większość znanego świata jest też także czymś materialnym. Wśród przewodników i osób, które przebywają dłużej w ciemnościach krążą legendy i plotki, jakby Pomroka przybierała materialną formę.
Często można usłyszeć opowieści o tym, że Pomroka w materialnej formie dąży do tego, aby wniknąć w ludzkie ciało.
Ponoć nie umiera się od tego, ale w wyniku skażenia może dochodzić do mutacji różnego typu, przeobrażeń ciała, czy też różnych chorób.
Nikt dokładnie nie zbadał tego fenomenu dlatego też często różne nawet naturalne choroby brane są za przypadki skażenia Pomroką.
Wiedza waszych postaci w tym temacie to głównie zasłyszane legendy i pogłoski i ewentualnie jakieś pojedyncze spotkania z ludźmi oskarżonymi o bycie skażonymi.

Czarny Cyklon
Czarny cyklon, zwany także Tornadem śmierci, to niezwykle rzadki zjawisko występujące zazwyczaj w głębokiej Pomroce. Pogłoski głoszą, że ponoć widziano je także, gdy formowało się w biały dzień.
Nie są znane przyczyny powstawania czarnego cyklonu i podobnie jak większość zjawisk i rzeczy związanych z Pomroką jest on całkowitą zagadką.
Kilka faktów związanych z czarnym cyklonem, które można uznać za pewnik:
- w większości, o ile nie wszystkich, przypadkach pojawiał się w miejscach gdzie były obserwowane magiczne zjawiska;
- uważa się, że jest on formą okazania gniewu przez Pomrokę. Tak uważają oczywiście ci wszyscy, który wierzą że Pomroka ma osobowość i jest bytem inteligentnym i samostanowiącym;
- w miejscach, gdzie przeszedł czarny cyklon ziemia zmienia się w gnijące i zdewastowane pogorzelisko. Wszystkie rośliny i zwierzęta ulegają potwornym mutacją, a ziemia przez wiele miesięcy nie nadaje się do zamieszkania i życia. Po przejściu czarnego cyklonu na tych terenach obserwowana jest podwyższona aktywność magicznych fenomenów;
- czarny cyklon często wyrzuca z siebie różne rzeczy. Przedmioty, zwierzęta, czy też inne istoty żywe, które mimo i pochodzą z Pomroki egzystują w świetle dziennym;
- czarny cyklon często jest uważany przez osoby poszukujące i handlujące magicznymi przedmiotami za istny skarbiec. To właśnie na terenach pocyklonowych najczęściej można znaleźć magiczne ustrojstwa;
- nikt nigdy nie widział, aby jacyś ludzie, czy też inne rasy przeżyły kontakt z czarnym cyklonem.

Bogowie i religia
Obecnie dominująca, jak nie jedyną wiarą jest kult Alistar. Jest ona powszechnie uznawana za jedynego boga. Różne rasy w swej przeszłości, jak i dzisiaj oddają hołd innym bogom, czy siłą natury są to jednak przypadki bardzo sporadyczne. I są one przede wszystkim uznawane za bałwany i przejawy Pomroki w świecie.
Istnieją zapomniani bogowie, jak choćby podwodny bóg elfów, ale wiadomo o nich bardzo niewiele, prawie że nic, poza samym faktem, czy też świadomością istnienia w przeszłości.
Nie wszyscy są religijni, gdyż obecnie Alistar nie jest już bogiem aktywnym, jak kiedyś. Wielu ludzi wierzy, że Pomroka wygnała Alistar z tego świat lub też ograniczyła jej wpływy. Pojawiają się też teorie, że Pomroka więzi boginię lub nawet takie które mówią, że przez pojawienie się Pomroki Alistar zmieniła się i jest kimś zupełnie innym niż dawniej (tak, jak ludzie zagubieni w Pomroce). Dowodem na to ma być nieprzewidywalne zachowanie się słońca, które utożsamia się z Alistar.

Alistar jest boginią wspólną dla wszystkich ludzie, jednak w ciągu wieków jej kult rozpowszechnił się wśród innych ras.
Obecnie jest ona jedynym bóstwem, które jest uznawane i którego istnienie jest potwierdzone na wiele sposobów.
Dawniej Alistar była bardzo aktywna i opiekowała się ludźmi i światem. Ślady je obecności można było spotkać na każdym kroku. Najbardziej wybitni kapłani w tamtych zamierzchłych czasach mieli bezpośredni, mentalny kontakt z boginią. Obecnie uznawani są oni za proroków i osoby niemal święte.
W momencie przyjścia Pomroki ten kontakt został utracony, choć fakt ten wyszedł na jaw długo później.
Obecnie nie ma ani jednego kapłan, który nawiązałby mentalny kontakt z boginią. Nawet wśród pustelników, czy też w zamkniętych klasztorach nie ma nikogo, komu by się to udało.
Trudno też jest dzisiaj jednoznacznie orzec, kiedy Alistar spełnia modlitwy swoich wiernych, a kiedy to jest tylko interpretacja pewnych zjawisk przez kapłanów. Sytuacja jest bardzo płynna i podlega wielu interpretacją i rzadko można znaleźć tak zwany niepodważalny cud.
Wielu ludzi jednak wierzy i tylko w kulcie bogini widzą nadzieję na odrodzenie się ludzkości i przegnanie Pomroki.
Kapłani nadal potrzymują teorię, że Pomroka jest karą za grzechy i dopóki wszyscy ludzie i inne rasy nie zjednoczą się w kulcie Alistar, Pomroka nie zniknie.

Kodeks postępowania w kulcie Alistar:
- modlitwa i praca na rzecz społeczności w której mieszkasz;
- dawania świadectwa o bogini i uczenie ludzi o niej;
- sprzeciwianie się wszelkim przejawom i obecnością Pomroki. Przy czym za działalność Pomroki poczytywany jest nie tylko fizyczny jej objaw, ale także złe ludzie zachowania, oszukiwania, kradzieże, niewierność, zdrada, obłuda, pycha i wszystkie inne negatywne ludzie cechy. Kapłani Alistar często w swych mowach posługują określeniem “serce opętane przez Pomrokę”, czy też “czarna dusza, czarne serce”

Kapłani zobowiązani są do minimum dwóch modlitw dziennie. Jedna o świcie, a druga w czasie zachodu słońca. A także do jednej ofiary ku czci bogini, która mają składać o świcie.
Ofiarą może być wszystko do rzeczy materialnych, jak jedzenie, czy cenne przedmioty, czy rzecz bardziej ulotne, jak wykonanie jakiegoś czynu ku czci bogini lub pomoc jakieś osobie. To powoduje, że kapłani bardzo umiejętnie żonglują pojęciem ofiary.
Oczywiście wierni także zobowiązani są do składania ofiary, ale jest to mniej sformalizowane, choć w niektórych miastach, czy też świątyniach istnieją odpowiednie przepisy, które to regulują.

Świętą księgą kultu jest tak zwany kodeks Alistar, czyli traktat spisany przez jednego z największych kapłanów bogini, wielkiego Belarda. W kodeksie tym opisany jest epos stworzenie i najważniejsze fakty z historii ludzkości oraz momenty, gdy Alistar wspomagała swoją interwencją ludzi jej wiernych.

Poród i narodziny
Pomroka zmieniła także tak radosne wydarzenie jakim są narodziny dziecka. Obecnie wierzy się, że dzieci które przyjdą na świat w nocy są skażone Pomroka. Dlatego też robi się wszystko, aby poród nastąpił w dzień, a najlepiej o świcie.
Są odpowiednie akuszerki, które za pomocą leków i ziół albo opóźniają albo przyspieszają poród.
W momencie, gdy jednak nie da się nic zrobić najbardziej ortodoksyjne rodziny zabijają dzieci narodzone w nocy (patrz post i powód nieobecności jednego ze sławnych przewodników w wyprawie).
To radykalne rozwiązanie nie jest popierane przez wszystkich. Nawet kapłani Alistar nie są w tym temacie zgodni. Jedni popierają zabójstwo w imię wyższego dobra, inni namawiają do oddania takiego dziecka pod opiekę klasztoru lub świątyni.

Dzieci urodzone w nocy często mają na ciele różne znamiona Pomroki, często zachowują się inaczej i ogólnie widać po nich, że ciemność skaziła ich duszę. Często to jednak nie znaczy zawsze dlatego też niechęć do rodzenia dzieci w nocy jest przesądem, a nie świętą wykładnią.

Śmierć i obrzędy pogrzebowe
Także tę sferę ludzkiego życia Pomroka zmieniła całkowicie. Wcześniej większość ludów i ras grzebało swoich zmarłych w ziemi lub zostawiało w podziemnych jaskiniach.
Jednak wraz z pojawieniem się ciemności zauważono, że grzebani, czy też zostawiani w jaskiniach zmarli, wracali do żywych, jako bezmózgie, mięsożerne zombi.
Dlatego też od czasów pojawienia się Pomroki albo pali się zmarłych, albo ćwiartuje i wyrzuca w dziczy, jako żer dla padlinożercy.
W ten sposób unika się przykrych sytuacji, gdy bliski zmarły wraca, jako żywy trup.

Podobnie jak w przypadku narodzin wśród ludzi, krąży przesąd, że osoby, które zmarły po zachodzie słońca, będą krążyć wśród Pomroki, jako duchy, a ich dusze nigdy nie zaznają spokoju.

Harlanty
To zwierzęta żyjące na granicy światów.
Z wyglądu przypominają olbrzymie lochy (proszę powiększyć maciorę do rozmiarów słonia), pokryte gęsty futrem (jak mniej więcej mamuty) i posiadające potężne, zakrzywione rogi.
Ogólnie są to niezbyt groźne stworzenia, gdyż są roślinożerne. Jednak fakt, że przemieszczają się w dużych stada, przeważnie właśnie w Pomroce, czyni je znacznym utrapieniem.
Harlanty boją się silnego światła oraz ognia. Dlatego też Unterhagen proponuje zbudowanie świetlistej formacji, aby przeczekać przejście tych stworów.

Zdarzają się myśliwi, który polują na te stwory, czy to dla mięsa (które choć tłuste jest bardzo pożywne), czy to dla futra, czy rogów.
 
__________________
Pies po kastracji nie staje się suką.
"To mój holocaust - program zagłady bogów"
"Odważni nigdy nie giną, mając tylko wiarę i butelki z benzyną" Konstruktor
Python jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:40.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172