Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Sesje RPG - Fantasy > Archiwum sesji z działu Fantasy
Zarejestruj się Użytkownicy


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 20-01-2017, 21:44   #11
 
xeper's Avatar
 
Reputacja: 1 xeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputację
Parę wycinków z mechaniki BRP, które moim zdaniem mogą się Wam przydać w grze. Ale i tak rzucam ja, może poza experience check.

I. Testy. Podstawą mechaniki testu jest rzut procentowy (k100). Jeżeli wynik jest niższy od wymaganego poziomu, wówczas test jest zdany. Dla poziomu łatwego podwaja się wartość umiejętności; średni poziom trudności odpowiada pełnej wartości testowanej umiejętności; przy poziomie trudnym uwzględnia się 1/2 wartości umiejętności. Możliwe rezultaty testu to:
  • Partactwo! Zdarza się, gdy wynik mieści się w 5% szansy niepowodzenia (np. Poziom umiejętności to 68%, więc szansa niepowodzenia wynosi 100-68=32*5%=1,6, zaokrąglone do 2%, czyli 99 i 00 na kości k100). Partactwo! Zawsze oznacza niepowodzenie, bez jakichkolwiek korzyści, wręcz przeciwnie - może spowodować utrudnienia bądź krzywdę dla postaci
  • Porażka. Wynik rzutu jest wyższy niż zmodyfikowany poziom umiejętności. Niezależnie od wartości umiejętności, zawsze istnieje 5% szans, że test się nie powiedzie (wynik 96-00)
  • Sukces. Wynik niższy niż zmodyfikowany poziom umiejętności. Oznacza wykonanie czynności poprawnie, bez szczególnych korzyści i fajerwerków.
  • Specjalny sukces. Czynność zostaje zwieńczona specjalnym sukcesem, jeśli wynik rzutu zawiera się w 20% bazowej szansy sukcesu (np. Poziom umiejętności 68% zapewnia specjalny sukces przy wyniku 68*20%=13.6, 14%, wynik 01-14).
  • Krytyczny sukces. To najlepsze z możliwych rezultaty, największe obrażenia i najwyższe korzyści z wykonania czynności. Osiąga się go, gdy wynik testu zawiera się w 5% szansy sukcesu (np. 68*5%=3,4, 3%, wynik 01-03)
II. Walka. Podczas jednej rundy walki postać może: poruszyć się około 30 metrów, poruszyć się do 5 metrów i zaatakować, wycofać się z walki, walczyć defensywnie nie dokonując ataków (co daje jej jeden darmowy unik/parowanie bez ujemnego modyfikatora; patrz niżej), a postać niezaangażowana w walkę może wykorzystać umiejętność. W każdej chwili podczas walki postać może sparować lub uniknąć ciosu (każda kolejna próba parowania/unikania ciosów w rundzie obarczona jest kumulatywnym modyfikatorem -30%) oraz coś powiedzieć. Wynik starcia rozstrzyga się na podstawie tabeli, w zależności od poziomu porażki/sukcesu postaci biorących udział w starciu. Skuteczne trafienie przeciwnika ze specjalnym sukcesem oznacza dodatkowy efekt ciosu, zależny od broni (krwawienie, zmiażdżenie, oplątanie, nadzianie, odepchnięcie lub upadek). Krytyczny sukces to maksymalne obrażenia oraz pominięcie zbroi.

III. Obrażenia. Pomniejsze rany to takie, które odbierają nie więcej niż 1/2 maksymalnych HP. Jeżeli suma obrażeń z pomniejszych ran równa się major wound threshold, wówczas testuje się POW*4; porażka oznacza utratę przytomności. Gdy postać pozostanie z 2 HP, traci przytomność na co najmniej godzinę. Każda pomniejsza rana jest traktowana osobno w gestii leczenia. Jeśli jeden cios zada obrażenia równe lub większe od major wound threshold, wówczas postać otrzymuje poważną ranę (której efekty losowane są z tabeli). Jeżeli postać otrzyma poważną ranę, należy wykonać test szczęścia (Luck roll) - sukces oznacza, że rana zagoi się bez poważniejszego szwanku dla postaci; porażka oznacza trwałą utratę wartości wskazanego atrybutu. Gdy poziom HP postaci spadnie do 0 lub poniżej, oznacza to otrzymanie śmiertelnej rany. Postać pada na ziemię nieprzytomna i jeśli w kolejnej rundzie nie otrzyma skutecznej pomocy medycznej (w takim przypadku jej HP wzrasta do 1), umrze. W normalnych warunkach postać leczy naturalnie k4 HP na tydzień. Skuteczne użycie umiejętności First Aid, natychmiast przywraca k3 HP za każdą ranę, a umiejętność Medicine może zniwelować skutki poważnych ran, przyspieszyć leczenie lub uleczyć obrażenia, zadane w inny sposób niż w walce.

IV. Power Points (punkty mocy) odzyskiwane są w tempie 1 na godzinę snu/odpoczynku lub 1 na dwie godziny normalnej aktywności. Jeżeli PP postaci spadną do 0, traci przytomność i odzyskuje ją dopiero, gdy odzyska 1 PP. Punkty mocy mogą być też odzyskiwane na skutek czerpania z magicznych przedmiotów lub w efekcie krwawych rytuałów.

V. Sanity (poczytalność). Za każdym razem, gdy postać staje twarzą z twarz z nienazwanym, horrorami z pustki, przerażającymi istotami lub okrutnymi czynami, wówczas testuje się SAN - należy wykonać rzut k100 przeciwko aktualnemu poziomowi SAN. Wynik równy lub niższy to sukces, wyższy to porażka. Jeśli postać straci 5 lub więcej punktów sanity w jednym teście, może to oznaczać czasowe szaleństwo (wymagany jest Idea roll). Postać poddaje się trwałemu szaleństwu jeśli w ciągu godziny czasu gry straci ilość punktów sanity równą lub wyższą niż madness threshold. Trwałe szaleństwo może uwidocznić się w działaniach postaci podczas sytuacji wywołujących stres. Jeśli poziom sanity spadnie do 0, postać popada w tak wielkie szaleństwo, że nie nadaje się już do gry. Punkty SAN odzyskać można na kilka sposobów - poprzez odpoczynek i relaks w luksusie między przygodami, poprzez trwałe zwiększenie atrybutu POW, poprzez wytrenowanie umiejętności do poziomu co najmniej 90% oraz w wyniku zwycięstwa nad istotami mogącymi wywołać utratę sanity.

VI. Experience check. Jeżeli w czasie trwania przygody (lub jej części) postać wykorzysta umiejętność w odpowiedni sposób (niezależnie od wyniku testu), może ją rozwinąć. Wykonuje wówczas test (do wyniku rzutu kością k100 dodaje się experience bonus), jeśli wynik jest wyższy niż wartość umiejętności, wówczas zwiększa się jej poziom o k6%.

VII. Trening i samodoskonalenie. Umiejętności można też zwiększać poprzez trening i samodoskonalenie. Trening oznacza, że postać wynajmuje kogoś, aby nauczył ją umiejętności. Nauczyciel na koniec okresu szkolenia (liczba godzin równa aktualnej wartości umiejętności) wykonuje test Teach i w zależności od wyniku testu postać traci k2 %, bądź zyskuje do k6+2%. Samodoskonalenie (odnosi się też do doskonalenia umiejętności z grupy knowledge, science) to trening bez nauczyciela. Czas trwania jest taki sam jak w przypadku treningu. Na koniec wykonuje się test umiejętności, jeżeli wynik k100 (+experience bonus) jest wyższy niż aktualny poziom umiejętności, postać modyfikuje umiejętność o k6-2 % (możliwe wartości ujemne) lub dodaje 1% (do wyboru gracza)

VIII. Zwiększanie wartości atrybutów. POW może być zwiększone gdy postać pokona w war-of-souls kogoś o równym lub wyższym poziomie POW. STR, CON i DEX mogą być zwiększone poprzez trening i samodoskonalenie. Czas treningu wynosi 25-krotność wartości atrybutu. Po tym okresie wartość atrybutu wzrasta o k3-1 punktów.

IX. High living. W naturze awanturników Ery Hyborejskiej leży trwonienie bogactw, kiedykolwiek je posiadają. W każdym tygodniu bohaterowie wydają co najmniej 50% swoich zasobów majątkowych na dostatnie życie (w które wliczone są wszystkie podstawowe potrzeby, takie jak spanie i jedzenie), jeśli te zasoby są wyższe od 50 srebrnych luna.
 
xeper jest offline  
Stary 20-01-2017, 22:22   #12
 
Lord Melkor's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputację
To całkiem łatwo zginąć, czy mi się wydaje?
 
Lord Melkor jest offline  
Stary 20-01-2017, 22:34   #13
 
xeper's Avatar
 
Reputacja: 1 xeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputację
A skąd taki wniosek?
 
xeper jest offline  
Stary 20-01-2017, 22:44   #14
 
Lord Melkor's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputację
Przy 0 HP jest automatyczna śmierć przy nieudzieleniu pomocy w kolejnej rundzie.

Hm, moja postać z avatara nie wygląda jak czystej krwi Stygijczyk, może niech będzie synem kapłana Seta, czarnoksieżnika i Hyrkańskiej niewolnicy. Wychował go ojciec, Thutmekri, który niestety zginął zabity przez rywali i biedny Makhar musiał opuścić Stygię.
 
Lord Melkor jest offline  
Stary 20-01-2017, 22:54   #15
 
xeper's Avatar
 
Reputacja: 1 xeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputację
I tak postacie są podrasowane, bo normalnie ilość HP to średnia SIZ i CON, a tutaj to suma A do tego miniony mają średnią, a tylko Big Bossy takie jak Thugra Khotan czy Thak sumę. Więc nie jest źle

Normalny miecz zadaje jakieś k10 obrażeń, średnio powiedzmy 5, więc postać wytrzyma jakieś cztery/pięć przeciętnych ciosów. To mało?
 
xeper jest offline  
Stary 21-01-2017, 08:43   #16
Wiedźmin Właściwy
 
Draugdin's Avatar
 
Reputacja: 1 Draugdin ma wspaniałą reputacjęDraugdin ma wspaniałą reputacjęDraugdin ma wspaniałą reputacjęDraugdin ma wspaniałą reputacjęDraugdin ma wspaniałą reputacjęDraugdin ma wspaniałą reputacjęDraugdin ma wspaniałą reputacjęDraugdin ma wspaniałą reputacjęDraugdin ma wspaniałą reputacjęDraugdin ma wspaniałą reputacjęDraugdin ma wspaniałą reputację
Ja tylko zapytam czy w tym systemie są jakieś "magiczne" przedmioty i bronie takie chociażby jak w systemie D&D?
 
__________________
There can be only One Draugdin!

We're fools to make war on our brothers in arms.
Draugdin jest offline  
Stary 21-01-2017, 22:13   #17
 
xeper's Avatar
 
Reputacja: 1 xeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputację
Zasadniczo nie ma. Może być broń z akbitańskiej stali, która daje bonus do obrażeń lub takie przedmioty jak czarna świeca Seta, pudło Zorathusa, figurki Ushabtiu lub zielone kamienie ognia
 
xeper jest offline  
Stary 23-01-2017, 17:29   #18
Administrator
 
Kerm's Avatar
 
Reputacja: 1 Kerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputacjęKerm ma wspaniałą reputację
Z pewnym opóźnieniem, ale witam wszystkich i życzę przyjemnej zabawy
Czy będzie długa, to kości pokażą...
 
Kerm jest offline  
Stary 23-01-2017, 23:54   #19
 
Lord Melkor's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputację
Założyłem, że jak wspólnie biesiadowaliśmy przed przemową Cataliny, to znamy już swoje imiona.
 
Lord Melkor jest offline  
Stary 24-01-2017, 12:46   #20
 
xeper's Avatar
 
Reputacja: 1 xeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputację
Draugdin, przed wyjściem na miasto, dobrze by było żebyś uzupełnił kartę postaci. Bo na razie wyglądasz tak:
 
xeper jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 23:27.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172