lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum sesji z działu Fantasy (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-fantasy/)
-   -   [Komentarze] "Rebelia" (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-fantasy/15341-komentarze-rebelia.html)

dzemeuksis 05-07-2015 16:20

Nadinterpretacja wyniknęła z tego, że w podlinkowanym dokumencie nie zauważyłem niczego poza zasadami związanymi z punktami rozwoju, na co mógłbym te 5 pkt. wydać. Może przegapiłem. Jakkolwiek.
  1. Czy punkty związane z lewelowaniem, to coś innego niż punkty rozwoju?
  2. Czyli te 5 pkt. można wydania na co poza Kondycją?
  3. Czy za prędkość poruszania odpowiada najwolniejsza osoba w oddziale? A jeśli tak, to gdzie sprawdzić, jaką Kondycję mają członkowie mojego oddziału?

Martinez 05-07-2015 17:00

:) pogadaliśmy telefonicznie. Natomiast jeśli dla kogoś to nie jest jasne (choć wiedzę, że mniej więcej wszyscy rozdali sobie punkty i na kondycję i na umiejętności) to mogę wytłumaczyć.... A,... na wszelki wypadek:

Ad1: Level otrzymuje się po uzbieraniu punktów. Automatycznie.
Ad2: 5 pkt które otrzymaliście teraz jest przeznaczone głównie na Kondycję. Jeśli jednak ktoś ma potrzebę podniesienia sobie umiejętności, to nie mam nic przeciko jak zgarnie sobie kilka pkt . z tego pakietu. Ważne by Kondycja była chociaż na poziomie 1.
Ad3: Najłatwiej ustalić sobie średnią Kondycji dla oddziału, nawet gdy ktoś z zespołu utraci kilka pkt. Kondycji. Później należy ustalić czas odpoczynku (Jeden utracony pkt. Kondycji to 3h odpoczynku). Tym sposobem mniej więcej będziecie znać możliwości swojego oddziału. Będziecie wiedzieć kiedy marsz jest dla nich pikusiem, a kiedy będzie to wycisk.

Martinez 05-07-2015 18:51

Jeśli ktoś z Was już wie co chce robić, ma jakąś wizję tego co dzieje się dnia pierwszego naszej rozgrywki - śmiało produkować się w "Pogadankach". Będzie szybciej.
(Oczywiście, jeśli takiej wizji nie ma, tak jak wcześniej napisałem - coś tam naskrobię w doksach).

Autumm 09-07-2015 13:58

Znalazłam taką ciekawostkę:

Cytat:

In the early Viking period the basis of the army was the HIRD (pronounced 'heerth'), the men of the lord's hearth who had sworn loyalty to him. Many would be fellow countrymen drawn by a lord's reputation for valour and generosity, but some would be professional fighters seeking the best rewards.

King: This title is self explanatory and will not be used in the current era. Its implementation will be considered as the time line evolves.

Jarl: Fully independent lordship, some hold lands by right of inheritance, others ruthlessly fight their way to power. Jarls are distinguished by their wealth, measured in terms of followers, treasure, ships, and estates. The eldest son of the Jarl is on the fast track to becoming the next Jarl. But, by gaining enough fame and wealth, a Herse can become a Jarl. The power of a Jarl depends upon the goodwill of his supporters. The Jarl's essential tasks are to uphold the security, prosperity, and honour of his followers. A Jarl is second only to the King. This rank is one that occupies both social and military rank structure.

Herse: Regional chieftains, answerable to a Jarl or the King. These leading men are normally the fiercest warriors, taking pride of place within the centre of shield wall. A Herse will have many men in their employ, including both free and unfree men. They will have at least one ship complete with crew and can be responsible for a fleet of ships, engaging the services of Huskarls (ship masters). This rank is one that occupies both social and military rank structure.

Merkismathr: The Merkismathr is a rank of renown and rarity within the military structure. Basically a standard bearer, an honoured position since many Viking standards were said to have magical properties, or champion of a Lord. Normally only one of such rank would be seen per Jarl.

Huskarl: Veteran warriors who have been granted the right to own a ship. Whether the ship is crewed by his own men or those of his lord, a Huskarl's word upon his ship is final. A rank of great standing due to the affiliation of boat ownership. Huskarlar are also referred to as ship masters, having exceptional navigational skills, relying only on the sun and stars to guide them across uncharted seas.

Thegn: Older or veteran warriors of a boats crew. Thegn's are seasoned soldiers, participants of multiple expeditions and shield walls. They are fierce men, brought up learning martial skills, surviving the brutalities faced by a war like people. Their greatest beliefs consist of views that claim you must stand toe to toe in a shield wall at least once and also ridden the storm, after these trials you could be known as a sword Dane.

Dreng: Young warrior. This is the most common title found amongst a boats crew. Dreng's would be in service to any who offered them security, prosperity and mead! A Dreng shows equanimity in the face of danger, not because of insensitivity or stupidity, but because the danger and the possible risk to life and limb are unimportant compared to the need to maintain self-respect and the respect of the community. There is a practical side to such imperturbability, because not only is it unmanly to show concern or fear in the face of danger, but also useless.
Nie wiem, czy w historycznie poprawna, ale ma swój klimat. To w kwestii ewentualnego "levelowania" postaci i wzrostu ich sławy oraz sił :) Na razie chyba nasze postacie "główne" mają rangę thegnów, poza jarlką Eleanor i tą osobą, która ma łódź :)

Draugdin 10-07-2015 07:31

Ja jestem tą osoba która ma łódź ;-)
To jaką niby rangę mam ja w tym zestawieniu? A już widzę i jeżeli się nie mylę to wypadało by, że Huskarl.

Sam pomysł ze stopniowaniem takim jak podane mnie osobiście bardzo się podoba. Poczekajmy na wypowiedź MG.

Martinez 10-07-2015 12:55

No ciekawe. Wymaga opracowania jeszcze i "podpięcia" jakiś zasad. Pomyślę. Z takich rzeczy organizacyjnych, to:
Co tam się dzieje u Graczy:
Mistrz Trzech Mieczy, Dark Archon, mr T i The Professor
Bo cisza jak w grobie.
Kolejna rzecz, to wpis Eleonor. Rzuć okiem na "Pogadankę".
Ostatnia rzecz - Eleonor i Autumm wpadły na pomysł stworzenia jakiegoś kalendarza Nordiańskiego. Tak więc niedługo się pojawi. Sugestie mile widziane.

Eleanor 10-07-2015 21:48

Po ustaleniach z MG zmieniłam nieco końcówkę posta by nie mylić graczy co do tożsamości wykradzionego ciała: Chodziło oczywiście o ciało Jarla Skatte.

Co do kalendarza:
To klimatycznie podobałoby mi się coś w stylu:
wiosna: "Czas Wypraw",
lato: "Czas Zbiorów",
jesień: "Czas Ucztowania",
zima: "Czas Oczekiwania"

Kiedyś ludzie nie używali miesięcy, więc może wystarczy, że dzielili czasy powyżej na inne podczasy w stylu: początek, pełnia, zmierzch.
Np nasza historia zaczyna się wczesną wiosną czyli na "Początku Czasu Wypraw"

Dark_Archon_ 10-07-2015 22:58

Przepraszam za opóźnienie, posta postaram się dać jutro do południa.

Co do huskarlów, z tego co mi wiadomo, to historycznie stanowili oni gwardię przyboczną władcy.

Martinez 11-07-2015 13:57

@Eleanor - bardzo fajny pomysł. Już niedługo postaram się oddać Wam jakiś kalendarz do edycji.
@Dark - wrzuć najpierw wpis do doka, proszę.

Eleanor 11-07-2015 14:06

Jeszcze mam pomysł, że dni i/lub noce, które oddzielają od siebie poszczególne pory roku powinny być szczególe, wyróżnione jaki święta.

Tak więc mamy:
Dzień zrównania dnia z nocą czyli przejście zimy w wiosnę
Najdłuższą noc w roku (czyli naszą słowiańską noc Kupały) przejście wiosny w lato.
Kolejny dzień zrównania dnia z nocą czyli przejście lata w jesień.
Najkrótsza noc w roku (tzw przesilenie zimowe) czyli przejście jesieni w zimę.

Może warto wymyślić nazwy dla tych dni i obrzędy, świętowanie jakie się w tym czasie praktykuje.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 14:03.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172